Onko kukaan hakenut kuukautta ennen äippäloman alkua vakituista työtä?
Miten kävi? Miten raskauteen suhtauduttiin? Olitko entuudestaan tuttu siellä? Mua houkuttelis kun tarjolle on tullu vakituinen työ työstä jota oon tehny tässä jonkun aikaa. En vaan tiiä onko pokkaa hakea sitä pallomahaisena ja jäädä samantien äitiyslomalle jos sen saisinkin...? Mielipiteitä...
Kommentit (5)
eli kun koeaika oli loppu, kerroin pomolle jo samana päivänä että odotan... sen verran mukava ja tuttavallinen työporukka, että halusin mahdollisimman pian jutella aiheesta vapaasti esim tauoilla kahvipöydässä, enkä muutenkaan halunnu salata sitä pitempään. ainakaan meillä ei kuulema olisi vaikuttanut, vaikka koeaika olisi ollut kesken kertoessani (periaatteessa tiesinkin sen, mutta otin varman päälle).
nytkin asenne esimiesten puolelta on ollu se, että laskeskellaan yhdessä, mistä kuukausista saa haettua parhaan mahdollisen äitiyspäivärahan yms. tää meni hiukan aiheen vierestä, mutta kumminkin: monelle pomolle raskaus ei ole mitenkään paha juttu! tosin, mun esimiehet on itsekin " töissä" firmassa, eli puljun omistaja ei ole suoraan oma esimieheni. joten sekin tietysti voi vaikuttaa asiaan, kun pomoni ei maksa sairaslomiani tai äitiyslomaani omasta pussistaan, vaan ilmoittaa tiedot palkanlaskentaan ikään kuin " ulkopuolisena" . tosin tietääkseni " herra isoherrakaan" ei ole kauhistunut kenenkään raskausuutisista...
Ite en oo hakenu, mutta jos oman alan työpaikka tulee avoimeks äitiyslomani aikana, niin haen paikkaa kyllä!
Eihän se mitään maksa ja aina kannattaa yrittää!
Eli ilman muuta sun kannattaa paikkaa hakea ja kokeilla, kuinka käy!
mammutti
Olin ollut saman työnantajan palveluksessa reilun vuoden, kun vakituisia paikkoja tuli avoimeksi. Haastatteluun mennessäni raskaus oli noin viikoilla 20, enkä ollut töissä asiasta vielä kertonut.
Luulen esimieheni tienneen odotuksestani, mutta siitä ei ole ollut missään vaiheessa puhetta töihin liittyen.
Eli sain paikan ja raskauteni on nyt loppusuoralla. Virallisessa toimessani ehdin olla vain muutaman päivän, kun jouduin sairaslomalle.
Tottakai kannattaa paikkaa hakea, oli raskaana tai ei, jos työ kiinnostaa. Arvostus lähtee itsestäsi, jos et pidä itseäsi " pallomahoinesi" varteenotettavana hakijana, ei sitä varmasti tee työhönottajatkaan ;) Ei normaalisti etenevä raskaus ole mikään syy tehdä näitä asioita toisin.
Tsemppiä!
KJ25 38+3
ja yhden lukukauden viimeisen 7v. aikana kun on saanut lapsia tiuhaan. Vaan onpa vakipaikka odottamassa joskus kun palaa kokonaan töihin.
Mun pitkään tehtyyn sijaisuuteen oli kanssa aukeemassa vakipaikka niihin aikoihin kun jäin ä-lomalle. Pomo kuitenkin pitkitti paikan laittamista haluun kunnes olin jäänyt ä-lomalle kun ei tahtonut että haen paikkaa. Se täytettiin talon sisältä ja paikan sai ihminen joka tuli jatkamaan sitä sijaisuutta jota olin tehnyt. Harmitti hirveesti mutta minkäs tein. Vakityötä ei ole sitten vieläkään.
mutta kuulin myöhemmin että siihen oli valittu henkilö joka oli sillä hetkellä äitiyslomalla. Eli kyllä minusta voit ihan hyvin hakea. Jos työnantaja on fiksu ja katsoo asioita pitkällä tähtäimellä, ei raskaus ja äitiysloma tunnu missään. Ja siis laitontakin se olisi että syrjittäisiin raskaana olevaa hakijaa. Jos olet kokenut ja hyvä, varteenotettava hakija, niin tuskin sinua kieroon katsotaan edes ajatuksen tasalla. Hae ihmeessä, jos koet että paikka kiinnostaa!