G: Voistko adoptoida (ajatuksen tasolla) sisaruksesi lapsen/lapset?
Minä en, koska ovat niin moniongelmaisia, etten yksinkertaisesti jaksaisi.
Kommentit (10)
Lasten isä ankara ja mielenterveysongelmainen. Heijastuu jo lapsiin. Ovat ahdistuneita ressukoita. Meillä ei lyötäisi ja mulla riittäisi syli ja rakkaus heihinkin...
Veljen lapset on kaikki täysi-ikäisiä ja siskon lapsistakin toinen on täysi-ikäinen. Eli yksi alaikäinen lapsi. Jos sisko ja miehensä kuolisivat, eikä aikuinen lapsi olisi valmis pikkusiskostaan huolehtimaan,tietysti ottaisin lapsen hoitooni. Mutta käytännössä iso sisko varmasti huolehtisi lapsesta.
Siskon ollessa vanhemman lapsen yksinhuoltaja, meillä oli sopimus, että minä otan lapsen, jos jotain sattuu. Valmis olin silloin ja valmis olisin nytkin.
Ja siskoni kanssa ollaankin puhuttu että jos minä ja mieheni kuolemme hän ottaa lapsemme. Ja toisinpäin.
ja jos jotain ikävää kävisi, niin adoptoisinkin.
Suomessa ei ole muuten ollenkaan sanottua, että välttämättä saa, vaikka haluaisi itse ja vainaja olisi halunnut niin.
kuten myös mieheni siskon lapsen/lapset (heillä ei tosin vielä lapsia).
Meillä on tuttavapiirissä tälläinen tapaus, kyseessä tosin vain yksi lapsi.
sisarusten lapsia ei ole.
mut olen joskus mietiskellyt, että kummipojan ja veljensä adoptoimista voisin harkita, jos sellainen tilanne olisi. toivottavasti ei tule.
tämän kummipojan lisäksi minulla on toinen kummipoika ja kummityttö, mutta en usko, että heidän adoptoimisensa juuri missään tapauksessa tulisi kysymykseen, koska olemme melko etäisiä. käytännössä tilanne olisi lapsen kannalta lähes sama, jos lapsi muuttaisi aivan vieraaseen perheeseen. no, toivottavasti saavat elää omien vanhempiensa kanssa onnellisesti.
joten vaikea vastata, mutta mieheni sisarusten lapset voisin ehdottomasti. Tosin meillä on jo kaksi adoptiolasta, ettei sikäli... :)
Jos veljelleni ja hänen vaimolleen tapahtuisi jotain ja lapsi jäisi orvoksi, niin olisi kyllä tervetullut meille. Tosin todennäköisemmin lapsi päätyisi kyllä muualle (äitinsä sukuun), mutta ajatuksen tasolla siis voisin hyvinkin. Mukava lapsihan se on.
sisaruksilla lapsia, mutta tällä hetkellä ajatustasolla voisin hyvinkin.