Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko tosiaan joku sanoa käsi sydämellä että synnytys ei satu yhtään?

Vierailija
30.12.2007 |

tuolla toisessa ketjussa joku väitti että mitään ei ollut tuntenut eikä ollut saanut edes mitään kivunlievitystä.

jotenkin en kyllä voi uskoa että kivuton synnytys ilman kivunlievitystä vois olla mahdollinen. vai olenko väärässä?

tietty se toisille sattuu enemmän ku toisille mut että olis täysin kivuton...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyisi kyllä olla täysin tuntohermoton elimistö, että synnytys voisi olla täysin kivuton mutta kivun voimakkuus sinänsä on hyvin yksilöllistä samoin kuin kivun voimakkuuden kokemus...

Vierailija
2/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin synnyttämään vaikka joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kipua tunnen, ei siitä ole kiinni. Mut jos kipu menee tosi kovaks, mun aivot " kääntää sen pois päältä" enkä tunne sitä.

Anteeksi jos ole pahoittanut mielesti tällä, mut en minä kropalleni mitään voi.

Vierailija
4/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipua kuulemma oli vähän, kuin kuukautiskivut. mutta vähemmän kuin esimerkiksi hampaan paikkauksessa.

Vierailija
5/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne avaavat supistukset on jotain aivan hirveää!

Vierailija
6/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos ilman minkäänlaista kipua. Kysyn vaan.

Vierailija
7/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapäästä kolme-nelikiloinen mötikkä? Onko mies valitellut löysyyttä ennen ensimmäistäkään synnytystä?

Vierailija
8/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut nopeasti ohimenevinä tms., mutta minusta tuntuu että jälkeenpäin kivut tuntuvat vähemmän pahoilta, ja samalla se on yhdenlainen kirkas kruunu sekin, että on niin kova nainen ettei synnytyskään satu. Että tässä sitä ollaan niin reippaita että voitaisi synnyttää mökkisaunassa kuten entisaikojen suomalaisnaiset.

Vierailija
9/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mullakin oli täysin luomusynnytys,ja vain supistukset sattui..ponnistusvaihe ja kun vauva työntyi ulos ei tuntunut juuri missään..tämä oli mun toinen synnytys ja ikää mulla 23v.

Vierailija
10/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen verran allekirjoitan, että mulle on kahdessa eri synnytyksessä tehty episiotomia. Toisessa supistuksen ja ponnistuksen aikana ja toisessa supistusten välillä. Supistuksen aikana tehty ei juri tuntunut ollenkaan, mutta supistusten välillä tehty kyllä sattui juuri niin paljon kuin sen voi kuvitella sattuvan.

Eli voi olla, että joillakin tämä puristava tunne toimii jonkinlaisena puudutuksena?

Vierailija
11/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimansa ja keskittymisensä eri tavalla. Toisaalta mulle kipu ei edes ole kamala asia vaan myös olen oppinut urheilijana elämään sen kanssa ja jopa nauttimaan siitä.

Ihmeellisiä naisia kun pitää löysäpilluiksi haukkua jos synnytys ei ole ollut sellainen asia josta jaksaa vuosien peräänkin käydä terapiassa.

Vierailija
12/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ponnistaminen on kyllä sattunut kauheasti ( 2 kertaa en ehtinyt saada puudutusta). Onneksi 2 kertaa sain paraversikaalipuudutuksen ja silloin ei ponnistus sattunut, eli 2 lähes kivutonta synnytystä on ollut, mutta ei siis ilman puudutteita.

Terv. 4 nopeaa synnytystä 1t15min-3t kaikki kestoltaan

Vierailija
13/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muka satu yhtään valehtelee.

tietty ihminen kokee kivun erilailla ja joku kestää sitä enemmän ku toinen mutta kyllä se synnytys sattuu.

Vierailija
14/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmeellisiä naisia kun pitää löysäpilluiksi haukkua jos synnytys ei ole ollut sellainen asia josta jaksaa vuosien peräänkin käydä terapiassa.

Ku ne on kivuttomuuden lisäks ollu korkeintaan 2h... Tuntuu et ei oo lupaa olla äiti ku ei oo verta ja suolenpätkiä näkyny.

Vierailija
15/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolme oon kivutta synnyttäny.

Onko oikeesti elämä kiinni siitä sattuuko synnytys vai ei?

Vierailija
16/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen reiän koko on normaalilla ihmisellä tosi pieni ja vauvan pää tosi suuri siihen verrattuna, täytyyhän sen alapään olla jotenkin tavallista löysempi jos ei satu lapsen ulostulo ollenkaan.

Vierailija
17/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään lue, että synnytyksen on pakko sattua edes ponnistusvaiheessa. :D

Vierailija
18/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai kaikkia sattuu enemmän tai vähemmän, bimbot ja itsekkäät pellet tekee siitä numeron.

Vierailija
19/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarvinnut mitään kivunlievityksiä tms. Nyt kolmatta odottaessani joudun käymään rv 36 jälkeen viikottain tarkistuksessa, jottei vauva syntyisi " vessanpönttöön" .

Kätilö sanoi molemmissa synnytyksissä, että on todella harvinaista mutta mahdollista :)

Vierailija
20/23 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään " löysä" , vaan jopa liiankin tiukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme