Kamala stressi, voiko aiheuttaa keskenmenon?
Itselläni viikkoja kasassa 6 ja nyt huolestuttaa, että voiko kova stressi aiheuttaa keskenmenon?
Meillä on aivan kamala rahatilanne, kun olen provikka palkalla ja koko syksy meni huonosti ja vielä huonommin tämä alkava vuosi. Mikä tarkoittaa sitä, että tässä kuussa ruokaan jäi rahaa 150¿ ja ens kuussa ei ollenkaan. Kaikki rahat menee kahden auton bensoihin ja toisen auton vakutuksiin ja niitä ilmankaan emme voi töissä käydä :-(
Olen nyt itkenyt asiasta monta iltaa. En saa kunnolla nukuttua, koska taloudellinen pärjääminen on koko ajan mielessä. Tuntuu, että käyn palkkakeskustelua pomoni kanssa koko ajan mielessäni ja tiedän sydämessäni miten tuo keskustelu päättyy: Myy enemmän!
Olen aivan paniikissa ja mietin, että pitäisikö yrittää vaihtaa duunia nyt ennen äitiysloman. Mutta kuka minut palkkaisi? ja toisaalta pidän työstäni ja olen tykännyt tästä työyhteisöstäkin, mutta jos meidän palkat ei riitä edes nyt ruokaan niin miten ne riittäisivät sitten kun tämä toinen syntyy?
Tuntuu, että olen aivan lamautunut tästä tilanteesta, mikä tietysti vaikuttaa, haluamattakin, myyntiin.
Mitä jos saan keskenmenon tämän takia?
Kommentit (3)
Itselläni on se käsitys, että stressi voi ainakin loppuvaiheessa estää synnytyksen käynnistymistä.. Siksi niistä luonnollisista käynnistämismenetelmistä puhutaankin, koska rentouttavat. Alkuvaiheessa istukka ei päästä läpi äidin hormooneja, joten ei ainakaan stressihormoonit mene läpi. Kaikki puhuu siis sen puolesta että menee kesken jos on mennäkseen, mutta ihan muista syistä. Älä nyt sitä stressaa kaiken muun lisäksi vielä, raha-asioissa on jo ihan tarpeeksi huolehtimista! =)
nemma rv 31+
yleinen lääkäreiden ohjehan on ettei keskenmenoa voi itse aiheuttaa jos elää suht normaalisti.
Itseänikin stressin vaikutus vauvaan mietityttää. Meillä kans talous ihan kuralla ja välillä olo ihan toivoton kun valoa ei tunnu tunnelin päässä näkyvän :o( meillä on ennestään jo 4 lasta ja aina ollaan pärjätty hienosti kunnes nyt jäin kotihoidontuelta työttömäksi kuopuksen täyttäessä 3v niin nyt ei kyllä talous naurata :o(
Voimia stressin keskellä! raha ei tuo onnea mutta kyllä se kummasti helpottaa .....
Niiloakseli rv 30+2