Paras pesuaine astianpesukoneeseen ?????
..Sonetin konetiskiaineen? Mulla seisoo puolikas purkkia käyttämättä kun astiat oli ihan harmaita!Neuvopa, niin ei mene rahat hukkaan.
Kommentit (14)
Oletko, thankat, tai joku muu, jo kokeillut omenaviinietikkaa kirkasteena? Onkohan sillä olla haittavaikutuksia koneeseen?
Olen pitkään yökkinyt työpaikalla mm. koneessa pestyjä kuppeja ja laseja, joihin hanasta laskettu vesi saa pinnalleen oikein herttaisen kuplavaahdon. Yäk! (Tähän samaan törmää ravintoloissa.) En siis haluaisi kirkastejäämiä sisuksiini ja koitan löytää kirkasteelle myrkytöntä vaihtoehtoa. (Kone on huono eikä säätämisetkään auta.)
Moi,
ottamatta sen kummemmin kantaa pesuaineiden valintaan, niin pakko on vain oikaista tämä legenda astianpesuaineiden jäämien näkymisestä ruumiinavauksessa. Tunnen työni puolesta useita oikeuslääkäreitä, joista kukaan ei koskaan uransa aikana ole törmännyt moiseen, esim. joskus kerrottuun "sisäelimet vihreitä" -juttuun. Ja eräälläkin uransa aikana liki 40 000 avausta takana!
Eipä muuta kuin mukavaa joulua kaikille!
Meillä on toiminut hyvin myös tuo Sonetin konetiskiaine joka on jauheena. Vaikuttaa riittoisammalta verrattuna tabletteihin. Luulenpa, että lopputulos ja astioiden puhtaus monen asian yhteissumma; oikea pesuohjelma, pesuaineen oikea annostelu ym. Itse etsin hyvää ympäristöystävällistä kirkastetta ja sainkin loistovinkin, että omenaviinietikka ajaa ihan saman asian ja kirkasta pitäisi tulla!!! Vinkin sain vasta tänään, joten pääsen kokeilemaan vasta illalla. Oman vesilaitoksen nettisivuilta kannattaa muuten vielä tarkastaa kotiin tulevan veden kovuus ja säätää koneen annostelut ( suola+kirkaste) sen mukaan. Pyrkimys kuitenkin elää mahdollisimman kemikaalittomasti. Raikkaita tiskihetkiä kaikille!
Meille on tulossa astianpesukone vuoden vaihteen jälkeen, helpottamaan arkea.
Nyt ihmettelen mikä olisi paras pesuaine koneeseen, olen joskus lukenut jostain, että saattaa jäädä ihmiseen näitä aineosia pesuaineesta, ja patologi voi kertoa jos ruumin talossa on ollut tiskikone.
TISKIAINEEN TULISI SIIS OLLA IHMISELLE JA LUONNOLLE YSTÄVÄLLINEN.
Luulisi että nämä ekologiset astianpesuaineet olisivat myös ihmiselle terveellisempiä.
Kerropa mitä astianpesuainetta käytät koneessa, käytäkö huutelukirkastetta sen kanssa? Ja onko myös tehokas? Meidän lähikaupassa olisi (olikohan nimi nyt) ecover merkkistä, onko kokemuksia siitä? Ei ainakaan tarvitsisi mennä erikseen ostamaan. Mutta ei haittaa vaikka hyvän astiapesuaineen tilaa netistä, ostan aina kuitenkin jotain muuta samaan pakettiin ja voihan aina tilata useamman.
Vastauksia odotellaan
T : Maria
paras on naturesin pesuaine!
Sisältää esipesun, kirkasteet, pesun ja vieläpä puhdistaa koneen. Sillä on bra miljöval-merkki, joka on tosi tiukka luonnonsuojelumerkki. Hinta 6 e, mutta paketti sisältää 25 tabl, joka kannatta halkaista. Saa 50 koneellista. Olen verrannut kaupan hintoihin ja ei häviä edullisuudessa. Tilataan netistä ja saa myös muut luontoystävälliset pesuainet samasta kaupasta!
Lisätietoja: annulii75@luukku.com.
olen paljon käyttänyt Ecoverin konetiskitabletteja, en käytä mitään kirkastetta. Mielestäni tulee ihan puhdasta ja olen aika vakuuttunut heidän ympäristötietoudestaan. Kävin nettisivuilla tutustumassa heidän tehtaaseen ja tuotteisiin. Pakkauksessa on 25 tablettia (maksoi muistaakseni 7 euroa) jotka halkaisen ja silti tulee puhdasta. Ecoverilla on käsittääkseni myös jauhetta mutta en ole sitä itse kokeillut.
Hei! Mistähän tuota Naturesin konetiskiainetta voi tilata? Yritin etsiä, mutta en löytänyt... Kiinnostaisi kokeilla
eli www.naturesofscandinavia.com löydät jonkin verran tietoa tuotteet/optimal/konetiskitabl...
Laitatko viestiä mulle: annulii75@luukku.com, niin laittaa lisätietoja!
T. Anna
Muistanko ihan väärin vai voiko myös pesupähkinöistä tehtyä liuosta käyttää astianpesukoneeseen? Jos voi niin se olisi ainakin halpa ja luonnon sekä ihmisten kannalta hyvä.
Pesupähkinä liuosta voi laittaa tiskikoneseen. Ruokalusikallinen Natriumperkarbonaattia (ekover) tehostaa tulosta.
Eräs ystäväni käyttää tiskikoneessa ruokasoodaa. Pesee kuulemma puhtaaksi. En tosin ole itse kokeillut, enkä tiedä aiheuttaako tiskikoneelle haittaa.
Juu, mä tein pesupähkinöistä liuosta, mutta ei pessyt puhtaaksi. Meillä juodaan rasvaista maitoa ja lasit oli aina ihan harmaat.
Ensin haluan kiittää kaikista vastauksista.
Pari päivää ennen kuin ast.p.kone tuli talon sorruin lähikaupasta halpis ast.p.k ainetta hintaan 1,44¿ 1,5 kg. Tuote poistui kaupan valikoimasta ja oli sen takia noin halpaa. Tarkoitus oli käyttää tämä tosi halpa ja sitten ostaa ekoa.Usein oli likaisia astioita jopa vaikka huuhtelin astiat ennen täyttöä. Sameita laseja oli usein ja aine todella huonoa. Se pesuaine jää käyttämättä loppuun ellei sillä nyt voi vessapyttyä pestä.
Tänään ostin samasta kaupasta ecoveria ja pistin kovaan testiin. Eilisiä lasisia jogurttikulhoja jota ei ollut huuhdeltu. Ja meillä on sellainen tapa kun päivittäin syömme juustoa että juustohöylä ei mene edes joka päivä tiskiin vaan säilytetään jääkaapissa. Tänään se oli tosi yäk näköinen ja olin varma ettei tulisi tiskikoneessa puhtaaksi. Ecoveria laitoin sen puolikkaan ja lyhyin pesuohjelma (minulla ei ole koneessa sitä 30min vaan lyhyin ohjelma 82min eco).
Olin todella yllättynyt joka ikinen astia oli puhdas ja lasit kirkkaat. Jopa se juustohöylä loisti puhtauttaan.
Ecover on paras.
Meillä käytetään Sonettin aineita: pyykinpesussakin mutta nyt myös astianpesussa. Sonett konetiskitabletit puolikkaina riittää puhdistamaan melko likaisetkin astiat.
Saatavana jauheena ja tabletteina hyvin varustetuista luontaistuotekaupoista. Myös Ruohonjuuri, Ekolo, Kestovaippakauppa, Jutta Design, ym. myyvät tätä!
Saman valmistajan kirkastekin olemassa, kunhan edellinen loppuu.
Kokeilin joskus noita pesupähkinöitä koneessa. Puhdasta tuli, mutta kuukauden kuluttua koneen poistoputki meni tukkoon rasvasta. Ilmeisesti pähkinäliuos ei poistanut rasvaa samalla tavalla kuin oikeat pesuaineet ja rasva keryi poistoputken seinämiin. Sitä sitten yhden illan kaavimme pois - yökkää hommaa! Eivät siis sovi pesupähkinät tiskikoneeseen...