Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oma lapsesi sinusta aivan poikkeuksellisen erinomainen?

Vierailija
25.12.2007 |

Missä asiassa? Vai yleensä vain? Itse mä tiedän, että kaikki vanhemmat ehkä ajattelee niin, mutta en voi silti olla olematta sitä mieltä, että:

-lapsellani on paljon hauskempia sutkautuksia ja söpönlapsellisia juttuja kuin muilla (ja mielestäni muutkin vanhemmat nauravat erityisesti minun lapseni jutuille)

-lapseni on joustavampi ja neuvottelukykyisempi kuin ikäisensä (ja että muutkin vanhemmat ovat tämän huomanneet).

Toisaalta, olen sitä mieltä, että esim ulkonäön suhteen lapseni suloisuus on minusta lähinnä subjektiivista, hän ei ikinä pääsisi lapsimalliksi. Lisäksi hän ei esim ole erityisen hyvä laulamaan.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavan kauniita, fiksuja ja taitavia lapsia mulla!

Oma äitini oli sitä mieltä, että moni muu oli minua kauniimpi, fiksumpi ja taitavampi. Niin varmasti olikin/onkin, mutta kyllä lapselle olisi tärkeää tuntea, että on vanhemmilleen ehdoton ykkönen.

Vierailija
22/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma lapsesi sinusta aivan poikkeuksellisen erinomainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lle.

Vierailija
24/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on mielestäni erinomaisen nokkela ja älykäs. Kauniskin hän on mielestäni, mutta tiedän etteivät kaikki pidä hänen tyyppistään kauniina. Lisäksi hän on osaa keskittyä asioihin keskivertoikätovereitaan paremmin ja on uskomattoman sinnikäs jossain puuhassaan.

Sosiaalisissa taidossa hän ei loista vaan on vetäytyvää tyyppiä.

Vierailija
25/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita sitä, ettei pitäisi lastansa maailman mahtavimpana tyyppinä? Voin sanoa, et mun lapsilla ei ole mitää erityislahjakkuuksia ainakaan vielä (niinkuin monilla tuntuu tänä päivänä olevan) mutta se ei tarkoita että en arvostaisi lastani ja rakastaisi häntä maailman tappiin asti ja takaisin.

Ihan vaan rehellisesti sanottuna huvittaa, että näitä " erityislahjakkuuksia" on aina joka perheessä. Miksi nykyään ei enää arvosteta meitä ns. " taviksia" vaan KAIKKIEN pitää olla parhaita jossain. Mikä ihmeen vika on realistisuudessa, myös vanhempana? Eihän sitä tarvitse lastaan haukkua, muttei myöskään aina, jatkuvasti ylistää ja suitsuttaa. Paineita siitä vaan kehittyy. Tiedän omasta kokemuksesta.

t. 22 (varmaan)

Vierailija
26/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein lahajakkain =) ihan käsittämättömän hyvä... ollut sitä aina, ihme jos ei tule olympiamitalistia

ja tämä vaan täällä - tietenkään en hehkuta näin lapselle, enkä muillekaan

Vierailija
27/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt mun mielestä tarkoita rumaa, tyhmää tai onnetonta ihmistä

Vierailija
28/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurmaavia, ja kaikilla omat erikoisosaamisalueensa, mutta ei todellakaan mitään ihmelapsia

Vierailija
29/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nsoittotaitoa julista ympäriinsä, ei myöskään opettaja. Edes lapselle ei olla kerrottu, että hän edistyy nopeammin kuin vanhemmat soittajat, opettaja vain on minulle kahdenkesken maininnut asiasta, tyyliin, olethan huomannut, että..

Se viulistin ja laulajalupauksen ;) äiti

Vierailija:

kaikkein lahajakkain =) ihan käsittämättömän hyvä... ollut sitä aina, ihme jos ei tule olympiamitalistia

ja tämä vaan täällä - tietenkään en hehkuta näin lapselle, enkä muillekaan

Vierailija
30/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huippumuusikoiden, mallien, näyttelijöiden ja olympiamitalistien äiteet. jepjep.

Vierailija
31/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutteivat omaa mitään erityislahjakkuuksia. Ja mulle sillä ei ole oikeesti mitään väliä, jos vain saavat elää onnellisen ja tasapainoisen elämän. t.22

Vierailija
32/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

huippumuusikoiden, mallien, näyttelijöiden ja olympiamitalistien äiteet. jepjep.

Vierailija
33/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut on ja sen kyllä erottaa

ei se tarkoita, että ovat parempia tai ihanampia kuin muut lapset, lahjakkaan elämä voi olla hankalaakin, mutta erilaatuisia huippulahjakkuuksia on, miksi sitä kieltämään?

Vierailija
34/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Niin ja ne on ihan taviksia.

Miten -tavallinen ihminen- voi olla negatiivinen sanonta?

Vierailija
35/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos kysytään, että onko oma lapsesi sinusta aivan poikkeuksellinen ja vastataan, että ei, aivan tavis, niin musta on aika outoa.

Vierailija
36/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koe, että lapsellani olisi mitään erityisLAHJAKKUUTTA tyyliin musikaalisuus, tieteily, kirjalliset lahjat, vaan on vaan olo, että hän on ihmisenä ja lapsena niin ylivertaisen suloinen, mukava ja hauska tyyppi.

ap (eli se, joka kainostelee kertoa niitä lapsensa parhaimpia juttuja, etteivät " tavisten" vanhemmat pettyisi omiin lapsiinsa... :D)

totta puhuen, uskon, että ne, jotka näkevät lapsensa " taviksina" , tekevät sen osittain omien arvojensa takia, ts että ei ole heidän mielestään ok tai hyväksi lapselle kehua häntä liikaa tai aikaansaada oloa, että hän olisi jotenkin erityinen. vai?

Vierailija
37/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaan yksi heistä on poikkeuksellisen lahjakas.

Vierailija
38/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA silti aivan tavallisia pojanpalleroita, kuten kaikki muutkin tuntemani lapset. Jokainen on hyvä jossain, yksi oppii jonkin asian nopeammin, toinen toisen. Musta on outo tuo ap:n ajatus, että hänen erinomaista lastaan kadehdittaisiin... varsinkin joidenkin hassun hauskojen sutkautusten perusteella. TUollaiset asiat kun ovat varsinkin niitä, jotka ovat aina äidin korvaan suloisimpia oman lapsen suusta.

Vierailija
39/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on taas pakko puoltaa tuota kadehtimisasiaa. totta kai tiedän, että se on ihan älytön ajatus, mutta joku sellainen tunne silti aina joskus pulpahtaa esiin. siis järjellä tottakai tajuan, että ei tietenkään kukaan vanhempi toisen lasta kadehdi.

Vierailija
40/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heistä tavattoman ylpeä. Parhaat lapset maailmassa, mutta vaikka jokaisella on joku lahjakkuus, eivät he poikkeuksellisen lahjakkaita ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi