voiko tosiaan joku sanoa käsi sydämellä että synnytys ei satu yhtään?
tuolla toisessa ketjussa joku väitti että mitään ei ollut tuntenut eikä ollut saanut edes mitään kivunlievitystä.
jotenkin en kyllä voi uskoa että kivuton synnytys ilman kivunlievitystä vois olla mahdollinen. vai olenko väärässä?
tietty se toisille sattuu enemmän ku toisille mut että olis täysin kivuton...
Kommentit (23)
Kivut tuli vasta, kun olin 8 cm auki.
Tässä on se huono puoli, etten tiedä, milloin synnytys alkaa.
Mutta avauduin 8 senttiin asti, eikä sinä aikana kivut olleet mietoja kuukautiskipuja kummempia. Tunsin kyllä supistukset, mutta en tarvinnut mitään kipulääkettä ja pystyin olemaan ihan normaalisti.
Vierailija:
Kipua kuulemma oli vähän, kuin kuukautiskivut. mutta vähemmän kuin esimerkiksi hampaan paikkauksessa.
Itselläni on todella matala kipukynnys, otan aina joka kivistykseen buranaa kun en kestä särkyä yhtään. Alapäästäni olen aivan erityisen arka, gynen käynnit on yhtä helvettiä ja seksikin sattuu usein. Synnytystä odotin tietysti kauhulla, saliin mennessä sanoin että mulle pitää antaa kaikki mahdolliset puudutteet mitä löytyy.
Ok, supistukset olivat aika ikävän tuntuisia, mutta eivät juuri kovempia kuin kuukautiskivut yleensä. Ilokaasua sain, mutta muuta ei ehditty antamaan kun piti alkaa jo ponnistamaan. Lääkäri oli tarkistamassa kohdunsuun tilannetta epiduraalia ajatellen ja totesi että lapsi on jo tulossa. Enkä tuntenut muuta kuin että sieltä se nyt tunkee maailmaan. Tuntuu aivan käsittämättömältä ettei se sattunut enempää..
Uskon myös tuohon teoriaan että joillakin alapään hermot puutuvat synnytyksen ajaksi, muuten kivuton synnytys ei voi olla mahdollista.