Oliko muilla ällöjä sukulaisukkoja?
Meidän suvussa miesten yhteinen "huvi" oli tarkkailla meitä teinityttöjä ja "kiusata" meitä Sillä nimikkeellä naisetkin puolustelivat heidän tekemisiään: "Pekka se vaan kiusaa sua, älä välitä". Näiden pervojen kiusaaminen oli sitä, että kun joutui kulkemaan esim. tilanahtauden takia läheltä näitä miehiä, tarrasi joku aina tissiin kiinni ja sanoi että "kappas vaan, sullahan on tissit kasvanu!" Tai sitten tarrattiin kiinni pakarasta. Saattoipa joku työntää pikaisesti käden haarojen väliln ja nauraa päälle, kun teini hämmentyi. Rintsikoiden väriä udeltiin vähän väliä ja sitä onko karvoja kasvanut. Aika nopeasti sitä oppi arvoimiaan, mistä kannatti liikkua ja mistä ei, ylsikö joko koskemaan. Jonkinlainen trauma siitä jäi, sillä yhä edelleenkin, yli nelikymppisenä, mä en voi puhua kenellekään noista miehistä ilman että ristin käteni rintojeni päälle.
Kaiken lisäksi kerran kun olin hoitamassa siskoni parivuotista lasta (olin silloin n. 17-vuotias) kun siskoni oli töissä ja siskon mies tuolloin 27 v. nukkui yövuoron jälkeen. Muistan, että kuullut kun siskoni mies heräsi ja yhtäkkiä hän tuli halaamaan minua takaapäin ja antoi pusun kaulallani. Panikoin, mutta en tiennyt mitä tehdä. Hän sanoi minua ihanaksi ja että on aina tykännyt katsella mua. Tuo kerta jäi onneksi ainoaksi, mutta meni monta, monta vuotta että en voinut jäädä hänen kanssa kahdestaan mihinkään. Ihan suoraan sanoen pelkäsin häntä. Nyt voin olla jo tekemisissä, mutta aina on se epämiellyttävä olo.
Meidän suvun miehet tais kaikki olla enemmän tai vähemmän sekaisin tai sitten joukossa tyhmyys tiivistyi. Jälkensä se on jättänyt muhun enkä ikinä sallisi samanlaista kohtelua tyttärelleni, kuin mitä itse sain tätien ja äidin katsellessa vierestä.
En tiedä, oliko vaikutusta sillä, että me asuttiin maalla ja kaikki nuo sukulaisukot oli kouluja käymättömiä tehdastyöläisiä.
Kommentit (182)
Kun raiskaus avioliitossa oli eduskuntakäsittelyssä, Keskusta, PS ja KD olivat sitä mieltä, että "Se estää normaalin avioelämän".
Näiden puolueiden käsitys on siis se, että raiskaaminen on normaalia, jopa hyväksyttävää, kunhan tekijällä on avioliiton tai sukulaisuuden tuoma yhteys uhriin.
Ne kuvittelevat naisia ja tyttöjä omaisuudeksi.
Nuo asenteet ja käytösmallit on jokainen persu täydellisesti sisäistänyt.
Eivät ne seksiaalirikollisuutta tuomitse, ainoastaan kuvitellulle reviirilleen tunkijat.