Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko lasten olla nakuna kun teillä on vieraita?

Vierailija
28.12.2007 |

Itse en ikinä ole antanut. Jos vaippaa vaihdetaan tai iltapesulle mennää vieraiden läsnäollessa on tietysti ok että vaihdon yhteydessä tulee nakuhetkikin eikä minua kiusaa jos lapsi juoksee hetken niin. Mutta...

olimme viemässä kummitytölle (2,5 v) joulupaketteja ennen joulua ja tyttö oli koko vierailun noin 1,5 tuntia ilkialasti. Eikä vahemmista siinä ollut mitään kummallista. Riehui vielä isoveljensä kanssa pylly pystyssä koko ajan.

Minusta se ei ollut kohteliasta meitä vieraita kohtaan, meillä on lapsille aina ennen vieriaden tuloa katsottu että on siistit ja puhtaat vatteet. En anna lasten juosta nakuna uimarannallakaan.

Onko muiden mielestä siis ihan normaalia että lapset juokseen nakuina vaikka tulee vieraita???

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa kukaan mitään kiksejä saa, mutta kyllä hyviä tapoja voi opettaa jo pienelle. Meillä ei huudeta muita tyhmäksi eikä juosta vieraiden ollessa alasti. Näitä perheitä joilla kaikkea saa tehdä jottei vaan rajoiteta, kohdataan sitten koulussa ja ollaan ihmeessä. Ei ole kotona opetettu tapoja niin mistä tietää miten tulee isommankaan käyttäytyä. Sitten huudetaan vanhempia V.... h...... ja ihmetellään että kuinkas se noin. Meillä yksi tuttavaperheen kolmivuotias istuu kahvipöydässäkin usein takapuoli nakuna ja vanhemmat vain hymyilee kun se neiti on niin hassu. Välillä nousee pöydälle istumaan, kyllä olin ihan hölmistynyt!

Vierailija
22/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis annoin kun lapsi oli alle 3-vuotias. Hän riisuu nykyäänkin vaatteet aluspaitaa lukuunottamatta jo eteisessä ja juoksee sitte puoli-ilkosillaan kotosalla.

Kun oli pienempi niin sai juosta niin pihalla kuin sisälläkin (vieraita tai ei) alasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, kun oli pottaharjoittelut käynnissä. Muuten olisi kuulemma pissannut housuun, kun luuli housujen olevan vaippa.

Muuten ihan ok, mutta poika pyöritteli pikkuautoja ym peräaukossaan. Ei näyttänyt kovin kivalta ja oma lapsemme sitten leikki niillä paskaisilla autoilla... :( Äiti ei kiinnittänyt huomiota, vaikka toistuvasti huomautin asiasta ja yritin kysellä pojalta, missä housut ovat.

Vierailija
24/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö vanhemmat tajua, että muita se öyköttää, jos esim leluja suhrataan ja istutaan pöydillä josta muiden pitäisi syödä

Vierailija
25/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä että vieraiden tullessa ja juhlina ym. ollaan puettuna kivasti. Mutta mitä ihmeen pahaa on pienen lapsen alastomuudessa? Jotenkin pervoa vai? Kohteliaisuus, no tämänkin ymmärrän mutten tosiaankaan sitä että joku pitää alastomuutta ihmeellisenä asiana. Tuleeko jollekkin pedofiili olo kun näkee alastoman lapsen...pitäisiköhän sitten miettiä onko omassa päässä häikkää? Sori, mutta mikä olisi luonnollisempaa kuin pieni lapsi ilman vaatteita. Eteenkin kesäaikaan ;)

Vierailija
26/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto niin kuuma, että vaatteet päällä on tukalaa olla, itsekin olen yleensä alusvaatteisillani, vieraiden tullessa äkkiä nakkaan jotain ylleni. Lapset taas ovat olleet pylly paljaana koska opettelevat potalle ja ottavat edelleenkin pikkarit pois kotona ollessaan.

Jos meidän vieraita asia häiritsee niin pysykööt pois, talo elää tavallaan ja vieras kulkee ajallaan.

Vierailija
27/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jos meidän vieraita asia häiritsee niin pysykööt pois, talo elää tavallaan ja vieras kulkee ajallaan."

Tämä oli oikein hyvin sanottu, samaa mieltä!!!

T.32

Vierailija
28/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutosta ei tule tämä täti ainakin pysyy kauempana, minusta kunnioitusta voi osoittaa hyvillä käytöstavoilla niin aikuiset kuin lapsetkin. Joten jos teiltä joku tuttava häipyy " niin makaa kuin petaa" myöskin.

Vierailija
29/103 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraat tykkäävät siitä kun meillä saa olla rennosti, ihan omia itsejään.

Vierailija
30/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä etoo kun siskon lapsi istuu ruokapöydän päällä pylly paljaana, ja sen saman pöydän ääressä pitäisi sitten syödä.

Enkä tykkää siitäkään kun ei-oma lapsi änkee syliin istumaan paljaat sukuelimet kättäni vasten.

En saa kisejä vaan lähinnä puistatuksia.

Vierailija
31/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tai lähinnä tämä 2 vee neiti. Selkäni kun käännän tytölle ni jo se on alasti. Sillä vaan ei ne vaatteet pysy päällä.

Mun sisko ihmetteli ääneen tänään että onpas neitillä ollut kauan vaatteet päällä.

Yritän kyllä laittaa vaatteet päälle kun tiedän vieraita olevan tulossa, mutta eipä tarvitse neidin kuin käydä toisessa huoneessa niin saattaa tulla sieltä alasti pois. Varsinkin nyt kun tytöt saivat prinsessavaatteita lahjaksi, koko päivä on yhtä pukemista ja riisumista. Ja pitäähän niitä vaatteita vieraillekin esitellä, vaikkei 2,5v laitakaan välillä hametta ollenkaan, vetäisee vain pelkän topin ylleen :o)

Vierailija
32/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pyllynkaivelua ei mielestäni ole soveliasta harrastaa oli sitten housut päällä tai ei. (Joku kirjoitti, että tutun lapsi pyöritteli pikkuautoja pepussa kun toisetkin leikkivät niillä.)

Oma lapseni on syntymähäveliäs eli ei kehtaa olla vieraiden nähden ilkosillaan.

Juhlissa on tietysti hyvä jos on asianmukaisesti pukeutunut, mutta taaperoiden kohdalla ei etiketin tarvitse mielestäni olla kovin tiukka. Jos jotain tuttuja pyörähtää äkkiseltään käymään niin ei oel mielestäni outoa, jos lapset saa olla alasti.

Vierailija
33/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakuilu näyttää kyllä jäävän lapsilta itsestään pois kun kasvavat

Vierailija
34/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousut on oltava jalassa ja ruokapöydässä myös paita. Pöydillä meillä ei istuta paljaalla eikä verhotulla pyllyllä. Kesäisin saavat juosta nakuna pihalla, jos itse haluavat, koska olemme silloin mökillä, myös vieraiden aikana.

Vierailija
35/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on asunto niin kuuma, että vaatteet päällä on tukalaa olla, itsekin olen yleensä alusvaatteisillani, vieraiden tullessa äkkiä nakkaan jotain ylleni. Lapset taas ovat olleet pylly paljaana koska opettelevat potalle ja ottavat edelleenkin pikkarit pois kotona ollessaan.

Ilmastonmuutos ei taida teitä puhuttaa?

Vierailija
36/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sivistymättömyydestänne, miten sen nyt ottaa.

Vierailija:

Jos meidän vieraita asia häiritsee niin pysykööt pois, talo elää tavallaan ja vieras kulkee ajallaan.

Vierailija
37/103 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä vieraat tykkäävät siitä kun meillä saa olla rennosti, ihan omia itsejään.

Vierailija
38/103 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikinä ole antanut. Jos vaippaa vaihdetaan tai iltapesulle mennää vieraiden läsnäollessa on tietysti ok että vaihdon yhteydessä tulee nakuhetkikin eikä minua kiusaa jos lapsi juoksee hetken niin. Mutta...

olimme viemässä kummitytölle (2,5 v) joulupaketteja ennen joulua ja tyttö oli koko vierailun noin 1,5 tuntia ilkialasti. Eikä vahemmista siinä ollut mitään kummallista. Riehui vielä isoveljensä kanssa pylly pystyssä koko ajan.

Minusta se ei ollut kohteliasta meitä vieraita kohtaan, meillä on lapsille aina ennen vieriaden tuloa katsottu että on siistit ja puhtaat vatteet. En anna lasten juosta nakuna uimarannallakaan.

Onko muiden mielestä siis ihan normaalia että lapset juokseen nakuina vaikka tulee vieraita???

Haha höhö?!?!? ei todellakaan oo sopivaa varsinkin jos tulee vieraita no rannalla on ok ja sillee jos vaihtaa vaipan keittiössä ja muu porukka on olohuoneessa tai päinvastoin on ihan ok kerran kun oltiin vaarin luona muutama vuosi sitten niin sen kumppanin lapsen lapsi tuli sinne niin piti vaihtaa vaippa ja pestä se tyttö kun oli kakkaa menny jopa selälle asti niin keittiössä ne pesi sen niin pimppi vilahti aina silloin tällöin se on ihan ok mutta vieraita aina tai siis kokoajan alsti not good in my opinion

39/103 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä kokoajan siis kyllä mun sisko oli potalla kerran tv eessä kun meillä oli vieraita mutta ei alasti pimppa vilahti vaan ehkä

Vierailija
40/103 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävää. Kiva määrä ulostebakteereja ja ties mitä kihomadon munia pinnoilla kun juostaan jatkuvasti ja tuollaisia aikoja pylly paljaana. Etenkin lapset, jotka todellakin ehtivät joka paikkaan ja eivät ole yleisesti ottaen todellakaan puhtaita, vaan jarruraitaa pukkaa olemaan vähän jokaisella.

Terv. Lastenlääkäri