Miksi perustyytyväinen ihastuu palavasti toiseen? ov
Olen lapsiperheen äiti, mieheni on todella unelmaisä silloin kun sattuu olemaan kotona (uraputkessa ja reissutyössä) ja meillä menee jopa sängyssä varsin hyvin. Olen aina pitänyt meitä onnellisena parina ja pidän edelleen. Kaikesta huolimatta olen vahvasti ihastunut toiseen mieheen. Mies asuu onneksi tosi kaukana eikä meillä ole mahdollisuutta tavata kuin ihan tosi harvoin (tänä vuonna kahdesti) mutta tuo mies täyttää ajatukseni tosi usein. Vaikka seksi oman miehen kanssa on todella tyydyttävää, himoitsen tuota toista miestä ihan älyttömästi ja jos tilaisuus tulisi niin varmasti menisin sänkyyn hänen kanssaan.Kaivan nyt varmaan verta nenästäni kun perjantai-iltana kirjoitan tällaista av:lle, mutta onko muita samassa tilanteessa olevia ja mitä mietteitä tunteenne teissä herättävät? Miten suhtaudutte omiin tunteisiinne? Yritättekö unohtaa vai annatteko itsellenne tilaisuuden nauttia jos tilaisuus tulee?
Kommentit (10)
Otat takaisin "menetettyä nuoruutta"?
Tällaisia syitä olen itsestäni löytänyt. Ihastelen muita miehiä todella helposti, mutta mitään vakavampaa ei onneksi ole tullut vastaan. :)
Ap:n otsikkoon koitan vastata. Yleensä kai sellainen palava ihastuminen toiseen johtuu siitä, että on jollain alueella tyytymätön nykyiseen suhteeseensa. Olisiko niin, että kaipaisit enemmän yhteistä aikaa miehesi kanssa? Sinun kannattaisi panostaa suhteeseesi miehesi kanssa! Jos ruokit ihastumistasi mielessäsi, mihin se johtaa? Parantaako se nykyistä suhdettasi? Kyllähön varmaan jokainen joskus ihastuu edes hiukan vieraaseen, ja kai se sellaisella pienenä ihastuksena kannattaa itselleen hyväksyäkin. Mutta sen pitäisi jäädä siihen.
Jos ihastus jää vain pieneksi kutinaksi mahanpohjalle ja sen antaa myös mennä omalla painollaan ohi, niin tunne on parhaimmillaan elämää piristävä, mukava kokemus.
Jos taas ruokit tunnetta, ryvet siinä tai jopa teet jotain käytännössä, niin joudut katumaan. Pahimmillaan tuhoat oman parisuhteesi, ja lievimmilläänkin vähintään aiheutat itsellesi turhaa tuskaa. Been there, done that.
Itse ihastuin vuosi sitten työpaikalla uuteen työntekijään heti kun hän tuli taloon. Olen itse hyvässä parisuhteessa ja hän on etäsuhteessa. En koskaan suunnitellut tekeväni asian suhteen mitään, enkä mitenkään mielestäni tuonut ihastumistani esiin miehelle. Kuitenkin ajattelin häntä tosi paljon ja usein. Eräänä iltana kuukausi sitten jostain käsittämättömästä syystä ja täysin yllättäen päädyimme yhteen. Minulle se oli ihana ilta, enkä tunne syyllisyyttä, mutta mies taas oli jälkeenpäin pettynyt itseensä, koska petti puolisoaan ja ilmeisesti hänellä ei ollut mitään tunteita minua kohtaan vaan kaikki tapahtui jotenkin vahingossa. Kuinka outo tilanne. Sovimme, että unohdamme koko jutun. Sen jälkeen olen ajatellut häntä vieläkin enemmän, vaikka mitään yhteistä tulevaisuutta ei ole tiedossa. Teemme yhdessä töitä päivittäin, enkä haluaisi ajatella häntä näin paljon vaan keskittyä omaan parisuhteeseeni, mutta oikeasti minkä voin, kun olen niin ihastunut tähän mieheen. En halua erota, eikä tämä mies edes ilmeisesti ole kiinnostunut minusta ja silti ajattelen häntä koko ajan...
siis tarkoitan sitä, että tunteethan ovat normaaleja. Eri asia taas on, ttetkö sitä mitä mieli tekisi.... Jokaiselle ihmiselle tulee vataan asioita, ihmisiä ja aikoja jolloin olisi halu muta kuin sitä omaa puolisoa. Usko tai älä. Mieti mikä sinulle on tärkeintä ja toimi sen mukaan!
ei se, että olet parisuhteessa jonkun kanssa tarkoita sitä ettet pysty ihastumaan keneenkään toiseen.
Mun mielestä ihastuminen ja jo olemassa oleva parisuhde eivät liity mitenkään toisiinsa.
Tunteet vaan ovat niin vahvoja, että saavat joskus vallan. Eriasia on tekeekö niille mitään...
Itselläni tapahtunut kaksi kertaa kahdeksan vuoden sykleissä, ja molemmilla kerroilla on jotain ollut pielessä, ei vaan ole tullut itse ajatelleeksi. Kyllä se miettimisen aihetta antaa, molemmilla kerroilla on ollut ongelmia jotka ns. pintaa syvemmällä ja sitä kautta ne on lähteneet sitten aukeamaan.
tätä toisen miehen olen tosin tavannut vain kaksi kertaa. Annan itselleni luvan nauttia mutta arki-elämässä yritän unohtaa ja oikeastaan se onnistuu aika hyvin.
sillä erotuksela, että sängyssä menee miehen kanssa huonosti ja on aina mennyt.
Ja pelkään että ihastus on menossa ihon alle enkä pääse hänestä ikinä eroon. Tämä mies ei tunteistani onneksi tiedä.