Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette kertoneet tulevalle isälle/kumppanille plussasta?

01.01.2008 |

Tuli mieleen tuolta toisesta keskustelusta, että millaisia erillaisia tapoja onkaan..

Ja jos joltain voisi varastaa idean..;D

Oma tilanne kun siis se, että (toivottavasti) tuleva isä asuu yli sadan kilometrin päässä, eikä näkemiset onnistu kuin pari kertaa kuukaudessa, eli kauhian kauaa en kykenisi sitä salailemaan ja odottamaan seuraavaa näkemistä...

Ihan tekstarilla/mesessä, etc. en haluaisi sitä tehdä, joten olen miettinyt vaihtoehton sitä, että lähettää kuvan positiivisesta testistä..

Sen pissatun tikunkin lähettämistä harkitsin, mutta hygienia syistä jättänyt ihan vain harkinnaksi... Vaikka sen miten pakkaisi muoviin, niin miehenä höseltäisi sen kanssa kuitenkin ihan liikaa ennen kuin ymmärtäisi mitä räveltää...;)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tää on hauska ketju! Mulla valitettavasti ei oo viä yhtäkään lasta, joten en voi lisätä tähän mitään hauskaa... Mutta te, joilla on kokemusta, ni kertokaahan!! :D Olis tosi kiva kuulla erilaisia tapoja kertoa pikkuisesta tulevalle isäpapalle! :)

Mä saattaisin ehkä ostaa jonkun " isäksi" -kirjan (eka lapsi haaveissa) ja laittaa sen miehen tyynyn alle tai sitten ostaa jonkun vauvan tavaran (tutin, potkarin tms.) ja laittaa senkin jotenkin piiloon tms. :D Tai kiinnittää omaan mahaan jonkun lapun, ja siihen tekstin, joka olis niinku siltä pikkaselta :D:D:D Mies huomais sen sit ku huomais :D

En kyl tiä, et pystyisinkö oikeesti tollaseen kylmähermoiseen toimintaan, varmaan olis ainakin ihan hirveen vaikeeta pitää suu kiinni :D Hehe. Mutta niin, kokemusta omaavat, kertokaahan! :)

Vierailija
2/9 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten kertoa kavereille.. Yhdellä tutulla oli sellainen ihana lorunomainen tekstiviesti, jonka oli netistä pongannut. Voi kun olisin silloin ottanut sen ylös..

Tosiasiassa en varmaan jaksaisi miettiä mitään vihjailevaa vaan huutaisin suoraan koko maailmalle: meille tulee vauva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive suuri toteutuu,

kunhan koittaa joulukuu.

Salaisuus ei pysy kauaa,

meillä odotetaan vauvaa!

Nyt sulateltavaksi suuri uutinen:

näkyi ultrassa syke pienen sydämen!

kesäkuussa meitä on kuusi,

kun syntyy perheeseemme jäsen uusi!

Tään salaisuuden suuren,

kuiskaamme mukaan tuulen.

Näkyi ultrassa

sormet ja varpaat,

nyt varmaan jo arvaat.

Ilomme on rajaton,

meille vauva tulossa on.

Puhailimme niitä näitä,

sisään pääsi nuijapäitä.

" 7" kuukauden päästä näkyy tulos,

kun leikin lopputulos tahtoo ulos !

Itse ilmoitimme viime kuussa seuraavalla runolla:

Salaisuuden suuren,

kerromme mukaan tuulen.

Kuiskasimme haikaralle,

josko suuri ihme vois tulla meille.

Jos matkallamme on enkeleitä,

kesäkuussa neljä on meitä!

Eliador ja vimpula 18+6

Vierailija
4/9 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, noista raskaustestistin lähettämisideasta. Niitä on sellaisiakin missä se pissapää laitetaan muovikoiren alle piiloon. Että ihan hygienista on jos sitä ei ala availemaan.

Ja tuosta että otaa kuvan tuli mieleen. Lueskelin just vanhoja vauvalehtia ( tai en kyl muista missä niissä se juttu oli ) ja siinä oli että miten ihmiset ovat kertoneet raskaudesta. Niin juuri plussannut äiti oli ottanut kännyllä kuvan plussatestistä ja laittanut sen miehelle töihin. Mies ja naispuolinen työkaveri olivat sitten siellä ihmetelleet että mikä se on ja todenneet että jokin hylly. Mies oli sitten ihmeissään soitellut vaimolleen.....

Muttah, oma kokemukseni on että että vaikka itsekkin mietti hienoja tapoja niin siinävaiheessa kun sen plussan sai ruutuun niin lenteli niin seitsämännessä taivaassa että piti heti soittaa miehelle töihin. Tylsästi olen siis aina soittanut vain miehelle että vauva tulee.

Mutta ei siinä tilanteessa oikeasti malta olla kertomatta asiaa heti.

Voi, pääsisipä pian taas siihen hetkeen.

t. Marenda lapsia jo kaks ja kolmas ajatuksissa

Vierailija
5/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Muttah, oma kokemukseni on että että vaikka itsekkin mietti hienoja tapoja niin siinävaiheessa kun sen plussan sai ruutuun niin lenteli niin seitsämännessä taivaassa että piti heti soittaa miehelle töihin. Tylsästi olen siis aina soittanut vain miehelle että vauva tulee.

Mutta ei siinä tilanteessa oikeasti malta olla kertomatta asiaa heti."

Marenda on kyllä tässä asiassa varmaan harvinaisen oikeessa!! :D Asia taitaa olla hiukan liian suuri pidettäväks salassa toiselta osapuolelta edes päivän verran :D Nooh, ehkä jo huhtikuussa näkee kuinka mun kertomisieni kanssa käy, JOS (toivottavasti!!) kaikki vaan menee hienosti :)

Vierailija
6/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolmen lapsen äitinä kommentoin...

Esikoinen ex-suhteestani, nyt jo miltei aikuinen, joten en muista miten asian aikoinaan ex:lle kerroin ;)

Tästä nykyisestä suhteesta 2 lasta: 5,5 v ja pian 4 v.

Kerkesin vuosia kuumeilemaan vauvaa, ennenkuin mies lämpeni ajatukselle.

Sitten 4 kk:n yrittelyn jälkeen plussasin :)

Muistan vieläkin...

olimme yhdessä ravintolassa syömässä, ja yks kaks mua alkoi oksettaa, menkat eivät olleet vielä edes myöhässä, joten ei mitään aavistustakaan plussasta ;)

No, siinä sitten naureskeltiin, ja laskettiin leikkiä, että " sä oot varmaan raskaana" - tuumasi ukko :)

Käytiinpä sitten ruokailun päätteeksi apteekissa, ostettiin testi, ja haamuahan se näytti :)

Voi sitä onnea! :)

Kiljuin riemusta, itkin onnesta, kapsahdin ukkelin kaulaan, ja itkettiin yhdessä :)

Tosin...ukko oli vähän " epäileväinen" , kun menkat eivät vielä myöhässä olleet...

Kävin sitten maanantaina (tämä haamu perjantaina) työterveyslääkärin vastaanotolla, jolle kerroin tilanteen.

Passitti mut verestä tehtävään raskaustestiin, koska söin semmoista lääkettä, mikä piti lopettaa raskaaksi tullessa (lääkärin tiedossa oli raskaustoive).

Ja niinhän siinä kävi, että plussaa sekin näytti :)

Leijuin ulos vastaanotolta, niin onnesta köykeä olo, että olisin voinut lentää ;)

Soitin miehelle HETI, mutta meni vastaajaan...jätin viestin, että " soitatko?"

Soitti sitten, kun olin työpaikkaruokalassa, ja yritin kuiskata, että " meille tulee oikeasti vauva" ;)

Ei kuullut mitä sanoin, joten korotin ääntä, ja tuumasin, että " totta se on, meille tulee vauva!" :)

Kyyneleet valuivat poskia pitkin, iho meni kananlihalle, ja tuntui kuin koko ruokala olisi kääntynyt katsomaan, kun yksi siinä " kiihkoilee" , että " meille tulee vauva" :D

Ja ajallansa syntyi potra poika :)

Sittemmin pienellä ikäerolla toivottiin toista pientä.

8 kk:n yrittelyn jälkeen plussattiin, semmoisella hetkellä, jolloin vähiten plussaa osasin odottaa (kun ei edes lapsettomuuten perehtynyt gynekään, puhui hormoonihäiriöstä, jota " lääkittiin" ;) )

Gynen kanssa juttelin sitten puhelimessa tilanteesta, ja kehotti tekemään testin.

Epäluuloisena tein testin, ja mitä silmäni näkivätkään: selkeä + :)

Sekosin onnesta :D

Itkin ja huusin riemusta, ravasin ympäri kämppää, ja riemulla ei ollut rajaa :)

Soitin miehelle töihin, ja sanoin, mitä itkulta pystyin " rakas, meille tulee vauva, - mä olen raskaana-" ;`)

Ukko oli käymässä kaupassa (ruokatunnillaan), oli juuri liukuportaissa, ja oli pudota niiltä, kuullessaan uutisen, niin " jymyltä" se tuntui :)

Kun kotiin tuli, näytin testiä, ja halattiin hulluina, ja itkimme jälleen kerran onnesta ;`)

Vaikka kuinka olen miettinyt tuhat ja sata " romanttista" ja " herkkää" tapaa miten kertoa tuo SUURI uutinen, en kykene niihin, se uskomaton uutinen on kerrottava HETI ja NYT ;)

Olen ostanut ihania bodeja (mm. yhdessä lukee rinnassa " Isin kulta" ) ja töppösiä, joita olen miettinyt laittavani jonnekkin esille, JOS sen plussan vielä saisin ;) (vauvaa toivottu nyt reilun 2 v, tuloksetta :( )

Olen miettinyt kattavani ruokapöytään yhden ylimääräisen lautasen, ja kun mies kysyisi, että " kenelles nuo ovat?" ;) , voisin tuumata, että " tälle" , taputtaen mahaani :D

Ja olen miettinyt semmoistakin, että piirtäisin meikkikynällä sydämen mahaani, jonka sisään rvXX (mikä sitten oliskaan silloin) ;)

Tietty olis suloista, jos nämä jo olemassa olevat lapsetkin voisivat ison uutisen kertoa, tyyliin " isi, äitin mahassa on vauva" ;)

Mutta..en välttämättä HETI kertois lapsille, tai muuten tietäis päiväkodin tädit ja naapurin ihmisetkin HETI :D

Mun mies matkustelee aika paljon työnsä puolesta, ja silloin soitellaan ja viestitellään ahkeraan...olenkin miettinyt, että nyt kirjoitan hyvin usein viestin loppuun: t. me3

Olispa ihana plussata vaikka ukon matkan aikana, ja kirjoittaa, että t.me4 ;)

Tai ilmoittaa, että " joo, me kaikki 4 tullaan sua lentokentälle vastaan!" ;)

Siinä sitten vois miettiä, että -kuka se YKSI on- ;)

Ihania juttuja, tahtoo lukea lisää näitä :)

Vierailija
7/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista runoista, tuo eka oli aivan liikkis ;`)

Tuota voisin/voitaisiin käyttää, JOS sen vauvan vielä saisimme :)

Niin osuvasti ...toive suuri toteutuu...todellakin, meillä on SUURIn toive saada vauva.

Tuota salaisuuden suuren, kuiskaan mukana tuulen... käytimme myös, kun sukulaisille ilmoitimme poikiemme odotuksista.

Ihana sekin.

Vierailija
8/9 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitoin viestin miehelleni töihin,että saisitkohan vapaata syyskuussa,kun olis yks synnytys ja isyysloma sillon=)?!

Vierailija
9/9 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamerakännykkä, niin laittaisin varmaan kuvan plussatestistä ja oheen jonkun kivan/hauskan/arvuuttelevan viestin :)