Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita ahtaasti asuvia lapsiperheitä?

Vierailija
11.11.2008 |

Meillä on viisihenkinen talous ja asumme 97 neliön asunnossa. Kovin usein saan kuulla, että emme kauaa enää mahtuisi näin pieneen asuntoon tai meiltä kysytään, että onko uuden asunnon haku jo päällä. Koen nämä kommentit hieman loukkaaviksi, sillä itse mielestämme mahdumme mainiosti tähän. Asuvatko kaikki niin väljästi nykyään, että olemme joku harvinaisuus ja siksi ihmiset kommentoivat näin. Löytyykö muita, jotka asuvat yhtä ahtaasti tai ahtaammin ja ovat tyytyväisiä tilanteeseensa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla vaikeuksia tavaroihin kompastellessa.

Vierailija
2/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsista on koulussa, toinenkin ensi syksynä. Lapset jakavat huoneen. Säilytystilaa ja lattiapinta-alaa on tälle porukalle liian vähän.

Emme ole tyytyväisiä, tuntuu että tilaa saisi olla enemmän. Mutta asumme tässä vielä joitakin vuosia, koska asunto on edullinen emmekä halua riskillä ottaa isompaa lainaa vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan meitä pidetään ahtaasti asuvina, itse emme kuitenkaan koe niin.

Vierailija
4/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mahdumme kyllä vallan mainiosti :)

kolme makuuhuonetta (2 lasta jakaa yhden huoneen, joka on iso, mm. kaksi ikkunaa) ja avara olohuone, kunnon keittiö, iso eteisaula, kylpyhuone ja vielä erikseen pieni vessa.

mitä muuta meidän perhe edes tarvitsis? on paljon kaappitilaa, ja taloyhtiöstä löytyy meille vielä sekä vinttikomero, että alakerran kellarikomero. Säilytämme tavaroita myös pyöräkellarissa (pyörät, pulkat, vauvanvaunut).

mielestäni meillä on ihana ja tilavanoloinen koti.

Vierailija
5/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mahdutaan.

Vierailija
6/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdutaan ihan hyvin.

Vierailija
7/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun mielestäni :-) Meillä on myös 5-henkinen perhe ja asumme 89 neliön asunnossa, hyvin mahdutaan. Asumme vuokralla ja kun alamme omaa katselemaan niin tuo teidän koko luokan talo olis meille passeli, ei ainakaan kovin paljon isompi tarttis olla.

Vierailija
8/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teidän asunnot on *isoja*.

Vierailija
9/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ko. perheessä on 2 aikuista ja 7 lasta. Asuvat 54 m2 kaksiossa...

Vierailija
10/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa 60 ja yläkerrassa loput. Perheessämme 6 ihmistä, 2 lemmikkiä ja 3 hoitolasta. Yläkerrassa ei päivisin ole ketään, siellä pelkästään nukutaan. Mahdumme hyvin.

Vierailija
11/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin se kuva missä vauva makasi unillaan lattialla isompien lasten leikkien keskellä. Itse en pystyisi tuohon mutta heillä tuntui olevan mukavaa.

Vierailija
12/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isompaan en edes vaihtaisi,mitä ihmettä tekisin sillä lisätilalla :D??

Varmaankin riippuu myös mihin ne neliöt on käytetty,meillä on kaksi makkaria joista pieni on vanhemmilla (kun emme me tarvitse sinne huoneeseeen kuin sängyn 160cm) ja isompi (todella reilun kokoinen) on 2 pojallamme.

Poikien makkarissa on 4 upotettua vaatekaappia säilytystilana ja lisäksi asunnossa on kohtuu hyvänkokoinen vaatehuone.

Keittiö on ISO ja olohuone pienempi. Sopii meille. Olkkarissa on tv-kaluste,3 ja 2 istuttavat sohvat ja vitriinikaappi.

Ja jos jotain haluaisin muuttaa niin isomman kylppärin ottaisin! Meillä on siis pienehkö wc-kylppäri,nää yhdessä siis ja sinne ahdettuna vielä pesutorni...

Mutta koska muu asunto on TÄYDELLINEN niin tuokin menettelee!!

Vierailija
13/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet myös reilu 130 neliöisessä mutta se oli liian iso mun makuuni.

Tykkään enempi pesämäisestä asunnosta saati turhista neliöistä.

Kun säilytystilaa on tarpeeksi niin se helpottaa paljon pienemmissäkin asunnoissa asumista.

Vierailija
14/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyäänhän pitäis kaikille perheenjäsenille olla yks 50 neliöö vähintään/ hlö...

Vierailija
15/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin asuimme 6 vuotta. Kun neljäs syntyi muutimme isompaan.

Kaikki aina ihmetteli miten mahdumme mutta emme itse kokeneet asuvamme ahtaasti. Meillä oli kyllä iso piha ja ulkosauna. Sisällä vain suihku.

Vierailija
16/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki paljon riippuu asunnon pohjasta. Mutta ei ainakaan täällä Helsingissä ole mitenkään helppoa ostaa yli sataneliöisiä asuntoja hyviltä alueilta.

Itse asumme 4 hengellä 77 neliössä, ja olemme ns. hyvätuloisia.

Vierailija
17/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltäkin puuttuu vesivaraaja, on pelkkä pata. Pääkaupunkiseudulla asutaan. kesällä tuo on mukavaa, aivan kuin olisi mökillä :)

Vierailija
18/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kälyn mukaan alle 200 neliötä ei riittänyt millään ;)

Vierailija
19/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselyt uuden asunnon etsimisestä alkoivat jo silloin kun aloin odottaa kuopustamme. Sitäkin jaksetaan säännöllisesti ihmetellä miksi emme ala rakentaa omakotitaloa.

En viihdy isoissa taloissa, en tunne oloani niissä kodikkaaksi. Inhoan myös muuttamista enkä jaksaisi alkaa asunnon etsimiseenkään, koska sopivia on melko vähän myynnissä. Säilytystilat ovat aika niukat, mutta tuleepa heitettyä turhat rojut pois aika ajoin.

Vierailija
20/33 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on liian ahdasta. En ole kovin hyvä järjestelemään tavaroita, jos olisi, niin varmaan mahtuisi paremmin.

Mun mielestä muuten noiden perhe-lehtien ei tarvitsisi tehdä tollaisia ihastelevia juttuja esim. noin ahtaasta asumisesta. Asuin itse lapsena liian ahtaasti, ja kärsimme siitä koko perhe, joten mun on vaikea uskoa, että tuossakaan perheessä ihan jokainen on tyytyväinen asumiseensa. Ainakin ne pari isointa lasta tarvitsisivat omaa tilaa ja rauhaa.