G: Minkä ikäinen olit, kun sait vakituisen työpaikan?
Minulla ikää 24v. ja koulutus hankittuna. Tuntuu, että jokaiseen työpaikkaan halutaan henkilö, jolta löytyy koulutus ja kokemus, mutta eihän sitä kokemusta voi saada jos ei joskus pääse jonnekin ensimmäistä kertaa. Ottaa päähän!
Kommentit (33)
Nyt on työpaikka välillä vaihtunut, mutta edelleen vakituisella pestillä mennään... Ja ikää tällä hetkellä 29.
Yleensä sitä kokemusta kertyy ja kannattaakin kerryttää jo opiskeluaikana erilaisista kesätöistä ym. osa-aikaisista hommista. Valmistumisen jälkeen harva pääsee suoraan vakityöhön, mutta kokemusta saa myös määräaikaisista pesteistä. Ap:n kannalta vähän myöhäistä, mutta muille vinkiksi, että mieluummin sitten venyttää sitä opiskeluaikaa vähän ja tekee hieman töitä opiskelujen ohessa. Jos ei ole yhtään työkokemusta valmistuessaan, on töitä tosiaankin hankala saada.
Vierailija:
Minulla ikää 24v. ja koulutus hankittuna. Tuntuu, että jokaiseen työpaikkaan halutaan henkilö, jolta löytyy koulutus ja kokemus, mutta eihän sitä kokemusta voi saada jos ei joskus pääse jonnekin ensimmäistä kertaa. Ottaa päähän!
Olen opiskellut paljon sen työn jättämisen jälkeen ja nyt tosi kuumeisesti odotan, himppua vaille 29-vuotiaana, että saisin pian työpaikan.
sain ekan vakkarin 23 vuotiaana, samana vuonna otin lopputilin jäädessäni äitiyslomalle. Vuosi oli 1998.
Äitiysloman jälkeen opiskelin vielä hieman ja sain taas vakkaripaikan vuosi oli 2000. Otin lopputilin ja jäin taas äitiyslomalle. Vuosi oli 2001.
Kun toinen äippälomani päättyi 2002, tein vuoteen 2005 syksyyn asti töitä kolmella eri työnantajalla (työsuhteet 1/2v-1v mittaisia). Jälkimmäiseen sitten päätin jäädä ja teimme puolen vuoden päästä toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen. Ja nyt olen ollut tässä paikassa kohta jo kolme vuotta.
että näin..
mutta nyt 37-vuotiaana on vain osa-aika paikka.
Sitä ennen ehdin olla 5v työttömänä lama-aikaan, ja meni monta vuotta ennenkuin tajusin, että mulla on vakityö. Nykyisillä parikymppisillä ei varmaan ole samanlaisia traumoja!
Samalla työnantajalla vieläkin ja ikää 40v.
olisin kyllä saanut vakkaripaikan jo 25-vuotiaana mutta kieltäydyin silloin.
heti valmistuttuani eli 25-vuotiaana. Sen jälkeen mulla on ollut vakiduuneja, nyt olen 34.
33
tai olin vakituisena kyllä opiskeluaikana siivoomassa mutta oman alan vakituista ei ole ollut koskaan
olin sillon 25 ja elettiin laman jälkimaininkeja
2. 24v
3. 28v
4. 30v