Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++SYYS04-Neljännen yhteisen vuoden alku++

02.01.2008 |

Tosiaan, neljäs vuosi pyörähtää käyntiin. Tässä vuoden vaihteen turinat ja tunnelmat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12057281&p=1&tmo…

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sieltä vähän aikaa sitten lasten kanssa. Eipä ainakaan törmätty:(

Paljoa en löytänyt, muttei haittaa. Esikoiselle haussa ensi talveksi toppapuku, mutta saahan sen syksylläkin sitten.

Esikoisen hammasrivi näyttää aika hullulta. Se rautahammas on selkeästi maitohampaan takana. Mutta kyselin tänään ja kertoi, että hammas heiluu. Kotona suostui näyttämäänkin, että se heiluu. Että ei paniikkia. Soitan huomenna hammaslääkäriin ja kysyn, kun pitää muutekin varata sinne aikoja.

Meiltä on joulu melkeen karkoitettu. Sen takia lähdinkin lasten kanssa Selloon, että mies saa rauhassa imuroida ja pestä lattiat. Kuusi heitettiin aamupäivällä ulos, samoin suurin osa muistakin koristeista (varastoon siis).

T: Ynis

Vierailija
22/38 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis,ehkä kuulit miedät vaikket nähnyt!Oli kyllä sellanen reissu taas :-/

Typy ei suostunu istumaa rattaissa yhtään!Juoksenteli sinnetänne,kaupoissa leikki piiloa vaatetelineiden keskellä-sieltä huuteli et tuu ettimään!Sai siis seurata vaan neitiä eikä katselu juuri onnistunu.Välillä pyys osta sitä ja osta tätä!RAttaisiin ei saa enää köytettyä niin että pysys,jos piti kädestä kiinni ni huutaa et äiti satutat mua!Sitten keksi et kakka hätä.Mentii vessaa ja ei mitää...ja kun tuli taas tylsää,alko huutaa taas et kakka hätä,äiti vie mut vessaa!!!VEssaa nyt heti!

Sitte piti viel mennä ruokakauppaa ja mies vei ostokset ja rattaat autoo,ni siinä ku ootettii isiä ni typy alko huutaa en väsyttää,jalkoihin sattuu.Sanoin et koko aika on raahattu rattaita ja et ole niissä istunu,ni typy vastas et nyt istusin!

Että neiti osaa olla ärsyttävä!huutaa just sillee et saa ihmiset kattomaan!

Ruokakaupassa sit vaa itki suoraa karjumalla!

Jotain kuitenki saatii,mä yhen villatakin..Oisin kyl muutaki tahtonu.

Että sellanen kauppapäivä..nyt itkee typy suihkussa.kyllä on 3v:n elämä ihanaa!

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu, en kuullut:) Meillä lapset ensin oli todella mallikelpoisia. Pitivät molemmat rattaista kiinni ja kulkivat kuin enkelit. Kunnes väsyivät:) No, silti meni ihan ok, kun ajattelee, että yksin olin heidän kanssa.

Esikoisella hammas heiluu sen rautahampaan edessä. Ei olla tiedetty, että hammas on ruvennut heilumaan. Esikoinen tietää, että maitohampaat vaihtuu, muttei ole sanonut mitään. Nyt jännittää sitten kauheasti, kun minä innoissaan olen kysellyt kaikkea:) Luin eilen mml:n sivuilta 5-6v kehityksestä ja niin tuttua oli.

Menen takaisin kattomaan Selviytyjiä:)

Vierailija
24/38 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin heitimme tänään kuusen pihalle ja koristeet varastoon. Miten nyt tuntuukin niin avaralta :)

Kovasti pakkasta ja viima on täällä päin ollut koko päivän. Kävimme koko perhe muutaman kilometrin lenkillä koiran kanssa ja kylläpä olimme sitten posket punaisina. Luntakin on tullut taas lisää, joka on oikein hyvä juttu.

Leivoin porkkanasämpylöitä ja söin taas sipsejä... Sitten täytyikin steppailla muutama askel stepperillä.

Selviytyjät loppui inhasti kesken.

Siinäpä ne tärkeimmät :0)

Lauantain jatkoja!

SaaMa

Vierailija
25/38 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä yleensä muista koko ohjelmaa lauantaisin. Sattumalta olen huomannut sen ohjelmista. Nyt loppui niin kesken, että laitoin seuraavan jo varmuuden vuoksi nauhalle:)

T: Ynis ja pahasti tökkivä nettiyhteys

Vierailija
26/38 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olette kaikki?

Mulla oli niin touhukas päivä eilen, että nyt väsyttää. Pesin mm. kaikki meidän peitot ja vaihdoin lakanat. Viikkasin myös vuoren pyykkiä kaappeihin. Kävin siellä Sellossa, purin joulukuusen jne. Osan jo kerroinkin eilen. Ehkä nyt on lupa laiskotella:)

Esikoisen kanssa oli niin mukava hetki äsken ennen ruokaa, kun tuli mun viereen sohvalle makoilemaan. Kerrankin malttoi rauhassa olla siinä, minä kutittelin ja juteltiin mukavia.

Esikoisella tosiaan alkanut 5-6v ikäisen kyselyt. Liittyen kuolemaan, elämään, syntymään, eläimiin, ihmisen kehoon luurankoineen jne. On hieman vaikea välillä vastata, mutta kovasti yritetään antaa selkeitä lapselle sopivia vastauksia. Mies joutui eilen kaivamaan netistä kuvankin ihmisen luustosta netistä, kun silleen oli helpompi näyttää missä niitä luita ihmisessä on. Elämä käy haastavaksi:)

Vierailija
27/38 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi riisuttiin ja kannettiin ulos jo eilen. Oli muuten hyvä kuusi, todella vähän karisti neulasia. Muuten meillä ei ollutkaan kovin jouluista. Ulkovalot saa jäädä ja sisällä on ikkunassa sellainen iso paperitähti ja yhessä maljakossa valoja, ja nekin voi hyvin vielä olla.

Äsken käveltii Valman kanssa kauppaan eli lähihuoltikselle hakemaan maitoa. Aika kirpeä pakkasilma ja aurinko paistoi kauniisti. Toivottavasti vielä tulis lunta. nyt sitä on ehkä sentti. Parempi toki että edes sen verran.

Alennusmyynneissä en ole jaksanut juosta. Ei tosin olis rahaakaan, kun kakkostyön palkanmaksussa oli tullut jotain häikkää ja rahaa tuli kolmannes siitä, mitä piti. VAlma tosin sain supersöpön haalarin ja siihen asusteet ;-). Vielä pitäis ostaa Otsolle ainakin uudet toppikset ja ehkä takki. Haalaria en osta, kun nyt on 116 cm ja luulen sen menevän vielä syksylläkin.

Minulla on menossa kuntoilunbuumi. Koko syksyn liikuin aika vähän, mutta nyt olen ottanut takas. Varsinkin viikonloppuisin olen yli-innokas :). Tänäänkin olen aamulla käynyt lenkillä ja iltapäivällä mennään siskon kanssa BodyVive -tunnille. Se on sellaista melko rauhallista ja tasapainoa kehittävää, joten sen takia kävinkin aamulla kunnolla hikoilemassa ;-). Minulla on painokin uhkaavasti noussut syksyn aikana, joten pakko kääntää suuntaa. Herkuissakin olen ollut tosi tarkka.

Täytyy kohta käydä lopettamassa Otson pelaaminen. Se kun pelais vaikka kuinka paljon.

Leppoisaa ja mukavaa sunnuntain jatkoa!

PL

Vierailija
28/38 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni ottamaan kuvia meidän vaunuista ulos. Voi sitä näkyä, kun mies käveli siellä vaunujen kanssa. Haikeus iskee. Ihan toi näky miehestä työntämässä vaunuja herätti tunteita. Vaunut itsessään ei. Yritän taas myydä ne, tällä kertaa kokeilen työpaikan intranetiä. Työkaveri myi omansa siellä hyvään hintaan. Toivottavasti saan viimein kaupaksi ne.

Pilette, mulla kummasti hävisi kiloja ennen joulua. Taisi tulla takaisin joulun aikana. Saa nähdä laskeeko enää. Mikähän häiriö sekin oli, kun mielestäni en sen erilaisemmin elänyt silloin. Mutta täytyy yrittää lisätä myös liikuntaa. Ensi viikon työmatkapyöräilyä olenkin jo suunnitellut taas.

Vierailija
29/38 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla mies katteli s-postit ja kaveri kyseli omakotitaloon liittyvistä kuluista... No, me on jo muutamien muitten asioitten yhteydessä jouduttu yhdessä penkomaan valtaisasta paperipinosta eri asioita (= mies nostaa pinon ja mä etsin, mies on tosi huono etsimään/löytämään mitään tuollaista). Sain sitten vihdoin iiliäisen, et nyt nuo on mapitettava. meilein puoleen yöhän meni, mutta valmista tuli :) tosin jouduin olemaan aika ylimalkainen, mutta helpompi on sitten karsia turhia pois vaikka mappi kerrallaan, kun ei tarvi tuollaista valtavaa pinoa selata. ja taas jäin miettimään, miksei niitä voi saman tien mapittaa, vaan aina ne kasaantuu ja sitten on paljon isompi työ.

Aamulla lastenohjelmien jälkeen lähdin lasten kanssa kävelylenkille. Kymmenisen astetta pakkasta ja ottava tuuli. Mutta sitten tuli potkukelkoista riitaa ja Pekka sai megaraivarin. Tiellä ollessa tulee monesti sumplittua ja annettua periksi vaaratilanteiden välttämiseksi, mutta Pekassa on aika paljon vahtimasta kelkan kanssa ja nyt päätin, että poika ei voi aina saada periksi (no, ei kyllä saa muutenkaan, mutta kuitenkin). No, sitten huuto tietenki yltyi ja silmät vaan seisoi päässä, joten ihan turha oli yrittää enää neuvotella mistään. Pulkkakyyti ei kelvannu ollenkaan :( Kylä oli hikinen reissu ja harmittaa niin tuollainen tien päällä mesoaminen ja koko kylä raikuu. Eipä sillä, kyllä tänne ääntä mahtuu ja tuuli vei senkin mennessään, mutta... Jotenkin aina tympäisee, et vaikka on useampi lapsi, niin silti ei osaa toimia mitenkään fiksusti tuollaisissa tilanteissa :( Pitäähän lapsen saada uhmata ja kokeilla rajojaan, mut jotenkin toivoisi itelleen superpitkää pinnaa ja keinoa saada homma sujumaan. joskus se toki onnistuukin, mutta... Ja jotenkin tuntuu ihan hyvältä ja oikealta, kun poika rauhoituttuaan sanoo:" Äiti minä en tyttää sinusta" (kuitekin siis hyväksyntää ja sovintoa hakien)

Johan tuli pitkä sepustus taas.

Tuli sitten miehellekin mesottua, kun rupes niin tympimään, et miksi mun ylipäättään pitää yksin hoitaa näitä juttuja vkl myös. Ja muutenhan meillä ois ollu ihan hyvin aikaa rauhoittua tien päällä, mut ruoka-aika lähestyi uhkaavasti.

En näköjään osaa kirjoittaa muusta. Taidan mennä ottamaan kupposen teetä (ja ehkä pullapalanki, vaikka eilenki tuli herkuteltua ja mun piti ryhdistäytyä) ja jatkaa joulukoristeitten poislaittamista. Kiirettä ei ole, kunhan Nuutinpäivänä viimeistään on kaikki pois.

Mukavaa pyhäpäivää ja laittakaahan kuulumisia!!!

T@hti

Vierailija
30/38 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko joku vielä kirjoittais.

Meillä on muuten talvikamppeitten kanssa tullu uusi ongelma, kun ei enää tiedä, minkä kokoisia pitäisi seuraavaa talvea varren hommata. Ja neitille haluaisin kuitenki jotain tyttösempääkin. Meidän lapset ei ees oo mitään pitkiä, mut esikoisella on 130 ja 140 cm tamineita ja täks talveks viime keväänä ostettu 128cm haalari oli nafti. Samoin neitin kanssa sai unohtaa 116cm kamppeet ja hypätä suoraan 122.No,tuo esikoiselle hommattu haalari saattaa sitten mennä, mutta kaksiosainen puku saisi neitille olla myös. Pikkupoikien kanssa on vähän helpompaa, kun melkein joka kokoa on jo olemassa. Tosin kyllähän pesut vaikuttaa lämpöarvoihin, mutta sitten vaan villaista väliin.

T@hti

Vierailija
31/38 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset rattaat teillä on? Haaveissa olisi saada vähän uudemmat mitä meillä nyt on, vaikka välttämättä ei tarvita mut jos löytäis kivat ja halvat :) Missä sulla on ne myynnissä, onko jossain kuvia? :)

Vierailija
32/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika höpö on tuo otsikko mutta parempaa en keksiny.

Vuosi on vaihtunut ja pakkassäät jatkuu. Kivaa! Tosin tuo 10 astetta tuntuu kyllä kylmälle, eilen kun vähän vielä tuuleskeli.

Meidän vuosi vaihtui sitten meidän porukoilla. Vasta ilta ysin aikaan päätettiin sitten jäädä sinne. Kun mitäs me kolmestaan kotonakaan olis oltu. Tai no kaksin kun Onni olis menny nukkumaan. Ja isä oli ostanut mielettömän isoja (ja kalliita...) raketteja niin ajateltiin, että jäädään katsomaan. Sitten Onni meni nukkumaan 22.30 (otti torkut kuuden pintaan niin jaksoi valvoa) ja nukkui 9.30 asti!

Isä on ollut kolme vuotta melkei kokonaan tipattomana ja maisteli sitten iltasella jotain 7,2% venäläistä olutta... Hyvää oli joo ja meillä muilla hauskaa katsoa kun pappa ei pysy pystyssä. Siis Onni oli tietysti jo tuolloin nukkumassa. No tuloksena tuosta nautinnollisesta oluen juonnista kipsi jalkaa! Kaatui roskia viedessään illalla ja eilen käytin lääkärissä niin nilkka murtunut. Ja se tietää sitä, että isä on ihan ku kynsille lyöty. Ei pysty peseen työautoa, ei edes ajaan sitä talliin ei mitään! Ja joku pitäs löytää ajamaan sen vuorot. No, kai ne asiat siitä järjestyy.

Nyt mun pitää mennä antaan aamupala nro2 Onnille. On tätä nykyä aika kova syömään. Herättiin 8.30 ja söi silloin ja on nyt jo nälkäinen.

T-P

Vierailija
33/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimestä lomapäivää vietän.

Naama kutisee, finniviljelmä alkaa olla huipussaan ja viimeset konvehdit huutelee kaapissa. Uskaltauduin aamulla puntarille ja tuskanhiki otsalla kurkkasin lukemia, pahempikin on joskus ollut, mutta kyllä kevennykselle on selvä tarve.

Joulu meni loistavasti ja ruoat onnistui, sekä maistui hyvin. Aatto oltiin perinteisesti anoppilassa, illalla tultiin kotiin. Pukki kävi jättämässä lahjat oven taakse. Typy ei tajunnut edes odottaa pukkia. Isompi (12v) kärtti meiltä, että koska viedään lahjat oven taakse :)

Mä sain lahjakortin tatskaa varten, otan uuden kuvan jalkaan edellisen kaveriksi.

Uusivuosi otettiin vastaan ystäväperheen luona, typy jaksoi valvoa kahteen asti jolloin tultiin kotiin. Tykkäsi raketeista ja paukuista kuulosuojainten kera.

Hilu

Vierailija
34/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva aloitus, Tikru-Pikru! Hurjaa tosiaan, että yhtä matkaa ollaan, ainakin iso osa meistä, taivaltamassa jo neljättä vuotta!

Mies lähti tänään töihin, me vielä lasten kanssa lomaillaan. Minä sovin äsken puhelimessa itselleni töitä, eli maanantaiaamuna yhdeksältä menen töihin. Junamatkan päässä on uusi työni, mutta lyhyen sellaisen. Kivi kyllä vierähti sydämeltä, ihanaa ettei tarvii ruveta opintotuella saati miehen palkalla elämään ;-).

Me oltiin välipäivinä kylpylälomalla veljen perheen ja vanhempieni kanssa. Oli ihanaa! :-). Lillistä on tullut varsinainen vesipeto, jos vertaa siihen palelevaan arkajalkaan joka hytisi altaan reunalla viime vuonna. Ja pojat - totesin nuorempaa vahtiessani, että tuohan ui paremmin/nopeammin/sujuvammin kuin minä - tässä taitaa vahtiminen olla vähän väärin päin. Pojat aika lailla saivatkin kulkea sitten altailla itsekseen.

Uusivuosi vastaanotettiin ihan kotona oman perheen kesken. Valettiin tinoja ja ammuttiin muutama raketti. Lilli pelkäsi rakettien ääntä vaikka oli kuulosuojaimet. Tähtisadetikut oli enemmän neidin mieleen.

Gradu/seminaarityö on edennyt ihan kivasti joululoman aikana. Tänään pitäisi vielä käväistä kirjastosta hakemassa metodikirjallisuutta. Seminaarityön saan varmaan valmiiksi tällä viikolla. Gradun valmistumiseen on vielä matkaa, tuskin ennen kesää.

Ynis, uusi kapulani on N73. On siihen näppiksettömyyteen toki totuttelemista, mutta tämä uusi sentään toimii, toisin kuin vanha... ja onhan tässä herkkuja.

Jatu, miten menee? Minä potkaisin varpaani siniseksi eilen reippaan sauvakävelyn jälkeen joten lenkkeilypäätös saa ottaa aikalisän :-/. Ja toffeet keittiön kaapissa ovat huudelleet nimeäni tänään :-( joten pisteitä onnistuin laskemaan kokonaiset puolitoista päivää tällä kertaa :-(. No, uusi ryhdistäytyminen, niskasta kiinni ja alusta.

Hipsun kuulumisia kaipailen erityisesti... Myös Mimmuli, Lemppari, Kukkuu, Mersu ja muut, kertokaa miten teillä on vuosi alkanut.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
35/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni valvoessa,niin aina loman jälkeen.Nyt väsyttää hirmusti.

Auts,Ankkis!Eihän ole mitään murtumaa?Muistissa vielä viimekeväinen varpaan telomiseni :-/

Että miten menee...No,eilen piti vielä syödä kunnon roskaruokaa ja illalla viini lasillinen lohdukkeeksi ku loma loppu.Tänään sitten töissä odotti vieläkin niitä lahjasuklaita ja maistuhan ne kahvin kanssa.Että ei kovin hyvin :-( Kotona on avaamattomia rasioita!jos ne pysyski kiinni!!!!

Töissä oltas kyllä kaikki alkamassa keventämään!Yhdellä työkamulla ois pisteet mut koneella ja se koneei ole enää hänen.luulen et ne pisteet tähän tarttis.

Jumppa alkaa 2vkon päästä,mut kyl siihe syömisee pitää enempi kiinnittää huomioo!

Nyt pyykkien pariin!

jatu

Vierailija
36/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikuisuuksiin käyny palstalla, mutta nyt oli ihan pakko tulla kertomaan mun uuden vuoden ilouutinen! Tein eilen raskaustestin ja nyt on sitten toinen tulossa :D Laskettu aika on laskureiden mukaan syyskuun 6.päivä :D:D

Ihanaa uutta vuotta! :D:D

t.potkuri ja miika 3v3kk

Vierailija
37/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tulit meille uutisen kertomaan.

Mä tein testin 4v sitten uudenvuodenaattona ja la oli 6.9.04.Typyn syntymäpäivähän on sitten vähän edempänä ;-))

jatu

Vierailija
38/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari riviä suklaata vetäisin kotiintullessa. Viime yönä en nukkunut oikein ollenkaan. Nukahtamislääkkeiden kanssa sujuu ihán ok, mutta ilman valvon koko yön. Oikeasti viime yön unisaldo oli varmasti alle 2h, tunti voi olla lähempänä totuutta. Ehkä ensi yönä nukuttaa taas paremmin?

Perjantaina ois suunnitelmissa mennä pyörällä töihin. Sääkin saattais olla suotuisa, pikkupakkasta. Kun ei tuulis kauheasti. Tänään ihan hillitön tuuli puhalsi, kun lähdin töistä.

Taidan mennä sohvalle makoilemaan ja lukemaan kirjaa... Mies tuli puoli tuntia sitten vasta töistä.

Ainovaaville onnea!