Mistä aiheesta provosoidut eniten tällä palstalla? Itse jostain syystä ahdistun
topiceista, jotka käsittelevät yhteisiä/omia rahoja, ja niistä äideistä jotka kertovat joutuvansa maksamaan kaikesta PUOLET vaikka ovat hoitovapaalla tms. :D En tiedä miksi, mutta se on mielestäni vaan käsittämätöntä, ja kihisen kiukusta jos löydän em. kaltaisen viestin.
Kommentit (52)
he kammoavat vilkkaita lapsia, erityisesti poikia, erityislapsista puhumattakaan...
Itse olen sellainen, tulee todella paha mieli :-(
haukutaan "flegmaattisiksi", apaattisiksi, nysvääjiksi tms. Ikään kuin ainoa sallittu persoonallisuustyyppi olisi hyvin riehakas.
Mulla siis kaksi lasta, joista toinen kieltämättä rauhallinen, joskin sosiaalinen tyttö.
Mä provosoidun kanssa noista, että joku joutuu kustantamaan pienistä rahoista puolet asuntolainasta, lasten menot ja kun samaan aikaa mies sijoittaa tai ostaa moottoripyöriä.
Yleensä myöskin risoo puusilmäisyys: ei ymmärretä, että eri ikäiset ihmiset yleensä tienaavat eri summia rahaa, kaupungin keskustassa voi asua ihan järkeviä ihmisiä, joilla on lapsia, kaikkien unelmana ei ole omakotitalo, toiset käyttävät sen rahan mieluummin matkustamiseen jne.
Sitten provosoidun myöskin aina siitä käsityksestä, että lasi viiniä tarkoittaa kännissä olevia vanhempia.
Sitten risoo ne surkeat elämänvalittajat, joilla ei ole rahaa lapsille joululahjoihin, mutta on varaa ostaa tupakkaa, tukea miehen vedonlyöntiharrastusta ja katsoa kaapelikanavia.
Edellleen risoo ne, joiden mielestä työssäkäyvä äiti on huono äiti.
että kuvitellaan, ettei okt:n omistajilla ole varaa matkustaa. Vrt. "toiset käyttävät sen rahan mieluummin matkustamiseen."
Itse olen lto ja en tosiaan tiedä mitenpäin olisin, että voisin teille vanhemmille kelvata. Me ammattikasvattajat ollaan palstan perusteella niin paskaa porukkaa, että... Onneks lapset on pääasiassa positiivisia ja ihania. Jaksaa tätäkin työtä tehdä...
Maalaisjärki on kadonnut ja halutaan vaan hetki huomiota koska ollaan raskaana. Suurempi todennäköisyys on jäädä auton alle, kuin saada listeria. Kielletäänkö siis kadun ylitys
että kuvitellaan, ettei okt:n omistajilla ole varaa matkustaa. Vrt. "toiset käyttävät sen rahan mieluummin matkustamiseen."
kuin kalliissa talossa. Koska nehän sulkevat toisensa pois automaattisesti.
joilla kotona 2-3 autoa, ulkovalot päällä yötä päivää ja pari ulkomaanmatkaa vuodessa, eli piitata ei tippaakaan ilmastonmuutoksesta tai ylipäätään ympäristöstä, jonka jättävät lapsilleen, ja mun lapsille.
Eli samoista tyypeistä kuin muuallakin.
Se, että rikas ei voi täällä olla miellyttävä ihminen, eikä olla onnellinen elämässään. Siitä mä provosoidun joka kerta, mutta yleensä en jaksa väittää vastaan. Ajatus siitä, että rikkaat on ainakin onnettomia, voi olla jollekin köyhemmälle tärkeäkin asia. Helpottaa ehkä omaa arkea tai jotain?
Mä provosoidun lestojenhaukkumisviesteistä. Niistä joissa kerrotaan miten lestojen lapset juoksee yömyöhät kyliä ilman kenkiä... Juu, olen lesta.
ja niistä kun 3v käyttää vaippaa...
itellä imetys epäonnistui ja meillä vauva 7kk käy potalla :)
imetys vouhotuksesta ja korvike äitien syyllistämisestä
viestit joissa akateemisina esittäytyvät ihmiset kirjoittavat muita äitejä herjaavia viestejä koppavaan ja teinimäiseen sävyyn. Ylipäätään provosoidun viesteistä joiden sisältö rajoittuu ainoastaan koulutuksen tai työpaikan tai muiden yhtä yksipuolisten ansioiden korostamiseen, lapsekkaaseen omakehuun. Todellinen sivistys on kyseisistä mammoista kaukana.
minuakin ihmetyttää suuresti kaikenlaiset vastakkainasettelut, kuten että rikas ei voi olla onnellinen, tai että jos haluaa olla sisäisesti kaunis, pitää olla ulkoisesti mahdollisimman ruma.
Siis sellaisesta "lyötiin minuakin lapsena, ja katsokaa miten hyvä aikuinen minusta tuli! Totta kai lyön lastani!"
provosoidun luonnollisesti sellaisista viesteistä, joissa epäillään koko ilmiön olemassaoloa tyyliin "haloo kuka nyt voi olla masentunut kun on oma ihana vauva sylissä, nykyään on muotia olla heti masentunut kun arki tylsistyttää blaa blaa".
Hoitoon pitäisi laittaa ihminen, joka ei esim ymmärrä, että jokainen tarvitsee joskus toisen ihmisen apua tai tukea.
Sekä kaikki ketjut, joissa haukutaan ateisteja tai uskovia
provosoidun luonnollisesti sellaisista viesteistä, joissa epäillään koko ilmiön olemassaoloa tyyliin "haloo kuka nyt voi olla masentunut kun on oma ihana vauva sylissä, nykyään on muotia olla heti masentunut kun arki tylsistyttää blaa blaa".
Kun joku laukoo "totuuksia" vaikka akateemisista, nuorista äideistä, vanhoista äideistä, politiikasta jne. Nämä ihmiset, jotka uskovat kaikki urbaanilegendat ja luulevat tietävänsä, millaisia on ihmiset, joihin heillä ei ole mitään kosketusta. Ja ne, jotka tekevät asioita yhdellä tavalla ja sitten kuvittelevat, että heidän tapansa toimii aina ja kaikkialla. Itseasiassa se ON ainoa oikea tapa tehdä asioita...