Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erja Halmesmaki oli NIIIN oikeassa Silminnakijassa! Voidaanko puhua sivistysvaltiosta, kun viattomat lapset maksavat hinnan aitiensa viina- ja huumetorttoilyista? :(

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteistä vaurioituneet lapset saisivat haastaa äitinsä aikanaan oikeuteen ja vaatia korvausta kivusta ja särystä (myös henkisestä, jota tulee esim. oppimisvaikeuksista)!

Vierailija
22/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TODELLAKAAN VOIDA!!!! :´(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ikärajoihin liittyviä sopimuskysymyksiä. Joidenkin mielestä täysi ihmisarvo tulee jos hedelmöityshetkellä (mistä seuraa ongelmia jos äidin ja sikiön intressit ovat ristiriidassa) ja joissakin kulttuureissa aikoinaan oli tapana, että ihmisarvo/yhteisön jäsenyys saatiin vasta nimenantotilanteessa tms eli kenties pariviikkoisena tai parin kk:n iässä ja ihan vastasyntyneen sai vapaasti tappaa tai antaa kuolla.

Vaikeita asioita.

Vierailija
24/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla pitää pitää huolta ettei täydellistä virheettömyyttä tavoitteleva sävy ja keinot johda tilanteeseen josta on se kuuluisa varottava esimerkki, se jossa kaikki epäkelvoiksi määritellyt keskitettiin omille leireilleen ...

Ja te jotka riekutte tässä selvinneen päihdeäidin kustannuksella - hävetkää.

Vierailija
25/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen täysin tietoinen vielä tyttömme mahdollisista ongelmista sen vuoksi että join rajusti raskausaikana. Mutta herrantähden, en voi elää elämääni siten, että kokoajan pelkään, että tyttömme rupeaa oireilemaan. Itse olen hoitaja nykyään ammatiltani ja tiedän asiasta paljon, toki olen pahoillani mitä olen tehnyt mutta siihen oli syynsä, vaikka mikään syy ei olekkaan tarpeeksi riittävä toisen ihmisen elämän vahingoittamiseen. Olen asiasta keskustellut lukemattomien lääkäreiden, hoitajien, sosiaalityöntekijöiden, opettajien jne jne kanssa ja kaikki tukee täysillä sitä ajatusmallia, että turha murehtia menneitä, panostaa kannattaa tulevaan.... niin ja olin suunnattoman järkyttynyt naistenklinikan ylilääkärin asenteesta eilen, hän on selvästi vain yhden asian asiantuntija.

Vierailija
26/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään lähelläkään täydellistä ihanneäitiä, vaikka en ole päihteiden kanssa törttöillytkään, huumeiden kanssa en koskaan. Tietenkin olisi parasta, että äiti kykenisi jättämään aineet ja hoitamaan lapsensa ja itsensä. Tähän tarvittaisiin jokin hyvä hoito-ohjelma, johon äidin täytyisi sitoutua, ellei sitoutuisi, niin menettäisi lapsensa tämän synnyttyä. Ja äidin kuuluisi myös antaa puhtaita näytteitä lapsen synnyttyä. Jos päihdeäiti ei tule neuvolaan, hänestä tulisi tehdä lastensuojeluilmoitus.

Silloin yhteiskunnan tulee ottaa todella vastuu lapsesta, jos vanhempi ei siihen sairautensa vuoksi kykene. Mutta kannatan ehdottomasti jonkinlaista hoito tai -hoitoonohjausjärjestelmää näille päihdeäideille.

Vierailija
27/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka kerta kun joku kirjoittaa raadollisista asioista totuudenmukaisesti, te helkutin hyssyttelijät tuutte vinkumaan: " toivottavasti oot provo" -jankutustanne?

Ei se maailma siitä parane että päänsä pensaaseen tunkee!

Ja kympille: itse ristisi kannat, etkä varmaan aiemmista teoistasi ole ylpeä. Mutta nykyiselläsi olet kyllä parempi äiti kuin moni lapsi voisi toivoa. Tsemppiä sinulle :)

Vierailija
28/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oikeasti tehnyt tuollaista, olisi hoitaja saati siitä kirjoittelemassa täällä. Eiköhän se ole vaan jonkun vähäjärkisen av-mamman epätoivoinen provo, ehkä sinun?

Vierailija
29/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tsemppi sinulle ja lapsellesi, 10. :))

Vierailija
30/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen moneen otteeseen täällä kirjoitellut jonkun pätkän elämästäni ja sitä elämää en kenellekkään suo, en edes vittuilakseni ja kyllä olen hoitaja, hoidan kehitysvammaisia, kuten yhdessä viestissä kirjoitin. Ymmärrän kyllä, jos itsellään on ollut erittäin tasainen ja ongelmaton elämä, niin on vaikea käsittää että joillekkin niitä ongelmia sitten kasautuu muiden puolesta. Osa tietysti on ollut itseaiheutettuja ja osaan ei ole voinut millään vaikuttaa. Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että suru/tuska saa kiinni ihan kenet meistä vaan.

Vierailija
31/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka oikeasti tehnyt tuollaista, olisi hoitaja saati siitä kirjoittelemassa täällä. Eiköhän se ole vaan jonkun vähäjärkisen av-mamman epätoivoinen provo, ehkä sinun?

Vierailija
32/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös tämä ole se sama Halmesmäki, joka on hyökännyt mm. pelkosektioita vastaan? Tietysti on ymmärrettävääkin, että lääkäri väsyy katselemaan tällaisia tapauksia. Kuitenkin ohjelmassa puhuneet sosiaalityöntekijä ja turvakodin johtaja olivat jotenkin maltillisempia ja harkitsevampia kannoissaan.

Se tosiasia kyllä iski pahasti, että tulevaisuudessa seuraa valtavasti ongelmia. Nykyiset 12-14-vuotiaat tytöt kuulemma ryyppäävät enemmän kuin samanikäiset pojat. Miten jatkossa, kun he alkavat saada lapsia?

Vierailija
33/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erja Halmesmäki on mielestäni vähän turhan vankkumaton mielipiteissään.

Viisas nainen, joten tuntuukin kummalliselta, että hän niin voimakkaasti on pakkohoidon kannalla. Ei oikein osaa ajatella aasiaa laajemmin.

Ja hei TUPAKOITSIJAT, sieltä tuli oikein lääkärin suusta sanottuna.

TUPAKKA AIHEUTTAA VAUVALLE PAHAT VIEROITUSOIREET.

Vierailija
34/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, juuri sitä mieltä että kaikkea mitä täältä lukee, ei tarvitse purematta niellä. Voi olla, että tarina on tottakin ja tietenkin hienoa, että kymppi vaikuttaa selvinneen ja lapsi on terve. Mikäli tarina totta on.

Vierailija
35/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on varmaa, ei tästä kukaan hengissä selviä! Elämästä siis. Ja mitä tulee raadollisuuteen niin olen työni puolesta nähnyt valitettavan paljon kärsimystä ja harvoin niitä asioita, jotka menevät hyvin. Ymmärrän hyvin lääkäriä, joka on kyynistynyt ehkä hieman työssään. Erittäin tärkeää, että tällaisesta asiasta tulee keskustelua!

Vierailija
36/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tietenkin joku lievempi ja miellyttävämpi hoitomuoto, mikäli tarkoitat pakkohoidolla sitä, mitä terveydenhuollon termein tällä tarkoitetaan? 31 ei tarkoita olla tuomitseva, vaan ymmärtää hyvinkin paljon elämää ja nähnyt sitä itsekin myös, monelta kantilta katsoen mutta jokin hoitokeino on ehdottomasti välttämätön lapsen terveyden kannalta. Lapsi on puolustuskyvytön, eikä voi valita mitä itselleen tehdään. Mielestäni tämä on rinnastettavissa lapsen pahoinpitelyyn.

Vierailija
37/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on kuule jo yritetty.....

Vierailija
38/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se johtaisi kuitenkin siihen, että päihdeäidit jäisivät täysin neuvolajärjestelmän ulkopuolelle ja luultavasti synnyttäisivätkin kotona. En myöskään ymmärrä mitä Halmesmäki tästä ajattelee, ehkä hänellä on tähän joku vastaus?

Halmesmäellähän on aina näissä jutuissa myös kustannusnäkökulma, vaikka hän ihan vilpittömästi varmaan ajattelee sikiöiden parasta - mutta vastasyntyneiden tehostettu hoito on tosi kallista. :/

Vierailija
39/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miten päihdeäidiksi tiedetty saa lähteä vauvan kanssa kotiin! Oikea paikka heille olisi ensikoti tms. tuettu asumismuoto, jossa on koko ajan henkilökuntaa paikalla. Jos äiti ei ole tähän suostuvainen, niin sitten vauvan olisi kyllä parempi olla sijaisperheessä. Tekee oikein pahaa ajatella millaisiin oloihin lapsia syntyy :(

Vierailija
40/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tänään uusintana tv2 14.30.