Alasti nukkujat! Miten olette toimineet lapsen tultua??
Nukumme mieheni kanssa molemmat ilman rihman kiertämää, aamuisin puemme kyllä vaatetta päälle kun nousemme, joten ihan nudistilinjalla ei olla muutoin kuin öisin. Lapsemme täyttää pian vuoden, ja nyt on ruvennut mietityttämään alasti nukkumisen sopivuus lapsiperheessä.
Tällä hetkellä lapsi nukkuu omassa sängyssään ja huoneessaan, eikä sieltä omin avuin vielä liiku mihinkään. Mutta mitä sitten kun lapsi alkaa kipittämään itse öisin ja aamuisin makuuhuoneeseemme ja näkee meidät aatamin asussa, tai nukkuu alastomassa kainalossa? Onko lapsen kehitykselle haittaa vanhempien alastomuudesta? Tai yläosattomuudesta, koska housujen käyttö nukkuessa on tarvittaessa huomattavasti tuskattomampaa kuin paidan.
Asiallisia vastauksia odotellen :)
Kommentit (49)
Ahdistuneelle vaikuttaa av:n mittapuun mukaan ;) Häpeät varmaan miehesi edessä, voi voi.
Tässä vanhempien alastomuusasiassakin mennään ihan hysteerisiksi anglisaksisen maailman malliin.
Meidän brittisukulaiset pitävät lapsia kylvettäessään päällä uimapukuja. Moni tekee siis siellä niin, että vaikka taapero kylvetetään kylpyammeessa ja usein on helpompaa olla siellä ammeessa itsekin. Siinä sitten pitävät uimapukua päällä, samoin jos käyvät suihkussa. Ihan vauvan tietysti kylvettävät vannassa, joten siinä ei itse kastu.
En tiedä onko tuo maan tapa, mutta outoa se mun mielestä on.
Ei ole edes ajateltu asiaa, vaikka lapsi vaeltelee viereen lähes joka yö.
taitaa olla 39:llä " se aika kuukaudesta" ....
Itse nukun myös alasti, paitsi nyt kun lopetin yöimetyksen, ettei lapsi takertuisi vahingossakaan rintaan, kun ei unissaan tajua nostaa paitaa.
kun alastomuus on teille noin sairas ahdistuksen lähde.
niissä stringeissä on niin härskiä? :D
Lapset 3,6 ja 9 eivät tästä alasti muutenkin (vaikka aamuisin) kotona liikkumisesta ole traumoja saanet. Kun vanhemmat ei syyllistä ja tee asioista numeroa turhaan, niin myös alastomuus perheem kesken ihan ok.
Tarkennan vielä hieman, eli en ole niinkään huolissani alasti näkemisestä, käydäänhan alasti suihkussa ja saunassakin lapsen kanssa, ja se on luonnollista, tosin sängyssä tilanne on eri ja " ei niin luonnollinen" . Jos vaikka lapsi kertoo ulkopuoliselle, että näin äidin ja iskän saunassa alasti tai näin äidin ja iskän sängyssä alasti, niin tulee eri mielikuvat, eikö..?
Ja kuten sanottu, emme juurikaan liikuskele kotona muuten alasti. Lähinnä mietin sitä alasti vieressä nukkumista. Lapsihan ei sitä osaa pitää sitä epänormaalina jos vanhemmatkaan ei niin tee.
nousseeseen kohuun vastaan hieman naureskellen:
Vaikka itselläni on ihan normaalit liivit, tykkään silti nukkua ja muutenkin oleilla niin, että jos on liivit, on myös pikkuhousut.
Ilman liivejä pelkissä housuissa voin olla ja kuorsata hyvinkin, mutta koen jotenkin nimenomaan hassuksi ja korniksi tuon pelkissä liiveissä viuhtomisen, alapää paljaana.
Mieluummin sitten kokonaan ilman mitään. Olen varmaan jonkun mielestä ahdistunut. :)
Tämä meni ohi aiheen, mutta huvittaa tuo takertuminen.