Pitäisikö pyytää pensarahaa?
Ystäväni tulee joka aamu minun kyydilläni töihin, noin 30 km.
Minua kieltämättä sapettaa, kun ystävä ei koskaan tarjoudu antamaan pensarahaa. Pitäisikö vaan härskisti pyytää? Tietysti samassa työpaikassa ollaan, ja ajaisin sen joka tapauksessa yksin, mutta.....
Kommentit (26)
Eli todella törkeä työkaveri sulla, jos ei ole itse mitään korvausta sinulle tarjonnut! VAstaisen varalle kannattanee ottaa asia itse sitten puheeksi heti, jos tällainen tilanne tulee eteen! Minulla ei itsellä ole autoa, joskus olen työkaverin kanssa mennyt työhön hänen autollaan ja taatusti maksanut reilusti!Mitä sanoit työkaverille?Kyllä se kyyti työhön tulee hommata lähtökohtaisesti itse, tuollainen kimppakyti on vain ekstraa!
ettei saa verovähennustä niiltä matkoilta.
Eli tankillisen bensaa omalla vuorollani. Ja en todellakaan kuskais ketään ilmaiseksi!
sano että täytyy käydä tankilla. katso silloin mitä ystävä sanoo, jos ei tarjoudu tankkaamaan omalla rahallaan niin suosittelen että et kyyditse tuollaista siivellämatkustajaa enää.
Matkaa kertyi 70 km per suunta. Enkä muuten kertaakaan saanut bensarahaa. Taisi lopulta tajuta, etten ollut erityisen innostunut ketään ilmaiseksi kuskaamaan näillä bensan hinnoilla. Lopetti sitten yhtäkkiä kyydin pyytelyn, eikä koskaan maksanut niistä aikaisemmista kyydeistä mitään
Siinä oli kuulkaa tyyliä siinä kaupassa!
(Jos joku ihmettelee, miten kaupassa voidaan myydä bensaa, niin kyseessä oli pienen maaseutupaikan kauppa, jonka pihassa törötti tankkauspiste.)