Millainen " aikataulu" teillä on jouluaattona?
Meillä suurinpiirtein näin:
klo 9 herätään
aamupala
jouluohjelmia TV:stä
itse käyn tässä välissä suihkussa (en sauno)
klo 11.15 Lumiukko TV:stä
klo 12 joulurauhan julistus TV:stä
klo 12.30 joulupuuro + luumukiisseli lounaaksi
klo 14-16 kuopus päiväunilla
klo 14-15 mies ja esikoinen saunaan
itse laitan tässä välissä hiukset ja meikit ja teen ruokavalmisteluja
klo 16 tulevat vieraat (eli isovanhemmat yms.)
klo 16.30 yritetään alkaa syömään
klo 19 lisää vieraita + joulupukki (noiden vieraiden takia pukki ei voi tulla aiemmin, muuten tulis ehkä 30 min aiemmin)
klo 20 kahvit ja lasten iltapala
klo 21.30-22 lapset nukkumaan
loppuilta sitten aikuisten kesken seurustellaan ja yritetään syödä vielä lisää (sekä nautitaan vähän alkoholia, mutta vain vähän)
varmaan klo 24-01 aikaan lähtevät vieraat kotiin ja sen jälkeen mennään itse nukkumaan
Herätään, peseydytään, syödään aamupalaa, tehdää pitkä kävelylenkki koiran kanssa, syödään joulupuuroa lounaaksi, lapsi menee päiväunille, pukki tulee, leikitään yhdessä (tai mies ja lapsi leikkii ja mä laitan jouluruoan valmiiksi), syödään, leikitään vielä vähän, lapsi nukkumaan, miehen kanssa vähän kahdenkeskistä aikaa :).