Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

------2009 vauvatoiveet-----

30.12.2007 |

Hei!

Uusi viestiketju uuden vaihtuvan vuoden kunniaksi :) Sitten paastaankin jo pian tositoimiin! Mita teille muille kuuluu?

Mina sain eilen laakarilta luvan lopettaa epilepsialaakkeet ja siihen lopetukseen menee kuukausi (ne pitaa lopettaa vahitellen) ja sitten kuulemma viela tarvii kuukauden etta ne on varmasti pois elimistosta ja sitten onkin vihreaa valoa vauvalle :) Paitsi etta vasta maaliskuun lopulla aion lopettaa pillerit. Sitten taytyy vaan toivoa etta oma kierto palautuis nopeasti. Viimeksi pillereiden jalkeen meni 3kk ennenkuin tarppas. Kierukan poiston jalkeen tarppas heti.

Jannittaa jo etukateen sukulaisten yms. reaktiot, varmaan pitavat meita ihan hulluina, ulkomailla kun ollaan viela pari vuotta ja muutenkin ollaan oltu lujilla viime aikoina. Minkas teet kun vauvakuume iskee :D

Ma jo katsoin meidan vieressa olevan sairaalan sivuilta synnariosaston sivuja, siella on omat yksityishuoneet joissa on oma vessa :D Ja jos ei tykkaa ruuasta ne tekee sita mita haluaa ja koska haluaa. Taalla jenkkilassa kaikki palvelut on kylla parempaa luokkaa mita suomessa, mutta toisaalta kaikki sitten maksaakin 3 kertaa enemman. Sitten taalla on viela sellainenkin vaihtoehto, etta voi kayttaa ns. midwife:a, joka on katilo joka hoitaa koko raskauden ja synnytyksen. Se tulee kotiin tekemaan neuvolatarkistukset ja voi kotona synnyttaakkin jos haluaa (en kylla uskalla). Eli periaatteessa jos ei ole erityista syyta, ei tarvi kayda laakarilla kertaakaan. Mutta tiedan jo etukateen etta mulla on odotettavissa rask.diabetes (oli molemmissa raskauksissa) ja sen takia seurataan joka tapauksessa tarkemmin, etta ehka me valitaan sitten perinteinen laakari. Onko teilla muilla ollut ed. raskauksissa jotain erityista seurattavaa/komplikaatiota? Mua se jo etukateen arsyttaa, etta jos taas lihon 30kg (lihoin molemmissa raskauksissa sen) niin onpa kivaa laihduttaa taas kerran se pois!!! :/ No, lupasin itselleni laihduttaa nama seuraavat kuukaudet ja urheilla seka jatkaa sita liikuntaa raskausajankin, niin jospa se paino pysyis kurissa. Niin ja heti alusta alkaen noudattaa raskausdiabetes ruokavaliota.

Taalla on sekin erilaista, etta taalla kaydaan aina samalla laakarilla ' neuvolassa' ja joka kerta on ultra :) Aion talla kertaa kysya sukupuolen :) Niin ja taalla nimetaan lapset etukateen, etta jo synnarille mennessa kysytaan nimi... en tieda tykkaanko tuosta vai en, jos lapsi ei sitten naytakkaan silta minka nimen on keksinyt ja haluaa vaihtaa?!?

Nonniin, tulipas ajatusvirtaa! :) Hyvaa +++PLUSSARIKASTA ++++ uutta vuotta kaikille!

T:Moonagirl pojat 2004, 2006

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaeläin:

[color=red]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08

[color=orange]Doodii, esikoisen ya 04/08

[color=purple]Kissaeläin, esikoisen ya 04/08. Minä 23v. [color=red][size=4]♥ [/size][color=purple]Muru 25v.

J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

Vierailija
22/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

J4nni:

Kissaeläin:

[color=purple]Kissaeläin, esikoisen ya 04/08. Minä 23v. [color=red][size=4]♥ [/size][color=purple]Muru 25v.

HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hhansen:

J4nni:

Kissaeläin:

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

Vierailija
24/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta piti silti yrittää kun näki tossa miten muut oli laittanu niitä:) Monella yritys näköjään alkaa huhtikuussa. En oo varmasti ikänä odottanut kevättä näin! Tammikuu ja olisi jo kevättä rinnassa:D

Mies alkoi tänään jutella miten sitten täytyy valmistella kaikkea vauvaa varten... Enkö olekaan miedän perheessä enää ainut jolla on vauvakuume!? Vaikka tuskinpa miehellä silti yhtä pahaksi pukkaa kuin meikäläisellä:) Hän tuntuu miettivän/suunnittelevan talouspuolta, auton ostosta ja muusta puhelee:) kun taas minä keskityn tuohon tunnepuoleen. Mies on meidän talon järjen ääni, palauttaa mut aina maan pinnalle kun haaveilut yltyy liian suuriksi. Mutta on se silti ihanaa huomata että mieskin todella haluaa lapsen ja alkanut myöskin haaveilla. Eräänä päivänä hän tuijotteli mua ruokapöydässä ja pohdiskeli, että minkä väriset silmät meidän lapselle mahtaisi tulla:)

Vierailija
25/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08

Doodii, esikoisen ya 04/08

Kissaeläin, esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=Magenta2] Kitteni-81 esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

HHansen, kiva löytää toinenkin jolla mies hiukkasen vanhempi :)

Ai niin, jos onnistuin klopioimaan niin ettei värit näy niin pahoittelen, oon vähän tonttu vielä näissä väri- ym. hommeleissa :D

Vierailija
26/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä!! Ihan hirvee tuli tuosta mun viestistä xD xD

Miten tuon saa kopsattua niin, että väritki tulee??

Vierailija
27/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niin että painoin tuota vastaa tähän viestiin -kohtaa, sitten " lainaa alkuperäistä viestiä" , ja en sitten muuttanut mitään noita " värikoodeja" viestissä. Ne tuli sinne sitten ihan automaattisesti:)

Todella selkeää ja ammattimaista tietokonesanastoa:)

Vierailija
28/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä laitan uudestaan tuon ketjun niin helpompi seuravalla sitten kopsata :)

Vierailija
29/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikru.:

hhansen:

J4nni:

Kissaeläin:

[color=purple] Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

Vierailija
30/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[color=purple] Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 30 & mies 33

[/quote]

Vierailija
31/49 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[color=purple] Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[/quote]

[/quote]

Vierailija
32/49 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaffa76:

[color=purple] Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=red]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

33/49 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveä vauvakuume, tyttövauva 9kk! mies ei suostu millään toiseen lapseen. ensin vihjailin paljon, nyt olen jo lopettanut " niskaan hengittämisen" ja poden kuumetta yksin!! kerran sain vauvahaaveeseeni vastauksen ehkä, mutta sen jälkeen on tullut pelkkää ei ikinäää! tosi ärsyttävää, kun itse en haluaisi lasten välille todella isoa ikäeroa! oma vauvahaaveeni on vauva 2009. olen niin surun murtama että itken aina kun näen pieniä vauvoja (jopa tv:ssä)!!! milloin hormoonit palautuvat normaaleiksi!?? on vähän noloa alkaa itkemään, esim. töissä jos asiakkaalla on pieni vauva tai hän on raskaana!!!!

Vierailija
34/49 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne palstalle en muistaakseni ole aikaisemmin kirjoittanutkaan, Taustalla olen jo kesästä kuitenkin vähän väliä pyörinyt... Elikkä meillä kaksi poikaa ennestään 6- ja 4-vuotiaat, joille toivon pikkusisarusta vuodelle 2009

Meillä kanssa odotellaan tuonne huhti- toikokuulle, sillä rakentaminen, kesken ja haluan odottaa, ettää suurin osa urakasta on valmiina ennen raskautta. Ja toiseksi en haluaisi aivan loppuvuoden vauvaa. No eihän sitä laskeuttua aikaa voi kyllä ihan noin tarkasti kyllä suunnitella..

Lopetin pillerit juuri ja nyt ollaan suunnilleen kierron keskivaiheilla... Luulin bonganneeni jo oviksen, mutta kun aamulla mittasin lämmön, oli se edelleen matala. No tässä on muutamia kuukausia kierron normalisoitumiseen, ennen yrityksen aloittamista.

Tässä kierrossa ollaan oltu vähän liian rohkeita pupuilemaan, Eihä sitä kondomia aina voi muistaa ottaa alusta asti käyttöön...Vai voiko=)

Mutta tuntuu todeeeella pitkältä odottaa tuonne kevääseen asti. No ehtiihän tässä ottaa muutama ylimääräinen kilo pois ennen raskautta. Katsotaan onnistuuko=)

Mua kanssa hieman jänskättää sukulaisten reaktiot... Viimeisin vauva vaativa jne... Mutta mitä tälle kuumeelle tekee...

Vierailija
35/49 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas, juteltiin illalla miehen kanssa, että aletaan oikeasti tositoimiin heti huhtikuussa, tammivauva tähtäimessä siis :)

Kaksi ekaa saaneet alkunsa heti ekassa kierrossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. No, kunhan 2009 syntyis niin olis ihanaa!

Ei tää odotuksen odotuksen odotus enää niin pitkältä tunnu, kun vuosikin jo vaihtuu ja kevättä kohti mennään.

T.Jaffa

Vierailija
36/49 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös huhtikuussa tarkoitus aloittaa yritys. Tammivauva olisi tällä hetkellä haaveissa, mutta sehän saattaa muuttua vielä monet kerrat, jos tärppiä ei heti kuulu.

Eihän tässä ole kuin kolme kuukautta enää huhtikuun alkuun, kääk! Itse olen kuumeillut enemmän ja vähemmän jo puolitoista vuotta. Ensimmäisestä kullannupusta siis haaveilemme!

Meitähän on monta maalis-toukukuussa yrityksen aloittavia!

Oikein onnellista ja yllätyksellistä uutta vuotta jokaiselle!

Vierailija
37/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritetään kanssa sitten huhtikuussa! Mies on meistä se " kovemmin" vauvaa toivova. Meillä on poika 1v2kk ja mies toivoisi pojalle pikkuveljeä leikkikaveriksi. Minä puolestaan toivon tyttöä, taas;) En voi sille mitään vaikka koko ajan vakuutan itselleni, että on ihan sama kumpi sieltä tulis. Ja kyllähän se loppupeleissä on sama, että kumpaa sukupuolta vauva on.

Jännittää vaan kovasti, että miten pärjään kahden lapsen kanssa. En oo perinteinen äitityyppi. En nauti ruuanlaitosta, enkä siivoamisesta yms. Kotia tykkään kyllä laittaa ja toki hoidan kaikki pakolliset työt. Mutta sellaista perinteistä äitiä minusta ei kyllä mitenkään saa. Minä lähden puolestani pojan kanssa pulkkamäkeen laskemaan ja metsään retkelle. Ensimmäistäkin odottaessa sanoin odottavani lasta eikä vauvaa. Mulla kun ei ikään oo ollu varsinaista vauvakuumetta vaan oon halunnu lapsen. Samoin kuin naimisiin mennessäkin en odottanut häitä vaan naimisissa oloa. Ymmärrättehän?

Vierailija
38/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti mahdun mukaanne toivomaan vauvelia vuosimallia 2009.

Olen aikoinaan kirjoitellut tuonne keskospuolelle enemmänkin, tosin eri nimimerkillä (enää en jostain kumman syystä saanut kirjauduttua sisään sillä). Eli meillä on siis joulukuussa 2002 syntynyt poika, joka otti varaslähdön maailman ja syntyi rv 32.

Toisesta lapsesta olen haaveillut jo useamman vuoden, aluksi tosin " salaa" mieheltäni, joka kovasti säikähti ensimmäisen syntymää (istukan irtoamisen vuoksi hätäsektio, jossa vaarassa olimme kyllä sekä äiti että vauva). Pikkuhiljaa aloin miehellekkin vauvakuumesta puhelemaan ja rehellisyyden nimissä on sanottava, että kyllä meidän perheessä vauvakuumeesta " kärsin" ensisijaisesti minä. No, nyt asiasta ollaan nyt muutaman vuoden ajan puheltu sivulauseissa silloin tällöin ja kyllä se mieskin kuulemma vielä toisen lapsosen haluaisi =) Varovasti on kuiskailtu että ehkäisyn voisi jättää kesän aikana pois ja hiljaa toiveissa olisi kesän 2009 vauva. Esikoinen aloittaa koulun syksyllä 2009 ja mikäs sen mukavampaa olisi kuin olla silloin kotona.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Vierailija
39/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies näytti vihdoin vihreää valoa vauvan yrittämiselle! Varmaan meilläkin sijoittuu maalis-huhtikuulle yrityksen aloittaminen ihan käytännön syistä, pillereitä vielä muutama liuska jäljellä :D

Eli sitten tosiaan ensi vuoden alkupuolelle menis la, mutta toisaalta olen aina ajatellut, etten ole kovin hedelmällistä tyyppiä, niin ollaan kyllä asennoiduttu siihenkin, ettei tärppiä heti tule.

Ai niin, kyse olisi molempien ensimmäisestä lapsesta, eli jännittää ja välillä kauhistuttaakin, että onkohan sitä valmis hih.

Vierailija
40/49 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku tuonne edelliseen ketjuun jo totesin niin mies ei vielä oo näyttäny meillä vihreää valoa tälle vauva-asialle. Tai on kyllä sanonu että meille tulee vielä 1 lapsi mutta hänen mielestä ei vielä vuonna 2009 ;O/

No katotaan nyt miten aika muuttaa ajatuksia. Odottelen kaikessa rauhassa (missä rauhassa.... ku vauvakuume on miljoonassa ja vain vauvat ja odotus pyörii mielessä.. heh) ainakin kesään asti. Sitten vois kysyä mieheltä uudestaan onko mieli muuttunu ajankohdan suhteen. Ei viiti olla kokoaikaa höpöttämässä asiasta ;)

Pienempi tyttö on jo nukkumassa meillä ja isompi pelaa vielä jotain peliä leikkihuoneessa. Pitäis sekin viedä jo nukkuun ku kello on kohta jo puol 22. Isompikin oli jo hetki sitten vuoteessaan unta yrittämässä mutta sitten mies tuli töistä ja tietty sitä pitää päästä isin kans rupatteleen ku ei oo koko päivänä nähneet :)

Huomenna ois taas työpäivä. Täytyy kait itekkin lähtä nukkumaan.

HURJAN PALJON ONNEA KAIKILLE TEILLE VUODELLE 2008! JA TIETYSTI

PIKAISIA TÄRPPEJÄ TEILLE JOTKA ALOTATTE VAUVATOUHUT KOHTA :)

~mirella~