Onko kenelläkään 4 kouluikäistä lasta?
Olisi kiva kuulla kuinka arkenne sujuu ja vanhemmat jaksavat! Meilä nyt 3 lasta joista vanhin eskarissa, ja 4. haaveissa... Vaikeaa vaan kuvitella mitä tulevaisuus olisi 4 isomman lapsen kanssa: kuinka riittää aika ja rahat ym.
Kommentit (8)
tiedä häntä jos joskus vielä sais neljännen..
Nyt mietityttää sekin, että jäisikö 4. sitten yksin kolmikon ulkopuolelle, kun ikäeroa kuitenkin tulisi enemmän...
ap.
meillä siis kaksoset ja vauva. Mutta voishan sitä sitten toisella kerralla tehdä uudet kaksoset (heheee) tai sitten ehkä todellisempi vaihtoehto vielä 2 lasta putkeen et oiski viis. Hui! Mitäs tästä sanotte?
Suurin menoerä tulee siinä yläasteikäisenä ja sen jälkeen kun käyvät lukiota tai ammattikoulua, johon täytyy maksaa kirjat. Sitten ovatkin jo autokouluiässä kukin vuorollaan. Silloin on varmasti perheellä tiukkaa.
Ihan lukioaikoihin asti en jaksa huolta kantaa raha-asioistakaan. Luotan että jos pärjätään nyt kun olen kotihoidontuella asuntolainojen ym. kanssa, niin pärjätään sittenkin kun molemmat ollaan töissä ja lainat on suurinpiirtein maksettu. Ja voihan ne lapset itsekin sen ikäisinä jo jotain tienata. Itse ainakin vahdin lapsia, jaoin mainoksia ym. jo yläasteikäisenä.
ap.
Hyvinhän noiden isompien kanssa pärjää, samoin kuin pienempienkin! Eipäs siis valittamista lapsista, vaikka iso perhe meillä onkin:)
Vanhin nyt neljännellä, seuraava eskarissa, seuraava täyttää kohta 6v ja sitä seuraavat (kaksoset) täyttää juur kohta 5v... Mut kylhän se lapsilisä nousee lapsiluvun mukaan, heh...
Meillä on ollut koko ajan aika tiukkaa, mutta ollaan siihen tavallaan totuttu. Olen nyt vasta, 10 vuoden kotiäitiyden jälkeen lähdössä töihin, joten toivoa sopii että nyt vähän helpottaa ;)
Lapisilla on kyllä koko ajan haluttu pitää kalliita harrastuksia, kaikesta muusta onkin sitten tingitty. Aika harrastuksissa on eniten rajoittava tekijä, useimpiin kun joutuu kuskaamaan lähikaupunkiin eikä elämästä voi tulla ihan pelkkää autossa istumista. Järvevämpää olisi teitysti hommata perhe pienehkään kaupunkiin jossa kaikki on lapsilla kävelyetäisyydellä. Silloin olisi vain lasten innostus rajana.
Tuosta nuorimmasta sen verran, että ei hän tosiaan " isompien joukkoon" mahdu, mutta toisaalta hänen hoitoonsa saa paljon apua noilta isommilta. Toisaalta olisi kyllä kiva kun hänellä olisi ikätoveri perheessä. Itse en halua enää synnyttää, mutta sijaisvanhemmuus on harkinnassa. Omaa jaksamista vaan miettii, saattaahan sijoitettu lapsi olla aika hankalakin...