Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

------2009 vauvatoiveet-----

30.12.2007 |

Hei!

Uusi viestiketju uuden vaihtuvan vuoden kunniaksi :) Sitten paastaankin jo pian tositoimiin! Mita teille muille kuuluu?

Mina sain eilen laakarilta luvan lopettaa epilepsialaakkeet ja siihen lopetukseen menee kuukausi (ne pitaa lopettaa vahitellen) ja sitten kuulemma viela tarvii kuukauden etta ne on varmasti pois elimistosta ja sitten onkin vihreaa valoa vauvalle :) Paitsi etta vasta maaliskuun lopulla aion lopettaa pillerit. Sitten taytyy vaan toivoa etta oma kierto palautuis nopeasti. Viimeksi pillereiden jalkeen meni 3kk ennenkuin tarppas. Kierukan poiston jalkeen tarppas heti.

Jannittaa jo etukateen sukulaisten yms. reaktiot, varmaan pitavat meita ihan hulluina, ulkomailla kun ollaan viela pari vuotta ja muutenkin ollaan oltu lujilla viime aikoina. Minkas teet kun vauvakuume iskee :D

Ma jo katsoin meidan vieressa olevan sairaalan sivuilta synnariosaston sivuja, siella on omat yksityishuoneet joissa on oma vessa :D Ja jos ei tykkaa ruuasta ne tekee sita mita haluaa ja koska haluaa. Taalla jenkkilassa kaikki palvelut on kylla parempaa luokkaa mita suomessa, mutta toisaalta kaikki sitten maksaakin 3 kertaa enemman. Sitten taalla on viela sellainenkin vaihtoehto, etta voi kayttaa ns. midwife:a, joka on katilo joka hoitaa koko raskauden ja synnytyksen. Se tulee kotiin tekemaan neuvolatarkistukset ja voi kotona synnyttaakkin jos haluaa (en kylla uskalla). Eli periaatteessa jos ei ole erityista syyta, ei tarvi kayda laakarilla kertaakaan. Mutta tiedan jo etukateen etta mulla on odotettavissa rask.diabetes (oli molemmissa raskauksissa) ja sen takia seurataan joka tapauksessa tarkemmin, etta ehka me valitaan sitten perinteinen laakari. Onko teilla muilla ollut ed. raskauksissa jotain erityista seurattavaa/komplikaatiota? Mua se jo etukateen arsyttaa, etta jos taas lihon 30kg (lihoin molemmissa raskauksissa sen) niin onpa kivaa laihduttaa taas kerran se pois!!! :/ No, lupasin itselleni laihduttaa nama seuraavat kuukaudet ja urheilla seka jatkaa sita liikuntaa raskausajankin, niin jospa se paino pysyis kurissa. Niin ja heti alusta alkaen noudattaa raskausdiabetes ruokavaliota.

Taalla on sekin erilaista, etta taalla kaydaan aina samalla laakarilla ' neuvolassa' ja joka kerta on ultra :) Aion talla kertaa kysya sukupuolen :) Niin ja taalla nimetaan lapset etukateen, etta jo synnarille mennessa kysytaan nimi... en tieda tykkaanko tuosta vai en, jos lapsi ei sitten naytakkaan silta minka nimen on keksinyt ja haluaa vaihtaa?!?

Nonniin, tulipas ajatusvirtaa! :) Hyvaa +++PLUSSARIKASTA ++++ uutta vuotta kaikille!

T:Moonagirl pojat 2004, 2006

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi jolla toiveissa olisi vauva vuodelle 2009. Nykyisen mieheni kanssa meillä on yhteisiä lapsia -04 ja -06 syntyneet pojat sekä syksyllä -07 syntynyt neitokainen. Yksi vauveli olisi vielä haaveissa ja olemme ajatelleet, että jo ikämmekin puolesta olisi melko piakkoin tervetullut. Ihan vielä emme kuitenkaan yrittämällä yritä vaan tarkoitus olisi aloitella yritystä kevään, kesän tai syksyn aikana. Toisaalta kuopuksemme on vielä täysimetyksellä joten voi olla, että vie kuitenkin tovin ennekuin edes tärppäis. Jos nyt josain syystä vauveli sais aikaisemmin alkunsa ei se mikään katastrofi olisi. Ehkäisynä meillä on ollutkin keskytetty yhdyntä, joten periaattessa jokin minimaalinen mahis nopeampaankin raskautumiseen saattais ollakin.

Itse haluaisin joko ihan alkuvuoden vauvan tai sitten vasta kesän jälkeen syksystä eteenpäin. En itsekään tiedä miks en loppukevään tai kesän vauvelia tahtois. Toisaalta kun tässä nyt omia ajatuksia pohdin niin eiköhän se ole aivan sama milloin syntyis kun vaan jossain vaiheessa vuonna 2009 meille tulisi.

Varsinaista vauvakuumetta en pode, sillä mullahan on vielä ihan vauva tuo pienimmäinen. Kun näitä ihania lapsosia kuitenkin on lyhyen ajan sisään jo kolme syntynyt niin miksipäs ei vielä yksi joukkoon mahtuisi ja samaan syssyyn sitten menis. Enpä ole kokenut tilannettamme mitenkään raskaaksi ja siksi vauvan- tai ehkäpä oikeammin lapsenkaipuu on meillä molemmilla.

Nyt kun vielä malttais mennä itse nukkumaan kun kaikki muut ovat jo tunteja nukkuneet. Nautin vaan niin älyttömästi tästä rauhasta kun saan aikaa itselleni ja voin touhuilla sitä mikä mulle on tärkeetä ja kuitenkin sellainen ihana tasainen tuhina kuuluu ympärillä.

Hyvää ja plussarikasta Uutta Vuotta kaikille!!!

-Aadalia

Vierailija
42/49 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Piti vaan alkaa kirjoittamaan viela, tanaan toissa kuume nousi taas joululoman jalkeen: kaksi naista odottaa viimeisillaan. Vaikka toisaalta kun heidan juttujaan kuunteli niin sita mietti etta jaksaakohan sita taas olla hengastynyt, lyllertaa, (toinen voi pahoin vaikka vk 32)miettia supistuksia jne. Ja pohtia muitten lasten suhtautumista ja omaa jaksamista... Silla jos jarjella oikein ajattelee, niin oman jaksamisen kannalta vois odottaa viela. Mutta sille kuumeelle ei voi mitaan :) Aion nyt laihduttaa sen minka voin viela seuraavat kuukaudet ja yrittaa muutenkin syoda terveellisimmin. Taalla jenkkilassa kun ei ole ruisleipaa ym terveellisia ruokia mita suomessa soi automaattisesti, taalla pitaa nahda vaivaa sen suhteen etta perhe syo terveellisesti. Niin ja kaksille kavereille syntyi vastikaan vauvat. Mulle on tullut joku ihme ajatus, etta kun meidan pojat on molemmat syntynyt kesalla, etta jos tama kolmas syntyisi talvella/kevaalla, se olisi tytto :DOtin juuri kayttoon myos (jo valmiiksi) www.yourdays.com oviskalenterin, jossa voi nahda mina paivina pitaa hommailla etta tulisi poika/tytto :) Hopojuttuja, kun se on kuitenkin 50/50 prosentit, mutta saa sita yrittaa ;) En mina kolmatta poikaakaan panisi pahaksi :) Kaksi ensimmaista on ainakin aivan ihania :) Nyt taytyy menna pyykkihommiin!

T:Moonagirl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tytärtä, 3v ja 1v8kk ja kyllä se kuume vaan alkaa taas nousta, vaikka olin varma, etten seuraavaan viiteen vuoteen halua ajatellakaan raskautta ja vauva-aikaa :) Tytöt on reippaita ja toimeliaita neitejä ja jostain hiipi mieleen ajatus, että kyllähän tähän kolmaskin lapsi sopisi. Mutta nyt odotellaan vielä muutama kuukausi ja ehkä sitten huhtikuulla käyn otattamassa kierukan pois. Mies olisi ollut valmis yritykseen vaikka heti, mutta itse haluan odottaa että kuopus täyttää kaksi ja alkaa olla pukemisen kanssa omatoimisempi.

Ihanaa, kun huomaa taas bongaavansa isoja masuja ja pieniä vauvoja. Hormonit taitaa tehdä tehtävänsä :))

Vierailija
44/49 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan kaikille siis selväksi että minäkin liityn joukkoon???!!! Että joskus osaakin sählätä näitten pikku näppäimien kanssa... :D

Eli täällä kans yksi ensi vuoden vauvasta haaveilija. Meillä yritys alkaa myös maalis-huhtikuussa, kuten monella muullakin. Varmaan monella tuo ajankohta senkin takia, että tulisi alkuvuoden vauva, joka saa olla luokkansa vanhimpia jne. :) No meillä se on yksi syy, mutta on olennaisempiakin syitä, joita en uskalla tässä sanoa, pelkään tunnistusta. Pelottaako ketään muuta koskaan että joku tunnistaisi näiden kirjoittelujen perusteella?

Hassua, vielä vähän aikaa sitten sanoin kaikille, että ei mulla ole vauvakuumetta. Mutta niin se vaan nopeasti näköjään syttyy!! Alkaa näkemään masuja ja pieniä vauvoja ympärillä, katse pyyhkäisee vaatekaupassa vauvanvaatteitten suuntaan, ja on mulla vähän kateuttakin, kun monilla kavereilla on jo toinen ja esikoinen saman ikäinen ku meillä. Mieskin on jo innoissaan aloittamaan!

Meillä ois siis toinen lapsi haaveissa. Eka on reilu parivuotias poika. En uskalla kertoa hirveesti meidän elämäntilanteesta, mut ihan käytännön järkisyyt on lykänny yrittämisen aloitusta. Saas nähdä kuinka käy keväällä. Jatkuuko tämä kuumeilu samanlaisena, rupeeko arveluttamaan, ja HUI, joku sano jossain täällä palstalla että kuukautiskierto oli ollu ihan tasainen, ja sitte ku rupesivat yrittämään niin kierto venähti. Että mitä vaan voi käydä.

Meillä eka sai alkunsa ekalla yrityksellä, yhdestä sänkykerrasta eikä oltu ees juuri suunniteltu että nyt yritetään. Mies vaan sano juuri ennen hommia et jätetään kumi pois, ja mä olin täpönä messissä :) Millaistahan on ruveta yrittämään näin suunnitellusti?

Hei haluttaisko me järjestäytyä jotenkin, että vaikka jos jossain vaiheessa aloitetaan taas uusi ketju, niin ruvettais keräämään listaan meidän " tietoja" , niinkuin oon jossain ketjuissa muualla nähny. Tyyliin

Aina-Unelma, haaveissa toinen

Tarja Halonen, haaveissa neljästoista

jne.

Mitä muuta tossa vois olla? Yrityksen aloituksen ajankohta? Se voi tosin muuttua kullakin.

Tulihan juttua. Ihan hassua puhua näitä asioita tuntemattomille, kun ei kertois niistä lähimmille ystävilleenkään :) Mut se on tän netin hyvä puoli.

Ketjuilemisiin,

Aina-Unelma

Vierailija
45/49 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös pelottaa, että joku tunnistaa kirjoittelun perusteella, siksi olenkin melko vähäsanainen elämäntilanteesta yms. Vaikka eihän se maailmaa kaada, jos joku tuttu täältä minut löytää. Tuntuisi vaan niin hassulta, kun en parhaimmille ystävillenikään ole vauva-aikatauluista puhunut. Ystäväni tietävät kyllä, että haaveilen ja todennäköisesti vain odottavat milloin kerron vauvauutisia.

Jonkinlainen järjestäytyminen on mielestäni hyvä idea.

Minä siis haaveilen esikoisesta ja yritys/tjottailu alkaa 04/08.

Vierailija
46/49 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minä myös kannatan tuota pinoutumista, siihen vois tosiaan keräillä jotain tietoja jokaisesta, tietenki jokainen laittaa sellasia tieoja mitä uskaltaa/haluaa :)

Olen minäki joskus miettiny, että mitä jos joku tunnistaa, mutta en jotenki usko, että kovin helposti, meitä on kuitenkin täällä aika paljon. Mua ei hirveesti haittaa jos joku tunnistaa, ainahan sitä voi kieltää kaiken ;)

Meillä saattaa vähän muuttua tuo yrittämisen ajankohta, ihan itsekkäistä syistä, myönnetään. Kesällä olis yks konsertti ja ollaan lähdössä sinne porukalla ja tietty ois kiva siellä lipitellä sidukkaa toisten kanssa, mutta jos se vauva tekee tuloaan ennen sitä niin eipä tuo hirveesti harmita, onhan noita juhlia ollu ihan tarpeeksi hih. Oon kyl vähän haaveillu kevät-vauvasta, että syntys joskus huhti-toukokuulla.

Mutta eipä paljon muuta, kirjoitelkaahan sisaret niin saadaan hyvä pinkka pystyyn :D

Toivottavasti tää mun kirjotus ei ollu liiansekavaa :P

Vierailija
47/49 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä kivalta tuo pinoutuminen, jos joku vaan viitsii sen tehdä. Itsellä ei osaaminen riitä sinne asti!;) Onpas kiva huomata kuinka moni muukin aikoo aloittaa yrittämisen maalis-huhtikuussa, saadaan sitten yhdessä jännäillä. Menis nyt vaan äkkiä aika edes sinne asti..

Vierailija
48/49 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että näenkin vain raskaana olevia naisia kaupungilla :) Ja isoa masua on ikävä, sitä ihanaa liikehdintää siellä sisällä. Nuorimmainen on nyt yli 3v ja on päätetty miehen kanssa kokeilla uudestaan.

Viime torstaina kävin ottamassa kierukan pois. Nyt päästään sitten tositoimiin mekin. Toivottavasti tärppäisi pian. Esikoiseen tarvittiin aikanaa hieman lääkärin avustusta, mutta kakkonen alkoi sitten aivan itsestään ja ihan odottamatta, mutta toki iloisena yllätyksenä. mitenkähän tällä kertaa käy?

Hauskaa oli kun kävin vapaapäivänä vähän alennusmyynti ostoksilla ja koska eräs ystäväni odottaa juuri nyt vauvaa, katselin myös vauvanvaate tankoa ja löysinkin sieltä todella ihanan bodyn semmoisen ruosteen värisen joka sopii sekä pojalle että tytölle. Kotona näytin sitten ostoksiani miehellä ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä että sitä ei mihinkään lahjaksi anneta vaan säilytetään tälle seuraavalla ;) joten hyvä tietää että en ole ainoa perheessä jolla vauvakuume vaivaa.

Kovasti on myös nuo vaunuja myyvien liikkeiden nettisivut alkaneet kiinnostaa. Nyt ainakin tiedän mitä ehdottomasti haluan vaunuilta.

Tukholmasta terveisin Jessiliina

Vierailija
49/49 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..alkaa meillä yritys:) Ja siihen tuntuu olevan ikuisuus! (vaikka eihän se ole kuin 4kk joka luultavasti menee ihan siivillä...niin varmaan!) Ollaan ensimmäistämme toivova nuoripari, ja ihan käytännön syistä (opiskelujen päättyminen, työt ym..) ollaan ajateltu tuon ensi vuoden alun olevan täydellinen kolmannelle perheenjäsenelle. Vaikka eihän sitä tiedä kuinka kauan sitten joutuu odottelemaan tärppiä... Mutta turha murehtia etukäteen, eikös vaan? :)

Mutta aivan ihanaa löytää täältä muita samassa tilanteessa olevia, ja saada mahdollisesti vertaistukea! Olisi tosi mukavaa jos pinouduttais ja sitten voitaisiin yhdessä jännitellä kun yritykset alkaa.. :)

Talvisin terkuin tikru