Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muilla ällöjä sukulaisukkoja?

Vierailija
09.01.2014 |

Meidän suvussa miesten yhteinen "huvi" oli tarkkailla meitä teinityttöjä ja "kiusata" meitä Sillä nimikkeellä naisetkin puolustelivat heidän tekemisiään: "Pekka se vaan kiusaa sua, älä välitä". Näiden pervojen kiusaaminen oli sitä, että kun joutui kulkemaan esim. tilanahtauden takia läheltä näitä miehiä, tarrasi joku aina tissiin kiinni ja sanoi että "kappas vaan, sullahan on tissit kasvanu!" Tai sitten tarrattiin kiinni pakarasta. Saattoipa joku työntää pikaisesti käden haarojen väliln ja nauraa päälle, kun teini hämmentyi. Rintsikoiden väriä udeltiin vähän väliä ja sitä onko karvoja kasvanut. Aika nopeasti sitä oppi arvoimiaan, mistä kannatti liikkua ja mistä ei, ylsikö joko koskemaan. Jonkinlainen trauma siitä jäi, sillä yhä edelleenkin, yli nelikymppisenä, mä en voi puhua kenellekään noista miehistä ilman että ristin käteni rintojeni päälle.

Kaiken lisäksi kerran kun olin hoitamassa siskoni parivuotista lasta (olin silloin n. 17-vuotias) kun siskoni oli töissä ja siskon mies tuolloin 27 v. nukkui yövuoron jälkeen. Muistan, että kuullut kun siskoni mies heräsi ja yhtäkkiä hän tuli halaamaan minua takaapäin ja antoi pusun kaulallani. Panikoin, mutta en tiennyt mitä tehdä. Hän sanoi minua ihanaksi ja että on aina tykännyt katsella mua. Tuo kerta jäi onneksi ainoaksi, mutta meni monta, monta vuotta että en voinut jäädä hänen kanssa kahdestaan mihinkään. Ihan suoraan sanoen pelkäsin häntä. Nyt voin olla jo tekemisissä, mutta aina on se epämiellyttävä olo.

Meidän suvun miehet tais kaikki olla enemmän tai vähemmän sekaisin tai sitten joukossa tyhmyys tiivistyi. Jälkensä se on jättänyt muhun enkä ikinä sallisi samanlaista kohtelua tyttärelleni, kuin mitä itse sain tätien ja äidin katsellessa vierestä.

En tiedä, oliko vaikutusta sillä, että me asuttiin maalla ja kaikki nuo sukulaisukot oli kouluja käymättömiä tehdastyöläisiä.

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 11:44"]

Hyi saatana!

Sinua oikeasti ahdisteltiin seksuaalisesti, en voi tajuta, ettei vanhempasi siihen puuttuneet. Idiootit!

Ei isäni olisi suvainnut mitään sellaista, tyhmästä äidistäni en mene vannomaan. Vei minut isän kanssa kerran käymään enonsa luona, ja inhosin siellä oloa, äijä oli mairea ja tuijotti minua koko ajan. Sinne tuli samaan aikaan kulkukauppias, joka myi paitoja. Äiti riisui rintsikoilleen kokeillakseen paitaa, ja tämä oma eno kävi äidin tissiä kopeloimaan isän ja vaimonsa nähden. Äiti nolona isälle että tommonen se x on aina ollut...Isä sai raivarin, hyvä ettei tintannut ja lähdettiin pois, mikä oli mulle valtava helpotus. Ukko paljastui myöhemmin oman lapsensa raiskaajaksi ja oli myös yrittänyt raiskata äitini tämän ollessa 14-v., äiti pääsi pakoon. Mutta äitini kertoi asiasta minulle vasta hiljan. Minua suututti, että edes vei oman lapsensa sinne tai miten ylipäänsä pystyi vierailemaan siellä?  Mutta en ole koskaan pitänyt äitiäni minään järjen jättiläisenä....Maalla oltiin joo ja jotenkin tyhmää ja hys hys-vähättelyä se meno siellä. Homous oli paljon karmeampi skandaali kuin "no se Oskari on nyt vaan tommonen, ei se mitään pahaa"

Meillä oli kiväärejä ja haulikoita kotona, ja isä sanoi kerran, että jos joku mun lapseen koskee siinä mielessä, siitä lähtee ja hän istuu siitä mielellään. Yksi tädin mies kerran yritti vissiin vitsillä kysellä 10 veeltä, joko on tissit kasvaneet ja isä murahti että "annahan olla tommoset kyselyt". Ilme oli sellainen, että tajusi vaieta kerrasta.

[/quote]

Sun isäsi on kyllä kunnon alfauros :)

Vierailija
42/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:19"]

Onko tämä joku itäsuomalainen tapa? Yksi kaverini kertoi vastaavista kokemuksista lapsuudestaan ja tuli vain mieleen että hänkin kotoisin Pohjois-Savosta. Karseeta.

[/quote]

Pohjois Savossa on ollut kaskiviljely voimissaan vielä 1940-luvulla. Ihmiset elivät eristyksissä muista kun ei ollut teitä ja lisääntyivät keskenään. Siitä tuo omalaatuinen luonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas koen kiitollisuutta omasta elämästäni ja terveistä aikuisista, jotka loivat onnellisen lapsuuden puitteet. Kauheaa ajatella että nykysin en pystyisi nauttimaan seksistä ja omasta kehostani, että tuollaiset ällösukulaismiehet olisivat päässeet tuhoamaan jotain hyvin arvokasta.

Ja sitten vielä nuo vierestäseuraajaraukkikset, aikuiset joiden olisi pitänyt puuttua tuollaiseen käytökseen, ihan vihaksi pistää.

Vierailija
44/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulla oli samanlaisia sukulaisukkoja Lapissa 80-luvulla. Puhuivat härskejä ja yrittivät kopeloida, yleinen puheenaihe oli esiteini-ikäisten sukulaistyttöjen kroppa, hyi helvetti.  Enpä ole heidän kanssaan tekemisissä, enkä koskaan muuta pk-seutua pohjoisemmaksi.

Vierailija
45/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me kaikki fiksumpia, ja puututaan HETI jos nähdään jotain vastaavaa tapahtuvan. Jos jotain tuollaista hämärää tapahtuu, pyydetään lapsia menemään leikkimään toiseen huoneeseen ja sanotaan heti siinä ajassa ja paikassa suoraan, kaikkien läsnäolevien aikuisten kuullen, että jätäpä Aki se tyttö rauhaan, ei tuo ole hyvä juttu. Pieni julkinen nöyryytys on siinä kohdalla ihan paikallaan, ja saavatpahan muutkin aikuiset ottaa oppia miten lasta puolustetaan. Ja nimenomaan heti, ei myöhemmin, koska silloin tapaus on sellaisenaan vielä kaikilla tuoreessa muistissa eikä hyssyttelevät mielikuvat ole ehtinyt tarrautumaan niihin.

Vierailija
47/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, toisaalta Lappi on tällaisella karkealla paikalliskulttuurillaan karkottanut etelään paljon lahjakkaita ja älykkäitä, herkkiä ihmisiä joille ei tulisi mieleenkään palata Lappiin opiskelujen päätyttyä.  Ainakin oman luokkani herkät ja älykkäät yksilöt saivat kärsiä sen verran rajusta kiusaamisesta, että kaikki lähtivät pois heti kun pystyivät eivätkä ole toistaiseksi takaisin tulleet. Aina kun luen esimerkiksi Antti Tuiskun haastatteluja, tajuan kirkkaasti miksi hän periaatteessa haluaa palata pohjoiseen, mutta tuskin koskaan tulee palaamaan, ainakaan pysyvästi.

Vierailija
49/182 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala. :( Eipä ole ihme, että sulle on traumat jääny, jos hämmenystäsi ja pelkoasi on aina vähätelty. Ja vähättelijöinä vielä ne ihmiset, joihin pitäisi pystyä tässä maailmassa eniten luottamaan. Sukusi naiset ovat ottaneet yhteistuumin uhrin aseman ja vähätelleet miesten toimintaa luultavimmin konfliktien pelossa. Enpä usko, että kukaan nainen haluaa nähdä miehensä/veljensä hiplaamassa ketään, saati sitten nuoria sukulaistyttöjä..

Vierailija
51/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sydämeni itkee teidän kaikkien puolesta, jotka ootte joutunu noin perverssien, inhottavien vanhojen äijien kiusan ja seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Mikään ei ole kauniimpi ja hauraampi kuin nuori naisenalku, enkä voi käsittää miten omat sukulaistytötkin voidaan nähdä seksuaalisesti kiinnostavina objekteina....

Kun aloin miettiä, että onneksi omalle kohdalleni ei ole sattunut vastaavia setiä, niin jostain mielen sopukoista nousi pintaan mummoni "kaveri", nuorempi miekkonen joka kävi silloin tällöin kylässä mummolassa. Muistan hämärästi vihjailevat puheet, syliin kaappaamiset ja kutittelut ja sen, kuinka mummolakäyntiin liittyi aina pieni riski, että tämä mies on siellä. Muistan, että kerran kun oltiin kääntymässä mummolan pihaan, sanoin miehen auton nähtyäni äidille että ei mennäkään mummolaan, kun hän on siellä ja hän on inhottava. Äitini kuittasi sanomani juurikin tuolla kiusoittelulla ja "semmoinen hän on" -puolustelulla, mutta koska muistan että jotenkin kohtaamiset tämän miehen kanssa loppuivat, olettaisin että äitini huomasi tilanteen todellisen laidan ja lopetti sen. Mummolassakaan häntä ei näkynyt, muuttiko muualle vai äitini vaikutuksesta pysyi poissa, en tiedä.

Olin ehkä 8-9 vuotias. Sairas, sairas mies.

Nämä ovat kaukaisia kaukaisia muistoja, joiden olemassaoloa en muistanut kuin vasta nyt jälleen. Niin sitä mieli muodostaa turvamuurin ihmiselle ja lukitsee pahat asiat pois. Ainakin joissain tapauksissa, te hyväksikäytön uhrit joudutte kantamaan taakkaanne lopun elämäänne.

Vierailija
52/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuinka paljon Suomessa on pedofiileja. Nuo sukumiehet kiusaamisen/härnäämisen käyttävät lapsia hyväksi. Mielestäni hyväksikäyttäjät pitäisi ilmiantaa poliisille, vaikka teot olisivat vanhentuneet. Uhrin ei tarvitse ottaa yhteyttä teon tekijään, vaan poliisiin.

Vierailija
53/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin ketjun mielessäni haisevat, punakat, huonoja vitsejä lohkovat sukulaissedät mutta täällähän on paljon karmeampia tarinoita! Yäk. Oksettavaa touhua. En ymmärrä. Olen pahoillani teidän kaikkien puolesta.

Vierailija
54/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa, että kiusaamisen varjolla käyttävät hyväksi. Väittäisin, että hyväksikäyttö on erittäin yleistä Suomessa ja että siitä vaietaan häpeän takia. Annetaan lapsen kärsiä. Olen todella pahoillani jokaisen uhrin puolesta.

Vierailija
55/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa, että kiusaamisen varjolla käyttävät hyväksi. Väittäisin, että hyväksikäyttö on erittäin yleistä Suomessa ja että siitä vaietaan häpeän takia. Annetaan lapsen kärsiä. Olen todella pahoillani jokaisen uhrin puolesta.

Vierailija
56/182 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ällö appiukko, joka sanoo "vau " omista teini-ikään tulleista pojantyttäristään ja kyselee 12-vuotiaalta vihjailevalla äänensävyllä , että " onko poikakavereita?". Ei kyllä koske, mutta voisin kuvitella että tekisi sitäkin , jos ympäristössä olisi muita samanlaisia äijiä . Minä häiriinnyn jo noista kommenteista , niin ällöttävää käytöstä. 

Vierailija
57/182 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa joo , kyllähän noita naapurin setiä tuli lapsena tavattua. Onneksi ei kotona eikä sukulaisissa ollut moisia sikoja. Olen syntynyt -66 ja muistan muutamankin miehen jotka aina tulivat läpsimään pyllylle ja rutistelemaan. En vaan tajunnut , että siinä oli mitään väärää, luulin että vika on minussa kun inhotti nuo äijät. Ja ainahan kaikki tapahtui leikkimielellä ja lapsiahan tuolloin suorastaan piti kiusotella ... Huh , kyllä puistattaa kun muistelee.

Vierailija
58/182 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
59/182 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin mieleen, että 90-luvulla leirikoulussa käytiin Kittilän tienoilla ja siellä erään kuvataitelijan tauluja katsomassa, niin siellä tosiaan oli joku tuollainen äijä, joka oikeesti yritti halailla ja lääppiä meidän luokkalaisia tyttöjä, siis silloin 12-vuotiaita. Mielestäni se oli tosi ällöttävää silloin ja on vieläkin. Onneksi kukaan ei ollut siinä tilanteessa yksin, vaan tuo mies yritti hyökätä jonkun kimppuun siitä ryhmästä tyttöjä, mutta lähtivät juoksemaan. Eivät kuitenkaan sanoneet opettajille mitään. Eli kaiketi tuollainen on "normaalia" pohjoisessa.

Vierailija
60/182 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että on inhoittavia juttuja :/ en tiedä mitä tekisin jos omaa lasta joku tuolla tavalla koskisi. 

Puututaan hei kaikki tälläseen jos nähdään jonkun käyttäytyvän poikkeavasti! Joutuukohan pojat tälläisen käyttäytymisen kohteeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän