Uuteen vuoteen MAALISKUU 05
Kommentit (27)
tein äsken listan tehtävistä töistä ja siitä tuli käsittämättömän pitkä. En mä mihinkään oikeisiin töihin ehtisikään.. Terhin tavoin ynnäilen, että voisko sitä kuitenkin olla kotona vielä tammikuun jälkeenkin. Sitten ottaisin tosin Kaisankin pois tarhasta. Taitaa olla haaveilua vaan.
Ylpeänä kerron, että vein Kaisan tarhaan kävellen, vaikka mies jätti auton mulle käyttöön! Mies lähti työreissulle, vaikka uudessa työssä ei työmatkoja pitänyt olla... kokousmatka, joo joo. Ei vaan, yhden yön reissu ei tunnu missään, kun on tottunut niihin koko viikon poissaoloihin.
Mekin ollaan tyytyväisiä kakkosen aamuohjelmiin, vaikka ei niitä aamulla olla vielä katsottukaan. Laitetaan tallennukseen ja Kaisa katsoo tarhapäivän jälkeen. Ja kotipäivinä taidetaan sitten katsoa suorana. Ens viikollahan mä vien Kaisan vain kolmeksi päiväksi tarhaan.
Kuulumisiin,
kua ja Kaisa
Onhan tänään torstai??? Päivät menevät autuaasti sekaisin täällä kotona ollessa...
Tämä päivä onkin minulla mennyt töitä tehdessä, oli yksi projekti, joka piti tehdä jo ennen joulua, mutta laiskuuttani en saanut aikaiseksi... Nyt sitten olen sen melkein tehnyt, vähän aikaa menee vielä, mutta enköhän saa tänään valmista. Sitten saakin huomisen ja viikonlopun lomailla hyvin mielin...
Lapsetkin ovat olleet kohtuullisen kilttejä. Leikkineet ihan ok, vaikka välillä on vähän pitänyt ratkoa pikkuriitoja. Mutta edelleen siis leppoisaa on ;-)
Eilinen eka laiharipäivä meni ok, tosin illalla oli ihan järkky nälkä... Hitsi, pisteillä olo on kyllä alkuun meikäläiselle aina yhtä tuskaa. Ja makeannälkä on hurja. Mutta kunhan tässä reilun viikon selviää, sitten muuttuu helpommaksi. Vessassa saa juosta koko ajan, kun neste poistuu... Onneksi turvotus tuntuu vähän helpottavan, joten ei ole ihan niin lihava olo kuin eilen... Meillä Nuutti kyseli jo eilen pisteistä, ts. miten paljon pisteitä hänen ruuassaan on... Selitin sitten, että äiti ja isä yrittävät pisteiden avulla syödä terveellisemmin. Siitä molemmat muksut intoutuivat kyselemään, onko heidän ruokansa terveellistä jne...
No joo, sellaista siis tänne. Nyt lähdemme muksujen kanssa vähän ulkoilemaan, ettei homehduta ihan kokonaan sisälle.
Mukavaa päivänjatkoa!
Terhi&lapset
Nyt on ammatinvalinnanohjaajalla käyty. Näyttäisi vahvasti siltä että mie alan etsimään oppisopimuspaikkaa, mutta mitä mie alkaisin tekemään..josta sitten heitän GALLUPIN:
mikä olet ammatiltasi? mitä työsi sisältää? Kyllähän mie suurimman osann teidän töistä tiedänkin, mutta jos tulisi jokin herätys? Mistä saisi palkaa enemmän kuin 1000e/kk?
Miuta jotenkin kiinnostaisi toimistotyöt, esim vaikka kuljetusalan toimistovirkailijaksi tai sitten kanslistiksi, assistentti.. Mie jotenkin olen kyllästynyt pukeutumaan aina säänmukaisiin vaatteisiin, tiedätte mitä tarkoitan ;). Olisi vaihtelua jokin siisti sisätyö. Ääh en mie tiiä.
Tuossa tein työkkärin testejä, niin ammatiksi tuli muuttomies. Kyllä nauratti, toisena oli ahtaaja..mutta sitten oli perhepäivähoitaja ja toimistovirkailija. Näistä sitten.
Miun painonpudotus on taasen lähtenyt oikein hyvin liikenteeseen. Tosin kun nämä on nämä samat kilot mitkä ollut jo syksystä saakka, liekkö sitten tippuvat. Kyllä mie katoin lehdestä jo painonvartioiden tarjousta, jos ei omineen lähde, niin sitten mars matkaan sinne. Eroon näistä on päästävä. Miulla on kyllä kova tavoite kilo per viikko, eli ei tähän pitäisi mennä kuin se kuukausi vähän toista. Katoin meinaan viime vuotista paikkareiden miun vihkosta. Jos pystyin silloin pystyn nytkin. Eikös niin? TEL; nyt tsemppaillaan sitten toisiamme!!!
Lapsistakin voisi muutaman sanasen sanoa =). Nukkuminen tai lähinnä nukahtaminen on Mimmille taasen hankalaa. Tarrat toimi aikansa, ja nyt loman jälkeen on hiukka mutkikasta nukahtaa omaan sänkyynsä. Mimmi saa valita aina illalla kummassa nukkuu ylä- vai alasängyssä. Ongelma on se, ettei Mimmiä nukuta klo 21. Me kaikki muut kyllä nukahdettaisiin lähes heti, mutta eilenkin Mimmille nukkumatti tuli vasta klo 22.10. On se toista tuntia pitkä aika pyöriä sängyssä aikuisellekin. Yöt nukutaan lähes aina läpeensä- mikä on ihanaa.
Moonalle on tullut luonnetta. Ensimmäinen kolmisanainen lause oli, EN MIE HALUA! Nyt lähes kaikkeen sanoo en halua. Siskolle antaa kyytiä ja mein herkkä esikoinen on koko ajan kaipaamassa, moona teki tuota, moona teki tätä..=)
Jees, näin tänään. Mukavaa olla omineen, kun mummo otti lapset mummolaan. Mutta miksi sitten koko ajan kyttään kelloa että toisi ne lapset jo kotiin. Miksi ei osaa vaan nauttia hiljaisuudesta. On se vaan merkillistä ;)
T
Pino hilaaan taas ylös päin!
Lähdetään papalla käymään, kun miun tuiki tärkeä suoristusrauta jäi sinne. Pakko hakea=)
T
Vuodenvaihde sujui rattoisasti täällä kotona telkkaria katsellen. Menin nukkumaankin jo 23.15 vaikka piti niin kovasti valvoa puoleen yöhön. Väsytti vaan niin kovasti ja ajattelin et on parempi mennä nukkumaan kun seuraavana aamuna alkoi työt klo 7. Henri katseli jonkin verran raketteja ikkunasta mutta paljon enemmän innoissaan oli tähtisädetikuista, joita sitten poltettiin illalla aikas monta. Eelikin katsoi silmät pyöreinä, että mikäs ihme valoilmiö se on : )
Nyt ollaan tosiaan palattu arkeen. Mies meni keskiviikkona töihin ja siitä suoraan punttisalille. Eilen oli koko illan töissä ja tänäänkin menee töiden jälkeen punttisalille. Siitäkös saatiin jo kiva riita aikaiseksi kun mäkin haluaisin mennä jumppaan mutta en ole tälläkään viikolla päässyt kuin keskiviikkona kun mies on niin paljon menossa. No, tulee hän kuudelta kotiin salilta mut sit mä pääsisin joskun seitsemältä jumppaan ja ei se ole oikein lapsillekaan kivaa jos me molemmat ravataan koko ajan jossain. Nyt olen vielä la ja su töissä niin en päse silloinkaan jumppaan. Ensi viikolla sitten menen ainakin kaksi kertaa ja pari kertaa vois käydä vaunujen kanssa kävelyllä. Eeli nukkuu niin hyvin ulkona.
Uudenvuodenlupauksista... mäkin päätin, et nyt herkut vähenee! Pari päivää on mennyt ihan kivasti mutta tänään jo sorruin. Karkkia en ole juurikaan syönyt ja sekin on jo hieno edistysaskel. Pitää vaan jättää ne karkit kauppaan niin ne jää syömättä! Nyt olen ihan tyytyväinen painooni mutta mä imetänkin vielä jonkin verran. Entä sit kun imetys loppuu? Maidon määrä on kyllä jo nyt vähentynyt tosi paljon. Eeli juo kovin vähän maitoa. Yöllä syö kerran ja illalla juo mielellään maitoa mutta päivällä saa ihan väkisin tuputtaa. Ja sen vuoksi päivisin on rinnat jo ihan tyhjät ja Eeli ei tykkää siitä kun on tottunut, että maito suihkuaa kunnolla : )
Tuulia: Oon vasta kerran käynyt uudessa combatissa ja mulla oli siinä pari vaikeeta kohtaa. Toinen oli se kun tulee yksi suora ja sit isku maahan. Siinä vaihtuu niin nopeasti lyöntisuunta, et musta tuntuu, et varsinki se toinen käsi (joka ei lyö) huitoo mihin sattuu jos ymmärrät yhtään mitä tarkoitan. Ja sit se hyppypotkun ja singan(miten kirjoitetaan???) yhdistelmä on aika vaikea.
Mä oon ammatiltani tradenomi ja tuleva sairaanhoitaja-terveydenhoitaja. Mua ei toimistotyöt kiinnostaneet yhtään, oli aikas tylsää. Pankissa viihdyin aikas hyvin ja Cittarin neuvonnassa opiskeluaikana oli ihan kivaa. Tästä tulevasta alasta tykkään kuitenkin paljon enemmän.
Mä en ole oikein koskaan uskonut noihin ammatinvalintatesteihin. Niistä tulee juuri jotain roskakuskia ja muuttomiestä tai jotain sinne päin. En kuitenkaan usko, että esim. roskakuskin työ olis mulle kauhean sopiva. No, on mulle tullut sieltä myös paljon hoitoalan ammatteja.
Oletkos Tuulia jo keksinyt, mitä voisit rueta oppisopimuksella opiskelemaan?
Mites Suohomppeli on viihtynyt uudessa talossa? Onko ollut ihanaa kun on vihdoinkin valmista? Teettekö pihan ensi kesänä?
Mä sain eilen tietää, että meillä on lopputarkastus jo 28.1!!!!! Eli ei ole meidänkään muutto enää kaukana paitsi et tää kämppä on edelleen vaan myymätt. Ja nyt on tietty ollut esittelyissä taukoa. Sunnuntaina on taas esittely. Pitäkääs peukkuja pystyssä! Mä niin haluaisin pian uuteen kotiin mutta ei tätä oikein ole helppo tyhjänä myydä. Mutta silti pitää nyt tosissaan katsoa kaappeihin, mitä otetaan mukaan, mitä menee kirpparille ja mitä heitetään roskiin. Aloitan just nyt! Henri kun on tänään tarhassa ja sit seuraavaksi vasta tiistaina. Pakkaamisesta ei oikein tule mitään kun se ikiliikkuja on kotona vaikka meillä on nyt mennytkin paljon paremmin ja olen saanut Henrin tottelemaan paremmin. Tosi ihanaa!
Mukavaa viikonloppua!
Kalamami, Henri ja Eeli
Että kehtuuttaa mennä maanantaina töihin. Mutta ei auta. Mulla tosin sen verran jännät paikat, että laitoin eilen hakemuksen yhteen uuteen työhön, ja sain jo puolittaisen lupauksen, että pääsen haastatteluun. En vaan tiedä, onko työ sellaista, mitä oikeasti haluan tehdä, mutta ilmeisesti toimenkuva olisi muokattavissa. No, meen siis todnäk juttelemaan ja katotaan sitten molemmin puolin, olisiko työ mulle sopivaa. Nyt kyllä jo hirvittää, että jos oikeasti nykytyöstä pitää lähteä... Oon ollut siellä niin kauan, että vaikka välillä työ ottaa kaaliin aika lailla, siellä on niin helppoa ja turvallista olla. Ja ihanat työkaverit. Mutta eipä nyt mennä asioiden edelle...
Tästä päästään Tuulian galluppiin: olen kirjankustantamossa töissä, teen kustannustoimittajan hommia, sen lisäksi sitten erilaisia hallinto- ja esimiestöitä. Aiemmin olen ollut mm. kaupan myyjänä, siitä tykkäsin ihan hirveästi. Välillä haaveilen vieläkin meneväni kauppaan töihin... Tosin saan nykytyöstä sen verran parempaa palkkaa kuin kaupassa, joten ei taida onnistua. Ja taidan olla myyjäksi vähän ylikoulutettukin, niin etteivät huoli, vaikka oikeasti hommaa haluaisin tehdäkin... Toimistohommiakin olen tehnyt, ja tykkäsin kyllä niistäkin.
Mitähän vielä... Ai niin, Tuulialle kiitokset tsempityslupauksista, tsempataan vaan toisiamme! Pistelaskut on lähteneet käyntiin hyvin, mitä nyt iltaisin on hirveä nälkä... Mulla kun on vähän allergioita, niin esim. hedelmien syönti on vähän rajoitettua, joten niitä pienipisteisiä välipaloja on aika vähän. Mutta eiköhän tää tästä. Yleensä ekat päivät on pahimmat. Ja oon sentään saanut reilut 1,5 kg pahinta turvotusta pois parissa päivässä... Tää alku on kyllä kiva, kun paino putoaa nopeasti ;-)
Sitten vielä vähän lapsiasiaa: Onko teidän maaliksillanne hinku lutata vedellä? Saana on ihan hirveä luttaamaan, pesisi käsiä jatkuvasti ja kauan... Ja leluja pitäisi pestä jne. Välillä vessan lattia lainehtii, kun on pesty vähän rajusti. Saattaa mennä ihan itsekseen pesemään jotain ja sitten vaan huomaan yhtäkkiä, että hana valuu... Hirvittää, minkälaisen vesilaskun saamme seuraavan kerran aikaiseksi...
Sellaista täällä. Nyt pistän muksut dvd:n viereen ja rupean itse jumppaamaan. Pakko tehdä niin, kun muuten ei viikon liikuntakiintiö täyty... ;-)
Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!
Terhi&mukelot
...toivottaa tsemppiä talon myyntiin! Kyllä se siitä kaupaksi menee! Meillä oli silloin viime keväänä muistaakseni kolme näyttöä, jossa ei käynyt ketään, ja muutamassa kävi vain yksi tai kaksi... Meinasi usko loppua ihan kokonaan... Mutta sitten se tarvitsi vain sen yhden pariskunnan, jotka asunnon halusivat ostaa... Kyllä ne ostajat teillekin löytyvät!
Terhitaas
sain pitkästä aikaa raahauduttua jumppaan aamulla ja nyt on niin voittaja olo! Ja ens viikolla minäkin menen kokeilemaan uutta combatin ohjelmaa. Tavallista liikunnan lisäämistä ja syömisen vähentämistä täälläkin siis taas yritetään. Vaikka en mitään oikeaa uuden vuoden lupausta asian suhteen tehnytkään.
Kaisa tykkää leikkiä vedellä, mutta on hyvin sisäistänyt " älä tuhlaa vettä" -asenteen. Pikku poliisi huomauttelee siitä kaikille muillekin.. Tiskaaminen on hitti, samoin kahvinkeitto omalla leikkikeittimellä. Kylvyssä viihtyisi tuntikausia.
Ammattigallupiin: mä olen tradenomi ja tein tuotantopäällikön hommia tapahtumatoimistossa (=messuja ja yritystapahtumia). Aluksi olin samassa firmassa sihteerinä. Lisäksi olen ollut pääsihteerinä opiskelijakunnassa sekä assarina erilaisissa projekteissa ammattikorkeakoulussa ja opintojen ohessa kaupan kassalla. Löytyypä historiasta yksi vuosi steiner-lastentarhan keittiöstäkin (ei todellakaan mun juttu!). Ja nyt mietinnässä siis alan vaihto, Tuulian tavoin en vaan oikein keksi mikä se ihannetyö sitten olisi.
Kohta pitää rientää palveriin kaupunkiin. Ja sit vois soittaa entisille työkavereille, jos ne ehtis vaikka kahville ennen kuin haen Kaisan tarhasta.
-kua-
Niin se vuosi sitten vaihtui ja kohta meidän " vauvat" täyttää jo kolme, hurjaa kuinka nopeasti aika menee!
Jenna tykkää kyllä leikkiä vedellä, viihtyy saunassa hyvin, kun saa köllötellä vesisaavissa. Käsiään käy pesemässä tiuhaan, mutta ei ole kyllä vielä hokannut mitään lelujen pesemiseen viittaavaa. Pesulla kun ollaan niin silloin pesee kylpysammakoitaan toki, mutta ei muuten. Ja uiminen, se on meidän neidin suuri ilo! Polskuttelee uimarenkaan kanssa ja kiinni ei todellakaan saa pitää.
Mulla oli keskiviikkona np-ultra. Vauva köllötteli masussa, toinen käsi pystyssä. Näytti ihan kuin olisi sanonut äidille ja isälle moro. Oli mukava nähdä, että vauvalla oli kaikki kunnossa. Niskapoimukin oli ihan normaalia tasoa. Ultran mitat antoivat vauvalle kolme päivää enemmän ikää kuin mitä laskettu aika on, mutta heitto on niin pieni, ettei aihetta muutoksiin.
Tuulia kyseli töistä. Minä teen toimitusjohtajan hommia pienessä perheyrityksessä. Meitä ei ole kuin seitsemän vakituista, yksi harjoittelija ja parikymmentä avustajaa. Työ on monipuolista ja haastavaa. Tykkään todella paljon työstäni. Joka aamu on kiva lähteä töihin. Lähinnä mun työhön kuuluu budjetit, taloushallinto ja aikataulujen suunnittelu. Mutta kun on pieni firma, niin kaikkien on pakko osata vähän kaikkea. Tiskirätinkin on pakko pysyä kädessä ja kahvia pitää osata keittää =)
Jenna on ollut yli viikon kipeänä, kuumetta ja yskää. Tänään kuume ei ole noussut ja mietinkin heti, josko lähtisimme mökille. Katsotaan nyt.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
t. Marju, Jennukka ja " Onni" 13+1
Olen itse kipeänä. Halailin wc-pyttyä urakalla viime yön. Ei yhtään kivaa. Nyt jo vähän sain syötyä. Elämä voittanee taas! Odottelen kuka on seuraava potilas. Huomenna olis ollu meno 80v päiville. Voipi olla että jää väliin, en uskalla riskeerata että tartuttaisimme taudin vanhuksiin.
Mummi ollut lasten kanssa täällä tänään kun miehen oli pakko? mennä töihin. Musta ei aamupäivällä ollu mihinkään.
Vuosi vaihtui rauhaisasti tässä kotona. Maalisneiti ei pelännyt raketteja yhtään, tyytyväisenä teki hiekkakakkuja kun ympärillä viuhui.
Tuulia: mä olen pukuompelija ja ollut lähes 10v kangaskaupassa töissä. Nyt siis pph ja siihenhän suoritin myös ammattitutkinnon. Haaveissa on palata ompelualalle lasten kasvettua isoiks!
Ai niin, laitettiin talo myyntiin kun alkaa käydä ylivoimaiseksi yhdistelmä mun pienipalkkanen työ, edessä häämöttävät suuret rempat ja erityislapsemme.
millainen sählä taas olin.. Menin kaupunkiin autolla, tarkoitus oli käydä matkatoimistossa ja hoitaa pari muuta juttua palaverireissulla. Joo, kun pääsin perille, huomasin rahapussin jääneen kotiin. Ei siinä muuten mitään, mutta kun jätin auton maksulliseen parkkihalliin! Niinpä jäi asiat hoitamatta ja jouduin pummilla matkustamaan messuhallille entisen työkavereiden luo lainaamaan rahaa, jotta sain auton pois Kampista. Kun en asiakkaaltakaan kehdannut palaverissa pyytää rahaa... Että sellasta.
Mies lähti Kaisan kanssa kuntosalille ja mä koitan tehdä nopsasti pari koulujuttua. Ei jäis ens viikolle sitten niin paljoa.
Hauskaa viikonloppua!
-kua-
Kualla olikin ollut sitten erikoinen päivä. Noinkin voi sauttua ;). Onneksi ei tullut tarkastajaa, olisi lompakon unohtaminen tullut kalliiksi. Aatelkaa miten rahan orja sitä on..missään et pärjää ilman rahaa.
Sengillä myös ollut muutosta ilmassa. Ja yöh, mahatauti. Se on sitten viheliäinen tauti. Ootteko miettineet millasta asumismuotoa nyt tulevaisuudessa?
Tel; siullahan on jo mokomasti lähtenyt. Mie en ole nyt hyppinyt vaa' alla, yritän nyt välttyä siltä. Vaan käyn kerran viikossa. Seuraava punnitus on sitten ensi viikon keskiviikkona.
Kalamamille combatin ohjelmasta. Kyllä se miul jo kolmannella kerralla meni jakeluun. Tykkään ihan sikana siitä vikasta nopeesta biisistä. Missä saa mättää suoria, alakoukkua ja sivukoukkua.
Meilläkin on ollut aikamoinen päivä. Ensinnäkin, miulle on tarjottu kahdesta eri paikasta töitä. Kumpaakin menen maanantaina haastatteluun. Ainut vain, että kummatkaan ei ole täältä kouvolasta vaan naapurikunnista. Toinen on vaan parin kuukauden keikka normipäiväkotiin, toinen vuoden loppuun henk.koht avustajana ryhmiksessä. Kuitenkin mie oon hakenut sitä äippäloman sijaisuutta, mikä olis ainakin sen 3vuotta. Sen jos sais, olisi täällä kouvolassa ja pyörämatkan päässä.(se sama päivis, missä olin siis syksyn)- Sitten miun kaveri on toivottavasti saamassa uuden työpaikan ja heidän pitäisi etsiä hänen tilalleen uusi. Välttämättä ei tarvis olla kaupallista koulutusta, vaan he sitten opettavat hommat. Se kiinnostaisi TODELLA, sisätyö, 8-16 työaika ja olis aivan jotain muuta kun mitä nyt olen tehnyt. MITÄ tekisitte miun tilalla? Liikaa päätettävää ensi viikolle..tai lähinnä maanantaille.
Miehen työpaikallakin oli tänään erimielisyyksiä ja hänkin miettii paikanvaihtoa..huoh.
Lapset lähti juuri mummolaan. Ei ole täällä kaupunki mummolassa olleet koskaan yökylässä. Joten me päivystetään kotona. Mie olisin halunnut lähtee käymään parilla tuossa lähikuppilassa, mutta ei nyt sitten voikaan. No, raivattiin joulukoristeet yms pois ja nyt pitäs käyä imuroimaan.
Tällästä tänään..
Tuulia
pitäs aina lukasta mitä kirjoittaa. Älkää välittäkö noista ylimääräisistä tai puuttuvista tai muuten vaan sekavista sanoista ;=)
vai miten se meneekään? Täällä siis kukutaan jo. Koska on arkena kolmesti herännyt aikaisin, päätin näköjään jatkaa samoilla linjoilla. Muut nukkuvat, kaikki meidän sängyssä. Siihen heräsinkin oikeastaan, kun pojat taas vuorotellen ennen kuutta kipaisivat viereemme. Ahdasta on.
Työviikko oli vajaa ja meni nopeasti. Tänään lähden itsekseni kaupunkiin - ensin LL:lle jumppaan ja sitten teatteriin. Päivänäytös kyllä, joten ehdin tulla kotio iltahommiin.
Mie en laske pisteitä tai muuta sellasta, mutta liikkuminen jäi tosi vähälle loppuvuodesta ja jouluna sain jotenkin ihmeellisesti ;))) hankittua pari ylimääräistä kiloa, joten liityn tsemppijoukkoonne!! Olen käynyt sauvakävelyllä ja muuten vain kävelyllä ja ladylinella puolentoistatunnin rääkissä toissapäivänä - tänään taas. Pitää mennä pian netistä tarkastamaan, mitä siellä on menossa. Meillä ei ole tuota combattia tarjolla, mistä kalamami ja Tuulia kirjoittelee. Mitä se sisältää?
Meillä on ollut kovat pakkaset, nytkin -20. Ihanaa!! Lunta on tullut mukavasti ja alkuviikosta pitäisi sataa lisää. Mutta ulkona ei kovin kauan tarkene olla. Poikien tekisi mieli hiihtää, mutta pitää odottaa että hieman lauhtuisi. Eilen menimmekin uimaan. Mistä päästään vesileikkeihin. Maalispoitsumme tykkää hirmuisesti vedestä, ihan sen juomisestakin :). On rohkea uimari, ei siis toki oikeasti osaa, mutta on hauskaa, kun hän leikkii osaavansa ja vetää onnessaan käsillään eteenpäin, syöksyilee veteen... Pitää tosissaan valvoa, kun käy välillä ihan sukkeluksissa. Minä olen kuan tavoin kouluttanut meidänkin lapsista vesipoliiseja, ja eivät suotta valuta vettä. Mutta esim. käsienpesu on selkeästi oma juttu, johon me vanhemmat emme saa puuttua. Haluaa myös pestä oman ammeensa ja laskea itse siihen veden.
Lisää galluppeja. Olen opiskellut ensin luokanopettajaksi ja draamaopettajaksi, sitten jatkoin työn ja perheen ohella äikän ja kirjallisuuden opeksi, mitä nyt teenkin työkseni. Mie jotenkin tunnistan teidän ammatinvalintakeskusteluissanne itseni: kuten viime vuonnakin kirjoittelin, pidän työstäni, mutta välillä se verottaa hurjasti... Kun lapset ovat pieniä, ei olisi niin kiva kotona tehdä älyttömänä hommia. Mutta mulla jäävät varmaan mietinnän asteelle nämä ammatinvaihdokset. Kirjojen parissa, kustannusjutuissa tms. haluaisin työskennellä, mutta meillä täällä pohjoisemmassa se vaatisi muuttoa toiselle paikkakunnalle...
Nyt pienintä pissittää, potta kutsuu... Mennään.
Eilen sitten käytiin aikaisin nukkumaan ja herättiin vasta klo 9. Tekipäs hyvää kunnon unet. Aamusta sitten lähdettiin kauppaan ja haettiin tuollain vanha lipasto lapsille askartelutarvikkeille. Nyt tietty alkoi tuota sisustuskättä vipattaa sen verran, että jotain järjestyksen vaihtoa yms pitää kehitellä ;). Varaa kun ei muuhun ole.
Lapsilla mennyt hyvin mummolassa. Ovat vieläkin siellä. Voisivat tulla kyllä jo kohta kotiin, ikävä kun alkaa olemaan.
VIHERKASVEISTA, joka ikinen talvi ne meinaa kuolla. Miulla ei ole mitään kovin vaikeita kasveja, lähinnä palmuja, rönsyliljaa yms, mutta silti onko se pimeys vai onko ne liian kuivassa. Meillä on tosi lämmintä täällä, joten kasveja pitäisi kastella varmaan lähes joka toinen päivä. Mie kun muistan kastella niitä kerran kaksi viikossa. Nyt oon yritellyt muistaa sumutellakin. Mitkä olisi idioottivarmoja kasveja?
Menempä siis kastelemaan niitä, sekä ottamaan petivaatteet pakkasesta sisälle, jotta saahaan puhtaat lakanat.
Tuulia
Kadehdin Pippandiin talvikelejä. Kylmennyt täälläkin on, ja tuuli vinkuu nurkissa, mutta lumi antaa odottaa itseään.
Maalistyttö voisi lotrata veden kanssa loputtomiin. Vakiokommenttini hänen mennessä käsienpesulle onkin:" Pese vain kädet" , likka kun pyykkäisi ja siivoaisi mieluusti kaiken, mihin yltää. Kylvyssä viihtyy myös mainiosti, samoin kesällä luonnonvesissä. Uimahalliin asti ei olla keretty.
Tässä vaiheessa talvea viherkasvit näyttää kamalammalta kuin koskaan. Sekä valon vähyys että kuiva ja kuuma huoneilma saa kasvit kuivattamaan ja tiputtamaan lehtiä. Mulla on verholaudassa lisävalo päivällä ja kasvit on myös melko isoissa ruukuissa, joten kastelu silloin kun muistaa, eli noin viikon-kahden välein riittää. Muuttojen myötä rehut on vähentyneet ja nykyiset enkelinsiipi, kahvipensas, palmuvehka, anopinkieli, traakkipuu, pullojukka, herttaköynnös, kultaköynnös ja kissus on sietäneet huonoa kohtelua jo toistakymmentä vuotta. Tää oli tälläinen floristin kommentti. Mun työ on kyllä enemmän leikkojen kanssa näpertelyä.
Tässäpä tulikin tarinaa tarpeeksi tälle illalle
korvapuustit
Pitkät pätkät kirjoitin ja naps, ne vaan katosi. Ääh..no lyhennelmä! Miuta ketuttaa, kun tein sen virheen että menin vaakaa. Miulla alkoi viides tiukka pisteenlasku päivä. Toivekkaana sitten oletin tuloksiakin tulleen, niin mitä vielä !!!!!!!!! Miulle oli tullut 700g lisää!!!!!!!!!!!! Miten se voi olla mahdollista? Muuta en voi muuttaa, kun ruisleipää vähemmäksi ja yrittää syödä kaikki pisteet. Miulla ne on jäänyt siihen 15. TEL; tai kuka tietää..paljonko vihennessekoituspussista menee pisteitä? Kun miulla toisessa vihkossa lukee 0 ja toisessa 1.5 pistettä?
Pippandiille body combatista: Eli se on nyrkkeilyyn ja itämaisiin taistelulajeihin perustuva aika kova hikinen jumppa. Paljon lyöntejä ja potkuja. Mahtava stressin poistaja.
VESI lasten leikeissä. Mimmi myös haluaa tiskata,siivota ja koko keittiö lainehtii. Lotraa ammeessa ja saunassa vaikka kuinka, kun ensin suostuu sinne menemään. En ymmärrä miksi siitä pitää joka ilta tapella, en halua, menen kohta..sitten kun sinne menee, viihtyy hyvin parikyt minuuttia. Moona on myös vesipeto. Kummatkin likat rakastavat uimahallissa käyntiä. Mummo heitä käyttää vuorokertoina, mie en ole vielä saanut hommattua uikkareita.
Nyt on Mimmin vuoro tulla naputtelemaan koneelle. Mukavaa sunnuntaipäivää!
T
sitten tapahtuu paljon ja vauhdilla.....
Oksutaudista toivuttu-> Hyvä niin!
tänään toinen jalka alkoi vihoitella, on hiukkasen turvonnut ja arka-> ilmoittauduin myös huomiseksi sairaaksi eli lääkäriin. Ei niin hyvä!
Kihomato rumba suoritettu vaihteeksi-> ei yhtään kivaa!
Asuntonäytöissä ravattu puoli päivää-> menettelee!
Oma talo myyty, ennenkuin edes oli näyttöjä-> ERITTÄIN HYVÄ!!!!
Etsitään pääasiassa rivitaloasuntoa, pari varteenotettavaa kiikarissa. Ainakin toisesta tehdään tarjous huomenna(tai siis ei tietty voida molemmista yhtäaikaa;-))
Alue jolta etsimme on melko suppea koska ei haluta esikoisen joutuvan vaihtamaan koulua enkä itse halua vaihtaa työyhteisöä.
Maalisneiti tykkää kylvystä ja vedestä paljonkin. Uimahallissa ei olla käyty, luonnonvesissä tykkäs kesällä olla jos sai olla nakuna. Uimapukua ei voinut pitää koska se kastui! Että semmonen hienohelma täällä asustaa!
