Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltasanomista: Lapsi kaatunut avoimen tiskikoneen luukun päälle, veitsi vatsaan.

Vierailija
31.12.2007 |

31.12.2007 07:01

Auki jäänyt astianpesukone koitui kulosaarelaisten Myllykoskien kauhuksi muutama viikko sitten. Perheen 8-vuotias Minea kompastui, kaatui tiskikoneen luukun päälle ja sai veitsen suoraan vatsaansa.

Perheen isä, Heurekan elämysjohtaja Mikko Myllykoski oli onnettomuuden sattuessa kahden kotona tyttärensä kanssa.

- Olin täyttänyt tiskikonetta ja luukku oli hetken auki. Minea ei onneksi kaatunut luukun päälle täysin rähmälleen vaan kierähti lattialle, Myllykoski kertoo.

Tilanne oli sekä isälle että tyttärelle hämmentävä.

- Minea oli kumman rauhallinen. Ei itkenyt eikä huutanut, hän oli kai sokissa. Itse yritin näyttää esimerkkiä ja toimia myös rauhallisesti. Koska haava näytti pieneltä, laitoimme siihen ensin ison laastarin ja lähdimme terveyskeskukseen.

Terveyskeskuksesta Myllykoskien matka jatkui Lastenklinikalle, jossa lääkärit miettivät mitä tehdä.

- Haava näytti ulospäin pieneltä, noin kahden euron kolikon kokoiselta, mutta ymmärsimme, että se oli voinut saada aikaan pahaa jälkeä sisuskaluissa. Kyllä siinä aivan veitsenterällä mentiin.

Tähystyksessä selvisi, että tässä onnettomuudessa selvittiin säikähdyksellä, eikä veitsi ollut vahingoittanut sisäelimiä. Siitäkin huolimatta leimasi turma Myllykoskien loppuvuotta.

- Kotonahan tunnetusti sattuu eniten onnettomuuksia. Kaikkeen ei voi millään varautua, mutta siitä asti meillä on laitettu veitset terät alaspäin tiskikoneeseen, Myllykoski sanoo.

Satu Salminen

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haarukkakin pahaa jälkeä saa aikaan jos väärään paikkaan osuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSYN VAAN!!!

Vierailija
4/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

KYSYN VAAN!!!

Vierailija
5/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta etua näemmä tosta ylemmäksi sijoitetussa masiinassa!

Joten teille uutta keittiötä suunnitteleville - ei enää astianpesukonetta vanhanaikaisesti lattiatasoon!

Vierailija
6/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita ollenkaan veitsiä alalokeroon. enkä varsinkaan teräosaa ylöspäin!!

Vierailija
7/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi jos haluaa pitää veitset terävinä,ne pitäis pestä käsin..

Vierailija
8/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei jäänyt henkiin. Kannattaa olla varovainen.

Vierailija
9/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monta etua näemmä tosta ylemmäksi sijoitetussa masiinassa!

Joten teille uutta keittiötä suunnitteleville - ei enää astianpesukonetta vanhanaikaisesti lattiatasoon!

Lisäksi lapset ei yllä paineleen nappuloita. Itse kyllä vielä varuiksi sijoitan veitset sinne ihan ylimmäiselle ritilälle, kaffikuppien päälle. Tämä siksi, että muutaman kerran olen meinannut itse tuikata käden terävään veitseen konetta tyhjentäessäni.

Vierailija
12/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin yläkorissa oma osasto veitsille. Ruokailuveitset ja haarukat laitan välinekoriin terä ja piikit alaspäin. Jos pakko panna isompi veitsi alas niin ehdottomasti kahva ylöspäin.

Vierailija
13/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahinkoja aina sattuu lasten kanssa, onneksi tällä kertaa selvisi pienellä.

Vierailija
15/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi ei jäänyt henkiin. Kannattaa olla varovainen.

Vierailija
18/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terville veitsille on vielä yläkorissa teline johon ne laitetaan vaakasuoraan.

Vierailija
19/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liki vuoden vanha on sairastanut marraskuun puolesta välistä lähtien. Kuume on pahimmillaan pysytellyt viikonkin yli 39 asteen ilmeisesti viruksien takia kun antibiootitkaan ei laskenut kuumetta. Kolme antibioottikuuria on tässä ajassa syöty lähes putkeen korvatulehduksiin ja hetkellisesti korvat ovat aina ehtineet parantua. Kokonaisen viikon lapsi oli melko terve kunnes taas sairastui. Ilmeisesti virus iski, korvat ainakin on kunnossa. Tälläkin hetkellä kumetta yli 39 kuumelääkkeistä huolimatta :(. Sitä on alkanut miettimään että kuinka paljon tuollainen pieni keho kestää :' (... Mitä sitä voisi tehdä pienen hyväksi? Maitohappobakteereita olen antanut mutta eipä ole ilmeisesti vastustuskykyä parantanut. Maitotuotteita en ole juurikaan antanut mutta itse käytän niitä.

Vierailija
20/24 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.sairasteluketjulainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi