SYYSSISSIT viikolla 1
Hyvaa uutta vuotta kaikille sisseille ja isot kiitokset kulunesta vuodesta!
Mieliala on jo vahaisen parempi, ehka autta se tanne kirjoittaminen, olette kylla ihania!!!
Tanan pitais tulla yksi tytto kaymaan, toivottavasti on ok ja sais hanesta sitten jonkunlaisen apulaisen.Yksin kun ei oikein parja missaan, paitsi kotona. Ja ulos on mentava jos haluan terveena pysya (psyykkisesti).
Yritan joskus laitta jonkunlaisen kuvan kun saatais se kone toimimaan, tunntuu etta kinuskit istuu valilla johtojen paalla, yhteys niin hidas ja patkii.
Uusi vuosi oli taalla yllataen rauhallista, kiva noin. Tama ainainen meteli on kylla rasittava, ihmetytta etta lapset kuitenkin nukku...
Mies loysi eilen kaupasta jonkun Nestle riisi-omena puuron ukolle, ehkapa sitten kokeilen joku paiva. Taalla hetkella menee porkkana-peruna paivalla (melkein puolet piltti purkista) ja joku hedelmamosso iltapaivalla (sois varmasti koko pienen purkin, mutta annan puolet). Ruuat riitta viela viikoksi, sitten rupean itse kokkamaan, batattia jo loysin. Vihannekset taalla vaan ihan mauttomia!!! Pakastan jaapalarasioissa, niin kun joku muukin taalla tekee.
Meilla kelpaa nykyaan jonkin verran tutti!!! Hyva se, toivottavasti oppis tutille, olen kuullut tarinoita peukun imemisesta...
Ukko heras, joten metava,
kewa ja ukko 20.09
Kommentit (59)
Ja oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Uusi vuosi meni ihan perheen kesken ja muuten oikein hyvin, mutta koira ei sitten edes rauhoittavien avulla suostunut ulos.. Mies sen sit kantoi (5krs, ei hissiä ja 28 kg) väkisin pihalle ja sai sen yhden pienen pissan tekemään lähes vuorokauteen.. Mä kannoin sitä sit seuraavana aamuna kellarissa (heh, hiton ovela harhautus) kun piski repäisi itsensä irti ja karkasi talon toiseen päähän ja kun sain sen ulos niin väkisin vaan ovelle. Huoh!! Ja vielä tänäänkin samaa showta sen ulkoilujen kanssa. FCK!!! Että ei ihan meidän suosikkijuhlta tuo vuodenvaihde =).. Mitähän sit tehdään kun Luksu haluaa raketteja.. Koiralle kai sit täys nukutus päälle tai jotain.
Mukava kuulla että Kewalla alkaa sujumaan siellä edes vähän paremmin! Toivottavasti sait sen apulaisen jo?
Tutista ja peukusta on ollut juttua, Luksu syö molempia ja yritetään aina vaihtaa se peukku tuttiin. Mä vihaan sitä peukun lutkutusta!! Tai no, onhan se hellyyttävää, mutta ne maiskahdukset ja muiskahdukset mitä yöllä kuuluu silloin kun herra on purkautunut kapaloistaan.. Huhhuh! =) Ja tosiaan olen kuullut että peukun imemisellä voi saada purentavian. Välillä on koko nyrkki tai molemmat suussa ja herralla hirmuisen kivaa kun se tietää että kohta kielletään.. En sit tiedä voiko tuon ikäinen jo " kujeilla" tollaisen asian suhteen mut siltä se vaikuttaa vahvasti. Sellainen hekotus tuohon liittyy aina nykyään.
Luka on muutenkin alkanut nauramaan tosi paljon ääneen. Onhan se jo pitkään nauranut, mutta ei tuolla tapaa. Ihanaa kuunneltavaa.
Voi että kun oli taas niin söposiä kuvia täällä! Aivan ihania!!! Miko on varsinainen mies, miten voikaan tuon ikäinen lapsi olla noin cool =) Ja Ally-neidin säikähtänyt söpöys sai mut nauramaan ääneen, aivan ihana kuva!!! Ja Aada on kyllä varsinainen puputyttö!! Ja Menni näytti olevan niin kovasti menossa =) Ja Peppi poseeraa kuin vanha tekijä, ihana!!
Sonjan kuvaa en mäkään valitettavasti saanut auki!
Uma kyseli jossain vaiheessa noista velleistä jotain.. Koita sitä Muksun peruna-porkkana velliä, se on aika paljon vahvemman oloista kun maissivelli ja meillä se ainakin pidensi unia huomattavasti! Se riisivelli tais olla viel vähän vanhemmille, muistaakseni 5 kk lähtien (??).. Tosin sitä en tiedä olisko siitäkään haittaa, mut kun löydettiin tuo peruna-porkkana velli niin testaillaan noita sit vasta joskus myöhemmin. Niin ja tosiaan Luka suorastaan ahmii iltavellinsä.
Nyt pitäis sit ottaa taas jotain uutta kiinteää maisteltavaksi kunhan keksin mitä. Kukkakaali ei ainakaan oikein kelvannut, mutta ehkä mä koitan sitä taas vaihteeksi. Mulla ei ole jääpalakuutio astioita joten en ole viel tehnyt itse. Mutta ehdottomasti aion heti kun muistaisin vaan niitä ostaa!! Siihen saakka valmiita soseita.
Niin ja Umalle piti vielä toivottaa tsemppejä ja jaksamista! Se on kyllä niin rankkaa kun mies on reissuhommissa. Entisenä rekkakuskin vaimona tiedän mäkin mitä se on.. Mies ajoi silloin aikanaan euroopassa rekkaa ja oli 3 vkoa pois, yhden kotona. Ja sit tuli välillä yllärikeikkoja ettei päässytkään kotiin vaikka piti ja saattoikin tulla vielä parinkin viikon " mutka" matkaan. Huhhuh! Ja se kotiviikko oli aina niin lyhyt.. Jo puolessa välissä aloin itkeskeleen salaa (mäkään en tahtonut miehen mieltä pahoittaa) ja loppuviikosta itkettiin sit molemmat.. Oltiin niin kovin nuoriakin, vasta 22 ja mä ekaa kertaa oikeasti rakastunut. Nyt sulla on onneksi Vesli seurana ja saat apua vanhemmiltasi ym. Ja meille voit aina kertoa huolistasi myös. Halauksia sulle oikein paljon.
Peikkoäetille tsemppiä allergioitten suhteen! Meillä niitä ei toistaiseksi ole ja toivottavasti ei tulekaan, ainakaan noiden eläinten suhteen. Sitä mä pelkäsin koko raskausajan ihan hirveästi.
Tänään käytiin vauvauinnin infossa ja kohta se alkaa! Jippii!! Onneksi siihen on vielä viikko aikaa niin mun silmätulehdukseni ehtii menemään ohi. Muuten harmittaisi ihan sikana!
Ja terveellisestä elämästä vielä, mulla se alkoi lopullisesti tänään. Eli nyt on todella tiukka linja safkan suhteen ja liikkua meinaan niin paljon kuin mahdollista (kunhan tää p##&%" n flunssa paranis). Vähintään 15 kiloa lähtee kesäkuun alkuun mennessä. Piste. Ja muutama kilo enemmänkin saa lähteä jos lähtee, mut tuo 15 on se minkä on lähdettävä. Pisteillä tuo menee mainiosti eikä tarvi edes kärvistellä onneksi. Painonvartijat on kyl niin hyvä juttu!!
Ai niin ja vieläkin, treffit sopii mulle Sellossakin, ihan miten vaan. Ja ajattelin kysäistä olisko täällä halukkaita lähtemään leffaan? Huomasin tällä palstalla keskustelua tuosta Babybio jutusta ja katsoin heti finnkinon sivuilta.. Torstai 17.1 ja torstai 31.1 olis seuraavat näytökset.. Muistaakseni kl 11. Me taidetaan Luksun kanssa käydä testaamassa miten leffakeikka sujuu.. Olis kiva jos lähtis enemmänkin väkeä!
Nyt päästän teidät piinasta ja lopetan tän romaanini!
Kuullaan taas
Colis ja Luka
Eli minä -74 mies -71 Luka 20.09 rv 40+0 54cm/4260g ja Helsingissä asutaan
pojat paikkareilla ja minunkin pitais nukkua, mutta ei jotenkin osa paivalla. taalla koko ajan niin kova meteli etta eipa se varmasti onnistuiskaan. en muista etta kirjoitinko jo etta taalla siis koko ajan ilotulituksia paukutettaan. aloitettaan 0700 aamulla ja viimeiset on viela 0000. ikkunan takana siis on ihan kun sota, meteli on mieleton, ikkunat melkein tarisevat. miljoona ihmista ja miljoon syyta paukutta??? huhhhh
kuvan laittaan jos onnistu. meidan ikkunasta siis. pyykit kuivuu ihmisilla vierekkain lihojen ja kalojen kanssa ulkona. ihan kun vankiloissa asutaan, ritilat ikkunoiden edessa estaa varkaiden tuloa sisaan (3 kerroksesta?) kiinalainen logiikka taas.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1390597.jpg
ukolle kelpaa jo aika hyvin tutti, ja harso siis naamalle kun nukahtaa. mutta paivisin unet vaan ne 30minuuttia, vaikka rattaissa sisalla nukku. liinassa huuta kun aamuisin ulkona ollaan, mutta onneksi jotkut tirsat siella lopuksi otta.
keitin eilen batattia pakastimeen. on kylla kamalan varista verrattuna suomen bataattin? mutta ukolle maistui. syo siis myos porkkana, maissia, perunaa, kukkakaalia (ei maistu). mies loysi sen riisi-omena mosson kaupasta, aamulla kokeilin ja maistui sekin. sekoitin tuttelin.
colis, esikoinen tykkasi kesakurpitsasta ja palsternakasta. taalta ikava kylla niita ei loyty, ajattelin kokeilla sitten munakoisoa.
tanan tulee uusi tytto tutustumaan, ehkapa hanesta apua, vaikka ei enaa uskalla luotta turhia, vaikea loytaa sopivaa henkiloa.
kewa-77, mies -69, poika 06 ja ukko 20.09 3365g ja 49cm, kiinassa
Minä olen nakuttanut niin seminaari-esitelmää että meinaatte vallan unohtua. Vai mitä tuumitte kun eilenkin tein sitä melkein 7 tuntia :) Hilja polo söikin imetystyynyllä tietokoneen edessä ja illalla kun tytöt menivät nukkumaan äiti vaan jatkoi hommia. Tänään se pitää saada valmiiksi ja tuleekin kait kyllä. Slideja on jo nyt nelisenkymmentä, jippii! Opettaja oli kommentoinut tosi fiksusti ja niistä sai hyviä vinkkejä lisämateriaalin hakemiseen.
Meilläkin kokeiltiin eilen ekaa kertaa maissivelliä. Vaikka päätin etten anna mitään muuta kuin tissiä vielä niin totesimme miehen kanssa että tyttö kuolee nälkään viikon päästä kun minä olen koko illan siellä seminaarissa. Jotain olisi siis hyvä ottaa ja jospa siihen mennessä tottuisi sen verran tuohon makuun ja pulloon että ottaisi edes hiukan. Tai mietin kyllä että voisiko hörpyttää suoraan jostain nokkamukista kun tuo pullo näköjään tökkii pahemman kerran?
Taisi eilen sitä jonkun millin saada eikä ainakaan vielä ole vaikutusta näkynyt mihinkään. Kakkasi aamulla normaalisti ja nukkui yön hyvin 20.30-5.20. Esikoisen kanssa oli aikanaan ihan toinen juttu, oli jo syönyt pullosta joten vellit ja perunat meni heti kuin kankkulan kaivoon. Rajoittaa piti ettei antanut liikoja heti alkuun. Kai tämäkin jossain vaiheessa oppii, viimeistään rippileirillä :)
Huomasin muuten että vaippakokoa pitää taas kasvattaa, ne Liberon 5-8 kiloisille tarkoitetut alkaa ahdistaa. Ostinkin sitten sitä seuraavaa kokoa 7-jotain kiloisille, saas nähdä onko se sitten passeli. Taitaakin riittää aika pitkään.
Kovasti olette tehneet uudenvuoden lupauksia. Meillä ei niitä tarvita, äiti voisi luvata huolehtia itsestäänkin välillä. Joulun aikaan tuli syötyä suklaatakin tolkuttomasti ja paino vaan tippuu. Mutta kyllä se meilläkin toinen tahti tulee kun tissittäminen loppuu. Sitten pitäisi osata olla ilman niitä herkkuja tai muuten kilot kävelevät takaisin yksi kerrallaan.
Nyt äkkiä taas esitelmän kimppuun kun neiti näköjään malttaa tuolla parvekkeella koisata.
Selloon muuten minäkin saattaisin joku päivä ehtiä, matkaa täältä on sinnekin muttei sentään niin paljon kuin Jumboon. Tosin päivä pitäisi olla sellainen että esikoinen on hoidossa, koko sirkuksen kanssa en viitsi lähteä.
Mukavaa torstaipäivää kaikille, ihania kuvia olette lapsista laittaneet. Vitsi että nämä kasvavat nopeasti, kaikki ovat jo niin ison ja kehittyneen oloisia kuvissakin.
t: Typykkä ja Hilja
Ai niin ne tiedot; minä 72, mies 70, esikoinen tyttö 03/04 ja Hiljan mitat 4260g ja 54 senttiä. 3 kk iässä 7150g ja 66 senttiä
Poden täällä hieman flunssaista oloa, yö meni ihan pyöriessä.. Meinaa hieman väsyttää. Mutta päästiin kuitenkin ajoissa neuvolaan. Mikon mitat nyt: paino 8350 g, pituus 66,2 cm. Tasainen käyrä neuvolan mukaan. Iso mies jo! Poika siis täytti 4 kk 23.12. Kovin jäntevä poika, hieman vierasti neuvolan tätiä.
vm78: Olisin myös ehdottanut tuota pakastin juttua purkka ongelmaan. Mutta käyppä marttaliiton sivuilla, olen kuullut, että sieltä saattaisi löytyä lisää niksejä.
Kewa, mukavaa, että teillä nyt menee jo hieman paremmin. Kiva, että olit myös laittanut kuvan sieltä. Minkälainen ilma siellä muuten nyt on? Onko kovin lämmintä? Täällä pakkasta, hui.. (kesää jo odottelen) =)
Risella sai kuvan Sonjasta toimimaan. Mukavaa. Nätti tyttö!!
Toivotaan, ettei tämä mun olo mene yhtään huonommaksi. Lapsia viikonloppuna talo täysi ja mies lähtee rallia ajamaan. Saattaa tulla pitkä päivä meikäläiselle, jos kipeänä on.. Vaikkakin nuo miehen lapset aikaisemmasta avioliitosta ovat jo omatoimisia, olisi silti kiva kun olisi tolpillaan.
Noita tietoja oli laiteltu. Minä siis -76, mies -72, lapset -94, -96, -99 ja -07. Asutaan Hämeessä.
Myt aamupalalle. Masu huutaa ruokaa...
Hoh hoijaa! Olipas risainen yö. Eilen saatiin rokotus ja suposta huolimatta poikanen heräili vähän väliä lussuttamaan tisua. Terkka sanoi että lapset ovat olleet uneliaita rokotuksen jälkeen. Ei meidän poika. Voihan se olla että oli joku maidonnostatusyökin meneillään. Hörpin tässä toista kuppia imetysteetä, jospa tämä hiukan rauhoittuisi.
Eilinen olikin pyykkipäivä. Keskimmäinen sai oksu-taudin ja oksensi autoon ja parisänkyyn. Vieläkin on peittoja pesemättä. Täytyisi nyt ryhtyä. Auton siivoamien pakkasella oksennuksesta on omanlaisensa operaatio. No, nyt kuitenkin tehty sekin.
Eilen olimme neuvolassa ja 3 kk mitat on 62 cm ja 7220g. Katselin tyttöjen neuvolakortteja. Esikoinen oli ylittänyt seitsemän kiloa neljä kuisena ja keskimmäinen viiden kuukauden iässä. Pojat on poikia siis. Diettini sai terkan siunauksen, hän oli toiveikas koska iho oli eilen ja tänäänkin sangen hyvä. Onko maito teistä aikuiselle niin tärkeä ruoka-aine kuin väitetään? Terkkakin oli sitä mieltä etten saa liian pitkään olla maidottomalla dietillä. Mikähän on se liian pitkään? Kalsiumia ja muita vitamiineja saa purkista ja muuten syön mielestäni melko monipuolisesti. Pärjäähän vegaanitkin ilman maitoa, miksi ei sitten sekasyöjä pärjäisi.
Ihania kuvia olitte lähettäneet. On hauska nähdä miten jokaisella lapsella on jo omat ilmeensä. Ja hauskoja ovat kaikki!
Voi kuinka olet taitava Minttupipsa! Kadehdin oikein omatekoista kestovaippaasi. Onko se taskuvaippa? Minun pitäsi hankkia jostakin sellaisia vaippoja, joita mieskin osaa paremmin käytellä. Hän ei ole jaksanut opetella babyidean nauhavaippojen solmimista ja pitäisi hankkia muutenkin pari vaippaa lisää. Eivät oikein riitä nämä nykyiset.
Onkos kukaan tilannut extrafilmiltä ilmaiset kuvat jotka tarjottiin jonkun mainoksen yhteydessä? Tuliko hyviä kuvia? Minun pitäisi valkata kehitettävät kuvat.
Nyt siis sitä. Asmo nukkuu, ja tytöt leikkii yläkerrassa. Rauha maassa siis...
terv peikkoäet
tietoja; minä -70 mies -71, tyttöt 9/02 ja 2/04 sekä Asmo 1.10.2007 52 cm ja 3820g pipo 36. 3kk 62,5 cm ja 7220g ja pipo 43,2. Tampereella asutaan
Eilinen meni aivan horroksissa unettoman juna matkan jälkeen.En oo koskaan okein junassa osannut nukkua.meno matkalla jonkin verran ja isommatkin tytöt nukkuivat tosi huonosti vain Aada nukkui hyvin.Nyt takas tullessa Aadan kanssa sujui matka hyvin mutta itse valvoin ihan koko sen 12h ja tein samalla päätöksen että jos joskus junalla joutuu menemään niin sitten joskus tulevaisuudessa mihen kanssa kahden jolloin täytyy kyllä poiketa ravintola vaunussa jos vaikka sitten nukkuis.Eipä olisi ollut mitenkään varaa tolla porukalla sesonki aikana varaa lentomatkaankaan.
Muuten loma oli tosi piristävä ja tuli ulkoiltua paljon ja tytöt tykkäsivät kovasti hiihdellä ja laskea pulkkamäkeä.Mun äiti vaan suuttui mulle kun menimme sinne ex-miehensä mökille kun he niin riitaisasti erosivat eikä nyt tahdo että lapset ja minä olen hänen kanssa missään tekemisissä.Joopa joo eli olisi pitänyt hänen mielestään pitänyt meidän pysyä loma kotona.Ei vastannut edes mun uuden vuoden toivotus viestiin:(Meidän piti mennä mun miehen kanssa nyt 9 päivä kun mulla on syndet kylpylään yöksi mutta eipä me nyt sitten päästäkkään kun ei äitini halua olla muhun missään yhteydessä,great!Eikö ole älytöntä että sotkee meidät omiin riitoihinsa?!
Uudenvuoden lupauksia en ole tehnyt.Viime vuonna päätin että tammikuussa alkaa salilla käynti (lihoin muuten 3kg jouluna)ja Aadan kanssa vauvamuskari.Raketteja ammuttiin paljon aattona.Tytöille ehkäpä hieman liikaa kun olivat ihan jäässä ulkona niitä katsomassa(_25c)ja välillä missasivat niitä kun menivät sisälle lämmittelemään.Tinat valettiin ja tytöt polttelivat tähtisäde tikkuja ja Aada se vain nukkui pamauksista huolimatta:)
Tänään Aada nauraa röhötti ääneen ekaa kertaa,IHANAA kuultavaa=)
Kewasta oli taas kiva kuulla ja kiva kun laitoit kuvan!Laitelkaa muutkin ulkomaan elävät kuvia niitä on aina niin kiva katsella,niinkuin haikarapolskakin jo totesi.
Marttaliittoa olisin myös piiun tavoin ehdottanut purkan poisto " avuksi" .Itse sain sieltä joskus infoa millä saan homeen pois talvitakistani ja piimällähän se melkein kokonaan lähti.
Minäkin selloon pääsen joten sovittaisko se seuraavaksi treffipaikaksi.mikäli kaikile on ok??
Tietoja sitten:
minä-74 ja mies-68.Mun lapset -98 ja -00 ja miehellä -99.ja sitten tuo yhteinen rakkauspakkaus 6.9.2007 ja 3280g ja 50c,tyttöjä kaikki ja vantaalla asutaan.
palailelen myöhemmin nyt mies soitti että tulee kohta joten jumboon suunataan ostamaan Aadalle uusia vaatteita ja kaappiin ruokaa.
Sonja on ihan nimensa nakoinen!
Kewan kuva vois olla vaikka meltakin pain otettu, tosin siistissa kerrostalossa asutte ja mukava pihamaakin; ole onnellinen... Meilla kun nakee vahan sita sun tata; ite asutaan ns. paremmalla puolella, ja pientaloalueella, mutta kaikenlaista loytyy! Ja tosiaan varkaat kiipeilee seinissakin; sekin on nahty! 15 vuotta ulkomailla avartaa kummasti silmia!
makin Allille viikon annoin pottua, sit porkkanaa mukaan; ollaan vaan tuota syoty kuukausi, nyt laitan useemman vihanneksen kerralla mukaan! munakoiso, kesakurpitsa, pari lehtea tuoretta pinaattia tai persiljaa, pieni pala tomaattia, alotampa noista. kewa; kylla siellakin loytyy varmasti lahestulkoon kaikkia vihanneksia; sun pitaa vaan loytaa kunnon vihannestori!
mutta nyt likka nukahti syliin; ihme kausi alkoi kun nukkuis vaan sylissa? voikaa hyvin
- levinia ja Ally- 15°c pilvista.
viela taalla roikkuun, kohta laitan esikoisen nukkumaan ja sitten ruvetaan katsomaan house sarjan 3-tta tuotantokautta. hyva etta niita dvd-ta taalta loytyy.
meilla on aamuisin 2c lamminta ja paivalla auringossa 11-13c. meille lammin, mutta paikallisille kylma...kesaksi kuitenkin suomeen, mina ei kesta 42c lampoa.
asunto on parhaalla alueella taalla, mutta eipa ole mika kaunis paikka. talot upouudet mutta heti valmistuessa jo vanhan nakoiset. 2 vuoden jalkeen on n.20 vuoden ikaisen nakoiset. jospa siihen asti edes kestavat.
paikallisille meidan asunto on luksusta (taalla ei lammityksia muualla ole). tama asuminen on ihan kamala, mutta pakko kestaa, onneksi vaan valiaikaista. olen kai niin mukavuudenhaluinen...
vihanestori loytyy ja siella niita vihanneksia riitta mutta eipa tammoisia kun eurooppassa. ennimmaksen klaikki kaalin-muotoiset tavarat, juureksia vaan muutamia.
ja olen edelleen tata mielta etta kiinan pikkukaupungia ja eurooppa ei voi vertailla. shanghai ja pekingi on ihan eri asioita.
huomasin tanan etta eipa kauan enaa jaksa liinailla. ukko jo niin painava etta selka vasyy. pitais hakea viela toiset matkarattaat,
mita kirahviinalle kuuluu/
kewa ja ukko 20.09
alennusmyyntiin ja postiin kiiruhdetaan kohta Olivian kanssa. Aamu on mennyt siivoskellessa, keräsin jo osan joulu jutuista pois, viikonloppuna sitten loput. Nyt jo sormet syyhyää ja mieli odottaa pääsevänsä sisustelemaan kotia uuteen uskoon.
Kivoja kuvia taas, todellakin Sonja on ihan Sonjan näköinen, Ally ihana nappisilmä ja Mikosta tuli heti mieleen sama ajatus kuin Coliksella; Cool baby...vain skitta puuttuu :). Gun´s & Roses oli mun suosikkibändejäni back in 80`s. Mä oon niin vanha :)!
Kewan kuva asuinalueestanne oli positiivinen yllätys, talohan näytti suht uudelta ja oli leikkipiha lapsillekin. Ok, olihan ne kalterit aika järkyt, mutta ei niin paha kuin kuvittelin. Viehän se aikaa ennen kuin sopeutuu...jaksuja.
Rakkausvauvan äiti oli sitten päättänyt käyttäytyä lapsellisesti...no, jospa kohta järkiintyy ja kaivaa aikuisen itsensä esiin ja pääsisitte vielä miehenkin kanssa sinne kylpylään (olikos se kylpylä...? ). Me naisetkin osataan välillä olla aika hölmöjä, eikä iällä ole sen kanssa mitään tekemistä :). Mutta siis toivotaan, että vihanpito laantuu pian.
Allergioista on pitänyt kirjuutella jo pitkään, mutta taitaa jäädä nytkin. Onneksi tänne voi palailla myöhemminkin. Nyt myö mennään.
Ja muistakaa torstai on toivoa täynnä!
Tiedot:
minä-68, mies-67, tytöt -93, -96 ja Olivia 27.8.07 3620g, 52cm
3kk 6200g ja 62cm, asuínpaikka Uusimaa
Menni on jotenkin ollut huono uninen ja tyytymätön tänään. Nukahtaa kyllä hyvin, mutta nukkuu n. tunnin pätkiä.. Ja hereillään vaatii äitiä ;)
Sain kuitenkin siivottua koko huushollin lattiasta kattoon, vaikkei mieskään ollut apuna. Jes, hyvä minä :) (tää siivous ei nykyään oo niin jee-jee-juttu kuin raskausaikana)
Kewa - Positiivinen yllätys oli minullekkin teidän asuinalue!
Paaaljon oli kuvia, kaikki ihania. Ally aivan mahtis typy :D Miko oikea hurmuri!
Mitäs muuta? Pää tyhjänä, kun pitää tässä ohella viihdyttää Menniä ja ruokaa vahtia.
Rankka viikko meillä, mies päivystää jälleen ambulanssia 24h/7 :( Eli viikon pätkä ja sitten jatkuu toiset työt (sairaanhoitajana). Ja mun auto - on rikki! Autotekniikan ihmelapsena ;) päättelin vian olevan ihan akussa, vanha ja hapettunut.. Isukki tulee kattomaan sitä viikonloppuna ja samalla saan kauan kaipaamani sisätilalämmittimen.
Listan tekijälle - Mulla on tuo Odotus puolelta tuttu " runko" vielä olemassa, eli siinä olis valmiit otsikot jne. sitä vois hyödyntää?!
No, mutta äitiä kutsutaan. Vointeja hyviä!
Oona on myös nukkunut tänään ja viime yönä entistä huonommin ja hereilläkään ei meinaa viihtyä yhtään itsekseen. Nyt on hetken hoitopöydällä rauhassa, mutta täytyy vahtia kyllä, ettei köpsähdä alas. Päättelin, että ikeniä kutittais, kun tunkee hulluna nyrkkejä suuhun ja kuolaa tavallista enemmän. Eikä ole nyt edes paukutellut, ettei siis vatsavaivoja. Mutta illalla laitan kyllä supon, jos kitinä jatkuu. Olis kiva nukkua ensi yödä edes yksi kahden tunnin pätkä. (Viime yönä vain pari tunnin pätkää, muuten tosi levotonta, ei kyllä huutoa onneksi...)
Olen keräillyt noita tietojanne word-tiedostoon. En kyllä lupaile, että mulla olis kovasti aikoja sitä tiedostoa kovin muokkailla/kehittää (muuten ei jää aikaa roikkua täällä lukemassa tai kirjottamassa=)), mutta kunhan osa vielä ilmoittelee vielä taustojaan, laitan ne vaikka ihan tähän tavalliseen viikkopinoon. Eli laittakaapa loputkin taustojanne edellisten tapaan!!!
Kiinteistä ruuista: bataatti on ollut meillä suosikki. Minä olen vauvoille sekoittanut vähän kukkakaalia/parsakaalia muiden joukkoon, ettei tulis kauheasti vatsavaivoja. Olen ollut tyytyväinen, kun meillä isommillekin nyt kelpaavat nämä kaalit. Ovat terveellisiä, nopeita ja hyviä! Porkkana on meillä aiheuttanut kaikilla kolmella isommalla allergiaa, posket heloittivat ja sääret olivat karheat. Eli ei meillä ensimmäisten joukossa. Kesäkurpitsa on myös helppo soseuttaa muiden joukkoon, vaikka ei niin erikoisen makuinen olekaan.
Mutta nyt tuolla hoitopöydällä vaaditaan...
Voikaa hyvin,
apinaemo ja oona 0709
Olipa meidän pino tippunut. Onkos kaikki uupuneita uudesta vuodesta ja joulusta vielä?
Lyhyesti vieläkin, edelleen täällä sairastetaan.
Outs@ , kuinka teidän matka lappiin sujui?
Ihania kuvia sisseista. Kovin ovat kauniita ja kasvaneet.
Meillä öisin nukuttu huonommin.. Ehkä nämä taudit yms sekoittaa.
Ja sitä listaa,
Me -81 ja pojat 03, 05, 07
8.10.07 rv 41+2 4600g ja 53cm, pipo 37
Palataan..
Fiia ja poika
Viikko loppumassa- kylla aika kuluu nopsaan!
Oon todellakin pistany merkille, etta lahes jokainen n. 4kk ikaisen, muori ' valittaa' huonoista oista? Oisko sitten ikakysymys; eihan kaikilla VOI olla vatsavaivoja tms, heh hee. Kun nyt liikkuvat enemman ja tulee muutenkin ' liikaa' virikkeita?! Alli nukku eilen levollisesti; mutta ma pistinkin kaikki konstit tiskille! Lammin kylpy, toinen pullollinen maitoa ja viela vatsalaakkeenkin ilmavaivoihin annoin; sellasen ' kriisilaakkeen' oikein koviin mahapuruihin. Ja ehka siihen vaikutti tuo annettu ruokakin paivalla; kun uuden vuoden reissujen aikaan oli pelkalla maitopullolla; selvasti neiti jo tarvii paivaruokansa!
Listaa voisit apinaemo jo laittaa naytille; vaikka ihan raakakopiona, jos vaikka olis korjattavaakin siina? Tai lisattavaa lahinna...
Eipa taks paivakskaan ole kummallisempaa ohjelmaa, kotitoita jne.
Voikaahan hyvin
-levinia ja Ally typy 10.09. -
Ja samalla jippii.. Viime yönä lähti jakeluun sitten lähes nelikymmensivuinen esitys päättötyön viitekehyksestä ja metodologiasta. Nyt kyllä väsyttää, mutta eiköhän se tästä kun tänään saa mennä nukkumaan ajoissa. Erehdyin katsomaan sen toisen esiintyjän tekelettä ja voihan perskeles kuinka hieno ja selkeä, paljon lyhyempikin. Mutta itsehän opettaja noita lisäyksiä pyysi, sitä saa mitä tilaa kun meikäläiselle sanoo että lisää. Ja kuten olette huomanneet en osaa mitään sanoa lyhyesti täälläkään, niin voitte sitten arvata että sama käytös jatkuu myös koulutöissä :)
Mutta nyt siis yksi huoli vähemmän, seuraava esitys onkin sitten tuloksista maaliskuussa ja pianhan sekin sieltä tulee joten ensi viikolla sitten jo sen kimppuun.
Tänään pitäisi soitella Tampereen seudun työtilanteesta tutulle aluejohtajalle. Lupasi kyllä jo varmasti töitä spostilla mutta nyt sitten soitellaan tarkemmin että mitähän siellä olisi tarjolla. Helpottaisi tuota asunnon katselemista siellä suunnalla kun tietäisi hiukan paljonko on varaa maksaa lainaa... Totesimme muuten että tuollaisen reilu sataneliöisen paritalon hinnalla siellä jo lähes rakentaa eli kartoitamme myös senkin vaihtoehdon.
Hilja nukkuu edelleen hyvin, viime yönä heräili syömään kahden maissa ja seuraavan kerran vasta aamukuudelta. Annoin illalla taas hiukan maissivelliä ja nyt sentään jotenkin ymmärsi muutaman kerran niellä. Ehkä se siitä kun sitkeästi vaan jaksaa yrittää. Likka on alkanut pölöttää ihan hirveästi kaikille. Selvittää omalla kielellään pitkät virret, onpahan miehellä kivaa kun pian täällä kolme naista pitää jatkuvaa käläkälää :)
Nyt taidan keittää teet ja lukea lehden ihan rauhassa jos tuo neiti nukkuisi pakkasessa partsilla sen aikaa. Maassa on hiukan valkoista ja mittari näytti aamulla -5,6 astetta eli nytköhän se talvi sitten alkaa vihdoin saapua tänne pääkaupunkiinkin.
Laitoin muuten myyntiin jo tytön 62 senttisen haalarin. Jalat jäi jo siinä koukkuun, onneksi oli seuraava koko odottamassa vaatehuoneessa- hih!
Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!
t: Typykkä, tiedot vielä kertauksena viimeksi taisi puuttua jotain
Minä -72, Mies -70, isosisko 03/04 syntynyt ja Hilja Amanda syntyi 2909 rv 41+0 mitoilla 4260g ja 54 cm. 3 kk iässä oli 7150g ja 66 cm. Ja Eppoossa siis asustellaan, kuten esikoinen kotikuntaa ihanasti kutsuu
Flunssan kourissa täällä olen.. Onneksi ei kuitenkaan paljoa kuumetta. Kuumaa itse keitettyä marjamehua ja villasukat jalkaan. Kyllä se tästä. Laitoin keittiön puuhellaan tulen, on muka kylmä. Mittarit ovat kanssani erimieltä.. =) Normaali huonelämpötila muka on..
Niin.. Jos siihen listaan tuon Lapsosen syntymämitat..
Miko syntyi rv39+6 23.8.2007 3575 g ja 50,5 cm, pipo 36
Aurinko paistelee. Olisi kai ihan mukava ulkoiluilma?? Mutta tänään en kyllä käy kun kaupassa, otan tästä nuhjuisesta olosta kaiken irti!!
Lähden jatkamaan. Miko ei muuten tahdo enää ollenkaan pysyä mahallaan. Kääntyy aina selälleen. Toisin päin ei vielä käänny.. Ja pääsipä tuo eilen kovan puhinan jälkeen hieman eteenpäin.. Noin 30 cm.. Oli kiinnostava lelu edessä, jota tavoitteli.. Kauan se kesti, mutta pääsi päämääräänsä.. =)
Tosiaankin Isot Kiitokset kaikille sissien äideille mahtavasta seurasta :) Onneksi uskalsin alkaa kirjoitella teidän kanssa, vaikkakin en kovin usein.. Mutta kuitenki. Ihania olette kaikki!! =)
Viime vuonna tähän aikaan taisi meidän ihana pikku sissimme saada alkunsa, tai pariä päivää myöhemmin. Niin se vuosi vaan on vierähtänyt. JA uskomatonta mutta totta, nyt olisi taas vauvakuume päällä ;))
En kunnolla ehtinyt kaikkia juttuja lukea, mutta levinia oli tullut takaisin linjoille, kivaa =)
Ja kewalla siellä Kiinassa vähän vaikeaa, toivottavasti kaikki alkaa siellä sujua paremmin!! :)
Ihania kuvia olitte laittaneet sisseistänne, todella suloisia :)
Lapin matka meni mukavasti- kiitos kysymästä Fiia =)
Ajoimme siis yöllä, olemma aattoaamuna perillä. Se meni hyvin, kaikki tytöt nukkui nätisti. Hieman sitten Hillan rytmiä sekoitti se matka ja oli todella itkuinen illalla :/
Takaisin tulimme sitten Uuden Vuoden aattona ja silloin ajoimme päivällä. Sekin meni yllättävän hyvin, pari pidempää stoppia piti tehdä.
Maanantaina olisi Hillan 3kk neuvola. Tänäänhän hän siis on sen 3kk =)
Meillä ei vielä käännytä, mutta kyljelleen menee hienosti! Kovasti on seurallinen ja naurava neiti :) Yöllä syö monia kertoja, mutta nooh, ei voi mitään.
Jepulis, mutta pitää taas mennä.
Hyviä vointeja kaikille :)
outs@- 80, mies 81, tyttö 10/03, tyttö 09/05 ja Hilla 10/07. Painoa oli 3672g ja pituutta 50cm. Ja syntyi rv 40+3
Sitä on kieltämättä ilmassa tälläkin suunnalla, voin siis Outsa kuvitella oikein mainiosti sun ajatukset =).. Tosin välilla taas tuntuu että ei kiitti toistakaan. Vaan kyllä Luka tarvii pikkusiskon tai -veljen. Maaliskuuhun asti syön kyllä pillereitä koska mitään riskiä tuon leikkausarven suhteen en halua ottaa, mutta kyllä se sisarus sitten tännekin on tervetullut, jos vaan niin on tarkoitettu.
Luksu on ollut taas parina päivänä vähän äksy. Eilinen kaupunki reissu oli aikamoinen kun pikkujäbä huusi kuin tapettava tai kirkui lähinnä. Ainoa paikka mikä kelpasi oli mun olkapääni ja olikin sit helppoa kantaa noin isoa poikaa ihmisvilinässä siellä. Silloin Lukalla oli kyllä kivaa, oikein nauratti ääneen tämän tästä, mutta auta varjele kun laskin vaunuihin niin koko Kamppi kaikui!! Myös tänään tuli oikein kunnon kirkuna raivarit, siis sitä tasoa että oli työ saada poika rauhoittumaan.. Huh, aikamoista!! Veikkaan että pojalla on vähän nuhaa taas tuloillaan. Hepslaakien jälkeen herra on sitten taas ollut kuin aurinko.
Meillä on nyt kanssa menty jo muutaman kerran selätä mahalle, mutta hiukan on hakusessa vielä.
Pikaisia paranemisia flunssan kourissa kamppaileville!! Mulla se onneksi alkaa olla jo voiton puolella! Nyt vaan toivon että Luka ei saisi sitä ainakaan sellaisena kun mulla oli!
Kivaa viikonloppua kaikille
Colis ja Luka
Olipa tosi suloisia kuvia. Miko oli niin ison pojan näköinen ja paita tosi makee ;) Aadalla on tosi suloiset silmät ja tuo hattu on kyllä kuin piste iin päälle! Alli oli tosi suloisen näköinen ja mitkä hiukset! Sonjan kuvaa en jostakin syystä saanut auki, liekö täälläkin yksi peukalo keskellä kämmentä näiden atk-juttujen suhteen ;)
Kylläpä olitte tomerasti aloittaneet uuden vuoden. Haikarapolska jo luopui suklaista ja Risellakin tuntui aloittaneen vuoden terveellisesti. Mun täytyy tunnustaa, että suklaat on edelleen kaapissa, tosin tätä menoa hupenevat hurjaa vauhtia ja peiliin on katsottava, esikoisella kun on jo vähennetty herkkuja arjen palatessa, mutta mamma vielä on ollut saamaton. Tuo urheilupuoli ei liene ongelma, siitä kyllä tykkään, mutta ah nuo kaikki herkut ja napostelut. Perjantaina olisi tulossa vielä vieraitakin, mutta silloin ajattelin kyllä jo suolaisen osalta hieman keventää tehden jonkinlaista salaattia, mutta jälkkäriksi kyllä riittää vielä herkkuja. Täällä siis selkeästi vielä yksi saamaton, mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa.
Muuten vuosi lähtenyt mukavasti, meillä silmä- ja korvatulehdukset nyt tältä erää voitettu. Kiitokset tosiaan kaikille viime vuodesta! Taustailun jälkeen tuli onneksi lähdettyä itsekin mukaan. On ollut todella mukava olla mukana.
Treffejä jos jossakin vaiheessa on suunnitteilla, niin olisiko vaihteeksi Sellon vuoro. Itsellä kyllä sama matka Jumboon ja Selloon, mutta ihan vaihteen vuoksi ajattelin ehdottaa.
Mukavaa alkanutta vuotta!
Unikko