Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oma lapsesi sinusta aivan poikkeuksellisen erinomainen?

Vierailija
25.12.2007 |

Missä asiassa? Vai yleensä vain? Itse mä tiedän, että kaikki vanhemmat ehkä ajattelee niin, mutta en voi silti olla olematta sitä mieltä, että:

-lapsellani on paljon hauskempia sutkautuksia ja söpönlapsellisia juttuja kuin muilla (ja mielestäni muutkin vanhemmat nauravat erityisesti minun lapseni jutuille)

-lapseni on joustavampi ja neuvottelukykyisempi kuin ikäisensä (ja että muutkin vanhemmat ovat tämän huomanneet).

Toisaalta, olen sitä mieltä, että esim ulkonäön suhteen lapseni suloisuus on minusta lähinnä subjektiivista, hän ei ikinä pääsisi lapsimalliksi. Lisäksi hän ei esim ole erityisen hyvä laulamaan.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehun kyllä useasti päivässä. En kuitenkaan koe lapseni olevan ylivertainen esim. juuri muiden lapsiin nähden, kuten sinä ap asiasi esitit. Se riittää että hän on minun. mutta en usko että vieras ihminen havaitsisi lapsessani mitään ihmeellistä tai silmiinpistävää esim. juuri kauneutta, nokkeluutta tai liikunnallista/musikaalista erikoisuutta.

Vierailija
42/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en mä kyllä ajatellutkaan niitä sutkauksia täällä kertoa. siis ei mulla ole mitään sellaista tarkoitusta, että kertoisin jonkun " tosi hauskan" jutun, ja te sitten toimisitte raatina, että onkos se nyt maailman hauskin juttu vai ei.

ei tässä ollut kyse siitä, että väittäisin oikeasti lapseni olevan maailman paras, vaan siitä vanhemman tunteesta - olin kiinnostunut, onko muilla sama tunne lapsistaan. pystyn kyllä arkielämässä erottamaan lapseni realistiset ominaisuudet siitä, mikä on äidinrakkautta ja -ylpeyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan vaan, että ei sussa ole mitään ihmeellistä, olet ihan tavis...?

Vierailija:

ja kehun kyllä useasti päivässä. En kuitenkaan koe lapseni olevan ylivertainen esim. juuri muiden lapsiin nähden, kuten sinä ap asiasi esitit. Se riittää että hän on minun. mutta en usko että vieras ihminen havaitsisi lapsessani mitään ihmeellistä tai silmiinpistävää esim. juuri kauneutta, nokkeluutta tai liikunnallista/musikaalista erikoisuutta.

Vierailija
44/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hemmetti kun jotku ei osaa lukea......

Vierailija
45/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä itsetunto siinä kasvaa, jos lapselle

sanotaan vaan, että ei sussa ole mitään ihmeellistä, olet ihan tavis...?

Vierailija
46/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei ole, niin sit se keksitään;

oppii aikaisemmin lukemaan kuin naapurin pekka

------ll------- kirjoittamaan kuin naapurin maija

osaa kerota vitsejä

osaa pukea nopeasti

on nokkela

osaa pelata kimbleä paremmin kuin isänsä

osaa syödä haarukalla ja veitsellä

on kauniimpi kuin serkkunsa Liisa

syntyi alle kahdessa tunnissa

jne.. listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Kait me jokainen jossaa olla hyviä, mut mun mielestä nää kaikki on ns. tavis asioita. musikaalisuus ym on lahjakkuus. ja sitä ei nyt VAAN KAIKILLA OLE!

Vierailija
47/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ehkä tunne, että tykkää siitä lapsesta itse niin paljon, että on vaikea ajatella, että se olisi ihan tavallinenkaan.

tämä ei nyt tarkoita, että ne, jotka eivät lastaan erityisinä pidä, eivät rakastaisi lapsiaan.

Vierailija
48/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen (poika) 4 v on:

-tosi söpö (myös muiden mielestä)

-tosi kiltti (ei kiusaa muita lapsia, ei nimittele, ei huutele rumia sanoja ihmisten ilmoilla niin kuin monet kaverinsa esim. puistossa)

-ollut verbaalisesti aina parhaimmillaan eli pienestä asti on ollut hyvä puhumaan ja jutut tosi hauskoja (myös muiden mielestä)

-hyväkäytöksinen (monet vieraat aikuiset ovat olleet siitä ihan ihmeissään, että miten hyvät tavat pojalla onkaan)

-aika hyvä laulamaan (oppii uudet laulut helposti ja laulaa yleensä nuotilleen, itselläni on hyvä sävelkorva, joten kuulen, laulaako poika " oikein" )

-lisäksi poika on toisinaan myös hyvin tottelematon ja saa kamalia kiukkukohtauksia

-ei kovinkaan lahjakas piirtämään, maalaamaan tms. tai liikunnallisesti

Ja tyttö 2 v:

-söpö (joskus tosi söpö ja joskus vähemmän söpö, mutta ei varmaan sillä tavalla " yleisesti söpö" niin kuin veljensä), hänellä on maailman kauneimmat silmät (tai sitten veljellään)

-ihanan pippurinen

-hauska, vaikkei vielä kunnolla edes puhu (eli en tiedä, onko muiden mielestä hauska kuin meidän vanhempien ja isovanhempien yms.)

-liikunnallisesti hyvin kehittynyt, mutta puhepuoli jäänyt vähän " jälkeen"

-ikävä kyllä tyttö on myös kova kiukuttelemaan ja itkemään sekä vähän liian omapäinen tahtopakkaus =)

Ihanaa kehua omia lapsia! Kerron heille kyllä joka päivä, kuinka mahtavia lapsia he ovat (mutta en vertaa muihin lapsiin).

Vierailija
49/56 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 55 joka menee nyt maate kun ei oikein jaksa edes oikein kirjoittaa.

Vierailija
50/56 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on 1.5 vuotiaalle ihmeellistä, on 6 vuotiaalle normaalia. Monilla lapsilla joku ominaisuus saattaa korostua varhaisessa vaiheessa.

Erot kyllä tasoittuvat myöhemmin, kaikista ei tule erityislahjakkaita sitten lopulta kuitenkaan :) Tarvitaan myös sinnikkyyttä kehittää lahjojaan.

Vierailija
51/56 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin perhe jaksaa naurattaa , heillä 2-vuotias poika, jota vanhemmat

joka lauseessa ylistävät, poika on heidän mielestään erityisen fiksu, nokkela ja liikunnallinen jne, vaikka ei kyllä mitenkään eroa taloyhtiön muista samanikäisistä Vanhemmat puhuvat koko ajan tyyliin,

että kyllä pihan tytöt saa kyytiä esim hiekkalaatikolta, kun MEIDÄN poika tulee paikalle jne. Vaikka lapsi käyttäytyy ihan tavallisesti 2-vuotiaan tavoin, vanhemmat vaan on nostaneet sen jollekin ihme jalustalle.

Eikä ole yhtään sen liikunnallisempi kuin muutkaan, lapselle nyt tosin haetaan liikuntapainotteista päiväkotia , hehheh!

Joskus mietin, että mitä ne puheet saa aikaan siinä lapsessa,

siitä tulee joku itsestään liikoja luuleva, joka putoaa vielä korkealta

Vierailija
52/56 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä jos ei minun?

Vierailija
53/56 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kenen mielestä jos ei minun?

Vierailija
54/56 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lapselle ole tärkeää se, että hän tietää olevansa isälle ja äidille erityisen rakas ja tärkeä. En usko että häntä pitäisi pitää ylivertaisena suhteessa muihin lapsiin. Oikastaan muut lapset eivät edes kuulu tähän vanhempien suhtautumiseen lapseensa.

Vierailija
55/56 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiköhän lapselle ole tärkeää se, että hän tietää olevansa isälle ja äidille erityisen rakas ja tärkeä. En usko että häntä pitäisi pitää ylivertaisena suhteessa muihin lapsiin. Oikastaan muut lapset eivät edes kuulu tähän vanhempien suhtautumiseen lapseensa.

Vierailija
56/56 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä 3,5 vuotias tyttö. Suloisin maailmassa:) Tosiaan se riittää, että me vanhemmat ajattelemme näin. Mutta on lapsemme vienyt monelta muultakin aikuiselta sydämen kuin vain meiltä vanhemmilta tai lähisukulaisilta.

Mutta siis, aivan tuttu tunne tuo jota kuvailit:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi