Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopetus - Paljon LIHOIT?

Vierailija
22.01.2014 |

Voi helvata, ollut 3 vkoa ilman tupakkaa (polttanut vuosia ja vuosia, aivan liian kauan), mutta nyt hyvä alku näyttää tyssäävän lihomisen pelkoon!! :-( Makea meinaan maistuu liian hyvin.

Treenaan kuntosalilla 4 krt vko ja lenkkeilen..mutta mikään ei hidasta tätä karkin syömistä!!

Paljonko on kiloja tullut teille tupakan lopettaneet??

Kiitos.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa viikossa melkein 10kg.

Vierailija
2/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot tasaantuvat vuodessa. Minulle tuli 13 vuotta sitten kaksi kiloa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin kahdeksan kiloa. Olin motorisesti todella levoton vieroitusoireiden takia, joten harrastin paljon (kestävyys)liikuntaa ja joutenollessakin joku raaja vatkasi koko ajan. Makeaa teki välillä mieli mutta kun makuaisti palautui niin kaikki maistui niin voimakkaalle, etten pystynyt syömään mitään kovin paljoa, en niitä makeita enkä tavallista ruokaakaan.

Pieni painonnousu on vähemmän haitallista terveydelle kuin tupakointi, mutta tottakai se vaikuttaa ulkonäköön ja kehonkuvaan. Syö ksylitolpurkkaa, pese hampaat usein (sen jälkeen karkit maistuu kamalalle), lakkaa kynsiä (vähään aikaan ei voi syödä), valkaise motivaatioksi hampaat (ei raaski enää repsahtaa tupakkaan). Tee lista korviketoiminnoista jotka vievät ajatukset muualle silloin kun tahtoisit herkutella jotain täysin ylimääräistä.

Vierailija
4/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 10 kg, joista olen ajan kuluessa päässyt puolista ehkä eroon.

Tupakoinnin lopettamisen jälkeen lihominen perustuu myös siihen, että aineenvaihduntasi hidastuu. Ei pelkästään siihen, että ruoka maistuu paremmin. Tupakka kiihdyttää aineenvaihduntaa, sen vuoksi aineenvaihduntaa kannattaa yrittää pitää yllä juuri liikunnalla, mutta myös esimerkiksi säännöllinen vedenjuonti päivässä auttaa. 

Vierailija
5/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen puolen vuoden aikana ei yhtään, koska pidin tiukan kontrollin sen suhteen, mitä suuhuni laitan. Sitten ote herpaantui ja lihoin 10 kiloa seuraavan puolen vuoden aikana.

Vierailija
6/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa kuukaudessa tuli 8kg.

Myöhemmin sorruin polttamaan uudestaan. Ja paino laski. Ja juu tiedän syyt.

Nyt laihdutan ja tsemppaan ja motivoin itseäni. Uusi ja se viimeinen tupakkalakko alkaa piakkoin.

Vierailija
7/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kg tuli ekan kuukauden aikana. Söin karkkia jumbopussillisen päivässä, vähintään. Makeanhimo helpotti ekan kuukauden jälkeen ja paino palautui ennalleen. Tsemppiä! Ennemmin laihdutusta kuin tupakkaa.

Vierailija
8/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt laihtunut pari kiloa. Lopetin tupakoinnin ja aloitin laihduttamisen samaan aikaan :P kohta kaksi viikkoa molempia.

Vierailija
9/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ryminällä mutta n. kilo kuukaudessa puolen vuoden aikana. Ja aloitin pillerit sen jälkeen ja lisää 4kg siitä. Eikä lähde pois sitten millään. 

Vierailija
10/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin 3v sitten. Osasyy oli se että toivoin kiloja lisää. No, yhtään ei ole tullut BMI 19.

Vierailija
11/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut nyt 1kilo lisää siis tämän 3vkon aikana...ja vahtaan kuin hullu tota painoa!

ap

Vierailija
12/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kiloa. Olen tosi onnellinen että lopetin. Kaikki myrkyt muuten nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Vierailija
13/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yhtään, päin vastoin pari kiloa lähti. Mutta en ollutkaan sellainen ihminen joka poltti "koko ajan", vain muutaman päivässä, joskus en ollenkaan, joten kun poltin niin samaan aikaan (tupakoiden välissä) napostelin aika paljon kaikkea. Kun lopetin polttamisen loppui se naposteleminenkin samalla.

Vierailija
14/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiloakaan. Tarkoitus ei ole korvata addiktiota toisella. 

Vierailija
15/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä namit kauppaan niin ei tule herkuteltuakaan

Vierailija
16/35 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:13"]

Jätä namit kauppaan niin ei tule herkuteltuakaan

[/quote]

Minulle tuli kiloja ilman mitään herkuttelua. Lopettamisen jälkeen tavallinen ruoka alkoi maistua paremmalta ja ruokahaluakin oli enemmän. 

Vierailija
17/35 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme kuukautta polttamatta. Lopettamisen harkinta alkoi kuukausia aikaisemmin sitten vain päätin etten osta tupakkaa enää ja siihen loppui. Polttanut 36-vuotta ja melkein askin päivässä. Polttamattomuus ollut helppoa en käytä korvikkeita ei tee mieli tupakkaa eikä edes häiritse muiden polttelut, mutta painoa on tullut kohta 10 lisäkiloa??? En syö makeaa tai muutakaan yhtään enempää kuin ennenkään. En käytä juurikaan sokeria enkä vaaleaa jauhoa. Liikun jonkin verran kuitenkin liian vähän. Inhottavaa tämä lisäkilojen tulo, mutta uskon että polttamatta 90vrk tasaantuu aineenvaihdunta ja normalisoituu painon tulo. Toivoa täynnä eikä enää tupakkaa!

Vierailija
18/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk js 6kg enkä ole syönyt karkkia enkä herkkuja yhtään enempään kuin ennenkään. Vatsa vaan ei toimi edes joka päivä ja tupakoidessa toimi 2-3 krt/ vrk. Syön kuulemma liian vähän jotten lihoisi ja keho varastoi kaiken mitä syön. Pitäisi syödä normaalisti kuten tupakoidessa mutta liikkua enemmän ja juoda varmaankin sitä vettä.

Vierailija
19/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on lakko pitänyt?

Vierailija
20/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 10kg