Kehtaisitko mennä joulukirkkoon, jos olisit eronnut edellisellä viikolla kirkosta?
Kommentit (41)
768e vuodessa kahdelta aikuiselta. Mutta jos se ei ole paljon sinusta niin jakelet varmaan mielelläsi rahaa ympäriinsä saamatta sille mitään vastinetta.
Vierailija:
768e vuodessa kahdelta aikuiselta. Mutta jos se ei ole paljon sinusta niin jakelet varmaan mielelläsi rahaa ympäriinsä saamatta sille mitään vastinetta.
480e on meille iso raha. Käsittämätöntä, että joillekin se ei ole.
Vierailija:
vähän epäilen... siitä 480e 20e näkyisi jouluna.... Mitä jouluisin muuten juhlitaan? Muistaako kukaan enään?
Henkilökohtaisesti en tunne ihmisiä jotka olisi käyneet rippikoulun jälkeen kertaakaan kirkossa. Minusta silloin ei ole mitään järkeä maksaa mitään. Ja näitä ihmisiä on paljon. Omaa laiskuuttahan se on jos sitten ei jaksa erota.
paljon pienempi, jos siis ovat kirkon jäseniä......
Vierailija:
Henkilökohtaisesti en tunne ihmisiä jotka olisi käyneet rippikoulun jälkeen kertaakaan kirkossa. Minusta silloin ei ole mitään järkeä maksaa mitään. Ja näitä ihmisiä on paljon. Omaa laiskuuttahan se on jos sitten ei jaksa erota.
Vierailija:
Mitä jouluisin muuten juhlitaan? Muistaako kukaan enään?
vietettäväksi juhlaksi (vaikka olikin alun perin pakanallinen juhla). Ja sille asialle ei Morre ei kukaan muukaan voi mitään :).
Eli on edelleen ihan oma asia mitä jouluna juhlii tai on juhlimatta.
joskus olin lukevinani että sulla on vaikeuksia ymmärtää uskonnonvapauslakia
Jälleen kun muut argumentit loppuu, niin mennään henkilökohtaisuuksiin ;-)
Myöskään muissa kirkollisissa harrasteissa minua eikä perhettäni nähdä. Hyvää joulua itse kullekin!
ettet voi etenkin Joulun aikaan olla törmäämättä Jeesusta käsitteleviin asioihin, joulujuhlassakin on todennäköisesti joulukuvaelma. Aiotko silloin jäädä kotiin?
Uskonnonvapauslain suhteen minulla tosiaan on vähän ymmärtämisen vaikeutta, sillä uskonnonvapaus ei Suomessa toteudu niin kuin sen pitäisi.
Mutta se lienee jo uuden ketjun asia ja aika loppuun kaluttu täällä AV:llakin.
Eiköhän ihan hyvä muistuttaa teille opettajillekki vaikka loma jo alkanut, että lähes joka koulussa on oppilas joka ei sitä joulua vietä!
Oletko sä sellanen ope joka osaat oppilaaseen kunnioittavasti suhtautua vai onko kauheaa päivittelyä selän takana?
Ajoittain siihen kyllästyy, vaikka toisinaan haksahtaakin mukaan.
Suhtaudun oppilaaseen oppilaana, en uskonnon edustajana.
Sitä kristillistä ohjelmaa alkaa olla yhä vähenemässä määrin.
Aiheesta juttua esim. tämän aamun Hesarissa.
Miksi sun pitäs sinne edes päästä,jos et ole valmis tukemaan kirkon toimintaa mm. sillä; että sä voit istua siellä penkissä ne laulut kuuntelemassa?