Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työ tarpeeksi hyvä syy jäädä asumaan

Vierailija
28.12.2007 |

.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnalle, jossa ei ole mitään muuta, mikä siellä sais pysymään?

Vierailija
2/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin jo muuttamassa takaisin vanhalle kotipaikkakunnalleni.

Mutta sitten löysin mieheni, joka sai jäämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä aina pitäisi olla mikä tekee auvoisaksi elon?

Eikö se työ nyt kuitenkin ole yks tärkeimmistä?

Vierailija
4/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaveritki muuttaa pikkuhiljaa pois ja sukulaisia ei ollenkaan ... Työ onki sit unelmatyö .. mutta siinäpä tuntuu kaikki olevan

Vierailija
5/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan miehen työn takia paikkakunnalla, johon ei ollut muita siteitä. Miehen on vaikea saada työtä (ulkomaalainen), joten kun hyvä työpaikka tuli, muutimme. Nyt olen saanut itse työtä samasta kaupungista, paikka on ihan viihtyisa ja niin lähellä (2,5 h) vanhaa asuinpaikkaamme, että kavereita voi silloin tällöin käydä tapaamassa viikonloppuna.

Jos on valinnanvaraa työmarkkinoilla, niin toki sitten on hassua asettua paikkakunnalle, johon ei muita siteitä työn lisäksi. Mutta jos ei ole, niin sitten täytyy vain ruveta luomaan niitä siteitä.

Vierailija
6/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä itsestä kiinni! Missään se ei ole valmiina

Vierailija
7/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä, harrastuksia, ajanvietettä? Näitä kaikkia voi itse etsiä ja ajan kanssa niitä yleensä löytyykin mistä vain. Vai onko asunto kurja, seutu ikävää ja naapurit inhottavia? Ehkä voisi muuttaa paikkakunnan sisällä paremmalle alueelle sen sijaan että pakenee koko seudulta.

Työ on kuitenkin aika tärkeä juttu elämässä. Jos et ole varma että saat sieltä mukavammalta seudulta töitä, ei kannata heti sännätä pois vain, koska et juuri nyt viihdykään siellä, missä asut.

Vierailija
8/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien mietintä ja ei tää paikka auvoisammaksi muutu .. no saa nähdä mitä elämä tullessaan tuo, ja hesasta olen kotosin

Vierailija
9/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppujen lopuksi tarvitsee? Lähikaupan mistä saa pöperöö pöytään. Se on ehkä tärkein.

Jos shoppailla haluaa niin voihan sitä piipahtaa isomassa kaupungissa missä valikoimaa on paremmin. Harva kai sitä päivittäin shoppailee.

Harrastuspaikkoja nyt löytyy lähes joka pitäjästä... teatteri ja elokuvateatteri jo aika monesta paikkaa. Mitäs muuta, on kirjastoo, museoo jne jne...

Mikä se on mikä tekee auvoisammaksi? konkreettisia esimerkkejä kiitos!

Vierailija
10/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuolla metodillasi asua 8 vuotta Espoossa, enkä viihtynyt. Muutin takaisin Helsinkiin ja alkoi taas henki kulkea. Ei vain ollut minun pirtaani se espoomeininki.

Vierailija
11/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkukaupunki voi ahdistaa. Minä esim. en voisi kuvitellakaan viihtyväni pelkän työn voimalla jossain maalaiskunnassa. Tavallaan se muutto Helsinkiin kuulostaa minusta kuitenkin fiksummalta kuin nämä jotka haaveilevat paluusta kotiseudulleen, mistä työn saanti on todella vaikeaa. Täältä nyt kai jotain aina löytyy kuitenkin, vaikka ei ehkä ihan sitä unelmatyötä. Helsingissä voi elämäänsä täyttää niin paljolla muullakin kuin työnteolla, että vähän tylsemmässäkin hommassa ehkä sitten jaksaa.

Vierailija
12/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 haluaa jotakin muuta? mitä?

Vierailija
13/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä se on mikä puuttuu?

Ei sit ole kellään mitään konkreettista antaa mikä mättää?

jotain vaan puuttuu ja joku on junttia mutta ei tiedetä mikä.

Vierailija
14/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan löydy sitä omaa koloa eikä missään ole hyvä?

Vierailija
15/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kokemusta ei tosin hirveästi ole, kun pienin kaupunki, jossa olen asunut on Kerava, ja sieltäkin pääsi junalla 20 minuutissa Stadiin :-))

Nykyään kuitenkin voin:

- ostaa lähikaupasta kaikki herkut joihin olen tottunut Luomuhedelmistä ihaniin kreikkalaisiin säilykkeisiin ja tuoreeseen kotimaiseen kuhaan

- kävelylle lähtiessä valita menenkö vilkaisemaan meren rantaa vai menenkö jollekin monesta valaistusta metsä/puistoreitistä lähistöllä

- harrastaa kävelymatkan päässä kotoa joogaa, Pilatesta ja tennistä

- piipahtaa todella hyvässä taidenäyttelyssä heti kun on pari tuntia vapaata aikaa

- valita kymmenistä teatteriesityksistä ne mitä haluan nähdä ja käydä katsomassa vaikka arki-iltana, kun matkaan ei mene kuin puolisen tuntia

- käydä työmatkalla ostamassa täydelliset juhlakengät

- sopia kaverin kanssa treffit lukuisista hyvistä etnisistä ravintoloista

- juoda vähän liikaa viiniä sen kaverin kanssa pelkäämättä että tapaan kaikki naapurit sen illan aikan ja ne näkee minut humalassa

Mutta kyllähän tämä silti on pitkälti fiiliskysymys. Minä pidän kaupungista, sen ihmispaljouden suomasta yksityisyydestä ja suvaitsevaisuudesta, tunteestä, että täällä tapahtuu vaikken itse aina ehdikään mukaan. Jos ap on samanlainen, niin vaikea samaa tunnetta on pienestä maalaiskaupungista varmaan löytää.

Vierailija
16/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(kokemusta ei tosin hirveästi ole, kun pienin kaupunki, jossa olen asunut on Kerava, ja sieltäkin pääsi junalla 20 minuutissa Stadiin :-))

Nykyään kuitenkin voin:

- ostaa lähikaupasta kaikki herkut joihin olen tottunut Luomuhedelmistä ihaniin kreikkalaisiin säilykkeisiin ja tuoreeseen kotimaiseen kuhaan

- kävelylle lähtiessä valita menenkö vilkaisemaan meren rantaa vai menenkö jollekin monesta valaistusta metsä/puistoreitistä lähistöllä

- piipahtaa todella hyvässä taidenäyttelyssä heti kun on pari tuntia vapaata aikaa

- valita kymmenistä teatteriesityksistä ne mitä haluan nähdä ja käydä katsomassa vaikka arki-iltana, kun matkaan ei mene kuin puolisen tuntia

- juoda vähän liikaa viiniä sen kaverin kanssa pelkäämättä että tapaan kaikki naapurit sen illan aikan ja ne näkee minut humalassa

Mutta kyllähän tämä silti on pitkälti fiiliskysymys. Minä pidän kaupungista, sen ihmispaljouden suomasta yksityisyydestä ja suvaitsevaisuudesta, tunteestä, että täällä tapahtuu vaikken itse aina ehdikään mukaan. Jos ap on samanlainen, niin vaikea samaa tunnetta on pienestä maalaiskaupungista varmaan löytää.

Vierailija
17/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nykyään kuitenkin voin:

Vierailija
18/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuitenkin voin:

Löytyy myös landella...

Kävellä voi täälläkin, on valot ja pelit.. merta ei ole mutta järviä, jokia, koskia ja kanavia

Löytyy, kävele matkan päästä (kaikki on kävelymatkan päässä pienessä kaupungissa)

Näitäkin on, ei nyt useita mutta joitakin. Laatuun en sit ota kantaa..

Pari vaihtoehto löytyy omasta pitäjästä, ja tietty naapurikaupungeista sit lisää... niitä on useita alle tunnin ajomatkan päässä

? löytyy, onko sit just ne täydelliset ?

On jopa muutama etninen paikka, ravintoloihin pääsee jonottamatta ja pöytiä varaamatta.

Yhtä humalassa ne on naapuritkin :-)

Vierailija
19/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pikkupaikoissa asuvat ihan pokkana selittää, että on täälläkin teatteri ja ravintoloita ja taidenäyttelyitä. Joo, on varmaan, mutta kun se taso ja tarjonta on kuitenkin jotain aika paljon vaatimattomampaa kuin Helsingissä... Olen minäkin kesälomalla käynyt pikkupitäjien gallerioissa ja teattereissa ja tuota noin, ei se kyllä mun kulttuurinnälkääni ihan täytä. Sama pätee harrastuksiin, täällä on ihan oikeasti enemmän valinnanavaraa, lasketaanko, kuinka paljon useammasta jooga-ryhmästä, -suuntauksesta ja -ohjaajasta minä voin valita? Mutta kiva, että se oman kylän tarjonta jollekin riittää :-)

Vierailija
20/30 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuuriin suurkuluttaja niin ehkä kaipaa niitä lukuisia mahdollisuuksia tai että ne täydelliset juhlakengät täytyy saada ostettua joka päivä työmatkalla.

Niin ja en jaksa uskoa että ne kaikki mieluisat jumppaohjaajat ja ryhmät on heti siinä vieressä... jos alkaa nirsoilemaan niin sit joutuu vähän jo kulkemaan isossakin kaupungissa

No eipä noita puita tule juuri katseltua.... on jotain muutakin katsottavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi