Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muilla ällöjä sukulaisukkoja?

Vierailija
09.01.2014 |

Meidän suvussa miesten yhteinen "huvi" oli tarkkailla meitä teinityttöjä ja "kiusata" meitä Sillä nimikkeellä naisetkin puolustelivat heidän tekemisiään: "Pekka se vaan kiusaa sua, älä välitä". Näiden pervojen kiusaaminen oli sitä, että kun joutui kulkemaan esim. tilanahtauden takia läheltä näitä miehiä, tarrasi joku aina tissiin kiinni ja sanoi että "kappas vaan, sullahan on tissit kasvanu!" Tai sitten tarrattiin kiinni pakarasta. Saattoipa joku työntää pikaisesti käden haarojen väliln ja nauraa päälle, kun teini hämmentyi. Rintsikoiden väriä udeltiin vähän väliä ja sitä onko karvoja kasvanut. Aika nopeasti sitä oppi arvoimiaan, mistä kannatti liikkua ja mistä ei, ylsikö joko koskemaan. Jonkinlainen trauma siitä jäi, sillä yhä edelleenkin, yli nelikymppisenä, mä en voi puhua kenellekään noista miehistä ilman että ristin käteni rintojeni päälle.

Kaiken lisäksi kerran kun olin hoitamassa siskoni parivuotista lasta (olin silloin n. 17-vuotias) kun siskoni oli töissä ja siskon mies tuolloin 27 v. nukkui yövuoron jälkeen. Muistan, että kuullut kun siskoni mies heräsi ja yhtäkkiä hän tuli halaamaan minua takaapäin ja antoi pusun kaulallani. Panikoin, mutta en tiennyt mitä tehdä. Hän sanoi minua ihanaksi ja että on aina tykännyt katsella mua. Tuo kerta jäi onneksi ainoaksi, mutta meni monta, monta vuotta että en voinut jäädä hänen kanssa kahdestaan mihinkään. Ihan suoraan sanoen pelkäsin häntä. Nyt voin olla jo tekemisissä, mutta aina on se epämiellyttävä olo.

Meidän suvun miehet tais kaikki olla enemmän tai vähemmän sekaisin tai sitten joukossa tyhmyys tiivistyi. Jälkensä se on jättänyt muhun enkä ikinä sallisi samanlaista kohtelua tyttärelleni, kuin mitä itse sain tätien ja äidin katsellessa vierestä.

En tiedä, oliko vaikutusta sillä, että me asuttiin maalla ja kaikki nuo sukulaisukot oli kouluja käymättömiä tehdastyöläisiä.

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa vielä.

Jossakin vaiheessa isäpuoleni yritti jatkaa tätä samaa 9-vuotiaalle veljentyttärelleni, mutta silloin mä suutuin ja kysyin että pitääkö tästä tehdä ilmoitus poliisille vai milloin tää oikein lakkaa. Isäpuoli suuttui ja haukkui mua huumorintajuttomaksi, mutta ei kuulemma ole enää moisia laukonut ääneen. Noista muista sukulaisukoista en tiedä mikä meininki heidän kohdallaan on, kun ei olla juurikaan enää tekemisissä.

Vierailija
2/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, ei ole eikä tollainen ole mitään huumoria. Jos joku tekisi noin mun tytölleni, tekisin kyllä siitä touhusta lopun hyvin äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, ei todellakaan! Kunnon hyväksikäyttösuku :(

Vierailija
4/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä kamalalta. Ei ole kyllä normaalia käytöstä tuo, vaan ihan sitä seksuaalista häirintää kyllä. Ei ihme, jos et halua olla noiden ihmisten kanssa tekemisissä! Todella hienoa, kun puutuit veljentyttäresi kohdalla tilanteeseen.

Vierailija
5/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap tosi karmealta, olen ylpeä että sait katkaistua kierteen tuon veljentyttären kohdalla, varmasti on hänkin. =( Itseäni ei sukulaismiehet, siis "verisukulaiset" ole ahdistelleet, mutta tätien ja muiden sukulaisnaisten miehet, siskon poikaystävä yms. kyllä. Ei mitään ihan noin suoraviivaista, mutta tarpeeksi törkyistä saadakseen pahan mielen ja ahdistuksen aikaan. Siis ihan vaan jotain kommenttia rintojen kasvusta, pientä kutittelun lomassa tapahtuvaa rajat ylittävää kopelointia yms. Hyi vittu. Olenkin ajatellut, että jos jo näin pieni häirintä, eikä edes (onneksi) omia sukulaisia kuin avioliittojen kautta, on saanut aikaan niin pahan olon, niin miten sanoinkuvaamaton täytyy olon olla silloin, kun tekijä todellakin lähipiiristä (isä, veli....), eikä tapahtumat jää pieneen tuhmaan kommenttiin ja vaatteiden päältä koitteluun, voi herran jumala... =(

Vierailija
6/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on huumorin varjolla tapahtuvaa seksuaalista hyväksikäyttöä. Oksettavaa, ja on todella sairasta, että suvun naiset antoivat tuon tapahtua. Varmaan hekin ovat kokeneet lapsina vastaavaa, ja omaa mieltä suojellakseen ovat uskotelleet itselleen, että kyse on vain pienestä kiusaamisesta.

Ap, kun asia sinua mitä ilmeisimmin vaivaa (ja syystäkin!), niin olisiko sinulla voimia nostaa kissa pöydälle? Kysyisit sukulaisiltasi vaikka jokaiselta yksitellen, että mitä h*lvettiä se touhu oikein oli ja miksi sen annettiin tapahtua? Se voisi olla sinun kannaltasi vapauttavaa.

Vierailija
7/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä: mihin uskontokuntaan kuuluvat?

Vierailija
8/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako nämä "kutittelevat ja kiusoittelevat sukulaismiehet" ikinä toista ajatusta suoda sille, että pahimmillaan saattavat romuttaa koko kasvavan ihmisyksilön perusturvallisuuden tunteen sekä seksuaalisuuden siinä herkimmässä iässä? Onko se heille todella viatonta (hah) kutittelua, pikkasen kiihottaa itteä koitella nuoren likan vartaloa, kun eihän se juuri vastaankaan laita - mutta sitten kotiin vaimon viereen nukkumaan illalla, täysin tyytyväisenä itseensä. Oksetus!!!

Vierailija
9/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana!

Sinua oikeasti ahdisteltiin seksuaalisesti, en voi tajuta, ettei vanhempasi siihen puuttuneet. Idiootit!

Ei isäni olisi suvainnut mitään sellaista, tyhmästä äidistäni en mene vannomaan. Vei minut isän kanssa kerran käymään enonsa luona, ja inhosin siellä oloa, äijä oli mairea ja tuijotti minua koko ajan. Sinne tuli samaan aikaan kulkukauppias, joka myi paitoja. Äiti riisui rintsikoilleen kokeillakseen paitaa, ja tämä oma eno kävi äidin tissiä kopeloimaan isän ja vaimonsa nähden. Äiti nolona isälle että tommonen se x on aina ollut...Isä sai raivarin, hyvä ettei tintannut ja lähdettiin pois, mikä oli mulle valtava helpotus. Ukko paljastui myöhemmin oman lapsensa raiskaajaksi ja oli myös yrittänyt raiskata äitini tämän ollessa 14-v., äiti pääsi pakoon. Mutta äitini kertoi asiasta minulle vasta hiljan. Minua suututti, että edes vei oman lapsensa sinne tai miten ylipäänsä pystyi vierailemaan siellä?  Mutta en ole koskaan pitänyt äitiäni minään järjen jättiläisenä....Maalla oltiin joo ja jotenkin tyhmää ja hys hys-vähättelyä se meno siellä. Homous oli paljon karmeampi skandaali kuin "no se Oskari on nyt vaan tommonen, ei se mitään pahaa"

Meillä oli kiväärejä ja haulikoita kotona, ja isä sanoi kerran, että jos joku mun lapseen koskee siinä mielessä, siitä lähtee ja hän istuu siitä mielellään. Yksi tädin mies kerran yritti vissiin vitsillä kysellä 10 veeltä, joko on tissit kasvaneet ja isä murahti että "annahan olla tommoset kyselyt". Ilme oli sellainen, että tajusi vaieta kerrasta.

Vierailija
10/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, sulla on hyvä isä! :)

Vierailija
11/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuuluttu mihinkään uskontokuntaan.

T. ap

Vierailija
12/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voi ymmärtää miten koko suku voisi olla noin hullua..?

Vai johtuisiko se siitä, että ovat kouluja käymättömiä tehdastyöläisiä. Kaikki. Hm.

Vierailija
13/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, ihanaa, että sun puoliasi on noin vimmalla pidetty, respect isällesi! =)

Vierailija
14/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisestihän nämä sukulaisukot toteavat,  että " tuleppas tänne syliin" - sedän hyppytettäväksi. Itse ainakin muistan yhden vaaripuolen olleen varsin innokas tässä hommassa. Rupesin karttamaan tätä leikkiä kun tajusin, että ei riitä pelkkä reiden päällä istuminen.

Vierailija
15/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen itsekin miettinyt. Liioittelin kun sanoin että kaikki, mutta lapsena se tuntui siltä. Yhden tätini mies oli poikkeus. Joskun harvoin kun kävivät kaueampana asuessaan kylässä hän saattoi sanoa muille miehille että mitä sä nyt tollasta, anna tyttöjen olla rauhassa. Mutta harvoin tuo perhe kyläili meillä. 

Yhden serkun kanssa (jonka isäpuoli oli melkein pahin kiinnikävijä meihin muihin) on asiaa usein kauhisteltu. En tajua miks meidään sukuun naitiin vain ja ainoastaan pervoja miehiä, kahta poikkeusta lukuunottamatta.

Vierailija
16/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki tietenkin tapahtui Porvoon maakunnassa.

Vierailija
17/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap pohjosessa?

Vierailija
18/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoisin olen pohjoisen maaseutupitäjästä. En asu siellä enää.

Odottelinkin jo provon huutelijoita. Se että itselle ei oo tapahtunut jotain, ei tarkoita että sellaista ei ole olemassakaan. Ja kaikesta huolimatta uskon, että oli perheitä joissa asiat oli huonomminkin kuin meillä.

T. Ap

Vierailija
19/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 12:10"]Tämä kaikki tietenkin tapahtui Porvoon maakunnassa.

[/quote]

Aika pumpulissa elät, jos kuvittelet, ettei tällaisia juttuja tapahdu muualla kuin Porvoossa.

Vierailija
20/182 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Meidän suvussa oli pari tollasta hirveetä ukkoa. Pahin kiinnikävijä oli kuitenkin vaarini perheellinen SISKO, joka puhui kaksimielisiä juttuja minulle kun olin lapsi ja ykskaks nappasi kiinni ja kokeili oliko tissit kasvaneet. Muistan vieläkin sen paikan ja kuinka sattui, oma mummoni ja muutama muu samanikäinen nainen oli siinä huoneessa myös.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä