Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha kolmas osapuoli taas vauhdissa

Vierailija
03.02.2014 |

Tiedän, että tästä tulee pääosin vain haukkuja niskaan, mutta jonnekin tästä on nyt purkauduttava anonyymina.

Muutama vuosi sitten epäilin, että mieheni pettää minua. Hän oli tunnetasolla todella etäinen. Kysyin monta kertaa, että pettääkö hän minua. Jossain vaiheessa alkoi ihmeellisesti tulla eräs "kaverineikkonen" puheisiin. Aikaisemmin ei ollut hänestä puhunut, vaikka tiesin, että hänellä on joku kaveri. Mies tosin sanoi, että mitään ei ole meneillään.

Meniköhän siinä sitten yli vuosi jos toinenkin ja aloin saamaan tarpeekseni epäilyistä ja sun muista. Katsoin miehen kännykän tekstaripuolta ja siellä oli sellaista sisältöä, mitä minä en sulata lähetettävän parisuhteessa olevalle miehelle. Esim. "mä rakastan sua <3<3<33<33<3<33<3<33<3", "Me ollaan niin samanlaisia.", "Mä haluun sut tänne." yms. yms. yms. Miehen tekstareita en tajunut silloin lukea. Romahdin totaalisesti. Tuntuu, että yhä edelleen romahdan, kun muistelen sitä aikaa. Jos muistelen ko. naista. 

Mies toki loukkaantui puhelimen kaivelusta ja edelleen painotti, että he ovat vain rakkaita ystäviä. Otin yhteyttä naiseenkin, joka pesi kätensä koko touhusta ja sanoi, että minun pitää selvittää asia mieheni kanssa. Oma mielenterveyteni heittelehti aikalailla. Minulla meni koko elämä siinä vaiheessa ihan penkin alle. Nainen ei ilmeisesti pahemmin jaksanut sitä, etten hyväksynyt heidän suhdettaan ja oli sitä mieltä, että joko hyväksyn asian tai hän lähtee. Tilanne meni jotenkin kuukausiksi jäihin, eikä mitään tapahtunut. En halunut, että oikeaa ystävyyssuhdetta katkaistaan. Lopulta itse en enää jaksanut, sairastuin tässä välissä henkisesti ja fyysisesti ja pakotin miehen valitsemaan joko minut tai hänet. Mies sitten loppujen lopuksi sanomansa mukaan päätti heidän ystävyyssuhteensa.

Eihän se selviytymistaistelu siihen loppunut. Olin henkisesti aivan hajalla ja pilasin samalla miehenkin elämää. Sitten lopulta jotenkin aloin selviytyä ja ruvettiin oikeasti rakentamaan sitä luottamusta uudestaan.  Pitkä tarina lyhyenä.

Nyt on muutama vuosi siitä. Menee hyvin. Mutta naisen varjo kummitteli pitkään mielessäni. Kai minulla oli jonkinlaisia oireita, kun aina palasin sen päivän tapahtumiin uudestaan ja aloin vapista ja sain kaikenlaisia muitakin oireita. Emme ole puhuneet ko. naisesta vuosiin, koska hän aiheutti välillämme aivan mahdottomat riidat.

Sitten yhtenä päivänä nainen tuli jatkuvasti mieleen. Oli tullut jo aikaisemminkin, mutta yritin olla välittämättä asiasta. Mutta nyt tuli sellainen olo, että sitä ollaan taas yhteydessä. Suhde voi hyvin, mutta menin sitten eräänä yönä katselemaan miehen kännykkää.  Tein taas väärin, tiedän sen.

Mies oli poistanut naisen numeron mutta ko. nainen oli taas laitellut miehelleni viestejä. Näkee, että vuosia on ollut välissä yhteydenpidossa, ja vastikään laitettu niitä. Maltillisempia, sanoisin että normaaleja kuulumisten vaihtelua, mutta jotenkin jäykkiä. Kertoi lyhyesti elämästään. Mies oli vastannut lyhyesti ja ympäripyöreästi, kysynyt jotain - saanut vähän ympäripyöreän vastauksen itsekin. Suurinpaan osaan viesteistä hän ei ollut edes vastannut. Nainen oli mm. saanut lapsen. Olin aikaisemmin stalkkeroinnut netistä kaiken tiedon, jonka hän lyhyesti viesteissään kertoi. Koska hänen ilmaantumisensa ajatuksiini häiritsi. Lapsen hän oli saanut jo paljon aikaisemmin, niin yllättäen otetaankin sitten yhteyttä, kun lapsi on n. vuoden ikäinen. Vaikka on sovittu, että se oli siinä, hei hei ja hyvästi.

Tuntuu siltä, että ko. nainen alkaa nyt taas lämmitellä välejä. Olo on välillä aika hirveä ja alan saada taas samoja oireita kuin aikaisemmin, vaikka tiedän, ettei tilanne ole läheskään niin paha. En tiedä, mitä teen.

Miehellä on ollut tilaisuus jättää minut. Ilmaisin naisellekin, että mikäli hän haluaa mieheni, niin sitten käskee mieheni jättää minut, mutta ei jakseta tätä pelleilyä. Mieheni ei ole ehkä ollut samalla tavalla kiinnostunut naisesta, mutta epäilen, että hänen puoleltaan se ei ole ollut ihan pelkkää ystävyyttä. Vihasin häntä silti ja purin kyllä vihani antaumuksella. Miehellä on muitakin naispuoleisia kavereita ja ihan asialinjoilla on muiden kanssa ollut. Tämä yksi tapaus minua huolestuttaa ja ahdistaa niin mittaamattomasta.

Jos olisikin vain ystävyyttä, olisin iloinen että miehellä on ystäviä. Mutta menneisyyden takia, en tiedä voinko enää ikinä suhtautua neutraalisti ko. naiseen. Ehkä vuodet olisivat muuttaneet hänet, mutta en silti pysty luottamaan. Monta vuotta asiasta on mennyt ja yhä edelleen sanoisin vihaavani häntä, vaikka olen yrittänyt saada itseni toivomaan hänelle hyvää. Mutta jos törmäisin häneen, menisi maltti ja löisin.

Miehelle en voi nyt oikein tästä tilanteesta avautua, koska asiat ovat vihdoinkin ihan hyvin ja olemme päässeet tästä yli ja nyt on todella huono hetki tälle ja ko. nainen on muutenkin tabu aihe meillä. Elämä on kiireistä ja stressaavaa - etenkin miehellä. Juuri nyt hän tekee kovasti töitä tulevaisuutemme eteen. Itse olen seisahtunut. Minunkin pitäisi tehdä asioita, mutta tällaisena en oikein pysty. Mies kyllä huomaa, että jotakin on vialla. Sanoo, että olen huono valehtelemaan, mutta kun riittävän kauan uskottelee ja syyttää muita asioita, hän nielee ne.

Anteeksi purkauksesta ja syvä huokaus.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:39"]

Kaikella rakkaudella: Oletko harkinnut terapiaa? Ja vielä ihan yksilönä että pariskuntana? 

Jos ymmärsin, olet jo aiemmin ollut yksin jonkinmuotoisella terapeutilla (ethän vain tehnyt niin että hait vain lääkkeitä?)? Olisiko se pariterapia mitään? Usein puolueettomalla maaperällä, sekä puolueettoman ihmisen läsnäollessa on helpompi puhua asioista, ja tämä koskee sekä sinua että miestäsi. 

Voin kertoa kokemuksesta, että mielenterveysongelmaisen ihmisen kanssa on vaikea asua, eikä omista tunteista osaa silloin puhua, kun joutuu pelkäämään että mikähän sana se on se seuraava tönäisy, mikä sen puolison romauttaa. Meillä auttoi pariterapia ja minäkin uskalsin kertoa omista tunteistani, kun sanoja ei tarvinnut kohdistaa suoraan puolisolle, vaan pystyin puhumaan terapeutille..

[/quote]

Olemme tahoiltamme käynneet terapiassa, mutta emme pariterapiassa. Oma terapia tosin loppui siinä vaiheessa kun minua yritettiin saada lääkehihnalle ja terapeutti oli enemmän huolissaan eräästä lapsuuden ongelmasta, jonka kanssa olen sinut, kuin tästä parisuhdeongelmasta. Pahimmat kaudet olen kestänyt yksin itseni kanssa. Elämäntilanteemme oli hyvin erilainen silloin jo asumisen kannalta.

Pitää harkita tuota pariterapiaa, mutta tästäkin asiasta on kulunut vuosia. On vaikeaa ottaa asia puheeksi miehen kanssa. Luulen, ettei hän haluaisi avata taas vanhoja haavoja auki. Realistisesti ajateltuna luulen kuitenkin, että se romahduttaisi miehen tässä tilanteessa, kun hän on ajatellut, että meillä on kaikki hyvin. Enkä sanoisi, että meillä mitenkään huonosti asiat olisikaan. 

-ap

[/quote]

Vanhojen haavojen auki repiminen on aina ikävää, mutta nämä asiat selvästi vaivaavat sinua vielä ja jos niitä ei käsittele niin kuinka kauan ne vaivaavat ja mitä siitä seuraa? 

Olen oppinut, että asioita ei kannata haudata tai antaa olla, vaan ne täytyy tuoreeltaan käsitellä. Minun mielestäni sinun pitäisi kertoa miehelle avoimesti että haluaisit käydä hänen kanssaan yhdessä terapiassa, jotta te voisitte jatkaa parisuhdettanne vakaalta pohjalta. Varsinkin jos miehesi on huomannut että joku on huonosti. 

Sille naiselle kävisin sanomassa kasvotusten suorat sanat, älyäis pysyä erossa. Jotkut ei vain ymmärrä missä menee raja, esim. toi "mä rakastan sua <3<3<3" menee niiiiin yli sen rajan. Itse saattaisin äkkipikaisena ihmisenä vetästä hammasta kurkkuun kyseiseltä leidiltä. 

Vierailija
2/40 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:56"]

Vanhojen haavojen auki repiminen on aina ikävää, mutta nämä asiat selvästi vaivaavat sinua vielä ja jos niitä ei käsittele niin kuinka kauan ne vaivaavat ja mitä siitä seuraa? 

Olen oppinut, että asioita ei kannata haudata tai antaa olla, vaan ne täytyy tuoreeltaan käsitellä. Minun mielestäni sinun pitäisi kertoa miehelle avoimesti että haluaisit käydä hänen kanssaan yhdessä terapiassa, jotta te voisitte jatkaa parisuhdettanne vakaalta pohjalta. Varsinkin jos miehesi on huomannut että joku on huonosti. 

Sille naiselle kävisin sanomassa kasvotusten suorat sanat, älyäis pysyä erossa. Jotkut ei vain ymmärrä missä menee raja, esim. toi "mä rakastan sua <3<3<3" menee niiiiin yli sen rajan. Itse saattaisin äkkipikaisena ihmisenä vetästä hammasta kurkkuun kyseiseltä leidiltä. 

[/quote]

Asiasta on riidelty ja keskusteltu, rakentavasti ja ei-rakentavasti ja sitä puitiin varmaan pari vuotta. Pariterapialle aika on vähän liian myöhäistä, kun asiaa on ruodittu pitkin ja poikin. Suhde voi hyvin, miehen aikeita en epäile, niin hassulta kuin se voi kuulostaa.

En vain ymmärrä, miten yksi ihminen voi saada niin huonon olon. Eniten ehkä minua vaivaa se, etten ole sanonut tälle naiselle sitä viimeistä sanaa ja pelkään, ettei hän oppinut tapauksesta mitään, samalla kun pisti elämämme täysin ylösalaisin. Tässäkin on vain pintaraapaisu siitä, mitä olen itse kokenut. Puhumattakaan siitä, millainen lumipalloefekti siitä sitten lähti ja kuinka se vaikutti meihin molempiin. Hän taas on selvinnyt auvoisen tietämättömänä kaikesta, koska hän ei koe tehneensä mitään väärää.

