Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen " aikataulu" teillä on jouluaattona?

Vierailija
22.12.2007 |

Meillä suurinpiirtein näin:



klo 9 herätään

aamupala

jouluohjelmia TV:stä

itse käyn tässä välissä suihkussa (en sauno)

klo 11.15 Lumiukko TV:stä

klo 12 joulurauhan julistus TV:stä

klo 12.30 joulupuuro + luumukiisseli lounaaksi

klo 14-16 kuopus päiväunilla

klo 14-15 mies ja esikoinen saunaan

itse laitan tässä välissä hiukset ja meikit ja teen ruokavalmisteluja

klo 16 tulevat vieraat (eli isovanhemmat yms.)

klo 16.30 yritetään alkaa syömään

klo 19 lisää vieraita + joulupukki (noiden vieraiden takia pukki ei voi tulla aiemmin, muuten tulis ehkä 30 min aiemmin)

klo 20 kahvit ja lasten iltapala

klo 21.30-22 lapset nukkumaan

loppuilta sitten aikuisten kesken seurustellaan ja yritetään syödä vielä lisää (sekä nautitaan vähän alkoholia, mutta vain vähän)

varmaan klo 24-01 aikaan lähtevät vieraat kotiin ja sen jälkeen mennään itse nukkumaan

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset heräilee klo 7-9 välillä ja samaan aikaan on itsekin noustava, aamupalaa 8.30-9 jonka jälkeen koristellaan joulukuusi, sit lapset katsovat lastenohjelmia, ainakin Lumiukko on pakko katsoa. Itse yritäin käydä aamupalan jälkeen koiran kanssa lenkillä jos vain suinkin ennätän.

Sauna lämmitetään noin klo 13.00 aikoihin jonka jälkeen syödään.

Joulupukki tulee noin klo 16.30, sen jälkeen meillä ei ole mitään erityistä kunhan vaan ollaan ja nautitaan joulurauhasta, iltapalaa syödään sit ennen nukkumaan menoa joka on lapsilla noin 21-21.30.

Vierailija
2/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa lähinnä riisipuuro, joskus kun jaksaa herätä. Mahdollisesti tv:n katselua/kirjan lukemista tms. Saunominen kaikessa rauhassa ja ajan kanssa. Jossain välissä käydään molempien vanhempien luona ja illalla siemaillaan (terästettyä) glögiä ja pelaillaan sisarusten kanssa (jotka tulee meilel yöksi) lautapelejä. Ruoat on valmiina että niitä lämmitellään kun nälkä tulee ja popsitaan sivussa suklaata sekä juustoja ja viiniä jos mahaan mahtuu.



Ainiin, meillä ei ole lapsia joten ei kannata moralisoida alkoholeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on aina tiettyyn aikaan, aamulla lapset herää kellon tarkasti tiettyyn aikaan, kuopuksen päikkärit on tiettyyn aikaan jne. Eli tässä meidän " aikataulutettu" jouluaatto:



Herätään klo 7, sitten aamupalaa naamaan, lapset leikkii, me miehen kanssa juodaan rauhassa aamukahveja.



Klo 8 aikaan alkaa kai lastenohjelmat, niitä seurataan sivusilmällä koko perhe



Klo 10 mennään saunaan



Klo 11.30 syödään riisipuuro ja rusinasoppa lounaaksi, sitten kuopus päikkäreille



Klo 14 joulukahvit



Klo 16.30 jouluateria



Klo 18 aikoihin (aterian jälkeen) jaetaan lahjat kuusen alta



Klo 19 kahvit ja glögit, suolaista palaa plus vähän makeaakin =)



Kl0 20.30 lapset nukkumaan, jatketaan iltaa kahdestaan miehen kanssa.



Haudoilla ei käydä, kun asutaan eri paikkakunnalla kuin haudatut omaiset. Kuusi koristeltiin jo perjantaina.

Vierailija
4/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten käydään porukalla viemässä haudoille kynttilät. Sillä aikaa on pukki käynyt äidin luona. Iltapäivällä syödään ja mä lähden sieltä iltavuoroon töihin. Muu porukka jääpi viettämään iltaa sinne´. Illemmalla käyvät veljeni luona joulukaffella.

Vierailija
5/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä vietetään mummolassa saunoen, toiv saadaan riisipuuroa, mutten tiedä varmaksi :). Iltapäivästä lähdetään toiseen mummolaan jouluaterialle ja siellä tavataan muita sisaruksia. Täältä jatketaan pukille siskon luo ja illalla palataan lähtöruutuun mummolaan nro 1, missä odottaa lisää lahjoja :).



Joulun pyhät vietetään rentoutuen

Vierailija
6/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös 0530, suihkuun, aamupala, töihin...

0700-1500 töissä

päiväunet

jouluruualle mutsille

2100 nukkumaan

0530 ylös, suihkuun, töihin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 12-13 mennään appivanhempien luo joulupuurolle



klo 15 appi ja anoppi käyvät kirkossa, me saunomme sillä aikaa omalla porukalla, he käyvät viemässä haudoille kynttilät ja saunovat sitten tultuaan



klo 17 maissa tulee pukki ja lasten avatessa/katsellessa lahjoja laitamme ruuat pöytään ja sitten syödään!

Vierailija
8/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kypsän iän äityidessä( 40 v siis) on etunsa



olen AATOKSI ohjelmoinut seuraavaa:

- klo 12 anopille piparitalon ja joulukakun sekä -kukan vienti



ja



- klo 18 tulee joulupukki ja tyttötonttu

( samat kuin viime vuonna)





Ps. MIES kattaa jouluaaton ja joulupäivien pöydät



Eilen ostettiin 150 e:n arvosta jouluruuat, mies paistoi kalkkunan ja laatikot ja muu valmisruokia... paitsi lapset leiponeet valmistaikinasta itse koristeltuja pipareita ja piparitalon (jo kuukausi ennen joulua aloitettiin leipomiset)



muovikuusi on laitettu jo joulukuun 1 pv olohuoneeseen



ja amarylliksissa menee jo toinen kerros eli toiset kukat



ps. joulu on kiva juttu

- valmistelen kuukauden etukäteen , niin työssäkäyvänä äitinä saa levätäKIN jouluna- osin kantapääkoulu on opettanut senkin



ps. oetaan valmiina niin paljon kuin mahdolllista- silti jää pieni tekemisen ilokin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään aamulla sitten kun lapsi herää eli noin 8-9. Syömme aamupalan, jonka jälkeen ulkoilemme. Käymme ehkä sukulaisten haudoilla. Ulkoilun jälkeen lounastamme ja sitten lapsi päiväunille. Päiväunien jälkeen menemme kävellen joulukirkkoon klo 15. Saamme samalla tehtyä pienen ulkolenkin. Kirkon jälkeen kotiin viettämään rauhallista joulua. Syödään jouluateria noin klo 17-18 kuten arkenakin. Joululahjoja avaamme sen jälkeen. Lapsi menee nukkumaan noin klo 21.



Vierailija
10/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätys 6-7 aikaa, lapset pieniä

avataan muutama lahja. Meillä pukki tuo lahjat yöllä kuusen alle ja lapset aivan innoissaan

aamianen n 8.00

n. 9.00 isovanhemmat tulevat

joulurauhan julistus klo 11.00 paikallista aikaa

12.00 joulupuuro

pienempi nukkumaan

n. 15.00 hautuumaalle

n. klo 18.00 ruoka

n. klo 19.00-20.00 lapset nukkumaan

lahjoja availlaan koko päivä ja vielä seuravakin

saunaan en usko et mennään ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hakea kuusi aamupäivällä, syödä puuro, saunoa, käydä kirkossa ja pukinkin pitäis keretä tulla ennenkuin lapset laittaa nukkumaan, syöty on vasta sen jälkeen.. veli keksii aina jotain ja sitten isolla porukalla vaan aikataulut venyy vaikkei halua stressata..

Vierailija
12/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä menee mulla jouluruokien ja kattauksen kanssa. Syödään riisipuuroa ja sekametelisoppaa



Joulukuusi koristellaan aamulla



13.00 joulukirkko ja haudalla käynti



14-15 joulusauna



16.00 jouluruokailu



18.00 pukki tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan klo 16-18 käydään hautausmaalla ja sen jälkeen kotiin laittamaan jouluruoka ja lahjoja avaamaan. Nukkumaan mennään, kun ehditään =)

Vierailija
14/21 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös joskus n.7.30-8 ja Kinkun pelastus uunista. Normi aamuhommat.

Puuro keitetään ja syödään ennen lumiukkoa

Lumiukko ja joulurauhan julistus.

Joulurauhan julistuksen jälkeen pienin päikkäreille. Nukkuu kahteen.

Päikkäreitten jälkeen laitetaan ruoka ja syödään

Sitten tiskataan

Ja jaetaan lahjat kuusen alta.

Eiköhän kersat ole pehkuissa yhdeksään mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä stressiä.... kaikki ajallaan...



aamupäivästä koristellaan kuusi ja juodaan joulugögit



sit jossain välis käydään haudoilla.... sit syödään ja hartaasti..... saunotaan ja lahjat tulevat kuusen alle saunan aikaan :-) .... sit ollaan vaaaaaaaaaaaan.

Vierailija
16/21 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herätään kun jaksetaan eli noin 9-10 välillä

Syödään aamupalat ja lapset katsvat jos jotain tulee telkkarista.

Mies käy viemässä hautakynttilät joskus iltapäivällä.

Ruoka varmaan klo 14-16 välillä.

Lahjat joskus 18 aikaan, ei tule pukkia

Iltasyötävät jossain vaiheessa.

Lapset menee nukkuun 22-23

Me vanhemmat nukkuun joskus 24-02 välillä



On tuossa välillä jotain muutakin syötävää, mutta kuten välipala ja iltapala.

Vierailija
17/21 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla noustaan kun noustaan.

Aamupalaksi varmaan sitte riisipuuroa ja luumukiisseliä.

Katotaan telkkaria, luultavasti se ärsyttävä lumiukko -ohjelmakin ellei lähdetä kuuntelemaan joulurauhan julistusta Turkuun.

Välipalaa eli joululimppua syödään jossain välissä.

Hautausmaalla käydään varmaan iltapäivän aikana.

Jouluruoka syödään ennen pukin tuloa, eli se varmaan aloitetaan joskus vähän klo 16 jälkeen.



Joulusaunaan mennään vasta joulupäivänä.

Vierailija
18/21 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti ulkoilua, joulurauhan julistus ja glögit/mehut. Pelataan ja kuunnellaan musiikkia. Joulukirkko klo 14, jonka jälkeen ruuan viimeistely ja syömään. Pukki klo 18 aikoihin, lasten riemua loppuilta.

Vierailija
19/21 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sitä ennen " suurinpiirtein" eli tarkoittaa, että



Voidaan herätä myös klo 10 tai jotain klo 8-10 välillä.

Lumiukko ja joulurauhan julistus tulevat joka tapauksessa tasan kello silloin ja silloin.

Lounas syödään joulurauhan julistuksen jälkeen, mutta ennen kuopuksen päiväunia eli viimeistään klo 13, mutta jos on kova nälkä aiemmin, niin jo klo 12.30 aikaan.

Mies lähtee esikoisen kanssa saunaan, kun kuopus menee nukkumaan ja toivon, että ovat siellä ainakin tunnin, niin saan rauhassa laittaa itseäni. Siksi laitoin sauna-ajaksi klo 14-15. Voi olla myös 14.25-15.15...

Vieraat on kutsuttu klo 16 ja sen jälkeen, kun ollaan laitettu vikat ruoat ja pöytä kuntoon, aletaan syömään eli n. klo 16.30-17 välillä.

Ja joulupukki on tulossa klo 19 ja sen jälkeen, kun lahjat on jaettu, juodaan kahvit ja syödään kakkua eli kello on silloin varmaan jotain 20. Sitten lapset ehtivät vielä leikkiä uusilla leluillaan ennen yöunille menoa. Ja ne vieraiden lähtemisajat vaan heitin. Luulen, että lähtevät siinä puolenyön aikaan.



Mua ei stressaa toi aikataulu, vaan se tekee kaikesta paljon sujuvampaa. Ei meillä aleta arkisinkaan tekemään ruokaa silloin, kun lapset alkavat valittaa nälkäänsä, vaan ennakoidaan tilanne ja syödään about samoihin aikoihin joka päivä.



Vierailija
20/21 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjelmassa aattona riisipuuroa aamulla, anoppilaan syömään, mies käyttää vanhempiaan haudoilla (toisella paikkakunnalla siis) syödään, käydään kotimatkalla toisella hautuumaalla, koetetaan saunoa enne pukin tuloa (eli ennen puoli viittä), pukki tulee 17-18.30 välissä kunhan joutaa,syödään jossain välissä ja lapset leikkii leluillaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi