Mies ei osaa kannatella sosiaalisia tilanteita
Olen aivan kyllästynyt siihen, että jos miesystävän kanssa mennään vaikkapa ravintolaan syömään, niin se olen minä, joka saan pitää keskustelua yllä, jollakin tavalla ikään kuin olla vastuussa siitä että kaikilla on mukavaa - mukana on usein myös lapsemme.
Mies on jännittynyt, ei puhu mitään, on usein pahantuulinen ja kiristyy heti jos joudutaan vähänkin odottamaan tarjoilijaa, olen todistanut tosi ikävää käytöstä jos ruoka on vaikka ollut myöhässä tms... Minä sitten yritän jutella niitä näitä, ottaa lapset huomioon, rentouttaa ilmapiiriä.
Tässä nyt on esimerkkinä ruokaravintola, mutta sama koskee kaikkia muitakin sosiaalisia tilanteita ja kaikenlaisia tapahtumia. Ihan kuin mies ei jotenkin ymmärtäisi, että hän luo omalla kireällä ja pahantuulisella käytöksellään sitä ikävää ilmapiiriä, josta kaikki kärsivät silloin, kun pitäisi olla mukavaa eli esim. yhteisellä illallisella tai lomamatkalla. Ja minun roolikseni lankeaa sitten se kannattelijan osa, joka höpöttää ja iloisesti yrittää pitää hyvää ilmapiiriä yllä.
Asiaa on hankala selittää. Saatteko kiinni, mitä tarkoitan? En jaksaisi olla enää tällaisessa sosiaalisten tilanteiden kannattelijan roolissa, joka tarkkailee toisen osapuolen kulloisiakin mielialoja ja eleitä.
Kommentit (115)
Ainakin tilanne on sellainen ettei sulla ole välitöntä hengenvaaraa joten
> En jaksaisi olla enää tällaisessa sosiaalisten tilanteiden kannattelijan roolissa, joka tarkkailee toisen osapuolen kulloisiakin mielialoja ja eleitä.
Yllä mainitsemasi ei ole välttämätöntä
Mutta puolisoksi asti (ja vielä lapsiakin) on kuitenkin päätynyt. Onnea valinnastasi.
En enää lähtisi minnekään tuollaisen kiukkupussin kanssa, jääkööt kotiin.
Tiedoksi teille ekstroverteille: te ette kuole, vaikka olisi välillä hiljaistakin.
Ihmiset nyt vain ovat tällaisia. Itse en vaimon kanssa enää mene ulos syömään, sillä vaimo alkaa heti narista ja osoittaa mieletään jos asiat eivät mene kuten hän on etukäteen olettanut. Viimeksi ravintolassa oli väärän väriset tapetit ja siitä piti riidellä.
Kuulostaa siltä, että te täydennätte toisianne täydellisesti. Yin ja Yang.
Miehesi on introvertti (tai autismin kirjolla) ja ahdistuu sosiaalisista tilanteista. Ahdistus purkautuu hänellä kiukuttelulla. So simple! Tuskin kykenee muuttumaan vaikka kuinka yrität eli nyt mietit, haluatko/jaksatko elää tän asian kanssa vai et.
Jätä se sika. Jännis on parempi ja osaa pitää mielenkiintoa yllä
Miten ravintolasyömiset meni ennen lapsia?
Valitsit ja porsit tuollaisen miehen kanssa koska?
Itse erosin juuri kuvailemasi kuvion takia. Tai oli eroon muitakin syitä, mutta tuo oli yksi isoimmista. Jos itse olet sosiaalinen ja perushyväntuulinen ihminen, niin on to-del-la raskasta olla yhdessä ihmisen kanssa, joka haluaa olla paljon yksikseen omien puuhiensa kanssa, ei viihdy tai osaa olla useimmissa sosiaalisissa tilanteissa, ei jaksa keskustella...
Olo on ollut todella kevyt eron jälkeen ja olen saanut paljon uusia ystäviä ja tuttavia, ja löytänyt itsestäni ihan uuden vaihteen, kun ei tarvitse enää olla tuossa kannattelijan roolissa ja murehtia, kuinka äkäpussi milloinkin missäkin viihtyy ja mitä hän kohta ärähtää jollekin puolitutulle tai tarjoilijalle.
No me suomalaiset miehet ollaan just tollasia.
Vieroitusoireet aiheuttaa tuollaista kohtuutonta ärtymystä pikkuasioista. Onko mies alkoholisti tai muu addikti? Andropaussi teettää myös kiukutusta, kun mieshormonitasot laskee ja mieskunto heikkenee. Hän voi olla myös ihan vaan perus-kuspää.
Oli syy mikä tahansa, ap ei pysty sitä parantamaan. Harkitse kauanko haluat kestää pysyvää surkeutta.
Kuulostaa siltä, että mies ei nauti perhe-elämästä. Osa ihmisistä hankkii lapsia, vailla ei oikeasti halua viettää heidän kanssaan aikaa. Lapsia on oltava, ikäänkuin miehisyyden merkkinä, mutta lapset sinänsä eivät kiinnosta. Osalle voi myös lapsiperhearjen rankkuus tulla yllätyksenä ja sitten ei osata erota, mutta murjotetaan niin että kaikille tulee tilanne selväksi. Tällaisia on yllättävän paljon.
🇺🇦🇮🇱
Ehkä miehesi ei haluaisi olla niissä koko tilanteissa ollenkaan? Itse olen nainen, mutta introvertti joka välttelen sosiaalisia tilanteita aina kun voin, enkä todellakaan ala mitään kannattelemaan joutavien jutustelemisella silloin, kun joudun pakosta jossain olemaan.
Ehkäpä ap sinäkin voisit lopettaa sen kannattelun tai vähentää sitä, jos se kerran tympäisee. Anna toisen vaan olla pahantuulinen jos hän kerran on, äläkä yritä väkisin piristää tai pitää yllä jotain erityistä ilmapiiriä.
Valehtelit että olet introvertti. Tiesin että valehtelit.
Ja miksi olet tuollaisen kanssa???