Jos saisit palkkaa käteen 2600-2800 euroa, paljonko menisi säästöön?
Itselläni käteen jää 2800 euroa ja säästän 600-700 euroa kuukaudessa tai ainakin pyrin tuohon. Olen ollut ennen pienituloinen, joten siksi onnistuu. Eri asia, jos olisin "totuttanut" itseni suurempiin menoihin.
Kommentit (96)
Mulle jää 2400 ja säästään 800e/kk. Ihan sillä jos menee töissä kuppi nurin, niin hetken aikaa pärjään.
Enemmänkin voisi, mutta opiskelevia lapsia pitää tukea (koska haluan)
Tuskin yhtään. Elän kokoomuslaista unelmaa.
Tonnilla pärjään kuukauden, joten tuosta menisi säästöön 1600-1800 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tonni.
Ainakin
Ei yhtään, nykyisellä elämäntyylillä. Mulle tulee noin 4500 käteen kuussa ja siitä mulle jää säästöön 1000-2000 kuukaudesta riippuen. Tai no, joskus ei jää mitään, ja joskus pitää käydä säästöilläkin.
No, varmaan pitäisi elää toisenlaista elämää jos tulot tippuisi noin paljon. Ehkä siitä sitten jotain jäisi.
Saan palkkaa 2400 euroa. Säästöön mennyt 8 vuoden ajan 1000 euroa joka kuukausi. Olen asunut samassa asunnossa vuokralla 15 vuotta ja vuokra alle 400 euroa. Parempi säästää kuin että palkka menisi lainaan ja vastikkeeseen.
Tällä hetkellä käteen jää palkasta n 4000e ja laitan säästöön(sijoituksiin) 2500e. Toki saan muita tuloja (osinko- ja vuokratuloja) pikkaisen vajaa 2000e/kk verojen jälkeen eli en ihan kaurapuurolinjalla mene :)
Eli varmaan se reilu tonni menisi
Ei välttämättä nyt yhtään, kun en halua vetää kovin tiukille taloutta. Maksan mm. asuntolainaa, vastiketta ja remppalainaa.
Mun nettopalkka on tällä hetkellä 3100€, siitäkään en useinkaan säästä, vaan ennemmin lyhennän remppalainaa isommasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin yhtään. Elän kokoomuslaista unelmaa.
Tärkeintä on se mikä tuntee olevansa. Ja antaa petterin ja Arton talletella suuret setelit.
Pakolliset menot 1200e + ruokaan lapsen kanssa sellainen 500e kuussa + 100e jos laskee kasvavalle lapselle vaatteisiin, niin kaikki loput.
Kuinka korkealle kukin säästämisen arvioi... Osa ajattelee, että palkalla saa tarpeellisia ja mukavia asioita, ensisijaisesti. Tokihan säästäminenkin on viisasta, mutta se melkein ensisijaisena ajatuksena rahan suhteen on itselleni vierasta.
Saan 3000 käteen ja rahastoihin menee 300, säästötilille 300 ja käyttötilille jää yleensä makaamaan parisataa. Muut kuluu kuukauden aikana elämään.
Ei jäisi yhtään, ei edes riitä lainojen lyhennyksiin
400 - 1300 e
Riippuu kuukaudesta, laskuista ja matkoista.
Niin vähästä tuskin mitään. Saako joku siis aikuisten oikeasti noin surkeaa palkkaa? Kyllä olisi aika mennä lakkoon.
1000-1200 säästöön.