Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks: Älä nyt vielä vaivu noin synkkiin ajatuksiin. Ei toi sun ponnistusvaihe mun mielestä mitenkään kovin poikkeuksellinen ollut vaikka varmasti keskivertoa rankempi, eikös sitä sanota et ensisynnyttäjällä se usein kestää 45 minuutista puoleentoista tuntiin. Tunnin aktiivinen ponnistaminen on kai kuitenkin melko yleistä ensisynnyttäjällä. Äläkä vielä ajattele et poika jää teidän viimeiseksi lapseksi, odota nyt ensin että lääkäri katsoo onko sulla edes mitään laskeumaa ja siitäkin huolimatta asiat ei oo niin synkkiä mä tiedän yhden naisen jolla on neljä lasta kohdunlaskeumasta huolimatta. Ja mun ymmärtääkseni laskeumia voidaan myös korjata jotenkin. Ei ne neuvolantäditkään näköjään aina ymmärrä että ei ehkä hiljan synnyttäneelle pitäisi tollasia kauhukuvia lietsoa, kaikki asiat kun näyttää hormonipöllyssä aina monta kertaa pahemmilta. Voimahaleja sinulle, kyllä kaikki vielä kääntyy parhain päin!

Söpösimmu: Mitenkäs ensimmäinen äippälomapäivä on sujunut? Muista nyt ottaa levon kannalta, mä oon päässy jo hyvin tohon päivä rytmiin et aamu makoillaan ja päivällä tehdään kotityöt, sit voikin taas illan löhötä sohvalla ja katsella telkkaria :) Josta muistuikin mieleen aihe Idolssit :) Mä en niitä juuri seuraa kun mua jurppii niiden tuomareiden lapselliset kommentit, liittyisivät edes asiaan mut välillä on kyllä niin jenkki kopioo että. Niitä laulupätkiä mä kyllä katselen aina välillä, kuten eilen, mut kommenttien ajaks käännän kanavaa. Putosko ne kolme muuta miestä nyt kokonaan eilisessä ohjelmassa? Näin hyvin mä oon perillä ohjelman kulusta :) Ai niin sulle pitikin sanoa et jos ette vielä oo sitä sänkyä hankkinu ettekä vielä ole päättänyt minkä otatte niin kannattaa käydä vilkaseen huonekalujen poistomyynti liikkeessä siinä sammonkadulla entisen Maskun tiloissa (se on ihan siinä vauvatalo johannan vieressä), siellä oli pari pinnasänkyä melko halvalla. Me käytiin ostaan sieltä patja ja sijauspatja, saatiin 23¿ molemmat kun pelkkä patja maksoi normaalisti 31¿. Mun mielestä se mies sano et ne on siinä vielä tän kuun puoleen väliin saakka.

kandi: Älä huoli vaikka jäi ale-ostokset vähille, eikös kohta ole hullut päivät :) Sitten voi kaikkien periaatteidensa vastaisesti ryysiä sinne vaunuilla ja nähdä nyt sen siltä kantilta et pakkohan tänne on vaunuilla tulla et joskus edes johonkin pääsee ja saa itekin jotain virikettä :) Mä en kans ostanu alennusmyynnistä oikeestaan mitään, yhden vauvan bodyn, sekin oli 50cm ja vaaleanpunainen kun tuli sellanen tunne et on epäreilua et mä hankin vaan vaaleansinisiä ja uniseks värejä jos vauva onkin sit tyttö, nyt on edes yksi pieni tytön värinen vaate, täytyy sit laittaa jemmaan jos onkin poika :) Meillä on kans toi rahatilanne vähän tiukka. Tai ei nyt mitenkään erityisen, mutta kun mä sain tosi vähän niitä työttömyyskorvauksia viime kuussa ja saan myös tässä kuussa niin ei oo oikein ittellä ollu shoppailu fiiliksiä. Ja vaikka meillä on yhteiset rahat niin mulla ei vieläkään luonto anna periksi et pyytäisin mieheltä rahaa shoppailuun. Eikä oo kyllä mitään intoa ostaa itselle vaatteita, se on tosi masentavaa kun mikään ei sovi, siis ei mahasta vaan reisistä ja takapuolesta... Täytyy kattoo sit syys alennusmyynneistä :)

Tikru: Mä oonkin jo laitellu ruokaa pakkaseen aina jos on jäänyt. Silleen sitä ei tartte tehdä erikseen eikä mene loppu ruoka hukkaan. Toi laskiaispulla vinkki oli hyvä! Äidillä on tänään synttärit ja tilasi kakun sunnuntaiksi, pitkäisköhän tehdä niitä runebergin torttuja seuraks? Hurjasti teillä on tyttö kasvanut! Ja niin nopeesti mennyt kuukausi, justhan sä vasta tulit tytön kanssa kotiin. Ihailtavaa et jaksoit tehdä kutsut nimiäisiin, teitkö minkälaiset? Onko teillä neidin huone sisustettu jo lastenhuoneeksi? Varmaan houkuttaa mennä Ikeaan hakemaan sinne juttuja, musta siellä on just ihania lastenhuoneen tavaroita.

Kiitos lypsyvinkeistä. Tota mä kyllä ajattelinkin että en lähde edes alkuunsa käsin yrittämään. Miehillä taitaa olla sellanen kuva et se imettäminen muutenkin sujuu heti luonnostaan ja maitoo tulee heti ja hyvin. Mun mielestä meillä on äiti ja täti molemmat lypsäny (tädillä oli kaksoset ja sai neuvolasta lainaan sellasen järjettömän kokosen sähkökäyttöisen lypsykoneen, hurjan näköinen vehje :)) joten voisin kuvitella et itsellänikin tulee pumpulle tarvetta, mutta ehtiihän tuon ostaa myöhemminkin.

Mä sain joululahjaksi kotona tehtävän jalkahoidon ja kosmetologi kävi eilen tekemässä sen, on yksi tuttava. Ihan mukava kyllä saada jalat kuntoon ennen synnytystä. Oli eka kerta kun mulle tehtiin jalkahoito ja oli kyllä vähän vierasta kun joku hipelsi jalkoja. Vitsi kun mun mies jaksaiskin hieroa mun jalkoja iltaisin, vaikka ei turvotusta ole niin kyllä se rentouttais ja olis mukava yhteinen hetki.

(.) Masu on hassun kulmikas, mitähän tuo kirppu tuolla puuhailee? Mä jo pelkäsin aamulla et oli yön aikana kääntyny väärinpäin kun tuntui niin pyöreä osa ylävatsalla. Taisi kuitenkin olla vaan pylly, koska potkut tuntui ihan samalla tavalla kyljessä kun aiemminkin. Jumpassa tuntui kuin olis kymmenenkilon painot ollu joka puolella kroppaa, kai tää puolenkilon viikko lisäys painossa alkaa vähän tuntuun. Kyllä sitä vaan alkaa synnytys pelottavaa tahtia lähestyä. Mulla valkovuoto on lisääntyny ja koko ajan on sellanen odottava tunnelma et mitäs jos yhtäkkiä tuleekin vedet tai supistukset alkaa. Mitäköhän se sitten onkaan jos menee yliajalle?

surullinensiili ja pikkutiikeri 35+4

Vierailija
2/25 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, älä tosiaan vielä masennu ihan täysin! Mä veikkaan että se laskeuma on ongelma seuraavien raskauksien kannalta äidille itselleen, ei niinkään siinä että estäisi koko raskauden. On varmaan " vaan" vähän niinkuin riskiraskaus.

Mullahan on myös tarkempaa seurantaa seuraavassa raskaudessa, kun esikoinen on sydänlapsi (niin ja se sektiokin vaatii kai jonkun tarkastusultran).

(Tuli tuosta mieleen, etten enää kyllä hyväksy lausetta " ei väliä kumpi tulee kunhan on terve" . Ennemminkin " ei väliä onko terve kunhan elää" .)

Neuvolakuulumisia: Noel painoi 4860g ja oli 55,8cm pitkä. Pipo 37,6cm. (Syntyessään 3700g, 50cm ja 35cm.) " Virkeä ja positiivisesti vaativa vauva. Paino noussut hienosti rintamaidolla."

Hah, positiivisesti vaativa!! ;) Eli karjuu tarvittaessa paljon, muttei tee sitä ilman syytä. No, onpahan ainakin helppo tulkita poikaa kun se ilmaisee itseään niin selkeästi.

Nyt on pakko lopettaa, Noel hermostuu. Mies on tänään ekaa päivää töissä isyysloman+loman jälkeen, ja me ollaan kahdestaan. Voi kun pääsisi joskus syömään! Vielä on lounas ja päivällinen syömättä...

Kandi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks: Ymmärrettävästi sulla on nyt paljon huolta matkassa, mutta koita rauhoittua ennen sitä lääkäriä. Niitten tutkimusten jälkeen ollaankin sit jo paljon viisaampia. Onhan sekin ihan mahdollista, ettei mistään vakavammasta jälkiseurauksesta tule olemaan kyse. Tsemppiä tuon lääkäriajan odotteluun ja kerro sitten heti tulokset, niin ollaan tukena!

Kandi: Syö nyt tyttö hyvä :) Kuulostaa aika hurjan myöhäseltä nuo omat ateria-aikataulut vauvaperheen arjessa. Nopeesti sulla on muuten jo paino pudonnu raskauden jälkeen, joten se antaa toivoo mullekin vähän saada näitä kiloja aikoinaan pois. Painoo vaan tulee ja tulee joka neuvolakäynnillä, vaikka kuinka yrittäis löytää vaa¿asta sellasen reunan, joka näyttäis sitä pienintä lukemaa¿ Kerrotko muuten, saitko mun osotteenmuutosmeilini, kun ilmotin mammaloman alkamisesta ja uudesta osoitteestani sähköpostilla? Mä kun en oo ihan varma, kumpaa sun kahdesta meiliosoitteesta pitäis käyttää.

Surullinensiili: Pistin mieleeni ne mainitsemasi kaks kauppaa, joten ollaan menossa tsekkaan ne hoitopöytien ja pinnasänkyjen osalta tänään. Käydään myös Lielahden liikkeet läpi. Umpinaiset laatikot (ainakin osittain) pöydässä olis tavaroiden säilytyksen kannalta kivat. Asennosta: En oo ihan varma jaloista, kun en oikein tunnista kaikkia ruumiinosia kunnolla. Todennäkösesti ne on aika ylhäällä, kun pään todettiin olevan neuvolassa edelleen alaspäin. Hikasta pystyy päätteleen, kummin päin vauva on käännelly päätään, koska hikka tuntuu millon edessä, takana, oikeella tai vasemmalla. Vika lääkäri mulla on ystävänpäivänä. Ja asennoista ¿sujuvasti¿ jumppaukseen¿ Musta tuntuu, että sä jaksat kauheen hyvin tehdä vatsalihasliikkeitä! Ootko tehny kotona vielä jumpan lisäks jotain muuta ¿voimistelua¿? Mä vähän jännitän sitä, kun joutuu pusertaa mahalla niitä kovempia vatsaliikkeitä, joten tulee kai vähän lintsattua jumpassa niistä rankimmista¿

Tigger: Se on kyllä hyvä, kun teillä pystyy neiti nukkuun autossa paljon, eikä sillon oo niin hankala ajaa autolla yksin. Muutoin saattais olla kiva, että siellä takana olis joku istumassa ja kattomassa. Mua vähän jännittää se, miten sitten yksin lähtee vauvansa kanssa liikenteeseen ja turvakaukalo on takana, eikä vauvaa näe, mutta sääntöjen mukaanhan on paljon pahempi turvallisuusriski lähteä sohimaan sinne taakse mitään ajon aikana. Etuistuimelle kiinnitettäessä olis sit se ilmatyynyvaara. Tuli muuten mieleen, että häiriintyykö Simppis ulkona kaukalossa siitä, kun lunta sataa? Ajattelin tuossa eilen tuolla pyryssä, että miltäköhän pienen vauvan naamassa tuntuu, kun lumi piiskaa nassuun :(

Nyt mä oon päässy sit vähän relaamaan ja tekeen ihan omia juttujani, kun ei tarvi enää töihin mennä piiiitkään aikaan. Vielä kyllä näinä ekoina äitiyslomapäivinä miettii sitä, oonko varmasti muistanu järjestellä töissä kaiken ja selvittää kaikki loppujutut oikein, mutta kyllä tässä aivokapasiteetti täyttyy varmaan ihan kunnolla piankin näistä vauvajutuista. Aloitin jo viemällä vaatteita ja kirjoja (vielä meiän äitin peruja) kirppikselle, jotta vauvanhuoneeseen tulis edes hiven tilaa lisää. Miehen jalka kesti jo hyvin kantamisen, joten välillä käyn yksin vaan lisäämässä pöytään jotain myöhemmin. Nyt suuntaamme tekemään päätöstä niitten isompien vauvahuonekalujen suhteen, heippa taas!

-Söpösimmu, 35+2 ja Vempula sf 31

Vierailija
4/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lepäilkää nyt tarpeeksi! Nim. " Väsynyt äiti" ;)

Ei vais, viime yö oli ihan uskomattoman hieno. Noel nukkui jostain yhdestä-puoli kahdesta keskipäivään saakka! Heräsi tietenkin välissä syömään ja aamukasin lääkkeelle ja vaihdettiin parit vaipatkin, mutta siis muuten herra vaan nukkui ja nukkui... Tai no, oli Noel jossain välissä aamua hereillä jonkun vartin iloisena ja pirteänä, mutta sitten uni vei voiton taas. Kyllä tänään äitikin jaksaa!

Ja vieläkin se nukkuu. Siitä keskipäivästä yhteen Noel oli ihan pirteä ja juttu lensi, mutta nyt se taas simahti syötön jälkeen, ja nukkuu nyt sitterissään. Pelkään pahoin ettei poitsu nuku enää koko iltapäivänä, kun kerran tuosta herää. Pitäisi nimittäin kauppaan lähteä vielä valoisan aikaan.

Meillä muuten mies sanoi, että saa ihan vapaasti herättää yöllä vaihtamaan vaippoja. Hän nukkuu niin sikeästi, että on hereillä tasan sen vaipanvaihdon ajan ja saa heti uudestaan unta. Eikä välttis aamulla muista mitään tehneensä! Tuossa on kyllä se huonokin puoli, että miehen yöllinen toiminta on sitten vähän b-tasoa. Esimerkiksi eilen oli niin väsynyt keskiyön lääkkeen aikaan, että meinasi ihan pokkana antaa pojalle ruiskullisen nestettä johon ei oltu vielä sekoitettu lääkettä sekaan! Joten pelottaa aina antaa poika isälleen yöllä vaipanvaihtoon, kun ei tiedä nukahtaako ne kimpassa sinne vessaan ja onko pojalla edes vaippaa housuissa kun tulevat takaisin. No, kai se vaipanvaihto jo jostain selkäytimestä hoituu miehelläkin, kun on ollut hänen heiniään pääasiassa.

Noelilla on taas varmaan joku kasvupyrähdys, kun on jo kolmena iltana asunut tissillä ihan käytännössä jostain iltayhdeksästä keskiyöhön. Syö ensin toisen rinnan, sitten haluaa toista, sitten pienen tauon jälkeen taas alkaa hamuaminen... Ja nälkä tuntuu olevan (eikä imemisentarve), kun poikaa selkeästi harmittaa kun rinnasta ei tule niin paljon maitoa enää toisella kierroksella.

En mäkään nyt mikään supertissi ole, tuntuu ettei sieltä tule paljon mitään enää siinä vaiheessa, kun Noel on vartin verran imenyt ja kohta haluaa takaisin rinnalle. Mutta kai se syö niin kauan kunnes on kylläinen. Ja kohtahan ne rinnatkin taas pelittävät paremmin, kun Noel on tilauksensa lisämuonasta tehnyt :)

Nyt pitää mennä, jotta kerkiän pukea päivävaatteet päälle ennen kuin Noel herää.

Kandi & Noel 6vk+

Vierailija
5/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noel heräsi yöllä MONTA KERTAA syömään tuon nukkumisajan aikana. Piti korjata jottei tulisi sellaista käsitystä että poika syö vain neljän-viiden tunnin välein ;) Mutta viime yönä väliä oli jo 2-3h, mikä on tuolle muksulle paljon!

Vierailija
6/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän mekin ollaan, ei olla mihinkään kadottu. eilinenkin vaan tuppas oleen niin täynnä ettei kerinnyt palstaileen (jaa mullako muutakin elämää:)?) aamulla kun neiti oli syönyt seittemän maissa niin yhdeksän jälkeen lähdettiin mun äitin luo. siellä sitten heti syötin ja lähdin siitä salille. ehdin käydä salilla, kaupassa, ja syödä äitin kaa ennen kuin neiti heräsi unilta joille oli kävelyllä mummun kaa torkahtanut, ja sitten oli seuraava ruokailu. otin eväs-pullon mukaan, mutta se sitten tuotiin kotiin kun ei ollut neidillä tarvetta.

ja sit mä käytiin moikkaan minksiä ja " oskaria" . siis voi elämä! kun minks täällä kirjoittaa että kuinka poika saa itkukohtauksia eikä nuku, ja minä että meillä on niin kiltti tyttö, niin voitte vaan arvata kuinka nuorten " ensitreffeillä" kävi. että kumpikohan mahto nukkua ja kumpi huutaa... no, tyttö rauhoittui taas autossa, tai siis ennen kun autoon päästiin. oli kyllä oskarikin oikein valloittava, sen mitä hereillä näin:)

mut viime yö:) vähän pelotti miten käy, kun tuota vierailua lukuunottamatta neiti nukkui eilen aika paljon. no yhdeksän maissa taas iltaruoka, seuraavan kerran heräsi vartin yli kolme ja sitten puoli kahdeksalta. sai isi ja äitikin kunnon unet:)

tänään pari mun kaveria kävi neitiä kattomassa. toinen pelkäsi kuollakseen (hoitaja hänkin:)) ja toinen taas oli ihan hullaantunut:)

salista muuten. oli ihan kiva palata sinne:) ohjaajani satuin näkeen, hän sanoi että ennen jälkitarkastusta pitäs olla tekemättä vatsoja ja kyykkyjä yms. eli periaatteessa samoja voi tehdä kun sillon odotusaikana, mutta ihan omien tuntemusten mukaan. ja siellä oli yks sellanen mammakin jonka vauva oli syntynyt joulukuun alussa, niin hänen kaa tuli juteltua joku tovi:)

kandi: meidänkö miehet hyväunisia:) mun mies meni eilen mua ennen nukkuun, kun lupasi taas viikonlopun kunniaksi hoitaa nuo yösyötöt, joita siis tuli viime yönä vaan yks, koska me sit neidin kaa noustiin jo silloin puoli kahdeksalta. simppis ei oikeestaan nuku kahdeksaa pitempään aamuisin. no sit kun menin sänkyyn niin mies nousi istuun ja hamuili ympäriinsä. " mitä sä etsit?" -minä, " missä se on?" -mies, " mikä?" -minä, " vauveli..." .mies, paaaljon naurua ja sen seasta " kai se on sängyssään, et kai sä sitä tännekkään oo ottanut" -minä, hölmistynyt katse " ai jaa... krooh pyyh, krooh pyyh" -mies:):):) ja yöllä kun herättiin syötölle ja minä pumppaan niin kysyin että muistaako tuota episodia, niin ei mitään tietoa:):):) mutta koita tosiaan jossain välissä ehtiä syömään, vaikka jotain nuudeleita tai jotain mikä tulee toosi nopeesti jos ei meinaa aika riittää...

minks: hienoa tosiaan että sait tuon lääkäriajan siirrettyä, ettei tartte niin pitkään stressata. ja kuten eilen puhuttiin, niin mulla tosiaan tuntu ennen eilistä että ois hyvin palautunut. mut kun sitä ei meinannut kaikkee kivaa odottaa, niin eilen alko taas vähän vuodella ja pikkusen aristaan. mut vuoto nyt taas lopussa, arka on vielä pikkuisen. mutta kuten sanottu niin ihanalta söpöläiseltä kyllä näytti teidän poika:)

surullinen siili: ostin tiimarista valmiita korttipohjia ja niihin liimasin koristeet ja sitten vaan pienen runonpätkän laitoin noihin kutsuihin. tänään käytiin tarjottavat tilaamassa leipomosta. meillä tuo huone tapetoitiin silloin vuos sitten kun muutettiin sellaiseksi limen vihreäksi, ajatuksena tais taustalla olla että siitä saa sitten huonekaluilla hyvän lastenhuoneen kummalle vaan. oi, jalkahoito, kuulostaa tooosi kivalta:)

söpösimmu: tervetuloa lomalle:) löysittekö huonekaluja? ei neitiä eilen tuntunut se lumisade pahasti haittaavan, vaikka vähän ulkona kotonakin kuljettiin. mä mietin tota autojuttua niinkin, että toisaalta nyt kun tyttö on takana niin sit jos meinaa hermot hältä totaalisesti mennä (mitään hätää ei kyllä yleensä pitäis olla kun syödään ennen lähtöä) niin sit täytyy vaan stopata johkin, kun taas jos neiti ois vieressä niin sitä saattais tulla alettua ettii tuttia tms siinä ajaessa, joka varmasti myös aika vaarallista...

jashoo, siitä tais olla loppuviikon kuulumiset tähän mennessä. tai kyllähän huominen vielä on jäljellä. voi kun tulisi samanlainen ilma kuin tänäänkin, jos ehtis pidemmälle ulkoilulle neidin kansa.

tikru ja simppis 1kk ja 3vrk, huomenna 1kk kotona

Vierailija
7/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt ihan suht levollisin mielin keskiviikkoa odotetaan. Oireet on vähän lisääntyneet, tuli mm. kirkasta veristä vuotoa taas ja jotenkin kirvelee ja tuntuu et tuolta oikeesti on joku tulos ulos. Tai sit vaan kuvittelen kaiken nyt ku osaan epäillä sitä laskeumaa... En oo uskaltanut kävellä pidemmälti, parempi odottaa eka diagnoosia ja kysyä pitääkö liikkumista rajoittaa. Niin ja meille koko perheelle tuli flunssa! Toivottavasti sä et tigger saanut sitä mukaasi! Puhkesi lauantaina, nyt on meillä vanhemmilla lämpöä ja räkää tulee. Pojalla ei o lämpöä, mutta räkää tulee (ei valkoista maitoräkää vaan ihan kelta-vihreää flunssamaista) ja poika yskii. Muuten pirteä ja syö hyvin eli ei olla huolissaan.

Kuten siili sanoi (tiggerin keksimä uusi lyhenne), kyse voi olla lievemmästä ongelmasta jonka voi korjata. Lihastreeniä tai sit joku korjaava leikkaus missä korotellaan paikkoja. Neuvolalääkäri ei välttämättä tee diagnoosia vaan laittaa lähetteen TAYS:iin. Mutta se on osoitus siitä, ettei ihan lihastreeni riitä. Vissiin.

Huomenna on pojalla normaali lääkärintarkastus! Onko teillä muuten lastenlääkäri eri kuin se teitä tutkinut lääkäri? Meillä on eri. Joko teillä Kandi oli lääkärintarkastus? Osui hyvään aikaan meillä jos pojalla on flunssaa, saa samalla kattoa ettei hänellä ole hätää.

Kandi: Siis tiedätkö, tää 6vko on joku rajapyykki, meilläkin on elämä helpottunut! Ainakin nyt pari kolme päivää ollut helpompaa, ei juurikaan epämääräisiä kätinöitä, normaalia valvomista vaan, mutta hyväntuulisempaa! Ja ensimmäiset hymyt on saatu täälläkin :D Naps, kun ois joku naksahtanut kohdilleen kun lauantai aamusta poika hymyillyt yhtäkkiä tosi paljon! Kaikelle hauskalle, etenkin sille ku kädellä lähestyy kasvoja ja koskettaa jotain poskea tai nenää :) Täti tais saada ekan hymyn, mutta samantien hymyili kyllä meille muillekin! Hyvin oli teidän poika kasvanut! Hauskasti sanottu kyllä, positiivisesti vaativa. Teillä on sama syöttöväli ku meillä. Kellontarkasti tuo 2-2,5h nukkuessa, mutta valveilla ollessa vajaan tunnin välein.

Tigger: Joo-o, noinhan se vierailu meni kuten kerroit! :) Teidän tyttö valvoi koko ajan ja lopusta osoitti kyllä, ettei ollut enää hauskaa mikään, meidän poika taas uinui yhtä syöttöä lukuunottamatta :) Simppiksen piti syödäkin vaan 4h välein, täällä se kyllä kinusi parin tunnin aikana vissiin kolmesti? Heh. Muuten, löysin tosta sohvalta palasen teidän turvakaukaloa! En tiedä mikä osa tuo on, tollane pieni kolmion muotoinen lappunen, jossa on vyölle kolo. Onko sille akuuttia tarvetta? Ellei niin tuon meidän seuraaville treffeille.

Milloinkas ne ois? Meillä on tää flunssa nyt ja mä odotan diagnoosia eli voi olla, että ensi viikko menee siinä. Katsotaan!

Simmu: Onnea lomasta ja tehkäähän hyviä ostoksia! Mukavaa se on vielä tuossa vaiheessa tehdä ostoksia, ellei pahemmin ole vaivoja. Iteki kiertelin ihan loppuun saakka, jotenkin meni aikakin nopeammin kun oli jotain mitä tehdä. Ihailtavaa et jaksoit kirppistouhunkin. Minäkin sitä mietin mutta jäipähän tekemättä. Mitä sä veikkaat, meneekö sulla yli vai ali? Ei kyl voi tietää.. Joko oot sairaalakassia suunnitellut? Me kasattiin sitä mun supistellessa, joten en suosittele jättämään viimeviikoille!

Siili: Siellä se teidän tiikeri kasvaa hurjaa vauhtia. Tuskin enää kääntyilee väärin päin, vaikka sulla olo välillä vaihtelis. Jalkahoito oli varmaan ihanaa :) Mäkin kävin loppuraskaudesta kasvohoidossa. Se oli siitä huono ettei voinut selällään maata. Kyljellään sit olin, mut ei ollu niin rentouttava asento pää vinossa.

Terveisin, Minki ja ......

.... Santtu Oskari !

Vierailija
8/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, nyt valmistaudutaan idolsseihin katselemalla taas tuota jenkki-versiota näin alkupalaksi:) tai yksin mä kattelen, mies laittoi uusia kuvia nettiin, ja neiti torkkuu.

oisittepa nähneet meidän meiningin viime yönä:) yöunille neiti kävi taas ysin aikaan. kolmen aikaan taisin käydä kurkkaamassa että onko kaikki ok kun ei ollut vielä syömään herännyt. mies kävi puoli neljän aikaan. sit yritettiin vaan nukkua, et kyllä me sitten herätään kun hälle tulee nälkä. no pah, eihän siitä nukkumisesta mitään tullut! mulla alko tisseihin sattuun kun oli niin paljon maitoo ja miehelle tuli nälkä. niin me sitten miehen kanssa täällä kekkuloitiin puoli viiden aikaan. neiti heräsi lopulta viideltä, onneks ennen kuin oltiin päästy miehen kaa takas nukkuun. eli nyt hän nukkui ensimmäistä kertaa kahdeksan tuntia putkeen! sitten söi tunnin verran ja nukkui vielä kuudesta puoli yhdeksään. sit me noustiinkin neidin kaa uuden päivän viettoon, isi nukku vielä hetken.

tänään käytiin kävelyllä, silloinkin neiti nukkui reilun tunnin lenkillä ja sit vielä terassilla, kaikkiaan melkein neljä tuntia. vielä olisi isin ja tytön yhteinen hetki elikkä kylpy tänään edessä.

minks: juu, mä en tajua mikä tytöllä silloin oli kun teillä käytiin:) tai joo, jos on hereillä koko syöttöjen välin niin silloin tuppaa syömään kahden-kolmen tunnin välein. teillä taidettiin syödä kerran molemmat tissit ja sit vielä vähän lohtutissiä vaipan vaihdon jälkeen. ei ole flunssa tänne tullut, toivottavasti menee teiltäkin pian ohi! meillä on simppiksen lääkäri eri kuin se joka mut on tutkinut. kun meidän omalääkäri tutkii tytön, mutta hän ei hoida odottavia äitejä. (tai siis hoitaa tietty muuten muttei noita raskauteen liittyviä tutkimuksia.) juu, huomasin eilen että yks osa kaukalosta puuttuu, muttei oo mikään kriittinen. eli anna vaan sitten seuraavilla treffeillä, mut kiva tietää että osa on tallessa:) sinä se tännekin laitoit jo tuon teidän nimen:) mä en vielä, pidetään väkee jännityksessä:)

treffeistä. meillä ensi viikko aika täynnä, tai sitten loppuviikosta kävisi. seuraavalla viikolla meillä on perjantaina neidin lääkärintarkastus heti aamusta, mutta ei kummempaa. tai ehkä mä perjantaina voisin mennä äitiä autteleen nimijuhlien järkkäilyssä.

terkuin tikru ja simppis (tänään kuukausi kotona)

Vierailija
9/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Santtua, jos nuhan sai! On muuten tosi kiva nimi :) Onko poika itse tuskissaan tukkoisen nenän takia, esim. syödessään? Toivottavasti on sen verran pieni vielä ettei tajua miten ikävä olo on.

Ja kiva jos teilläkin jo hymyillään, on se vaan niin ihanan näköistä. Meillä tosiaan Noel on hymyillyt siitä kuukauden ikäisestä asti. Joka aamu kun se herää mun kainalosta, se aina väläyttää mulle ihanan hampaattoman hymyn kun juttelen sille. Ja aina siitä tulee yhtä onnelliseksi!

Ja Tiggerin tytsynkin nimi on varmasti kiva, sitten kun se julkistetaan ;) Oli muuten ihania kuvia, onpas teidän tytöllä jo paljon hiuksia!

Luitteko Hesarin kuukausiliitteestä sen jutun niistä masentuneista uraäideistä? Uskomatonta miten avuttomia ihmisiä voi olla! Jos joku ei lukenut, tässä näyte:

Hannelen ja Ilarin vauva oli haluttu, siitä käytiin odotusaikana otattamassa kallis 3d-ultraäänikuvakin, mutta vauvan vaativuus oli pariskunnalle järkytys. " Asut pääkaupungin keskustassa isolla lainarahalla ostetussa ja remontoidussa kodissa ja olet uraihminen. Muutupa siinä sekunnissa äidiksi, joka tykkää kärrylenkeistä vauvan kanssa" , Hannele sanoo. " Jokapäiväinen ravintolassasyöminenkin jäi meillä siihen" , Ilari lisää. " Oli sokki huomata, ettei pääse enää mihinkään. OLISI OLLUT KIVA TIETÄÄ SIITÄ ETUKÄTEEN."

Että näin! Miten joku elää kolmikymppiseksi tietämättä, ettei vauvan kanssa voi ehkä elää ihan samalla lailla kun lapsettomana pariskuntana eläessään?!

Nyt katsomaan Idolsia. Käytiin miehen kanssa pikaiseen saunassa Noelin nukkuessa sitterissä siinä suihkuhuoneen lattialla, ja hyvin meni. Ehkä uskallaudutaan toistekin!

Kandi & Noel 6.5vk

Vierailija
10/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurr...katsahdin äsken mittariin ja kylläpä olikin pakkasta taas tullut. jos iltapäivästä laskis niin voitais silloin mennä kävelyllä käymään, on muuten niin nätin näköistä.

voi viime yötä... neiti pantiin nukkumaan yhdeksän aikaan. ekan kerran heräs syömään ennen kymmentä ja sitten eka yöherääminen tuli 23.15. seuraavan kerran kolmen aikaan ja sit taas kuuden maissa. mies syötti tuolloin kuuden aikaan, kun kuulema oli siitä sitten hyvä lähteä töihin sen jälkeen. oli kyllä kiva, sain aamusta torkkua vähän yli kahdeksaan. nyt neiti köllöttelee tossa vieressä, vaipat ja vaatteet just vaihdettiin, eli hyvä hetki turautella, kuten kuuluu tekevänkin...

voi kandi:( mä kun just meinasin kommentoida että kiva että reissu meni hienosti ja vanhemmat tuli hurmattua. mut sit jos siitä iskikin oksutauti:( varmaan tosi ikävää seurata vierestä, ja vielä kun ei voi oikein mitään tehdä toisen oloa helpottaakseen. onneks sait ajan lääkäriin jo tälle päivälle.

meilläkin on neuvola keskiviikkona. vähän jänskättää mitä puntari ja mittari näyttää, kun itsestä tuntuu että neiti on kasvanut ihan hirmuisesti.

vaipoista: meillä oli silloin sairaalasta tullessa käytössä pienimmät liberot. sitten kun ne kävi pieniks, niin alettiin käyttää pienimpiä pampersseja, kun oltiin niitä saatu. (silloin aluks pamperssit ei pitänyt, mut vähän isompana oli jo ihan ok.) siitä jatkettiin kakkos-pamperseilla jotka tuntuu nyt hyviltä, tai myös toiseks pienimmät liberot parin kokeilun perusteella on ihan ok, mut kun sitarissa sai pampersien kanssa kypärämyssyn, niin niitä ostettiiin kun oli hyviks koettu. mut siis nyt ois varmaan sama kumpia käytetään. muumeja ei oo käytetty kun ne mitä tuli äippäpakkauksessa, ja meillä ne falskas, eli ei oo sen jälkeen ostettu. lidlissä ei käydä ruokaostoksilla, joten sieltä ei tuu vaippojakaan haettua. mut en tosiaan tiiä kuinka paljon on eroa sillä että on tyttö-vauva.

surullinen siili: oisko vaikutusta sillä että viikoilla ollaan kaksin vauvan kanssa ainakin mä ja minks ja viikonloppuisin on mieskin pitämässä vauvalle seuraa:) tylsää että oli synttäreillä alkanut pikkasen harmittaan:( mut voipi olla että jos nuorille miehille nuo vauva-jutut ei itelle oo ajankohtaisia niin tulee just tollasta heitettyä. meillä oli onneks hauskat pikkujoulut/tuparit kavereilla joulukuussa. yhdeksän aikuista (neljä paria ja yks sinkkumies) ja kahdella parilla muksu mukana ja kahdella emäntä viimesillään, eipä tarvinnut paljoo baariin lähdöistä keskustella:) MIB:stä, mä otin sen nauhalle ja kattelin täällä yöllä syötellessä ja pumpatessa, suunnilleen puoleen väliin pääsin viime yönä.

pakko vielä sanoa kun oli kiva eilen kun ne kaverit kävi. verrattiin noita naisten synnytys-juttuja miesten natsa-juttuihin (inttikokemuksiin:))

terkuin taas tikru ja simppis

Vierailija
11/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi: Voi että jos pojalle on tullut joku vatsapöpö. Teidän kohdalle on kyllä sattunut huonoa tuuria jo ihan riittämiin, ei tarvittais enää mitään mahatauteja. Onneksi saitte lääkärin niin pian. Kiva kuitenkin että teidän reissu menni hyvin ilman mitään kummempia kommervenkkejä. Jos vaan jaksat niin tule ihmeessä kertomaan pojan vointi lääkärin jälkeen.

Tikru: Taitaapi vähän olla sillä vaikutusta että viikot on vauvan kanssa kahden :) Kuinka muuten ehditte itse esimerkiksi syömään päivisin? Ymmärtääkö mies että vauvan hoidon lisäks ei välttis ehdi hoitaan kotia vai ehtiikö/jaksaako sitä? Minkälaisia teillä muuten on illat, ehtiikö mies paljon nauttiin vauvasta? Yhdessä tuttava perheessä on vuoden vanha lapsi joka menee nukkuun vasta puolen yön kieppeillä, siinä on se hyvä et jää isällekin aikaa olla lapsen kanssa. Toisessa perheessä on niin et isä tulee puoli viisi kotiin ja lapsi menee kahdeksan jälkeen nukkuun aikaisemmin meni jo seitsemältä, siinä ei kauheesti jää isälle aikaa. Pieni vauva tietysti nukkuu muutenkin suurimman osan ajasta mut on se varmaan isästäkin kiva jos sattuu virkee hetki siihen ilta aikaankin. Se mun kaveri siellä synttäreillä oli tällä kertaa ihan naispuolinen ja vielä paras kaverini, siksi ehkä vähän otinkin itseeni. Miespuoliset kaverit on ollu paljon huomaavaisempia joten musta jotenkin tuntuu et se naisten kateus vaan saa letkautteleen mitä sattuu.

Niistä Lidlin vaipoista, juuri tämä tuttava jolla vuoden ikäinen tyttö, sanoi että he käyttävät vallan Lidlin vaippoja kun ne ovat niin hyviä. Niissä on edessä joku teippi tai joku viiva kuitenkin joka muuttuu siniseksi kun vaippa on läpeensä märkä. Hekään eivät muuten käy ostoksilla Lidlissä.

Kyllä tää on vaan ihmeellistä kun miettii et vuosi sitten me kaikki vasta suunniteltiin lapsen hankkimista ja kohta meillä kaikilla on vauveli. Huomasin juuri hauskan yhteensattuman että mä oon lopettanu pillerit kuta kuinkin samoihin aikoihin kun on nyt laskettuaika :) Justhan se oli kun kaikki mietti lapsen tuomia muutoksia ja nyt useimmilla jo on vauvali siinä vieressä tuhisemassa. Siinä se epätodellinen kaksi viivaa nyt on ihan konkreettisesti pienenä ihmisenä. Jännä miten itsellä on kovin ristiriitaiset tunteen, toisaalta odottaa ihan hirveesti et saa vauvan syliin ja toisaalta pelkää et se tapahtuu ihan liian pian, ettei olekaan valmis, jos tietäiskin et tässä tosiaan on vielä se viisi viikkoa niin ehkä se olis helpompi, mutta kun koko ajan saa elää niin et ehkä jo parin viikon päästä sitä onkin pienen vauvan äiti. Miten se voikin vielä olla niin vieras ajatus vaikka siihen on ollut aikaa sopeutua kohta yhdeksän kuukautta?

Taas on kauhee tiskivuori viikonlopun jäljiltä :( Tää kämppä on kyllä surkee kun tänne ei mahdu tiskikonetta ja mitäs muuta mulla on kun aikaa täällä päivät pitkät tiskailla. Se on oikeesti kans niin pieni homma mutta jostain syystä niin hitsin vastenmielinen. Kai se on siis vaan aloitettava sen vuoren valloitus :(

surullinensiili ja pikkutiikeri 35+0

Vierailija
12/25 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole enää pulauteltu, mutta äsken oli vaipassa oli ihan ripulikakkaa ja sitten pari sellaista vihreätä kökköäkin... Eli maha on edelleen sekaisin. Mutta tänään on miehen mukaan tullut normaaliakin kakkaa, eli näköjään välillä sotkee mahan pahemmin kuin taas sitten myöhemmin. Outoa!

Mies käytti Noelia lääkärissä, mä en jaksanut lähteä kun kotona oli kauhea kaaos ja piti hoitaa tuhat hommaa. Mies oli ihan tyrmistynyt kun sanoin etten tule mukaan, hoki vaan että entäs jos pojalle tulee nälkä. Yritin selittää että jos syötän pojan ennen lähtöä, pumppaan maitoa mukaan hätävaraksi, ja koko reissu kestää yhteensä maksimissaan tunnin, niin eiköhän ne pärjää ihan miesporukallakin ;)

Lääkäri tosiaan sanoi vaan että ihan normaalilta kuulostaa. Kuunteli suolistoa, sydäntä ja keuhkoja eikä kuulunut mitään poikkeavaa. Sanoi että jos tulee pari satunnaista pulauttelua niin ei hätää, mutta jos koko ajan puklaa niin sitten takaisin lääkärille. Noel ei tosiaan ole enää pulautellut, mutta mahaa vääntää selvästi edelleenkin. Onneksi maito maistuu lähes yhtä hyvin kuin normaalistikin, pitää vaan tyrkyttää vähän enemmän nyt.

Mäkin kävin pari päivää sitten lukemassa meidän juttuja silloin kuumeilupuolella. Onpas siitäkin jo aikaa! Ja nyt me ollaan jo täällä, kohta siirtymässä vauvapuolelle! :)

Susille tsemppiä tiskivuoren urakoimiseen, se on munkin inhokkihomma. Onneksi tässä uudessa kämpässä on tiskikone, se on ihan parisuhteen pelastus! Riideltiin aina miehen kanssa tiskeistä, kun mä aina vitkuttelin oman tiskivuoroni kanssa niin kauan että kaikki astiat oli loppu... Se ainut kotityö, missä mies motkotti mulle laiskuudesta ;)

Noel on ollut neljästä asti hereillä, ihan hullua! Ja se on vielä suhteellisen virkeä, juttelee minkä ehtii mahavaivoiltaan ja haluaa seuraa. Nukuttiin päikkärit kaikki kolme meidän sängyssä, tai siis me miehen kanssa nukuttiin ja Noel katseli kukkaverhoja ja hauskaa lamppua :) On se ihme jässikkä kun ei nuku vaikka masu on pipi.

Kandi

Vierailija
13/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi: Hyvä että poika alkaa voimaan jo paremmin. Toivottavasti ette itse saa mitään pöpöä, voi kyllä viedä voimat ihan totaallisesti ja kun on jo valmiiksi väsynyt voi vaan kuvitella mitä se sitten olisi. Mahatautia on kuulemma nyt liikkeellä paljon. Ihailtavaa että miehesi suostui lähtemään yksin ja että sinä maltoit jäädä kotiin. Varmaan nostaa miehen itsetuntoa kun luotat häneen niin paljon. Mun tarttee ottaa susta mallia, yritän nyt jo tsempata itteeni siihen et kyllä miehelläkin on oikeus hoitaa vauvaa ja osaa sen varmasti ihan yhtä hyvin kun mäkin. Sulla on kyllä ihana mies kun viitsii yöllä herätä vaihtaan vaippaa ja hyssytteleen, varmasti antaa sulle voimia jaksaa päivän. Oon kyllä ihan varma et munkin mies lähtee mielellään vaikka kärryttelemään vauvan kanssa siksi aikaa kun siivoan :) mutta en kyllä usko että suostuu öisin heräämään vauvaa hoitaan sitten kun töihin lähtee. Nykyään isät on niin vahvasti mukana odtuksessa, synnytyksessä ja vauvan hoidossa et sitä pidetään itsestään selvyytenä. Appivanhemmat oli ihmeissään kun sanoin että ME oltiin synnytysvalmennuksessa, mulle ei tullu mieleenkään et se vois olla jotenkin outo asia. Näin ne ajat muuttuu, mut onneks tässä asiassa parempaan suuntaan :)

Minks: Mä näin ihan hassua unta, et kävin teillä vauvaa katsomassa. Teillä oli paljon muutenkin vieraita. Sit me mentiin sillä teidän uudella autolla johokin ja se oli neon keltainen :) Hassuinta unessa oli se et sun mies antoi vinkkiä et kuinka sitten kannattaa lantionpohjanlihaksia treenata ahkeraan synnytyksen jälkeen :) Unet on kyllä välillä huvittavia. Teidän tanssi hetki vauvan kanssa kuulosti mukavalta. Kyllä sieltä kohta se hymy äidillekin tulee! Ootko muuten laulanut paljon vauvalle lastenlauluja? Kuinka muistat sanoja? Mä oon koittanu palautella mieleen mut muistan vaan pätkän sieltä ja toisen täältä ja yleensä sekoitan nekin :) Löysin kirjakaupasta ihanan lastenlaulu kirjan mut hintaa oli 30¿, mun mielestä oli pikkusen turhan tyyris. Muuten kun kävit sauvakävelyllä niin kuinka reippaasti kävelit? Mä ajattelin lähteä ja mietin et kuinkahan reippaasti sitä uskaltaa mennä, no kai kroppa sen sanoo jos on liian kova vauhti, viimeistään illalla :)

Söpösimmu: Eikös teillä ollut eilen se synnytysvalmennuksen toinen osa? Minkäslaiset tuntemukset jäi? Oliko se syntynyt vauva susta kovin iso? Musta se oli ihan järjettömän iso ja mietinkin et jos tollanen pitää pihalle puskee niin mä kyllä hajoon liitoksistani :) Millä mielin teillä mies suhtautuu synnytykseen? Koska muuten aiot pakata sairaalakassin? Mä mietin et vois tehdä listan valmiiks et mitä ottaa ja hankkia tavarat valmiiks, tuskin sitä niin akuutisti tulee lähtö ettei sitä sitten pakata ehtis.

(.) Melkoisen metakan pitää pikkuinen masussa. Eilen oli vähän hiljaisempaa mutta välillä on päiviä että tuntuu möyrinä aamusta iltaan, ei mitään säännöllistä rytmiä kyllä ole havaittavissa. Painaa kyllä tosi ikävästi rakkoon kun puskee päällään, mutta tuskin on vielä laskeutunut kun ei tuntemuksissa ole juuri ollut muutoksia. Jännä homma et mua ei närästä mut tuntuu ihan siltä kun olis koko ajan vapaa virtaus ruokatorvessa eikä mahalaukun päässä mitään pitoa. Kaikki ruoka saa röyhtäilemään ja koko ajan on sellanen hapokas tunne kurkussa, se ei tosiaan tunnu mukavalta. Teestäkin tulee ihme kouristuksen tunne mahaan, kahvia en edes viitti kokeilla. Näitä vaivoja lukuunottamatta mulla ei ole kovin tukala olo. Kai kun toi maha on niin pieni niin se ei paina, ainakaan vielä... Mä odottelen innolla et pullahtaako napa ulospäin, se alkaa kyllä oleen niin pinteessä et tuntuu olevan vaan ajan kysymys millon kääntyy nurin :)

Tiskivuori ei onneks eilen ollutkaan niin pahan näköinen kun vähän kasasi astioita. Meillä on tosi pieni tiskipöytä joten se näyttä heti parista lautasesta tosi masentavalta. Onneks tänään ei tarvitse ainakaan heti aamusta tiskata kun mies tiskasi vielä eilen illalla. Mä innostuin eilen pitään oikein kokkaus päivän. Leivoin pullaa pakkaseen, miehelle töihin kakun ja tein vielä ruispuolukkapuuroa iltapalaksi. Tänään hyvä jos saan edes ruuan tehtyä :)

surullinensiili ja pikkutiikeri 35+1

Vierailija
14/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi: No voihan, että vielä oksutkin tullu teille haittaamaan. Onneks ei kuitenkaan sitten ole vakavammasta kyse, mikäli se tauti ei nyt jatku edelleen pahana. Ylimääräistä ¿tuoksuongelmaakin¿ sitten teillä ilmassa ¿ haittaako sua yleensä kauheesti nuo hajut tai sitten ¿sinapin tuoksahdukset¿? Mä en oo yleensä yhtään hajuherkkä, mutta raskauden aikana on tullu vähän enemmän sellasia yökköreaktioita esim. työpaikalla on niin mukava mennä joskus heti jonkun toisen jälkeen vessaan¿ Ja sori nämä ruokahalua laimentavat puheet¿

Minks: Mäkin aina mietin pääni puhki noitten tarjoamisasioitten kanssa, kun tuntuu, että ees yks ite tehty juttu pitäis olla pöydässä. Mutta nyt sua pitäis vauvallisena kyllä kaikkien ymmärtää, joten ei muuta kuin kaupasta ostettua pöytään aina vaan, jos siltä tuntuu! Ihmeesti oon tosiaan töissä jaksanu tähän asti, eli oon houkutellu itteeni jaksamaan sillä, että teen sit helmikuussa kaikkee sellasta, mitä itteensä sattuu huvittaan. Saa vaikka rauhassa koeleipoo jonkun tarjottavan vieraita varten, ristiäistarjottavista puhumattakaan, jos päätän jotain sinne itse tehdä. Saa nähdä.

Tikru ainakin kattoo Idolsseja :) Mites te muut? Täällä tää kolmekymppinen vaan niitä seuraa kans kovasti. Harvoin jää jakso näkemättä ;)

Surullinensiili: Joo valmennuksessa oltiin. Se syntyny vauva vaikutti jokseenkin normaalikokoiselta, mutta kyllä mua se pään synnyttäminen jännittää tai vauvan hartiat jää jumiin. Vähän pelottaa, että jos ite repeekin täysin. Kattelin vaan mielenkiinnolla viereeni valmennuksessa, kun kyselykierroksella mies vastasi synnytysjännityksestä, että innolla odottaa synnyttämään menemistä, että tulis se aika jo pian. Kaikki muut sanoivat enemmän tai vähemmän pelkäävänsä sitä. Ja mua kans hermostuttaa, jos kärvistelyvaihe kestää hirveen monta tuntia ja sit on voimat loppu, kun pitäis ponnistaa. Mä sit miehen kommentista myöhemmin kuittasin, mut toisaalta enhän mä ois saanu sen positiivisuutta lannistaa. Mietinpä vaan, että tajuaakohan se mihinkä rääkkiin tässä oikeesti ollaan menossa ;) Ja sit mä herkistyin kyl jonkun verran siinä videon synnytyskertomuksen aikana. Oli itkussa pitelemistä, kun sen taipaleen jälkeen vauva saatiin maailmaan. Sairaalakassia en ite oo vielä suunnitellutkaan, kun ens viikonloppuna pitäis eka varmaan hoitaa lopullisesti pinnasänky- ja hoitopöytäpäätöskin vasta...

Tiskikoneen hankinta on musta kyllä aika autuaaksi tekevä hankinta, jos siihen suinkin joskus on mahdollisuus. Mäkin aiemmin inhosin sitä hommaa ja kauheet vuorosysteemit piti siitä järjestää. Tosin Susia lohdutan, ettei se meilläkään nyt aina kaaosta pelasta ja kaikki paikat kiillä, koska kummasti vaan tuppaa latominenkin jäämään välillä, eli joskus viikolla on siltikin vuorenalkua astioista pöydällä¿

ON: Täällä on tätä turvotusta jonkun verran, varsinkin sormet on aika pulleat ja pönäkät. No eiköhän se sitten synnytyksen myötä häviä, että saa taas normaalisti ja joustavasti koukistella sormiansa. Välillä tuntuu pikkusen kuin olis menkat, mutta eipä se mitään kummallista kipua oo, eikä tosiaan kunnon supistuksia kuulu vieläkään. Hikka täällä on joka päivä, nimittäin mahassa. Sen oon tunnistanu jo pari kuukautta, että se tasanen hikan nykiminen tulee Vempulalle kyllä tosi usein; en muista viime aikoina päivääkään, ettei se olis ilmaantunu ;)

-Söpösimmu, 34+5

Vierailija
15/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas aika kortilla, luin kyllä teidän tekstit, mutten varmaan nyt muista kaikkiin kysymyksiin vastailla..

Vaippagalluppia: Me saatiin just käytettyä loppuun Pampers I:t, joita joku vieras toi ja meinasivat jäädä käyttämättä. Eivät olleet meidän suosikkeja. Muumit on olleet meille hyviä sen jälkeen kun libero nb:t jäi pieniksi! Muita ei sit olla kokeiltukaan. Luulen, että meillä ratkaisee hinta. Eli jos Lidlin vaipat käy (pitää kokeilla) niin ne on varmaan halvimmat ja ihan hyvin voitas niitä käyttää.

No, tää jäikin nyt näin lyhkäseksi tää kirjotus. Poika heräs. Meillä kuten kandilla on unet olleet vähissä. Ei juuri poikaa nukuta ei!

Minki

Vierailija
16/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtikin heti syötön jälkeen uudestaan, hyvä.

Ollaan molemmat puhki tämän päivän kauppareissusta! Olin jo vähän aikaa havitellut kodin ykköset -kärryttelyreissua pojan kans. No, nyt toteutin sen. Rankka oli. Matka kesti 35min suuntaansa reippaasti kävellen. Hiki oli perillä ja niin oli pojallakin kun puin liikaa päälle :/ Just parahikseen ehdin kaupan pihaan niin kärrystä lähti kuuluun itkua. No, siinä sitten kauppaan sisään, poikaa syliin ja pikapikaa kodinykkösten asiakasWC:hen kaupan toiseen päähän. Etukäteen jo mietin, etten mene sellaseen kauppaan missä en tiedä vessojen sijaintia. Poika ei tahtonut millään rauhoittua ja keräsin varmaan huomiota kun huutavaa vauvaa pitelin yhel kädel ja kärryä työnsin toisella. No, vessaan selvittiin. Oli aika surkeat tilat. Ei mitään tasoa, pöntön päällä sitten vaipan vaihdoin ja syötin. Vähän rauhattomasti söi. Pitkä tovi sitten rauhotuttiiin siellä vessassa molemmat ennenkö uskallettiin kaupan puolelle. Aattelin et poika nukahtaa vaunuissa mutta vielä mitä! Katteli ehkä 5min meininkiä ja sit kaipas syliin. Siinä hiljeni. Voi olisinpa ottanu kantoliinan matkaan!! Siinä vinkki muille. Ottakaa kauppareissulle kantoliina/-reppu mikäli lapsenne rauhoittuu sylissä! Ei voi luottaa siihen että nukkuu vaunuissa, kun tässä iässä jo kaikki meno kiinnostaa niin ettei nukuta. Vielä pari viikkoa sitten Bauhaus-reissu meni mainiosti pojan nukkuessa koko ajan.

Hankalaahan se oli yhel kädel kannatella, tehdä ostoksia ja työntää vaunuja. Poika kun ei rauhoitu sillai selällään (mikä onnistuis mainiosti yhel kädel) vaan pitää olla pystyasennossa maha mua vasten. Sieltä on turvallista kurkkia maailmaa. Mutta siinä on tosi hankala pitää vauvaa, kun pepusta kannattelee niin niskaa ei saa tuettua millään. Tulee sit nojattua itse taakse ja alaselkä on lujilla. Vaunut oli siis turhat kaupassa. Eli sinne ideapark/keskusta treffeille mä ainakin otan liinan! Ideaparkiin en ottais vaunuja ehkä ollenkaan. Teidän muiden vauvat voi rauhoittuakin vaunuissa. Toinen minkä opin on se, etten lähde 40min pidemmälle käveleen yhtä soittoa. Se on maksimi minkä poika jaksaa olla ulkona vaunuissa. Nimittäin taas heräsi just ku pääsin kotipihaan :)

KodinYkkösistä ostin niitä flaneliliinoja. Mulla noi vihreät harsot on olleet liian hepposia, kun pidän niitä maitoharsoina vuotavien rintojen päällä. Imettäessä on aina toisen rinnan päällä ja sit imetysten välillä paidan alla " liiveinä" kun iho ei kestä oikeita tiukkoja liivejä. Tiukemman paidan alla harso pysyy ihan hyvin ja paketti hengittää paremmin ku liivit ja liivinsuojat. Mulla on nimittäin vieläkin toi toinen nännipiha vereslihalla vierailujen jäljiltä. Kun vieraitten käydessä oon pitäny norm. liivejä. On se kumma miten herkkä iho on.

Pojalle pitäs ostaa jotain vaatteita. Taidan huomenna lypsää maitoa pulloon ja lähtä miehen tullessa töistä käymään Pirkkalan HM:ssä ym. Tällä kertaa en ota vauvaa mukaan, tän päivänen reissu opetti ettei sillo ostoksia juuri tehdä :)

kandi: Hyvä ettei Noelilla ollut mitään vakavampaa. Mistä muuten tiesit että on ripulia? Kun kaikki kakathan on löysiä täs vaihees! Vihreet tuotokset tarkoittaa ilmakakkoja, meilläki tulee niitä päivittäin. Eli kakan mukana on poistunut reippaasti ilmaa. Neuvolasta kuulin. Meillä pitkän matkan reissut tehdään maaliskuun alussa, jolloin mies pitää talvilomansa. Sillo käydään ekan kerran Tampereen ulkopuolella, Laukaassa ja Lappeenrannassa. Katotaa mitä tuliaisia me sieltä tuodaan mukanamme, ties mitä viruksia.

SuSi: Hyvä uni oli ollu sulla :D Aika hassua tosiaan.. Mutta vähemmän hassu oli ollu sun " paras kaveri" . Tosi paras kaveri kommenttiensa perusteella... Mä oon irrottautunut kaikista mulle ennen läheisistä ihmisistä. Sillai että kenenkään kommentit ei enää tunnu missään, koska me tiedetään nyt parhaiten ja tärkeintä on nyt tää meidän perhe. En enää mielistele ketään enkä noteeraa muitte kommentteja ellei ne satu olemaan hyödyllisiä ja rakentavia.

tigger ja kandi: Itkeekö teillä vauvat kylvystä nostettaessa? Meillä menee hyvin siihen saakka kunnes pesu on ohi ja pitää nostaa ammeesta kuivattavaksi ja puettavaksi. Alkaa kauhea huuto. Mitähän tuolle vois tehdä? Olis kiva pitää vauvahieronta hetki ja samal öljytä pojan iho just kylvyn jälkeen lämpimässä (meillä lämmitetään sauna aina kylvyn yhteydessä että pesuhuone on lämmin). Mutta ei onnistu tuota menoa. Tuntuu et ton takia me vältetään kylpyhetkeä viimeseen asti ja toteutetaan se vaan kerta viikkoon, kun tuntuu ettei poika tykkää siitä. Lämpökään ei tosiaan auta.

-Minki ja poika 5+vko

Vierailija
17/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigger: Tottakai sopii tulla käymään! Oon ootellutkin, milloin teistä joku ehdottas kyläilyä, etten mä ole tässä ainut joka kaipaa muitten äitien seuraa :) Viikolla käy mikä päivä vaan, kotona olen kun ei autoakaan ole. Viikonloppuna tahtoo usein käydä vieraita ja säkin oot sillo varmaan mieluusti miehes kans. Kui teillä on muuten yöt nyt menneet? Simppis kyl nukkuu sen verta hyvin, ettei mies joudu sen takia paljon valvomaan. Meillä joudutaan varmaan mies heivaan olkkariin pian. Ei meinaan tahdo saada tarpeeks unta, kun se ei osaa mennä nukkuun ennen klo 23:a ja 7-8h ei riitä, kun niiden aikana joutuu herään syöttöääniin ainakin kolmesti. Ja hänen on vaikea nukahtaa uudestaan kerran herättyään..

Minks

Vierailija
18/25 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eka kommentois:

surullinen siili: kohtalaisesti ehdin syömään päivisin. mutta jos neiti ei nuku, niin hänen mielestään menee liian kauan aikaa kun äiti ottaa pakastimesta ruuan ja sulattaa/lämmittää sen. saan syödä sitten suht rauhassa kun neidin vieressä istun. pitäis varmaan keksiä joku salanimi tolle sanalle " syöminen" etenkin jos sitä käyttää lauseessa sanoje " äiti" ja/tai " isi" kanssa. koska jos meidän tyttö nukkuu, ja katotaan miehen kaa et no nyt ehditään syödä, niin pah, neiti herää sillä hetkellä kun pöytään istutaan:) ei koske yöunilta heräämistä onneks:) niinpä saadaan iltapala syödä rauhassa. meillä mies muutenkin on se joka imuroi, joten ei oletakkaan että mä tekisin päivisin, mä sit huolehdin pyykeistä jne. nyt kun mies on mennyt töihin, niin on yritetty vähän pitää neitiä pirteempänä iltasin, et nukkuis pitempään vaikka päivällä. kun ennen nukku klo 16-20, sit iltatoimet ja siitä yöunille. nyt jaksaa vähän paremmin pitää miehelle neiti seuraa. kateelliset naiset! PÖH PAH niitten puheille bd leipominen on kyllä kivaa, saiskohan sitä jonain viikonloppuna tehtyä runebergin torttuja ja laskiaispullia (molemmat miehen herkkuja:) tosin jälkimmäinen mantelimassalla :P itse kuulun laskiaispullahillolla-ihmisiin)

kandi: joko on herran massu helpottanut? hei, meillä ei onnistu toi että neiti ois valveilla ja me nukuttais, höh!

söpösimmu: tippa oli mullakin linssissä sitä valmennus-videota kattellessa :,) oli niin herkkää:) mun synnytys oli aika lähellä tota mitä sä pelkäät (pitkä kärvistely ja sit ihan poikki) mut mulle ei oo siitä jäänyt kauhua, loppujen lopuks sitä ajan kulua ei ees huomaa (ei se 15 h 45 min synnytyssalissa ennen synnytystä tuntunut ollenkaan niin pitkältä ajalta) tottahan sitä pitää idolseja seurata:) se brokeback mountain-näyttelijän näköinen mies millä on ne ne jännät viikset/parta on musta hyvä:)

minks: sitähän on vallan ruvettu reippaileen:) mäkin eilen taapertelin tonne meidän keskustaan, onneks sain yhden mamma-kaverin seuraks. neiti nukahti huutoonsa kesken lähtötohinan ja torkku koko pari tuntia mitä reissussa oltiin. kyllä huomas että oli pisin reissu aikoihin, siis tunsin sen kyllä paikoissani. huomenna voisin koittaa neuvolalle käppäillä, menee ehkä noin puol tuntia suuntaansa. eikä itke simppis kylvyssä, eikä sen jälkeen. (ellei iske nälkä siinä kesken kaiken) nautiskelee alusta loppuun saakka. meillä kylpyhetki on yleensä keskiviikkoisin ja sunnuntaisin, ja tuokin siis ihan isin hommia, niin kuin meille valmennuksessa neuvottiin. mä vaan häärin kameran kaa paparazzailemassa ja valitsen vaatteet valmiiks. onko sulla torstaina tai perjantaina jotain ohjelmaa esim neuvolaa? kun mä jompana kumpana päivänä oon salille menossa, niin silloin ollaan neidin kaa treella ja voitais poiketa. mutta mulle käy ihan kumpi vaan päivä, jos sulla on jotain. meidän yöt menee keskimäärin näin: iltatoimet ja nukahtaminen noin klo 21, ruokailu klo 2-3 ja ruokailu sit vielä klo 6-7 (nyt mies on vielä hoitanut noi vimpat syötöt, kun lähtee siitä sit töihin, saa nukuttua klo 22.30- x, yleensä on hereillä silloin syötön aikaan. sanon kyllä aina että jos ei jaksa syöttää niin kyllä hoidan nää viikot, mut on sanonut että on ok.) sit taas ei juuri herää noihin keskiyön syöttöihin/itkuihin, ja nukahtaa nopsasti jos sattuu heräämäänkin.

tänään oltiin äitin luona. aikamoista jo pelkkä kotoa lähteminen. kun ensin pukee neidin ja ittensä, sitten hakee auton katoksesta (jona aikana neiti tuskastuu eteisessä turvakaukalossa), sitten autoon kauppakassit, hoitokassit, vaunut ja kaukalo neiteineen:) mutta jaksoi kivasti olla seurallinen mummulle. sit mummu vei hänet melkein parin tunnin kävelylle ja mä sain nukkua, ja neiti nukku vielä sitten pihassa hetken vaunuissa lenkin jälkeen. eli kivasti meni reissu. mies haettiin vielä töistä ja kaupassa käytiin koko perhe, niin siinähän se päivä sitten olikin.

huomenna tosiaan neuvola. saas nähdä miltä näyttää:) mummu ainakin sano et ois neidin posket kasvanut viikossa (ai meidän pikkusen vähäruokaisen neidin?:))

terkuin tikru ja simppis 30 vrk

Vierailija
19/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki on ihan hyvin. Painoa on tosiaan vielä kilo enemmän kuin rv7+2 neuvolassa, yhteensä tiputettavaa on vielä viitisen kiloa. Tosin haluaisin painaa 8kg vähemmän kuin nyt painan, se olisi sellainen hyvä paino mun pituiselle.

Sain reseptin minipillereihin, eli taas pitää popsia niitä Cerazettejä. Sitten kun lopetan imetyksen, olisi kuulemma hyvä vaihtaa tavallisiin e-pillereihin.

Ja saatiin uusi aika Noelille neuvolaan sen peruuntuneen maanantaisen tilalle: nyt mennäänkin perjantaina. Kiva että ehti vielä tälle viikolle.

Huh, käytiin miehen kanssa Instrussa näöntarkastuksessa kun kumpikin tarvitsee uudet lasit. Vaikka siellä on se " toinen linssi 0e" -tarjous, niin meidän kahden lasit maksoi yhteensä yli 600e! Karsea summa, mutta onneksi lankeaa maksettavaksi vain 2-5v välein. Mulla oli huonontunut lähes yhdellä kokonaisella numerolla, eli ei ihmekään etten nähnyt juuri mitään noilla vanhoilla laseilla!

Mies ja poika uinuu sängyssä, tekisi mieli liittyä seuraan mutta olisi myös tuhat juttua tehtävänä, ja saisin myös kerrankin sitä omaa aikaa... Ehkäpä mä nukun päikkärit vasta illemmalla.

Ai niin, vielä yksi kuuluminen: Noel nukkui viime yönä puoli kahdesta lähes viiteen ilman imetystä! Uskomatonta, yli kolmen tunnin unet! :) Jospa se unirytmi tästä vielä hyväksi muuttuu...

Kandi & Noel 6vk

Vierailija
20/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandi: Ai sullakin on lasit. Toi on vielä melko edullista jos saitte kahdet lasit tuolla 600:lla tuntuu et just Instrussa pelkät kehykset maksaa sen verran. Mä kun tossa ennen häitä kävin hommaan sieltä piilarit niin nekin maksoi ihan älytömästi. Normivahvuuksilla ilman hajataittokorjausta maksaa muistaakseni 90¿/ kolme kuukautta ja jos olisin ottanut hajataittokorjauksella olis ne maksanu 170¿/kolme kuukautta!! Mähän saisin tolla hinnalla uudet lasit puolen vuoden välein. Onkohan siinä muuten perää et näkö voi huonontua raskauden aikana ja sit myöhemmin palautua? Mun tädillä meinaan kävi niin. Mä oon huomannu et ajaessa on välillä vaikee lukee tienviittoja (jeps turvallista kyytiä :)) ja oon miettiny et voisko johtua raskaudesta. Täytyy nyt katsella tilannetta ennen kuin uusii lasit. Kuinka luotettavia ne minipillerit on? Luin just juttua synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä ja mietin et täytyy kyllä siitä huolehtia ettei tule pikku kakkosta heti perään :) Kuinkahan sitä muistaa huolehtia siitä?

Minks: Muistaakseni kodin ykkösessä olevassa hesburgerissa on lastenhoitohuone. Mä oon ainakin monesti käyny siinä hesessä vessassa vaikka en sieltä olis mitään ostanutkaan, tän mahan kanssa ei kyllä sinne kodin ykkösen perimmäiseen nurkkaan tee mieli lähtee könyään jos on kauhee vessahätä. Se lastenhoitohuone on siinä puisella seinustalla ja ainakin vessaan on ovet aina auki. Tuskin siinä kukaan tulee kyseleen jos huutavan lapsen kanssa sinne menee. Puhuit lypsämisestä, ootko hankkinut pumpun vai osaatko lypsää käsin? Mun mies sano et ei kai sitä pumppua kannata ennakkoon hankkia et jos tarttee akuutisti lypsää niin voithan sä lypsää käsin, että niin hänen äitinsä tekin kun imetti. Te kokeneemmat voitte vähän valaista mua, mutta jotenkin musta tuntuu ettei se ihan hetimiten meikäläiseltä käsin luonnistu. Minkä kokoisia vaatteita sä ajattelit pojalle ostaa? Kuinka isoksi hän on kasvanut? Onko muuten eri fiilis ostaa vaatteita nyt kun tietää minkälaiselle kaverille niitä ostaa? Vaikka tiesittekin että poikaa odotatte niin on varmaan kuitenkin eri tunne kun konkreettisesti näkee kenelle ne pukee ja tietää et mikä on käytännöllistä eikä vaan söpöö :)

Tikru: Kyllä säkin aika hurjaks heittäydyt jos nyt jo aiot mennä salille :) Ihailtavaa kyllä! Mä varmaan annan itselleni sitten hyvän syyn jäädä kotiin makaamaan. Patistakaa mut sitten vaiks kävelylle :) Mihin sä muuten laitat tytön autossa? Onko takapenkillä silloinkin kun itse ajat? Meidän autossa ei ole airbagiä repsikanpaikalla joten meillä saa istuimen varmaan sit siihenkin. Mietin et se varmaan on kuitenkin helpompi silloin jos yksin menee vauvan kanssa. Ootko tehny jo raskausaikana ruokaa valmiiks pakastimeen vai kuinka? Mä oon tosissani lukenu tuolta ruokapuolelta niitä pikaisia ruuanteko vinkkejä tai siis reseptejä lähinnä uuniruokiin. Täytyis varmaan kokeilla nyt vielä kun on aikaa pähkiä reseptien kanssa et sit on tiedossa muutama hyvä joita voi tiukassa paikassa vääntää :) Mä mietin kans et pitäis runebergin torttuja tehdä ne on hyviä :P Mä muuten pidän laskiaispullista pelkällä kermavaahdolla :) Hei siinä onkin hyvä vinkki tarjota vieraille, vaikka ostais kaupasta pakastepullia (niitä ihan tavallisia pyöreitä, ei maksa edes paljon) ja sit löis niihin hillot ja kermavaahdot, jälleen vinkki viis: mieskin selviytyy tästä :)

Söpösimmu: Sulla on hyvä tilanne jos miehes odottaa synnytystä innolla. On varmasti silloin parempi tuki kun jos pelkäisi sitä. Tosin eipä sitä kukaan voi ennakkoon tietää miten siinä reagoi, taitaa olla miehillekin aika mullistava kokemus. Puhuitkin et te haette ne vaunut ja turvakaukalon näillä main. Onko teillä joku sänky ja hoitopöytä mielessä? Sammonkadun Jyskissä oli muuten sellanen lipastollinen hoitopöytä, sen sai sit jotenkin muutettua muuten käyttökelpoisiks huonekaluiks mm. hyllyiks. En kyllä tiedä minkä laatuisia sen firman huonekalut on (meillä on siltä yks kirjahylly ja ainakin vielä on kasassa :)). Mun mies on lähes joka ilta treeneissä enkä juuri pääse kaupoille, siis tokihan voisin yksin lähteä vaikka päivälläkin mut olis kiva mennä miehen kanssa. Siks meillä nää hankinnat on melkolailla tehty ja mietin nyt et koska ne tavarat sinne sairaalakassiin sais hankittua. Me ollaan nyt kohta kaks viikkoa sunniteltu kaupoille lähtöä mut aina miehelle tulee jotain, alkaa vähän hirvittään et tässä loppuu pian aika kesken jos kaikkee tarvii se kaks viikkoa odotella. Musta on tylsä tehdä yksin hankintoja kun on kuitenkin yhteinen asia, mut kun huomaan taas et mies ei aikataulujaan sen takia sovi niin katson sitten parhaaks toimittaa asian itsekseni tai se jää. Mun mies ei kyllä tajua yhtään et mä en enää jaksa samalla kertaa kiertää koko Tamperetta ja lähikuntia. Mun voimat riittäis suurin piirtein yhteen kauppaan päivässä. Sulle on sitten tullu turvotusta. Mä en oo vielä itsessäni moista havainnut. Kai se on kun makoilen päivät niin ei pääse muodostumaan :) Toi hikka on hassun tuntunen ilmiö, meillä on kans lähes päivittäistä, siitä tuntee hyvin miten päin vauva on kun aina vauvan selän puolella tuntuu koviten. Viihtyykö teidän vauveli muuten jalat mihin suuntaan? Meidän kaveri on aina jalat jompaa kumpaa kylkeä vasten. Niistä supistuksista ei kannata olla huolissaan, kyllä niitä tulee kun on tullakseen, eikös se oo niin ettei niitä kaikilla edes tule paljon. Mä kävin eilen pienellä sauvakävelyllä ja sen jälkeen tuli taas sellasia painon tunne suppareita, ne ei oo kivoja kun aina saa pelätä et mitäköhän ne saa aikaiseksi. Mä en vieläkään tiedä et mikä on liikunnassa se sopivan raja supistuksia kun voi tulla helposti ilman liikuntaakin. Tänään vihlas ekan kerran mahaa siihen malliin et täyty oikein jäädä kuulosteleen et ei kai se oo menoo nyt, mutta ei liittyny supistukseen. Koska sulla muuten on se vika lääkäri? Mulla on viikolla 37 (ei ens vaan sitä seuraava). Voimia viimeiseen työpäivään, jumpassa nähdään :)

surullinensiili ja pikkutiikeri 35+2