Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elopainoiset vko 23, vuosi 2008

02.01.2008 |

Hoikempaa Uutta Vuotta 08, mitä kuuluu?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa elopainoiset,

Nyt jo uusi vuosikin alkoi, ja viikko 23 meille, näin vaan on vierähtänyt viisi kk. Maisulla seuraavia kuulumisia:

- paino nyt 60 (viisari heilahti jo vähän allekin, mut jäi siihen 60:een)

- pudotus viime viikosta 200 gr vaan, yht. pudotus 18,5 kg

- pituus se 168 cm, haluaisin painaa lopulta 58 kg

Ok viikko, vaikka tullut syötyä jo suht ' korkeita' kalorimääriä, aika normaaleja. No, siks se painokin tippui vain sen 200 gr. Samoin liikunta ollut vähäisempää, jumpat vielä tauolla ja sali auki sillon tällön.

Aloitin uuden ruokapäiväkirjankin, 5 kk täytti edellisen. Se on mulle niin hyvä tapa, ett pidän sitä vaivan väärtinä ja jatkan vielä. Sit kun oon 58, en enää kirjaa ehkä päivittäin, mut viikoittain ainakin. Ja kirjaan tietysti painon joka vko. Näin jatkan kesään asti ainakin.

Yritän jatkaa tätä hoikkaa ja liikunnallista elämää, se oli yks tärkeimpiä uuden vuoden lupauksia mulla. Mitäs te muut?

Yst terv Maisu

Vierailija
2/15 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo ettei meille ole uutta pinoa, kunnes löysin sen puolesta välistä sivua...

Täällä on herkkuja mätetty naamaan oikein kaksin käsin. (nolo) Uutena vuotena oli talo täynnä porukkaa, ja kaikki toivat jotain herkkuja.. Saatiin kassillinen suklaata, joka siis vieläkin jäljellä... mitähän sillekin tekis.. Ja jääkaapista löytyy varmaan 7 erilaista juustoa ja tietysti kaapissa on niihin liittyvät keksit... huoh!! Tekisi mieli kantaa kaikki roskikseen, mutta kun tässä asunnossa asuu muitakin niin taidan jättää sen tekemättä.. Täytyy siis vaan yrittää hillitä itsensä.. saa nähdä kuinka onnistuu..

Alennusmyynnissä kävin vaatteita itselleni etsimässä, jotain löytyikin, mutta vielä kun saisi kiloja vähemmäksi niin vaatteet näyttäisi varmaan paljon paremmilta päällä. Tulin melkein kateeliseksi Maisulle, kun kerroit shoppailuistasi... No sitten heinäkuun alennusmyynneissä päästään me muutkin ostamaan ihania pieniä kokoja. Eiks niin tytöt?

Ajattelin aloittaa uinnin tässä lähiaikoina, kunnes tajusin että just nyt uimahalli kuhisee kaikkia muitakin " kinkun sulattelioita" , joten täytyy varmaan keksiä jotain muuta. Tulis nyt kunnolla lunta, niin vois kaivaa pulkat ja kelkat esiin niin pääsis lasten kanssa lenkille...

Niin paino tänään 71.6 eli just sama kuin viikko sitten (ihme kyllä, plussaa odottelin). Ensi viikoksi toivottavasti taas miinusta, odottelen jo että vaaka näyttäs kutosella alkavia numeroita, no toivottavasti jo loppukuusta..

Mitäs muille kuuluu?

-pömppis-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittelin jo vanhaan,mutta olihan täällä uusikin.

kirjoitin pitkän pätkän ja kaikki hävisi,kiitos meidän pikku neidin. En jaksa kirjoittaa uudelleen. Käyn puntarissa vasta ens ke (en halunnut käydä tänään ja oikeasti unohdin, että on ke)mutta hyvä näin.Olisin vaan masentunut.... ja jouluna tuli se 1.6 kg.

Eli paino on se 63.6 :( Mutta sainpahan herkutella oikein kunnolla ja nyt jaksaa taas tiukemmalla linjalla. Tänään tein taas mun yhden yleisimmistä virheistä. Söin töissä klo 10.30 ja kotona seuraavan kerran vasta 17.30 ja saatte arvata paljonko piti syödä sen jälkeen. Hitsit, pitäisi panostaa enemmän noihin välipalojen mukaan ottoihin.

Mutta en usko, että kalorit ovat tältä päivältä ylittyneet, sillä kävin juoksulenkillä. Yritän liikkua nyt mahd.paljon polven sallimissa rajoissa. Tekisi mieli vaan mennä aina juoksemaan ja siitähänei mun polvet tykkää. Muitahan lajeja ei ole:)

Maisu on jo tavoitteessa, Onnea!!!Nyt sitten vielä se unelmapaino ja

Pömppis: Tosi hyvin, kun ei ole tullut plussaa!! Siitä on mukava jatkaa!

Tsemppiä uuteen vuoteen ja pidetään pinoa pystyssä!!

Vierailija
4/15 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tänään 64,9 eli plussaa on tullut, en osaa sanoa onko syömisistä (uutena vuotena vedettiin napa täyteen vohveleita) vai normaalia painon nousua..jotenkin tosi hankalaa muutenkin vahtias syömisiä kun pitää syödä hyvin eikä silti liikaa ja jatkuvasti on syötävä jotain kun oksettaa..ääh:) No nyt oon vaan ollut sillä linjalla että herkut pois, ihan perusruokaa oon syöny sen verran kun maistuu, hedelmiä ja vihanneksia oon koittanu pistellä menemään reilusti mutta kun ne ei mulla auta pahaan oloon..hapankorput auttaa ja niitä on tullut syötyä ihan hirveästi mutta ne nyt onkin aika kevyttä ruokaa kevyen juuston kanssa. Mitään makeaa ei onneksi tee vieläkään mieli, ne vohvelitkin ois voinu jättää syömättä.

Queen

Vierailija
5/15 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt Höyryjyrän viestin selviytymisstrategiasta, jottei paino enää pamahda takaisin. Just noin se on, kerran herkuttelija (mässäilijä) on aina herkuttelija (mässäilijä). Minäkään en taatusti ole oppinut eroon hyvällä ruoalla herkuttelusta. On vain pakko oppia syömään sopivia määriä.

Sama juttu, pakko olla jatkossa selvät säännöt itelläkin. Syksyllä on toiminut ' se kerran viikossa kohtuudella hyvää' -sääntö. Se saa jatkua. Jos kiellän iteltäni kaiken, en tiedä, miten pitkään se toimii vai tapahtuisiko repsahdus. Sit toinen sääntö on jatkossakin mulla toi ' sopiva määrä ruokaa' , se voi olla hyvääkin, vaikkei olis niin jumalattoman rasvaista/sokerista. Ja kolmas tosi tärkee sääntö;ett syö säännöllisesti. Yritän ens viikolla töiden alkaessa raahata työpaikan jääkaappiin viikon satsin hedelmiä ja rahkaa. Ja sama juttu joka viikon alussa. Sieltä sitten otan välipalan, kun 6 tunnin työpäivä alkaa olla putkessa.

Vipa sääntö on mulla toi liikunta. Miten mä päästinkää aiemmin tilanteen sellaseks, etten liikkunut paljon mitään. Tein nyt kevääks sellasen suunnitelman, et käyn ystäväni kaa 2 kertaa viikossa iltaisin liikkumassa, kerran ohjattu jumppa, ja kerran yhteissali. Kun on toinen, joka on menossa, niin tulee lähdettyä. Huomasin nimittäin jo nyt joululomalla, ett vakijumppien ' lomaillessa' liikunta väheni, hitto!!!!

Ja jos oikein innostun, niin meen sunnuntai-iltaisin itekseni sinne boxbicciin, mut ei välttämättä joka viikko. Ja työmatkani, huimat 3,5 km suuntaansa, pyöräilen, jos kelit sen sallii. Saa sit hyötyliikuntaa joka pvä...

Ett sellasta, vähän pelottaakin tää painonhallinnan aloitus/laiharin loppuvaiheet, toivottavasti onnistun pysyyn laihana.

Terkuin Maisu, töissä ensi tiistaista lähtien (ja taapero perhepvähoidossa, nyyyyyh.....)

Vierailija
6/15 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä Pömppikselle, ett tsemiä, nappaa lisätsemppi vaikka alevaatteiden etsinnästä. Ajattelee vaan, ett keväällä sit jo voi hankkia tuollaisen ja tuollaisenkin vaatteen. Ja joku mainitsi bikinit, hitsinpimpula. Ajatelkaa, jos voitais kaikki laittaa ensi kesänä bikinit päälle rantsuun, Queen kanssa, ehkä loppukesästä???? Mulla on viimeks ollut päällä bikinit vuonna...öööh....vuonna 1 ja 2?

Mä törsäsin vielä alekenkiin, nimittäin jalatkin laihtuu, vaikkei sitä uskos. Ja tietysti pohkeet laihtuu, aika paljonkin. Entiset saappaat valahti pohkeista, ostin uudet napakat nahkaiset, kun sain taas alesta.....

Maisu

Vierailija
7/15 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitoo,tänään paino 64.6kg että pamahti sitten joulun aikoihin +2.6 kg. Ottaa päähän ihan hitosti!!!! Nyt toi joulu alkaa vasta kunnolla näkyä.

Jälleen kerran unohdin välipalan töihin ja kotona en syönyt ihan hirveesti, mutta suklata kaapista hävisi. Nyt on pakko kompensoida ja jättää iltapala väliin ettei tulisi plussakaloreita. tosin nyt on niin kova nälän tunne, että pakko käydä syömässä rahka ja ananasta.

Toi säännöllinen ateriarytmi olisi niin tärkeä!!!Mulla on ok päiviä aina, kun muistan syödä säännöllisesti. Mä olen ottanut kanssa sen periaatteen, että en ota lisää ruokaa, niin pysyy annokset jokseenkin kohtuullisina. Mutta tuon herkuttelun kanssa mä en ole löytänyt linjaa, joka toimisi. Ruokailun jäkeen muuttama suklaa maistuu niin hyvälle ja sitten pitääottaa vielä muutama...:)

Mutta ihan varmasti tulee nyt miinus tulos, jos vertaa tuoho 64.6 kg

Taitaa mennä taas aikaa, kun saan 62:een. Ja tuon eron huomaa, sillä mulla on taasmahaa. Silloin kun painoin 62,niin se oli mukavan litteä...

Tsemppiä kaikille viikonloppuun!

Queen: sulla saa paino noustakin. Milläs viikolla sä nyt ootkaan?

Vierailija
8/15 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään vasta vaa' alla - pasmat on vähän sekaisin täällä anoppilassa.

En edes ehtinyt pinoa vielä lukea, kun oli niin kiire raportoimaan kauhutulokset. Kävi tosiaan niin kuin kammosinkin. Painoa tuli edelliseen punnitukseen, joka oli siis jo reilu viikko ennen joulua, 2,5 kiloa! Että silläviisiin. Painan nyt siis taas 80 kg. Joulun jälkeen ennen tänne mummolaan lähtöä painoin 79 ja nyt jo kilon enemmän. Aika isot ponnistelut valui viemäriin, mutta tänä uunna vuonna nuo kilot taas revitään omasta selkänahasta.

Ei mua oikeastaan edes haittaa, kun tiedän, että jatkan vanhaan malliin, kunhan päästään täältä kotiin ja paino lähtee varmasti laskuun. Joulukilot ei mua kaivele, ne oli ihan suunniteltuja, mutta tämä joulun jatkuminen loputtomiin!

Täällä on kyllä ollut juuri niin karseaa ruokamielessä kuin arvasinkin. Vaikka tultiin vasta joulun jälkeen, joka paikka notkuu leivonnaisia (joita ei ollut vielä edes alettu syödä), suklaata, juustoja ja mitä vielä. Syömättä ei kehtaa olla, ja kun vauhtiin pääsee, ei enää osaakaan. Tänään ja eilen olen pitänyt tiukempaa linjaa. Arvelin, että kohteliaisuussyöminen alkaa jo riittää.

Kaiken huippu oli, että mummo ja pappa oli varannut kassillisen suklaarasioita, jotka oli vielä ihan koskemattomia ja niistä olisi ainakin yksi pitänyt ottaa kuulemma mukaan! Että saisi jatkaa sitten herkuttelua koko tammikuunkin ilmeisesti. Sanottiin kyllä tiukka ei siinä kohdassa.

Mutta siis omalle kontolleni mä nämä kilot tietenkin otan, ei anoppi niitä sapuskoita mun lanteilleni ole syönyt.

Onneksi päästään viikonloppuna kotiin ja tanssikin alkaa taas. Siis ihanaa!

Vierailija
9/15 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan siis, Neppis. Huomasin myös tuon, että maha on ilmestynyt takaisin. Ennen joulua oli ihana peilailla itseään, kun oli ihan kaponen uuma, mutta nyt on taas aika plösö olo. Jo vähän löysäksi käyneet housutkin on nyt sopivat ellei peräti hiukan napakat. No, väliaikaistahan tämä vain. ;)

Vierailija
10/15 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko raportoida. Nyt oli sentään 63.6 eli kilo lähtenyt pois. Tänään ollut huono päivä, mutta ei olisi katastrofi, jos jaksaisin lenkille ja olla syömättä illan, sillä tänään tuli syötyä suklaata aika paljon ja 3 lämmintä ateriaa:)

Vierailija
11/15 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kilo lähtee aika nopeasti,kun palaa ruotuun,mutta saipas herkutella kunnolla, niin jaksaa taas laihduttaa:)

Vierailija
12/15 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Niin on viikonloppukin ennen töiden alkua vietelty ja joulu loppiaisena lopeteltu. Oikeestaan ihan kivaa virittää koti kohti kevättä, niin kuin ittensäkin.

Huomenna sit alkaa työt, ja taaperolla meni oikein hyvin totutteluviikko perhepvähoitoon. Tippa silmässä kattelin, kun poika kotipolulta mulle kuistille vilkutteli isin viedessä hoitoon. Onneksi ei ainakaan nyt vielä' tartte huolehtia, kun siellä nukkuu, syö ja viihtyy 3:n muun lapsen kanssa.

Vkonloppu meni kivasti, ja ihanaa, kun pääs salille ja tänään jumppaan. Tästä se taas alkaa. Siis normaali syöminen ja liikkuminen....Vaikka en taida päästä pyöräileen töihin. Kauhee lumimyrkkä, -3 pakkasta ja tiet jäällä... Noooo....

Mites muilla vkonloput? Pliiiiiis kirjoitelkaahan...

Maisu

Vierailija
13/15 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jälleen kerran ihan älyttömän pitkästi ja neiti painoi esc:ä. Voi hitto!! Kirjoitan vaikka huomenna uudelleen!

Vierailija
14/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä oli satanut lunta IHANAA!!! Käytiin kävelyllä lasten kanssa, ja täytyy tunnustaa että huonossa kunnossa ollaan... Kuopusta työnsin vaunuissa ja kahta isompaa kiskoin rattikelkassa perässä... Ja kuuma tuli, oisko ollu liikaa vaatetta....? Laskettiin sitten mäkeäkin, kiskoin kelkan aina mäen päälle, työnsin lapsille vauhtia ja juoksin itse mäen alas hakemaan taas kelkkaa... mukavaa puuhaa ja sykekin nousi ihan mukavasti..

Syömiset on ollu kyllä ihan hukassa.. Tai suunnilleen joka toinen päivä olen syönyt järjen kanssa ja joka toinen päivä ihan kaikkee muuta.. Kävin aamulla kurkkaamassa paino puoltakin, ja samoissa lukemissa ollaan kuin viikko sitten.. ollaan oltu jo vaikka kuinka monta viikkoo...

Ai niin.. tänään lapsilta loppui murot.. ja aattelin että lapsetkin vois rueta nyt sitten näin koti oloissa " sokerilakkoon" vähäksi aikaa, vaikka normaalipainoisia ovatkin. Jääkööt murot, jogurtit, keksit sun muut " sokerit" kauppaan, jos tämä äitikin sitten pysys paremmin ruodussa... Kyläpaikoissa lapset tietysti saa syödä myös " sokeri-juttuja" , tai jos meille tulee vieraita...

Huomenna sitten taas punnitaan...

-pömppis-

Vierailija
15/15 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi