Miksi huonotuloiset/köyhät on kaikkein kriittisimpiä saamiaan lahjoja kohtaan?
Tässä joulunpyhien jälkeen on tullut vierailtua useammalla mammakaverillani ja huomasin mielenkiintoisen ilmiön: ne, jotka marmattivat saamistaan tai lastensa saamista lahjoista, olivat poikkeuksetta kotiäitejä tai muuten huonotuloisia, vähän sivistymättömiä ihmisiä joilla ei itsellään olisi varaa ostaa juuri kenellekään mitään.
Sitten ihmiset, joilla on itsellään rahaa, olivat kiitollisia myös vaatimattomimmista paketeista, eikä valituksen sanaa kuulunut.
Onko tämä joku sivistyskysymys vai mikä?
Kommentit (65)
Lahjoja ei voi tilata tai vaatia. Minkälaisella kasvatuksella kasvaa tuollaisia kiittämättömiä naisia? Olen oppinut jo pienestä pitäen sen, että lahjoista ei saa valittaa. Te olette varmaan samoja tyyppejä, jotka olette aiemmin kertoneet täällä häittenne lahjalistoista. Minä olen oppinut sen, että mitä vähemmän vaatii, sitä enemmän saa. Ahneella on paskainen loppu!
Jos käymme täällä anonyymisti ja ketään lahjanantajaa henkilökohtaisesti loukkaamatta keskustelua siitä, millaisia lahjoja kenellekin kannattaa antaa, niin miten se on " ahneutta" ? Samoilla rahasummilla voi ostaa saajalleen mieluisiakin lahjoja, jos osaa ja viitsii miettiä asiaa.
Mutta ei siinä mitään, anna sinä ihan mitä tahansa. Minä ainakin lupaan ottaa kaiken kiitoksin vastaan. Voi olla, että osa lahjoista on kuitenkin *salaa* rakkaampia ja mieluisampia kuin toiset, mutta sitä ei siis sanoa edes näin netissä?
Vierailija:
Lahjoja ei voi tilata tai vaatia. Minkälaisella kasvatuksella kasvaa tuollaisia kiittämättömiä naisia? Olen oppinut jo pienestä pitäen sen, että lahjoista ei saa valittaa. Te olette varmaan samoja tyyppejä, jotka olette aiemmin kertoneet täällä häittenne lahjalistoista. Minä olen oppinut sen, että mitä vähemmän vaatii, sitä enemmän saa. Ahneella on paskainen loppu!
Nyt keksin: samat mammat jotka valittaa, että äitiyspakkauksessa on paljon sinistä vaikka meidän Janican lempiväri on vihreä.
Samaten olen huomannut, että jos huonotuloiselta ihmiseltä kyselee mitä hänen lapsensa toivoisivat joululahjaksi niin vastataan jotain sikamaisen kallista. Mun mielestä on melkein törkeää pyytää yli 50 eur lahjoja ja lisäksi haukkua muiden antamia paketteja. Kas kummaa, kun kukaan ei ostanut sitä autorataa joka maksoi melkein sata euroa.
Tolle kelpaa mikä vaan kun se on niin köyhä!?