Tulinpa vielä näin illalla koneelle, kun ei nukuta. Pitää kyllä kohta mennä sänkyyn, jotta jaksaa nousta aamulla. Menen kyllä vasta " iltavuoroon" , eli saan nukkua jopa klo 5.30 asti... Saas nähdä, miten näihin aamuheräämisiin taas tottuu...
Viikonloppu on mennyt ihan kotosalla. Eilen käytiin tuhlaamassa joululahjarahoja, ostettiin takkasetti (siis hiilihanko jne.), kaksi kattolamppua ja uusi rikkaimuri. Siihen ne sitten menivätkin, mutta tarpeellista tavaraa tuli ostettua. Ilta menikin sitten lamppuja asennellessa, toista oli nimittäin todella vaikea saada kattoon, kun piti pieniä ruuveja tähtäillä ihan katonrajaan... Mutta saatiinpas ;-)
Tänään sitten meidän Saana sai käsiinsä sakset... Nuutti kysäisi yhtäkkiä minulta (seisoin ihan lasten vieressä laittamassa ruokaa, mutta olin niin keskittynyt lihojen paistoon, etten huomannut...), että olenko antanut Saanalle luvan leikata hiuksia... No, en ollut antanut... Neiti oli saanut oikein kivat suortuvat leikattua. Siinä ei sitten auttanut muu kuin soittaa meidän äitille (joka osaa leikata hiuksia) ja pyytää häntä leikkaamaan tukkaa vähän enemmän. Nyt meillä ei siis ole enää enkelinkiharaista neitiä vaan lyhyttukkainen... Ja siinä on vielä kivoja koloja toisella puolella... No, onneksi kasvaa takaisin ;-) Ja ihan on itsensä näköinen, eli huomattavasti riiviömäisempi olemus, mikä on lähempänä totuutta...
Muuten päivä meni joulukoristeita pois laittaessa, siivotessa jne. Sain kuitenkin käytyä vähän juoksulenkillä (ja eilen kävin muokkauksessa), joten liikunnasta on hyvä mieli.
Ja huomenna sitten töihin... Hohhoijaa, ei huvittaisi...
Vielä galluppiin eli viherkasveihin. Minulla on muutama sellainen kasvi, jotka eivät ota itseensä, vaikka ei kastelisikaan. Koetanpa kaivaa niiden nimet, kun en nyt muista.
Ja vielä paikkarihommista: En ole tänään käynyt vaa' alla, eilen hyvä tahti oli jatkunut, mutta tämä alku on sellaista nesteen ja turvotuksen poistumista, eli ei mitään oikeaa laihtumista. Vihannespakasteista katsoin, että jos on yli 40 kcal / 100 g, tulee 0,5 pistettä / 1 dl. Alle sen ei sitten tule kaloreita. Eli jos on herneitä, maissia tms., tulee pisteitä.
Ja vielä pisteistä: meillä ainakin cd-romppu sanoo, että päivässä ei saisi säästää yli 4 pistettä, kun sitten menee säästöliekille. Tätä olen yrittänyt noudattaa. Tänään on muuten eka päivä, kun ei ole ihan järjetön nälkä koko ajan, vaan itse asiassa ihan hyvä olo. Eli eiköhän tämä tästä, kun vaan jaksaisi nyt noudattaa tätä useamman kuukauden...
Nyt pistän koneen kiinni ja haukkaan vähän iltapalaa (on pisteitä nimittäin vielä 7 käyttämättä...). Sitten nukkumaan!
Terhi&ihanan hiljaiset eli nukkuvat lapset
Tässä aamutoimet menossa. Mummo tulee kohta ja mie lähen käymään työkkärissä ammatinvalinnan ohjaajan juttusilla. Jos se vaikka tietäisi miulle jonkin toisen ammatin =)
Eilen pääsin jumppaan. Ladyline muisti joululahjalla kosiskella uusia asiaikkaita, mitä miusta ei kyllä näillä tuloilla tule..niin saan käyä 8.1 asti ilmaiseksi siellä. Tänäänkin menen ensin pilatekseen ja sitten combattiin.KALAMAMI, mitä tykkäät uudesta ohjelmasta? Miul meni pari kertaa että se sivupotku, eteen, takapotku, askel kolahti.. =) muuten tykkään kovasti tästäkin ohjelmasta.
Mitä pidätte kakkosen aamun pikku kakkosesta? Miusta ei vois parempaa toivoa, tällästä olen kaivanut. Nelosen ja subbarin aamulastenohjelmat ovat aina olleet uusintojen uusintoja ja pienille liian pelottavia.
Nyt pitää antaa lisää aamupalaa..
palaan siis.
Tuulia