Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vähäruokaisia 1kk ikäisiä pullovauvoja?

01.01.2008 |

Meillä alkutilanne vauvalla oli kaikkea muuta kuin normaali ja ensimmäiset kaksi viikkoa vauva oli lasten teholla. Kotona jatkettiin vielä kalkkilääkitystä ja vauvalla oli nenämahaletku mistä laitettiin lääkkeet ja ruoka, siis mitä ei itse jaksanut pullosta syödä. Ruoka-annokset oli 7 krt/vrk 110ml. Vauva jaksoi syödä kerralla n. 50ml ja loput laitettiin nenämahaletkulla.

Nyt eilen nenämahaletku otettiin pois ja vauva saa itse säädellä syömistään. Kerralla juo pullosta 40-50ml, päivisin 2-3h välein, yöllä 3-4h välein. Huomenna tulee kotisairaanhoito kotiin punnitsemaan. Mutta tuntuu niin vähältä tuo määrä.. että riittääkö se elämiseen ?

Vauva painaa 4800g.

Ruokamäärät oli nenämahaletkulla niin suuret, koska kalkkia piti saada vauvalle luonnostaan eli maidosta, jotta lääkkeitä ei tarvinnut nostaa niin suuriksi. Nyt menee edelleen kalkkilääkettä, mutta annoksia pienennetty ja nyt tosiaan maitoakin menee vähemmän. Saa nähdä miten kalkkiarvojen kanssa käy..

Oli aika sekava kerronta, mutta siis miten teidän mielestä, onko syöminen liian vähäistä ?

-Marica77 ja vauva 3vkoa 2pvä

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en kantaisi huolta. Meidän poika painoi syntyessään 3920g ja sai teholla aina 70-90 ml maitoa.

Synnärilläkin vielä meni suht samanverran, mutta kotiin kun päästiin pulloruokinta jatkui kun maito ei ollut vielä noussut. Söi välillä 50 ml välillä 70 ml.

Kai se syö sen mitä tarvii. Ihan mukavasti kasvaa.Pysyy ainakin sisällä kun on pieniä määriä useammin.

poika nyt 2 kk vanha

Vierailija
2/2 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa joulukuisten pinossa kirjoteltiin vaikka meidän poika ponkaisi maailmaan jo marraskuun alussa :D

Mutta asiaan: kuulostaa minusta normaalilta määrältä, toinen on kuitenkin vasta 1kk eikä sen ikäisen vielä tarvitse litra tolkulla jaksaakaan syödä. Parin viikon kuluttua tuo 80ml varmaan jo meneekin. Itse olen paljon sairastelevan lapsen kanssa törmännyt noihin ihme juttuihin että esim. meidän kuusi päiväisen olisi pitänyt jaksaa syödä tuo 80ml kerralla, ei kerta kaikkiaan mene, vaikka mikä taulukko sanois ja mitä! Liian usein tuntuu unohtuvan että lapset ovat yksilöitä ja tarpeet ovat erilaisia, ei piotäisi tuijottaa taulukoita liikaa.

Minjuska ja poika jonka pitäisi nyt syödä jo 110ml-120ml kerralla eikä uppoa kuin 90ml-100ml

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla