Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla 1lk vanhemmilla joustava työaika vai kuinka ekaluokkalaisenne pärjää

Vierailija
12.11.2008 |

yksin aamuisin esim. kun koulu alkaa klo 10? Meillä ei ole kunnan aamupäiväkerhoa

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka klo 10 aamu vähän kauempaan n. klo 8:ksi. Ja lähtivät sitten poikani kanssa yhdessä kouluun klo 10. Oli myös meidänkin etu, että pojalle löytyi aina seuraa 10 aamuksi, joten ei tullut mieleenkään, että tästä olisi meille tarvinnut korvata mitään tai tehdä mitään palveluksia viikonloppuna...Ja 21 komppaan, eli ekaluokkalaiset ovat jo yllättävän vastuuntuntoisia, jos heihin luotetaan.

Vierailija
22/43 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on ollut fiksut lukujärjestyksen laatijat, eikä 10 aamuja ole."

Muutama vuosi sitten lukujärjestystä suunnitellessani sinne piti mahduttaa ensiksi ne tunnit joita opetin muille luokille ja liikuntatunnit jolloin oli salivuoro. Vasta tämän jälkeen oli mahdollista suunnitella oman luokan lukujärjestys eikä sitä kertakaikkiaan saanut tehtyä ilman yhtä 10 aamua. Vanhemmat eivät aina voi tietää, mitkä asiat vaikuttavat lukujärjestyksen suunnitteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ongelmia, vaikka ei työaika loputtomasti joustakaan.

Vierailija
24/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistuisi muuten

Vierailija
25/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisin alkamisaika on 9.15 ja mies vie autolla, hänen liukuva työaikansa sallii aamulla liukua 10 asti.

Vierailija
26/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut lähtivät 7.45 ja lapsi lähti kouluun 9.20, eikä ongelmia. Yhden kerran soiteltiin.

Meilläkään ei ole mitään aamukerhoja. Meillä on jaettu ryhmät niin, että kummallekin ryhmälle tulee yksi kymmenen aamu. Sitten on yhdeksän ja kahdeksan aamuja.

Nukkumaan en uskalla lasta jättää, koska hän ei herää herätykseen, vaan herätän ennen lähtöäni. Lapsi oli tänäänkin lukenut paljon, piirtänyt ja leikkinyt jotain. Ei ole valitellut, että olisi vaikeaa.

Vierailija
27/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme miehemme kanssa töihin seitsemäksi ja lapsi jää omilleen kotiin! Ei tajua mitään kellosta. Soittelemme töistä....

Vierailija
28/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun saimme lapsen niin mies oli 68v. Nyt hän on siis 65v ja eläkkeellä...ei ole tuollaisia ongelmia.

Vierailija
29/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisen koulu alkaa klo 9.00 joka aamu ja me menemme pääsääntöisesti töihin klo 8.00, usein toinen jo aikaisemmin, jotta ehdimme sitten päiväkodille hakemaan pikkusisaruksia klo 16 maissa.

Ekaluokkalaisemme jää katselemaan aamulastenohjelmia ja syömään aamupalaa. Puhelin hälyttää 8.25 jolloin alkaa valmistautua. Soitamme samoihin aikoihin ja varmistamme että on tajunnut hälytyksen - aina tähän asti on jo valmiina kun soitamme, mutta haluamme varmistaa. Yleensä tyttö soittaa vielä oven ulkopuolelta lähdettyään ja laittaa sitten puhelimen äänettömälle.

Ei ole aamupäiväkerhoa tarjolla eikä sellaista oikeastaan tarvittaisikaan nyt. "Pehmeän laskun" aikaan meillä oli aamuja jolloin koulu alkoi klo 11 ja silloin olisi tosiaan kaivannut aamupäiväkerhoa, koska klo 7.30-10.20 yksinäinen aamupäivä oli käytännössä pidemi kuin klo 14-16 oleva iltapäivä johon oli kuitenkin kerho tarjolla.

Vierailija
30/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun saimme lapsen niin mies oli 68v. Nyt hän on siis 65v ja eläkkeellä...ei ole tuollaisia ongelmia.

Vierailija
31/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo voi olla vaikea yhtälö. Meillä minä onneksi teen iltapainotteista vuorotyötä ja laadin koko osastolle työvuorot eli voin panna sille aamulle itselleni myöhäisemmän työvuoron.

Oletko ap jutellut lapsesi luokkakaverien äitien kanssa, josko löytyisi YYA-henkeä? Eli että voisit viedä lapsesi jollekulle tunniksi noina klo 10 aamuina?

Pientä korvausta vastaan tai sitten niin, että korvaat sen järjestämällä hänen lapselleen jotain mukavaa vaikkapa viikonloppuisin.

Vierailija
32/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 aamuja on 2x ja 3x 8 aamu, mies hoitaa aamut koska minä menen joka 7.30 töihin.

Vierailija
33/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry...

Vierailija
34/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähtee töihin klo 6, minä 7.15 Kun tytöllä alkaa koulu klo 9 jää hän nukkumaan ja kännykkä herättää, varmistan vielä soittamalla onko herännyt. Kun ei koulun alussa vielä osannut lukea, piirsin kuvilla paperille mitä pitää tehdä ja kellon kuvan. Kävelee koululle itse ja soittaa minulle kun on perillä. Koululle matkaa n.1km

Kaikki sujunut hyvin yhtä aamua lukuunottamatta, oli vahingossa jäänyt katsomaan aamulla lastenohjelmia :) Puoli tuntia myöhästyi, mutta otti opiksi..

Vierailija
35/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lähtee itsekseen. Aamulla teen puuron valmiiksi jota jää syömään ja soitan kun täytyy kouluun lähteä. Osaa tuo kyllä ilman soittamistakin lähteä, mutta varmistan. Ei ole aamukerhoja.

Vierailija
36/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi meillä on mahdollisuus olla kotona lähettämässä poika kouluun. Ei kyllä pärjäisi yksin vielä! Iltapäivisin tulee kotiin koska mä olen täällä (teen etätöitä). Silloin jää joskus yksin kun käyn asioilla...

Täällä on myös ap-kerho joten tuota ongelmaa ei olisi kuitenkaan!

Vierailija
37/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo voi olla vaikea yhtälö. Meillä minä onneksi teen iltapainotteista vuorotyötä ja laadin koko osastolle työvuorot eli voin panna sille aamulle itselleni myöhäisemmän työvuoron.

Oletko ap jutellut lapsesi luokkakaverien äitien kanssa, josko löytyisi YYA-henkeä? Eli että voisit viedä lapsesi jollekulle tunniksi noina klo 10 aamuina?

Pientä korvausta vastaan tai sitten niin, että korvaat sen järjestämällä hänen lapselleen jotain mukavaa vaikkapa viikonloppuisin.

Vierailija
38/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siitä, onko se "pakko" ainoa vaihtoehto ja voiko asian järjestää muulla tavalla.

Jännää, että piti taas tarttua just mun kommenttiin, ikään kuin siinä jotenkin tiivistyisi ketjun pahin uusavuttomuus ;-)

Ihanko oikeasti on noin uusavuttomia koululaisia joille hetken yksinolo aamuisin on liikaa

Vierailija
39/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi meillä on mahdollisuus olla kotona lähettämässä poika kouluun. Ei kyllä pärjäisi yksin vielä! Iltapäivisin tulee kotiin koska mä olen täällä (teen etätöitä). Silloin jää joskus yksin kun käyn asioilla...

Täällä on myös ap-kerho joten tuota ongelmaa ei olisi kuitenkaan!

Minä stressasin viikkotolkulla ennen koulun alkua kun tuntui nämä aamukäytännöt ihan mahdottomilta edes ajatella. Vaikka tyttö on ihan omatoiminen, silti ajatus siitä, että huolehtisi tavarat mukaan, osaisi lähteä ajoissa, kunnolla puettuna, sammuttaisi valot ja laittaisi ovet lukkoon tuntui ihan utopialta. Nyt muutaman kuukauden jälkeen tuntuu kuin näin olisi ollut aina.

Toki ihan varmasti tuo on mukavampaa lapselle ja sinulle, olet onnekas että voit tehdä työt noin, onnistuisipa meilläkin :)

Vierailija
40/43 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kahtena aamuna vkossa nuorin lähtee yksin kouluun, muttei kuitenkaan joudu olemaan tuntia pidempään yksin.

Koulun jälkeen poika on päivästä riippuen 1-3t yksin kotona, tai oikeastaan eläimien kanssa. Koirakin tuo paljon turvaa pikkuihmiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän