Mistä aiheesta provosoidut eniten tällä palstalla? Itse jostain syystä ahdistun
topiceista, jotka käsittelevät yhteisiä/omia rahoja, ja niistä äideistä jotka kertovat joutuvansa maksamaan kaikesta PUOLET vaikka ovat hoitovapaalla tms. :D En tiedä miksi, mutta se on mielestäni vaan käsittämätöntä, ja kihisen kiukusta jos löydän em. kaltaisen viestin.
Kommentit (52)
joilla kotona 2-3 autoa, ulkovalot päällä yötä päivää ja pari ulkomaanmatkaa vuodessa, eli piitata ei tippaakaan ilmastonmuutoksesta tai ylipäätään ympäristöstä, jonka jättävät lapsilleen, ja mun lapsille.
Eli samoista tyypeistä kuin muuallakin.
Samat tyypit on niitä, joilla on kersoille 10 saman kokoista talvipukua kaapissa, ja jos sen kyseenalaistaa, on tietysti vaan kateellinen... Koska kaikenlainen kerskakulutushan on vaan ihkua ja siistiä, ja kaiken korjaa se, jos kotona on energiansäästölamput...
joilla kotona 2-3 autoa, ulkovalot päällä yötä päivää ja pari ulkomaanmatkaa vuodessa, eli piitata ei tippaakaan ilmastonmuutoksesta tai ylipäätään ympäristöstä, jonka jättävät lapsilleen, ja mun lapsille.
Eli samoista tyypeistä kuin muuallakin.
Tyyliin: "Kaikkia vain ei ole tarkoitettu vanhemmiksi." (Narkkariäidit tai lapsiaan pahoinpitelevätkö sitten on?)
-Yllättäen itsekin asian kanssa kamppaileva-
Ja ylipäänsä ajattelee että mielenterveysongelmista on mahdollista parantua sormia napsauttamalla kun vain valitsee positiivisen asenteen. Viesteistä näkee ettei ne tajua mitään mistään eikä jaksisi selittää.
kalikka kolahtaa. Ts. kaikki asiat, jotka ovat itselle tärkeitä, mutta joiden "olemassaolon" kieltää itseltään tai ei pysty toteuttamaan/saavuttamaan niitä, satuttuvat.
Itselläni esim. pitkä imetys (ei onnistunut kummallakaan lapsella)/ vaikka olen eritt. korkeasti koulutettu, en kuitenkaan ole unelma-ammatissa/haluaisin hoitaa omia lapsiani (mutten jaksa niitä 24h)/ haluaisin, että kotini on aina siisti (silti haukun joka päivä siivoavia) jne.
Omien puutteiden tunnustaminen itselleen on paljon, paljon vaikeampaa kuin toisin tekevien ihmisten moittiminen!
- rasismi!!!!
- neuvot nukuttamiseen, kurinpitoon etc. äideiltä, joilla on helpot lapset
- karppaamisesta ärsyyntyminen (siis siitä faktasta ärsyyntyminen, että *joku muu* karppaa ja pitää sitä hyvänä juttuna)
- tyhmät ihmiset, jotka eivät edes tajua, etteivät ymmärtäneet jotain
Loukkaa väkisin lukea, kuinka lapseni ovat vahinkoja, olen pilannut elämäni, olen säälittävä jne jne. Itse koen eläväni elämäni onnellisinta aikaa, mutta joidenkin iäkkäämpänä äideiksi tulleista on melkein rikos ihmiskuntaa vastaan tulla nuorella iällä äidiksi.
Kuka idiootti on keksinyt tämän aloitustyypin ja keitä ääliöitä nämä ap:t ovat?
jos jossain keskustelussa mainitsee ettei asu Helsingissä tai ylipäätään pk-seudulla, niin saa heti kuulla asuvansa jossain korvessa ja miten missään muualla ei ole elämää, ostos- tai harrastusmahdollisuuksia jne. Ja kun en edes asu maalla vaan yli 100 000 asukkaan kaupungissa...
juttu saa minutkin helposti kiehahtamaan:
- "Kyllä minä tiedän, minulla on kokemusta/olen alan ammattilainen" - täysin faktoista pittaamatta
- "Onks mun pakko?!?" "Miks mun pitäis?!?" Koskien yleensä käytöstapoja ja muiden huomioonottamista
- "Tiilitalossa asuu onneton perhe." "Köyhät on onnellisia ja rakastaa lapsiaan, rikkaat (lue lähellekään keskituloista tai sitä varakkaammat) on onnettomia, eikä välitä lapsistaan."
- "Se kerjäs sitä, ite se sitä tarjos, mitäs teki sitä, tätä tai tota" raiskauksista yms. puhuttaessa.
- "Pikkupillu, pissis" yms. teinitytöistä. Yleensäkin vihamielinen suhtautuminen teini-ikäisiin lapsiin
- "Olis vahtinut sitä lastaan paremmin, ihan äidin oma vika, että lapsi kuoli, kun äiti kerran räpäytti silmiään" täysin järjetön vanhempien syyllistäminen lasten onnettomuuksista
Eli olihan noita montakin suuttumuksen aihetta.
ja lasten uskonnollinen kasvatus on aivopesua. Myös aborttiin myönteisesti suhtautuvat viestit saavat kuohahtamaan.