Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kk ikäisen lapsemme päiväkotiura alkaa,miten ulkoilut onnistuvat

Vierailija
02.01.2008 |

siis tarkoitan,että istutetaanko lasta vaan rattaissa kun ei osaa vielä kävellä?

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää itse missä iässä lapsensa hoitoon laittaa eikä ole siitä teille tilivelvollinen. Elämäntilanteet on erilaisia, minusta on ihanaa kun oli mahdollisuus olla pitkään kotona. En kuitenkaan käy niiden kimppuun joiden täytyy palata töihin aiemmin.

Vierailija
142/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyseli 10-kuisten ulkoilusta päivähoidossa. Siitähän täällä on keskusteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaita pusikoista, kun eivät pääse ylös toppa-ja kuravaatteissa. Pihalla on monta pusikkoa, jonne voi jäädä piiloon niin ettei opet näe. Ne, jotka eivät kävele, ovat vaunuissa ilman seuraa tai halutessaan syövät lunta ja mutaa maassa opejen jaloissa möyrien. Jos pihalla on max. 3 opea ja 21 pikkuista, ymmärrän ettei resurssit riitä.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä mikä on se syy miksi aikuiset haluavat töihin kun lapsi on 10 kk. Itse elelin kelan rahoilla yksinhuoltajana lapsen ensimmäiset 3 vuotta, moni yh ystäväni teki samoin. Nyt olen ollut 2 vuotta töissä, enkä yhtään kadu. Pääsin hyviin hommiin takaisin.

Vierailija
144/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa tietämässäni perheessä mies pakottaa naisen töihin että olisi sitten varaa autoon/remonttiin/taulutelkkariin. Monessa perheessä pystyisi lykkään niitä aikuisten tarpeita ja haaveita puoli vuotta, mutta kun ei riitä kaukonäköisyys.

Yhdessä perheessä nainen olisi ruvennut perhepäivähoitajaksi, mutta mies ei antanut kun hän käydessään päivällä kotona ei halua katsella siellä muiden kakaroita.

Alle 3 v:n tarpeet on tosi pienet, mitään puumajaa ei vielä senikäinen tarvitse, ja koska äidin on oltava ulkona mukana, on ihan sama onko se oma piha vai kerrostalon.

5v. voi jo laskea omaan pihaan yksin, jolloin omakotitalosta alkaa olla jotain hyötyä.

Vierailija
145/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meitä on täällä useampi, Tummetott.

Muakin ihmetyttää mitä sulla on ko. nikkiä vastaan?

Ja ei, en tiedä mäkään hänestä enempää kuin mitä tässä keskustelussa on ollut. Ei kovin terveeltä kuulosta nämä sun kirjoitukset. Miten sä edes olet seurannut yhden ihmisen kirjoituksia noin tarkkaan? Ja voin sanoa, että ihan oikeasti kyllä on pitänyt seuraamalla seurata kun niin tiedät tarkkaan koko tilanteen (mä olen roikkunut täällä muutaman vuoden ajan mielestäni paljon enkä silti ole edes nähnyt ennen ko. nikkiä...). Huvittavia vielä nää sun " älä kommentoi jos et tiedä" , eli jos et ole lukenut niitä kaikkia muita kirjoituksia, heh :) Mikä sua niissä jutuissa erityisesti ärsyttää? Veikkaan, että hän on ollut kanssasi erimieltä jostain lassie vai reimatec aiheesta ja olet siitä nyt katkeroitunut.

Kyllä todellakin monella alle 2v erityislapsella hoitoa suositellaan kuntoutuksen vuoksi. Ja ne ryhmät on kyllä vähän erilaisia kuin joku kirjoitti " sinne vaan heitetään isoon ryhmään istumaan johonkin nurkkaann" .

Vierailija
146/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap kyseli 10-kuisten ulkoilusta päivähoidossa. Siitähän täällä on keskusteltu.

Vierailija
147/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
148/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1-vuotiaita pusikoista, kun eivät pääse ylös toppa-ja kuravaatteissa.

Ei ne kotihoidetut sen ketterämpiä ole. Enkä mä ole mun kumpaakaan lasta kotonakaan kanniskellut talvella. Siellä ne on saaneet möyriä, harjoitella kävelemistä ja kaatuilla. Ei se mitään kidutusta ole jos lapsen antaa harjoitella liikkumista...

Ja alle 3v lapsilla on 4 lasta per hoitaja. Ei mitään 21 lasta 3 hoitajaa kuten varmaan oli sun lapsen ryhmässä jos aloitti yli 3v.

Vierailija
149/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on 8-9-kuisia myös ns. sekaryhmissä, joissa ei kyllä ole noin paljon hoitajia.

Vierailija
150/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempiä vauvoja (ja vähän isompiakin lapsia) usein kyllä kannellaan. Kertaakaan en ole kenenkään nähnyt istuvan parkumassa maassa. Ja kannattaa vielä tietenkin kysyä hoitopaikasta, miten menettelevät ulkoilutilanteissa sekä esittää toivomuksia.

Vierailija
151/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ylös makaamaan kymmeniksi minuuteiksi yksin pusikkoon yrittämään ylös ja itkemään hysteerisesti. Sen takia mä niitä olen sieltä nostellut itse, kun opet eivät huomaa. Ketteryys ei ole ongelma, vaan se että niitä ei kukaan auta.

Oikeasti lapseni pihalla on 3 ryhmää, yhteensä enimmillään 63 lasta ja koskaan pihalla ei ole kolmea aikuista enempää. Turha kuvitella, että kaikki opet ovat aina pihalla, vaikka kaikki lapset ovatkin. Usein pihalla on kaksi opea kaikkien lasten kanssa.

Mitä iloa kävelytaidottoman on maata loassa tai lumessa tai hiekassa tai mudassa 4 tuntia päivässä? Lapseni tarhassa ulkoillaan niin paljon joka päivä!

Lapseni on sisarusryhmässä ja siellä 5-vuotiaat hakkaa toisiaan miekoilla ja riehuu ja on ilkeitä. Nuorimmat on 1 vee. Ei ole yhdestäkään tytöstä yhtään kuvaa, missä se ei olisi purskahtamaisillaan itkuun. Äiti on kotona nuorimman kanssa...

Vierailija
152/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoteihin (myös eri paikkoihin kuin missä omani on)

Vierailija
153/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsesi. Ei päiväkodissa ole tarpeeksi henkilökuntaa kantelemaan vauvoja!! eikä toki kenenkään voimat riitä tuon ikäistä kantelemaankaan. Jää kotiin tai rupea taistelemaan päiväkoteihin lisää henkilökuntaa.

Vierailija
154/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä, jotka eivät usko, että huonoakin kohtelua on - asiat eivät koskaan korjaannu, kun ei edes uskota. Ja toisaalta, eivät asiat tietenkään kaikissa päiväkodeissa huonosti ole! Olen nähnyt sekä huonoja että ihania - tosi paljon riippuu päiväkodin johtajasta, minun nähdäkseni?!

Koko päivähoitokeskustelussa olisi mielestäni hyvä kiinnittää huomiota hoidon laatuun eikä niinkään siihen, saako viedä pienenä hoitoon vai ei - kun tosiasia on, että monet vievät, jotkut pakon sanelemana.

Ap, kysy päiväkodista, miten siellä toimitaan. Kuulostele, millainen henki siellä on. Oletko keskustellut muiden vanhempien kanssa tästä päiväkodista, millaisena he sitä pitävät?

Tsemppiä!

Vierailija
155/163 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllistää muita reippaita äitejä, jotka menee aikoinaan töihin eikä jää kotiin makaamaan!

Vierailija
156/163 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitähän ihmisiä löytyy, sääli että pääsevät äideiksi..

Vierailija
157/163 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tasan 10kk ikäistä :-D

Vierailija
158/163 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin ajattelin itsekin ;) Kaikkea sitä oppii kun av:ta lukee..

213

Vierailija
159/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun ei tarvitse kenellekään puolustella sitä että vien 1,5v lapseni päivähoitoon. Minun ja perheeni oma asia. En halunnut viedä aiemmin, mutta vaikka olisin vienytkin jo 10kk iässä en siltikään näe mitään syytä miksi minun pitäisi sitä teille selitellä.

Vierailija
160/163 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin ajattelenkin sen olevan.

Kaikki, jotka vie alle 2v lapsen hoitoon eivät itse kykene hoitamaan omaa pientä lastansa vaan lapselle parempi onkin olla vieraitten hoidettavava.

Kukaan terve äiti ja isä ei vie pientä lasta päiväksi muiden hoidettavaksi vaan olisi itse oman lapsensa kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi