Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"vuokrakohtu"! Onko Suomessa kukaan auttanut lapsettomuudesta kärsivää

Vierailija
12.11.2008 |

pariskuntaa? Esim. sukulainen synnyttänyt parikunnan biologisen lapsen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran tunnekylmä (:D), että omakin esikoinen tuntui vieraalta jonkun aikaa syntymän jälkeen. Ihana hän tietysti oli. Tietysti seuraavissa raskauksissa tilanne voisi olla eri, kun on jo yhteen synnyttämäänsä lapseen rakastunut, mutta siihen voisi jonkun verran vaikuttaa raskausajan asennoitumisella.



Lähtisin vuokrakohduksi ainoastaan jos tietäisin että biologiset vanhemmat ovat oikeasti hyviä vanhempia synnyttämälleni lapselle. Sukusolut olisivat vieraita eli lapsi ei näyttäisi omalta syntyessään. Ja sopimuksessa olisi kohta, että siinä tapauksessa että jotain hämminkiä tulee, esim. pariskunta ei haluakaan lasta tai he kuolevat, lapsi jää minulle ja korvaus on sen mukainen. En haluaisi jättää lasta mihinkään laitokseen. Ainoa asia mitä pohtisin näiden jälkeen, olisi se että onko lapselle haitallista joutua kokonaan eroon siitä tutusta kehosta jossa on kehittynyt, ja kärsiikö lapsen terveys siitä ettei hän saa äidinmaitoa, varsinkin sitä "ternimaitoa". Mutta sama ongelma on niissäkin tapauksissa että lapsi adoptoidaan heti syntymän jälkeen, tai lapsi joutuu pitkäksi aikaa tehohoitoon tai äiti menehtyy tms. Tai myös jos äiti ei halua/voi imettää yhtään. Toisaalta imettäminen oli ainakin viime kerralla alkuun niin kivuliasta, ettei se ainakaan lisäisi läheisyyden tunnetta lapseen, joten ihan hyvin voisin syntymän jälkeen imettää lasta sen verran että hän saa ne ternimaitotipat, ja sen jälkeen pumpata maitoa (rahat tietysti kilisisi tilille...) joitakin viikkoja/kuukausia.



Eli voisin lähteä tähän, mutta ymmärrän miksi se on kielletty. Ehkä voisi onnistua ideaalimaailmassa.

Vierailija
22/32 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisin tähän vain, jos tyttärilläni olisi lisääntymisongelmia. Heidän kohdallaan olisin valmis vielä päälle 50 v. vetämään hormoneja nassun täyteen ja kantamaan ja synnyttämään oman lapsenlapseni. Tässä nyt ei puhuttaisi mistään rahallisesta korvauksesta, joten minusta tällainen tulisi sallia.



Sitten, jos puhuttaisiin minun omista siskoistani, joilla olisi tällainen ongelma, niin en usko, että veri olisi tarpeaksi sakeaa, jotta lähtisin tätä tekemään.



Omien lasten vuoksi olisin valmis, en muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikään normaali kuukausipalkka ei kyllä riittäisi alkuunkaan vaan lottovoittoa saisi summa lähennellä. Tai ehkä jos peruskuukausipalkan päälle laskettaisiin työajaksi 24/7, vaarallisen työn lisä, raskaan työn lisä loppuajalta ja etenkin synnytyksestä, pyhätyöt, ilta- ja yötyöt, ei vapaita, ei lomia...



Jollekin läheiselle varmaan voisin tehdä ilmaiseksi saman, mutta enpä tiedä, siinä tilanteessa ongelmat olisivat hieman erilaiset jos lasta näkee sitten jatkuvasti.

Vierailija
24/32 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisa tanssija Tiina "Timantti" on myynnyt 20 000 eurolla kaksi vauvvaa sairaalle vanhalle rikkaalle naiselle ja hänen miehelleen. hän kävi venäjällä hedelmöittämässä itsensä tuon pariskunnan kustantamana. lapset eivät ole Tiinan geenejä..jostain kumman syystä ei häntä ole ilomoitettu viranomaisille vaikka on asioinnut yksityisillä lääkäreillä helsingissä, antanut rahasta lapset pariskunnalle ja synnytänytkin helsingissä..Kummalista touhua, mistä lähtien melkein viisikymppinen tulee raskaaksi normaalisti, eikö sairaloissa tarkisteta että lapset todella olivat hänen, sillä hänen geenejä ei noissa lapsissa ole.Sairasta tuohua

Vierailija
25/32 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on joiltakin aivan hullunkurisia ajatuksia vuokrakohdusta; viitaten bisnekseen, äidin ja isän rooliin biologisesti jne. Mielestäni lapsen biologiset vanhemmat ovat he, joilta munasolut ja siittiöt otetaan, EI vuokraaja tai saatika hänen miehensä! Vuokraaja "lainaa/vuokraa" kohtuaan heille, joilla ei ole mahdollisuutta itse kantaa lasta. Tästä tilanteesta hyötyisivät hurjasti sellaiset pariskunnat, jossa nainen on jonkin sairauden, kohtunsa menettämisen tai muun fysiologisen esteen tai ongelman vuoksi ITSE estynyt kantamasta lasta.

Tässä törmätäänkin heti jo aiemmin kommentoivien laillisiin ja eettisiin kysymyksiin. Luulen ja TODELLA toivon, että jos tällainen laki Suomessa astuisi PIAN voimaan olisi itsestään selvää, että niin vuokraaja kuin tulevat BIOLOGISET vanhemmatkin tutkittaisiin tarkasti niin fyysisesti kuin henkiselläkin tasolla alojen ammattilaisten turvin. Näen, että suurin kysymys on henkisellä puolella juuri se, että mitä tehdään tilanteessa, jos lapsi syntyykin vammaisena? Toinen huolen aihe on tietenkin vuokraajan terveyden tila raskauden aikana, synnytyksessä sekä sen jälkeen. Tai millaiset velvollisuudet ja oikeudet biologisilla vanhemmilla on olla jälkeen päin yhteydessä vuokraajaan tai päin vastoin? Varmasti huono vertaus, mutta emmehän ole useinkaan yhteydessä vuokranantajaan, kun muutamme pois vuokra-asunnosta, vai olenko täysin väärässä?

Se, miksi paasaan tästä aiheesta koskettaa minua itseäni kovasti!! Olen 33-vuotias lapseton nainen. Mieheni kanssa olemme olleet parisuhteessa jo 14 vuotta, joista 7 vuotta naimisissa. Synnynnäisen sairauteni vuoksi emme ole voineet hankkia lapsia, koska kehoni ei pysty kantamaan tätä. Olisi todella suuri riski menettää sekä lapsi, että oma henki!! Nyt on noussut keskusteluun se, sallitaanko kirkollinen vihkiminen homo- ja lesbopareille tasa-arvon nimissä. Itse olen sitä mieltä, että siinä missä nainen ja mieskin voidaan vihkiä avioliittoon niin samoin voidaan sallia se myös samaa sukupuolta olevien kohdalla. Mutta tässäpä piileekin sellainen "vaara", että lain mentyä läpi, heille voitaisiin myöntää myös adoptio-oikeus..... sitä minä en sallisi!! On luonnollista, että lapsen hankkimiseen tarvitaan molempien sukupuolten sukusoluja, joita vuokrakohtu asiassa biologiset vanhemmat pystyvät tarjoamaan, mutta samaa sukupuolta olevilla pariskunnilla se ei vain kerta kaikkiaan ole luonnollisestikaan mahdollista! Vasta sen jälkeen, kun vuokrakohtu tulee lailliseksi voin hyväksyä sen myös homo- ja lesbopareille. Adoptiolakikin on Suomessa melko kankea. Esimerkiksi meidän kohdalla sekään vaihtoehto ei olisi mahdollista. Nyt en ole tarkistanut viimeisimpiä vaatimuksia koskien adoptiota, mutta kymmenkunta vuotta sitten adoptioon liittyi mm se, että avioliitoa piti olla takana päin muistaakseni 5 vuotta, varallisuus ja taloudellinen tila piti olla tietyllä tasolla, molemmilla tuli olla vakituinen työpaikka (vai riittikö, että edes toisella oli?), molempien tuli olla terveitä jne. Voisinpa vaan esittää vastakysymyksen: ensinnäkin onko tänä päivänä enää "vakituisia virkoja/työpaikkoja", sillä alati kuulee milloin on irtisanottu tai vähennetty henkilökuntaa milloin mistäkin yrityksestä. Toiseksi, kuka on tänä päivänä "terve"? Koko ajan kansansairautemme lisääntyvät ja ilmenee henkisen puolen sairauksia mm masennukset, työuupuminen jne tai kuka tahansa meistä ihmisistä voi äkillisestikin sairastua tai pahimmassa tapauksessa menehtyä johonkin yllättävään sairauteen, tapaturmaan ja tämä asia koskee oikeasti myös nuorempiakin henkilöitä. Kolmanneksi, kuinka pitkään nykysin solmitut avioliitot kestävät? Tai kuka tämän päivän yhteiskunnassa voi rehellisesti sanoa, että taloudellisesti menee hyvin, kun koko ajan nostetaan sellaisia veroja, jotka kohdistuvat suoraan normaali elämän tarpeisiin; ruoka, energia, asuminen jne.

Ihmettelenkin tähän loppuun vielä sitä miten on mahdollista, että sellaiset henkilöt jotka ITSE ovat aiheuttaneet omat sairautensa -viittaan tässä nyt alkoholin, tupakan, huumeiden tai lääkkeiden käyttöön saatika sekakäyttöön- saavat lapsia, joista eivät voi pitää huolta. Ja tästä johtuen nämä lapset saavat jo heti syntymästä lähtien huonon alun elämälleen? Tähän lisättynä ja tarkennettuna vielä se, että usein äidit käyttävät aineita jo raskauden ajan ja aiheuttavat vaurioita jo sikiövaiheessa, jolla on kauas kantoinen vaikutus:(

Toivoisinkin ajatuksiini erilaisia näkökulmia, sillä olen päättänyt viedä asian eteen päin tavoitteenani saada Suomeen uusi ja uudistettu laki vuokrakohtu asiaan?!! Luulen, etten painiskele tämän asian kanssa yksin!!! Vielä jäi kommentoimatta aiheen bisnesnäkökulmaa ja tarkemmin vielä vuokraajan asemaa, mutaa saatanpa palata siihen myöhemmin.

Vierailija
26/32 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vuokraisit ja kuukaudessa 2000-2500

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nainen synnyttänyt siskonsa lapsen. Mutta munasolu oli muistaakseni myös tältä raskaana olleelta naiselta.

Vierailija
28/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös se ole nykyään kiellettyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä. Haluaisin kuitenkin tarjota tuollaisen vaihtoehdon läheisilleni. ap

Vierailija
30/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sittenhän tästä asiasta päätettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi vain mieleeni, että minustakin se oli aivan käsittämätön päätös.

Miksi lahjasoluilla hedelmöittäminen on sallittua(saa kyllä minun puolestani ollakin) mutta lainakohtu (joka tehtäisiin lainaaja pariskunnan omilla soluilla) kiellettiin.

Täysin käsittämätöntä, kysessä olisi pariskunnan ikioma täysin biologinen lapsi? Enkä ainakaan itse näe asiassa mitään eettistä pulmaa.

Miksi esim. kohduttomana syntynyt ei saa Suomessa "hoitoa" lapsettomuuteensa.

Vierailija
32/32 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 58v. Tyttäreni ei ehkä koskaan saa omaa lasta. Tekisin  sen koska vain hänen puolestaan. Olen terve ja kykenisin siihen.. ainakin hormonilääkityksellä, jota tämän ikäinen nainen varmaan jo siihen tarttis, kun omat menkat loppuivat jo reilu vuos sitten.