AIG Direct naisten syöpävakuutus
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä vakuutuksesta tai vakuutusyhtiöstä? Onko luotettava?
Minulla on ollut jo pidemmän aikaa epäilys rintasyövästä, mutten ole käynyt tutkimuksissa, eli olisin kai oikeutettu saamaan korvauksen, jos rintasyöpä diagnosoidaan yli 30 vrk päästä vakuutuksen alkamispäivästä.
Kommentit (51)
Kun on vierestä seurannut Yliopistotason sairaalan syövänhoitoa ja hitautta, rahapulaa joka johtuu kun toinen perheen aikuinen ei ole työssä, ja lopulta odottaa eläkepäätöstä joka ei tule ennen kuolemaa.. niin jotenkin 10000 e voi hyvinkin olla helpottava tekijä arjen pyörityksessä.. pienilisä useammalle kuukaudelle.. niin ihan mitä mieltä tahansa saa olla, vara ei venettä kaada. 8,5 e menee turhempaankin.. ja sillä summalla ei kys. Säästöä helposti tehdä...
No vaikka siksi, että diagnoosin saaminen saattaa olla melkoinen järkytys ja se 10-15000€ tuo perheeseen 3-6kk tulot kerralla. Näin diagnoosin saanut saa aikaa sopeutua ja voi ottaa sairausloman vastaan ja jäädä kotiin ilman pelkoa talouden romahtamisesta. Muut vakuutukset kattavat sitten myöhemmin sairaalassaolon ja hoidot.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:54"]Mä en käsitä miksi kukaan ottaisi syöpävakuutusta? Siis miksi? Suomessa julkinen terveydenhuolto hoitaa syövät parhaalla olemassa olevalla hoidolla ja lääkkeillä ja hoitopäivämaksuilla on vuosittainen maksukatto(679e ja 612e) jonka jälkeen ei tarvitse itse maksaa senttiäkäään. Ja työnantaja+kela maksaa myöskin sairausajalta korvausta. t. sh
Kuten tuolla aiempi mainitsi, niin monelle syöpä on talouden kannaltakin katastrofi. Veljeni jäi vaimonsa omaishoitajaksi syövän pahentuessa. Kyllä siinä talous meni konkkaan siinä samalla, kun tulot tippui aivan naurettavan pieneen summaan
Auttaako vakuutus tuohon tulon menetykseen sitten mitenkään?
Auttaa se, koska laskut pitää maksaa ja ruokaa pitää ostaa. Vuokrat ja lainat juoksee surullisesta tilanteesta huolimatta.
Hm. Aika suurella todennäköisyydellä henkilö X kuitenkin saa syövän elämänsä aikana. Luulen että noin 1/3 osaa ihmisistä saa syöpää jossain vaiheessa (yleensä vanhuudessaan).
Jotain outoa tässä on, vakuutusyhtiöiden bisnesidea ei ole hyväntekeväisyyttä. Jos maksaa 120 euroa vuodessa vakuutuksesta, ja syöpä puhkeaa 65-vuotiaana, korvaako AIG jotain silloin? Vai onko tämä vain nuoremmille?
Syöpä ei ole kovin yleistä alle 60-vuotiaalla kuitenkin.
Missä haavemaailmassa sinä oikein elät? Etkö seuraa tilastoja ollenkaan?
Sain tänään soiton AIG:n vakuutuksesta. En huomannut kysyä soittajalta, mistä yhteystiedot oli saatu. Yhteystietoni eivät ole julkisesti saatavilla, vaan ne on saatu joltain yhteistyökumppanilta.
Tietääkö joku, kenen kampanja on parhaillaan menossa.
Onko siinä yläikäraja jonka jälkeen niitä rahoja ei saa? Usein se on laitettu juuri siihen kohtaan jonka jälkeen syöpäriski moninkertaistuu.
Minulla on tämä vakuutus ollu n. puolivuotta. Meillä on ollit suvussa paljon syöpiä ja äidilläkin rintasyöpä.
Menee tuo raha huononpiinkin sijoituksiin. Nyt sentäs saisi jotain taloudellista tukea jos syöpä sattuis tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tämä vakuutus ollu n. puolivuotta. Meillä on ollit suvussa paljon syöpiä ja äidilläkin rintasyöpä.
Menee tuo raha huononpiinkin sijoituksiin. Nyt sentäs saisi jotain taloudellista tukea jos syöpä sattuis tulemaan.
Jatkan vielä, että minulla kuukausimaksu on 12.90e. Korvaussumma 20 000e diaknoosi ja 300e leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä yläikäraja jonka jälkeen niitä rahoja ei saa? Usein se on laitettu juuri siihen kohtaan jonka jälkeen syöpäriski moninkertaistuu.
65 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Otin ko. naisten syöpävakuutuksen vuonna 2012. Vakuutusmaksu on olllut 10e kk:ssa, otin kaikista pienimmän ja halvimman vaihtóehdon. Nyt kesäkuussa minulla todettiin rintasyöpä ja saan vakuutuksesta 10 000 euroa plus 1000 e leikkauskorvausta,siis 11 000 e puhtaana, verovapaana korvauksena. Todelllakin siis kannatti maksaa kymppi kuussa! En ole ehitnyt kaikenkaikkiaankaan maksamaan vakutusmaksuja kuin noin 400 €. Raha ei korvaa terveyttä, mutta auttaa selviämään taloudelllisesti.
Irtisanoutuiko vakuutus tämän jälkeen vai voiko vielä pitää voimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65 vuotta
Niinpä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä miksi kukaan ottaisi syöpävakuutusta? Siis miksi? Suomessa julkinen terveydenhuolto hoitaa syövät parhaalla olemassa olevalla hoidolla ja lääkkeillä ja hoitopäivämaksuilla on vuosittainen maksukatto(679e ja 612e) jonka jälkeen ei tarvitse itse maksaa senttiäkäään. Ja työnantaja+kela maksaa myöskin sairausajalta korvausta.
t. sh
Äläpäs kerro perättömyyksiä. Maksukaton jälkeen maksat puolet hoitopäivämaksusta.
Äsken soitettiin ja katkaisin puhelun kesken kaiken.
Mä en käsitä miksi kukaan ottaisi syöpävakuutusta? Siis miksi? Suomessa julkinen terveydenhuolto hoitaa syövät parhaalla olemassa olevalla hoidolla ja lääkkeillä ja hoitopäivämaksuilla on vuosittainen maksukatto(679e ja 612e) jonka jälkeen ei tarvitse itse maksaa senttiäkäään. Ja työnantaja+kela maksaa myöskin sairausajalta korvausta.
t. sh
Esim. rintasyöpää ei useinkaan vuodessa hoideta. Nuo omavastuut alkavat joka vuoden alussa uudestaan. Itse jouduin kulkemaan yli sata kilometriä sädehoidossa taksilla, jossa omavastuu 300 e. Pari kertaa ehdin käydä ilmaiseksi, kun katto tuli täyteen. Mutta vuosi vaihtui ja taas kaikki alkoi alusta. Sädehoitoa 24 kertaa, poliklinikka käyntejä, lääkkeitä (myös sellaisia, joita ei Kela korvaa) yms.
Työnantajakaan ei maksa palkkaa kuin muutamalta kuukaudelta. Sitten voi hakea päivärahaa Kelasta, mutta raha on huomattavasti pienempi kuin palkka. Että ei se sairastaminen ole mitään halpaa huvia. Onneksi minulla oli vakuutus. Ei tosin AIG:ssä, mutta toisessa vakuutusyhtiössä.
Mulle soitettiin kans tänään. Jäin harkitsemaan huomiseen asti. Toisaalta hyvä turva jos oikeasti sattuu kohdalle jotain, itse 38v niin nyt saa oikeasti alkaa miettimään näitäkin. 3 alaikäistä lasta eikä oikein turvaverkkoja, jos tuleekin jotain niin tuo raha auttaisi. Just hoitojen aikana palkata apuvoimaa ym. Asun lähellä sairaalaa mutta en tiedä hoitojen tasoa kun kuitenkin lähettävät isompiin sairaaloihin hoitoihin. Hmm... Muita jotka miettivät?
Mites sen saa irtisanottua jos mielo muuttuu?
Minulle soitti AIG:n asialla niin tyly puhelinmyyjä, etten varmana kyseistä vakuutusta ota. Melkein haukkui tyhmäksi, kun en heti innolla ottanut vakuutusta.