Kirjoitin naiselle kirjeitä, joiden kautta yritin työstää asiaa. En koskaan lähettänyt niitä. Elämässäni oli aikaisemmin eräs henkilö, joka pisti sen sekaisin - eri tavalla tosin. Hänelle kirjoitin useita kirjeitä vuosien ajan, enkä päässyt hänen varjostaan eroon ennen kuin vasta lähettämällä kirjeen, jossa kerroin kaiken sen, minkä halusin sanoa. En tiedä, vaatiiko tämä samaa menettelyä. Haluaisin mieluummin keksiä jonkin toisen keinon.

Jos nainen olisi asunut samassa kaupungissa niin todennäköisesti olisin itsekin pistänyt pärstäkertoimen uusiin ulottuvuuksiin. Rajoista hänelle kirjoitin, asialliseen sävyyn, joskin hänelle tuli selittää asia siten, ettei koe asiaa samalla tavalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:41"]

En käyttäisi energiaa tuohon naiseen, sillä miehesihän se ensisijainen petturi on aikanaan ollut ja hänen kanssaan sinä olet suhteessa. Miksei mies ole kertonut naisen yhteydenotoista? Ja on viestitellyt takaisinkin, vaikka olisi voinut jättää vastaamatta. Tuoreempien viestien takia juttu on kuitenkin ajankohtainen, joten puhuisin avoimesti miehen kanssa asiasta ja koittaisin saada käsiteltyä mahdollisimman nopeasti, muuten jää kuitenkin vaivaamaan.

Mies on tehnyt väärin, tuolla historialla sun viestien lukeminen pitäisi olla miehen puolesta enemmän kuin ok (varsinkin kun on taas viestitellyt salaa) ja samoin asian uudelleen läpi käyminen. Tosta jutusta olet sinä kärsinyt varmasti pahiten, joten miehen haavojen availu ei ole missään nimessä väärin. Olette selvittäneet asiat aiemminkin - eiköhän ne nytkin selviä. Kannattaa jatkossa sopia selkeät pelisäännöt miehen kanssa.

[/quote]

Pelisäännöt tehtiin kyllä silloin taannoin. Uskon, että mies on laitellut viestiä takaisin, koska häntä kiinnostaa toisen elämäntilanne. Mutta suurinpaan osaan ei ole vastannut.

Olin jo sanonut, että hetki on huono. Miehellä on todella paljon stressiä harteillansa ja pahimmillaan saattaisi aiheuttaa meille molemmille nyt hallaa, jos käytämme voimiamme tämän asian käsittelyyn. En ole valmis ottamaan riskiä, sillä ongelmat olisivat suuremmat miehen suhteen. Minulla pitää olla edes sen verran tilannetajua, että saa käsiteltyä omat haasteensa nyt rauhassa ilman stressaamista.

-ap

Vierailija
4/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:47"]

jos rakastat puolisoasi ja haluat pysyä suhteessa, niin usko.siihen mitä hän sanoo, hän olisi voinut lähteä mutta ei lähtenyt, eli rakastaa sinua, itse siinä tapauksessa piristäisin itseäni alkaisin huolehtimaan itsestäni ja perheestäni, ostaisin itselleni kivat muodikkaat urheiluvaatteet, alkaisin tekemään säännöllisesti liikuntaa vaikka kotona punnerruksia jo 30 päivässä näkyy viikon jälkeen hyvin ja kunto paranee, alkaisin jonkun klassikkokirjan lukemisen, kerran viikossa alkaisin tekemään jotain uutta ja kiinnostavaa ruokaa, nauti siitä arjesta ja mitä teillä on, älä murehdi turhia, varaa aikaa itsellesi huolleta terveyttäsi, ja nauti kun puoliso on kotona. älä mieti asioita sen enempää. turhaan ne murehtimiset. nauti elämästä ja herättele intohimoa elämään, omaan kehoon ja harrastuksiin, ja rakasta puolisoasi, ole onnellinen äläkä mieti liikoja, kaikkea hyvää.

[/quote]

Juu, parempaan päin menossa ja parannellaan tätä elämänlaatua. Mutta punnerrukset on kamalia. En ole oikein ikinä saanut niitä tehtyä oikein. 

-ap

Vierailija
5/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:59"]

Asiasta kolmanteen:kerroit lähettäneesi kirjeen jollekin toiselle ihmiselle, joka on ollut hankala(?). Mitä siinä kerroit, omat tunteesi vai? Auttoiko kirjeen kirjoittaminen?

-nimim. Harkinnut samaa

[/quote]

Kerroin kirjeessä omat tunteeni ja asiat, jotka halusin sanoa ja lopulta sanoin heittäväni hyvästit, koska minun on siirryttävä eteenpäin. En tosin enää muista sisältöä niin tarkasti, sillä siitä on kauan. Siitä ei muistaakseni tullut niin hyvä kuin aioin. Ajattelin mielessäni kuitenkin päivämäärän, johon mennessä se tulee lähettää. Päivän koettaessa lähetin. Samalla tein itselleni selväksi, että tämä on nyt sitten tässä, oli lopputulos mikä hyvänsä.

Vastausta en koskaan saanut, mutta olen varma, että henkilö kyllä sai kirjeen. Siitä eteenpäin meni vielä oma aikansa, mutta kirje auttoi siirtymään huomattavasti eteenpäin. Ei tarvinnut enää ajatella asiaa ja kaivelevia tunteita.

-ap

Vierailija
6/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:00"]

Numero 21 puhuu täyttä asiaa. Voithan vaikka kertoa, että se -PIIP- on alkanut jostakin kumman syystä pyöriä sun mielessä taas. Onko hän ottanut yhteyttä? Jos mies kertoo että on, voit naurahtaa jotakin naisten vaistoista kepeästi ja olla salaa onnellinen miehen rehellisyydestä. Jos mies vastaa, että ei niin sitten huolestuisin... :/

[/quote]

Ideana hyvä, mutta keskustelua pitäisi pohjata paljon ja samalla asiat pitäisi ottaa uudelleen käsittelyyn. Suoraan sanottuna en uskalla, sillä jo aikaisemmin vastasin, että erityisesti miehellä on nyt stressaava elämäntilanne ja toisi lisää stressiä hänelle.

Mieheni tuntien vaihtoehtoja olisi nuo mainitsemasi, sillä niistä ei kovin paljoa voi todeta. Mikäli hän ei kertoisi, ei yllättäisi, sillä mies voi pelätä reaktiotani.

-ap

Vierailija
7/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:02"]

Äh, alapeukutin vahingossa viimeisintä kirjoitustasi. Tarina kuulosti kuin omasta elämästäni. En uskonut kuinka paljon tuon kaltaiset tapahtumat jää kummittelemaan mieleen, tsemppiä!

[/quote]

Tuskin yksi alapeukku sinne tänne kenenkään maailmaa kaataa. Eiköhän näitä meidänkaltaisiamme tarinoita löydy aika monta. Jaksamisia myös sinne.

-ap

Vierailija
8/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 21 puhuu täyttä asiaa. Voithan vaikka kertoa, että se -PIIP- on alkanut jostakin kumman syystä pyöriä sun mielessä taas. Onko hän ottanut yhteyttä? Jos mies kertoo että on, voit naurahtaa jotakin naisten vaistoista kepeästi ja olla salaa onnellinen miehen rehellisyydestä. Jos mies vastaa, että ei niin sitten huolestuisin... :/

[/quote]

Huono idea tässä tapauksessa koska ainakin jos itse olisin ap:n mies, kieltäisin tuon yhteydenoton siitä seuraavan todennäiköisen (aiheettoman) draaman pelossa.

Vierailija
9/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Huono idea tässä tapauksessa koska ainakin jos itse olisin ap:n mies, kieltäisin tuon yhteydenoton siitä seuraavan todennäiköisen (aiheettoman) draaman pelossa.

Vierailija
10/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
11/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:25"]

Menisit hoitoon, se on ihan ensisijaisen tärkeää sulle! Jos oma vaomino olisi tuollainen kyttä kun sä, olisit saanut lähteä heti kun paljustui puhelimen tonkiminen, paska ja sairas ämmä!

[/quote]

Rupesiko pelottamaan kiinnijäämisen mahdollisuus? :D

[/quote]

Ei todellakaan, mutta oletteko koskaan tulleet ajatelleksi, että meillä joillakin on työ johon kuuluu erilaisia luottamuksellisia ja salaisia asioita, niitäkin joudumme joskus käsittelemään myös puhelimen tekstiviestiominaisuutta hyväksikäyttäen.

Silloin ei selittelyt auta, että kumppanini on mustasukkainen ja luulosairas jos tiedot pääsevät vuotamaan.

Jos luottamusta ei ole ja paljastuu tuollaiseksi sairaaksi kyttääjäksi, mitä kiireimmin ulos yhteisestä elämästä!

[/quote]

Se on oma valintasi, miten suhtaudut siihen, että toiselta on mennyt luotto. Kannattaisi tosin miettiä, onko jotain, että toisella on syitä epäillä. Tietämissäni tapauksissa näin yleensä on ollutkin.

Oman tapaukseni johdosta kyllä kuvittelin, että olisimme eroneet. Olin sitä mieltä, että mitään pettämiseen viittaavaa ja meidän tarinamme on ohi. Toisin kävi. Vuodet näyttää, oliko se sen arvoista.

-ap

Vierailija
12/40 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:38"]

Juujuu.. 

Ehkä sinun kannattaa jatkaa terapiaa.. Tasapainoinen ihminen ei ole hakkaamassa ihmisiä noin vain. Kuulostat pakkomielteiseltä. 

[/quote]

Verrattuna ensimmäiseen pariin vuoteen, väittäisin olevani tasapainoinen.

-ap

Vierailija
13/40 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuminen on ainakin auttanut. Ja kiitos siitä, ettei täällä tuomittu. Luulen, että suurimmaksi osaksi se johtui siitä, että aloitus oli liian pitkä, minkä vuoksi tl;dr. Olen huomattavasti rauhallisempi ja jotain saa aikaiseksikin. Toivon, että asia tosiaan oli tässä, eikä nainen tosiaankaan enää ota enempää yhteyttä. En ole itse laittanut hänelle mitään viestiä ja toivon, ettei edes tarvitse.

Pakko mainita, että mies on ollut välillä ihmeen hellyydenkipeä, mutta ihan hyvällä tavalla <3

-ap

Vierailija
14/40 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit hoitoon, se on ihan ensisijaisen tärkeää sulle! Jos oma vaomino olisi tuollainen kyttä kun sä, olisit saanut lähteä heti kun paljustui puhelimen tonkiminen, paska ja sairas ämmä!

Vierailija
15/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei ole tuo toinen nainen. Et pysty etkä kykene hallitsemaan toisten ihmisten elämää. Ihminen on vapaa toimimaan noin, niin miehesi kuin tuo toinen nainen. Et kykene edes hallitsemaan omaa elämääsi tällä hetkellä. Elämän hallintasi perustuu toisten ihmisten toimintaan ja jos toisten toiminta häiritse opittua tapaasi elää, on se selvästi tämän "rauhan häiritsijän" vika. Toinen nainen käyttäytyy todellakin tahdittomasti ja ehkä miehesikin käyttäytyi, mutta miehesi on ottanut opiksi, joten mitään perusteltua syytä ei tuntemuksillesi ole. Toki ymmärrän, että vanhat haavat saattavat repeillä, mutta keskity nyt enemmänkin siihen mitä tunnet ja miksi. Lukemani perusteella arvelen sinun olevan mustasukkaisuudesta sairas. Pelkäät menettäväsi ihanan miehesi ja pyrit salaamaan sen. Miehesi on oppinut myös salaamaan näitä asioita, koska ei halua kohdata mustasukkaisuuttasi, joka pyrkii hallitsemaan hänen elämäänsä. Tällä tavalla toimien työnnät mieatäsi paremminkin pois päin, kuin saamaan kokonaan itsellesi. Mies on jo kokonaan sinun miehesi ja sinä olet kokonaan jo hänen puoliso. Tilanne ei voi olla ulkoisesti parempi. Jos rakastat miestäsi, kunnioita häntä ja anna hänen toimia vapaasti tämän toisen naisen suhteen. Luottamus on rakkauden tärkeimpiä muotoja. Muista, että kärsit näitä asioita suhteenne vuoksi. Usko, että rakkautenne kestää ja kukaan toinen ei sitä voi rikkoa. Muista, että kukaan muu ei ole vastuussa suhteestanne kuin te kaksi. Muut voivat auttaa, muut voi hajottaa, mutta te olette vastuussa.

Vierailija
16/40 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi energiaa tuohon naiseen, sillä miehesihän se ensisijainen petturi on aikanaan ollut ja hänen kanssaan sinä olet suhteessa. Miksei mies ole kertonut naisen yhteydenotoista? Ja on viestitellyt takaisinkin, vaikka olisi voinut jättää vastaamatta. Tuoreempien viestien takia juttu on kuitenkin ajankohtainen, joten puhuisin avoimesti miehen kanssa asiasta ja koittaisin saada käsiteltyä mahdollisimman nopeasti, muuten jää kuitenkin vaivaamaan.

Mies on tehnyt väärin, tuolla historialla sun viestien lukeminen pitäisi olla miehen puolesta enemmän kuin ok (varsinkin kun on taas viestitellyt salaa) ja samoin asian uudelleen läpi käyminen. Tosta jutusta olet sinä kärsinyt varmasti pahiten, joten miehen haavojen availu ei ole missään nimessä väärin. Olette selvittäneet asiat aiemminkin - eiköhän ne nytkin selviä. Kannattaa jatkossa sopia selkeät pelisäännöt miehen kanssa.

Vierailija
17/40 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rakastat puolisoasi ja haluat pysyä suhteessa, niin usko.siihen mitä hän sanoo, hän olisi voinut lähteä mutta ei lähtenyt, eli rakastaa sinua, itse siinä tapauksessa piristäisin itseäni alkaisin huolehtimaan itsestäni ja perheestäni, ostaisin itselleni kivat muodikkaat urheiluvaatteet, alkaisin tekemään säännöllisesti liikuntaa vaikka kotona punnerruksia jo 30 päivässä näkyy viikon jälkeen hyvin ja kunto paranee, alkaisin jonkun klassikkokirjan lukemisen, kerran viikossa alkaisin tekemään jotain uutta ja kiinnostavaa ruokaa, nauti siitä arjesta ja mitä teillä on, älä murehdi turhia, varaa aikaa itsellesi huolleta terveyttäsi, ja nauti kun puoliso on kotona. älä mieti asioita sen enempää. turhaan ne murehtimiset. nauti elämästä ja herättele intohimoa elämään, omaan kehoon ja harrastuksiin, ja rakasta puolisoasi, ole onnellinen äläkä mieti liikoja, kaikkea hyvää.

Vierailija
18/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:05"]

Ongelmasi ei ole tuo toinen nainen. Et pysty etkä kykene hallitsemaan toisten ihmisten elämää. Ihminen on vapaa toimimaan noin, niin miehesi kuin tuo toinen nainen. Et kykene edes hallitsemaan omaa elämääsi tällä hetkellä. Elämän hallintasi perustuu toisten ihmisten toimintaan ja jos toisten toiminta häiritse opittua tapaasi elää, on se selvästi tämän "rauhan häiritsijän" vika. Toinen nainen käyttäytyy todellakin tahdittomasti ja ehkä miehesikin käyttäytyi, mutta miehesi on ottanut opiksi, joten mitään perusteltua syytä ei tuntemuksillesi ole. Toki ymmärrän, että vanhat haavat saattavat repeillä, mutta keskity nyt enemmänkin siihen mitä tunnet ja miksi. Lukemani perusteella arvelen sinun olevan mustasukkaisuudesta sairas. Pelkäät menettäväsi ihanan miehesi ja pyrit salaamaan sen. Miehesi on oppinut myös salaamaan näitä asioita, koska ei halua kohdata mustasukkaisuuttasi, joka pyrkii hallitsemaan hänen elämäänsä. Tällä tavalla toimien työnnät mieatäsi paremminkin pois päin, kuin saamaan kokonaan itsellesi. Mies on jo kokonaan sinun miehesi ja sinä olet kokonaan jo hänen puoliso. Tilanne ei voi olla ulkoisesti parempi. Jos rakastat miestäsi, kunnioita häntä ja anna hänen toimia vapaasti tämän toisen naisen suhteen. Luottamus on rakkauden tärkeimpiä muotoja. Muista, että kärsit näitä asioita suhteenne vuoksi. Usko, että rakkautenne kestää ja kukaan toinen ei sitä voi rikkoa. Muista, että kukaan muu ei ole vastuussa suhteestanne kuin te kaksi. Muut voivat auttaa, muut voi hajottaa, mutta te olette vastuussa.

[/quote]

Kyllä, me olemme itse vastuussa omasta suhteestamme. Mutta enemmän näen sen siten, että kaikki ovat vastuussa tilanteesta, omasta asemastaan tilanteessa - siitä mitä tekee, mitkä sanat valitsee ja mitä päättää tehdä tai jättää tekemättä. Se, että pyyhkii kätensä, eikä ole valmis näkemään omaa osuuttaan, on minusta välinpitämättömyyttä toisia kohtaan. Sillä loukkaa toisia, mutta usein samalla myös itseään.

Sinulle ehkä näytän olevan mustasukkaisuudesta sairas. En kuitenkaan itse koe niin. Toisaalta sanotaan, että se ettei myönnä olevansa, se on osa sairautta - niinkuin alkoholismissa. Väittäisin tietäväni, millaista on olla sitä maanisuuteen asti, huolimatta siitä, että mustasukkaisuus oli aiheellista. Se mitä olin, en tunne olevani enää. Pikemminkin koen olevani ihmeen rauhallinen - en koe tilannetta samalla tavalla uhkaksi, joskaan minua ei pahemmin miellytä se, jos oravanpyörä alkaa taas samalla tavalla alusta. Uskon, että mahdollisuudet sille ovat pienemmät, sillä mies on oppinut tilanteesta. Yritän luottaa, ettei tilanne mene taas siihen.

Olen näiden vuosien ajan pelännyt sitä, että hän on erossa naisesta vain minun takiani ja sen syyllisuuden takia. Eikä sitä asiaa pysty muuttamaan, jos asia on niin. Jos kuitenkin käy niin, että mennyt toistaa itseään, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota. En halua olla oman miehen elämässä vasta se toinen vaihtoehto. Enkä tällä hetkellä koe olevani sellainen. Miehen päätöshän se on, mitä tekee elämällään, millä tavalla haluaa kenenkin kanssa olla. Jos tulisi ero tämän takia, todennäköisesti suhtautuisin eri tavalla kuin viimeksi. En silti ottaisi sitä mitenkään hyvällä ja toipumisessa kestäisi pieni iäisyys.

-ap

Vierailija
19/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siellä sitten käy keskenään tätä keskustelua. Jep.

Kuulostat pakkomielteiseltä ja hauraalta. Mustasukkaisuutesi on jo sairaalloista. Väität suhteenne olevan hyvä ja samalla kuitenkin sinä selän takanan tällasta paskasirkusta pyörität. Ulkoistat oman epävarmuutesi, epäluuloisuutesi tähän naiseen. Oikeasti seisot hiekalla ja ne syyt ovat jossain ihan muualla.

Vierailija
20/40 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:28"]

Kyllä se nainen tietää tekevänsä väärin. Usko pois. Vaikka ei myönnäkään.

Tiedän, koska itselläni on miespuolinen ystävä, jonka kanssa juttu liikkuu tuolla tasolla kuin noissa ensin mainitsemissasi viesteissä. Tosin itse en puhu rakastamisesta, vaan ko. mies. Mutta minä flirttaan miehen kanssa ja laitan viestejä, joissa on piilomerkityksiä. Ja tiedän kyllä hyvin, että ylitän rajoja. Siltikin, vaikka meidän tapauksessa asia on niin miehen vaimolle kuin omalle miehellenikin ok.

[/quote]

Mitä sellaisesta suhteesta saa ja mikä siihen "ajaa"?

[/quote]

Jännitystä, vaihtelua arkeen, hyvää mieltä. Flirtti piristää ja sytyttää ja meillä parantaa myös seksielämää oman mieheni kanssa, uskokaa tai älkää. Tuntuu myös hyvältä tietää, että tuo toinen mies rakastaa minua, vaikka toisaalta ehkä olisi parempi, jos hän ei olisi niin varma tunteistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän