Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun paino nousee vaan!? Synnytyksestä 1kk ja imetän.

Vierailija
08.11.2007 |

Tarkkailen koko ajan syömisiä ja paino noussut 3kg synnytyksen jälkeisestä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä 5 kk, paino noussut liki 10 kg. Ja imetän edelleen.

Vierailija
2/14 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta, ei vaan niin positiivista... Mulla nousi imetysaikana paino 92 kiloon. Ja ei lähteny kunnes menin painonvartijoihin. Enkä mitenkään mässännyt, mikälie aiheutti painonnousun. Ennen raskautta painoin 77kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asiaan vaikuttaa varmasti se, että kärsin pahoinvoinnista koko raskauden ajan ja oli ihanaa kun pystyi taas syömään normaalisti. Lisäksi liikunta väheni selvästi, vaunut ovat pohjakerroksessa, hissiä ei ole. Vauva pitää aina kantaa alas, spontaani vaunujen kanssa kävelylle lähteminen jää vähemmälle. Tässä minun syyni.

Vierailija
4/14 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyksi sain lääkärltä: Valvoin paljon molempien lasten kanssa ja liiallinen valvominen ja paha univaje ajaa elimistön stressitilaan. Stressitilassa kehon rasva-aineenvaihdunta muuttuu ja keho pyrkii varastoimaan mahdollisimman paljon rasvaa pahan päivän varalle.

Vierailija
5/14 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi myös huomaamatta syödä liikaa ja ulkoilu jäädä vähemmälle.

Vierailija
6/14 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Syyksi sain lääkärltä: Valvoin paljon molempien lasten kanssa ja liiallinen valvominen ja paha univaje ajaa elimistön stressitilaan. Stressitilassa kehon rasva-aineenvaihdunta muuttuu ja keho pyrkii varastoimaan mahdollisimman paljon rasvaa pahan päivän varalle.

Lihoin samoin aiemmankin imetykseni aikana ja todellakin laihduinkin sitten taas ihan yks kaks sen suuremmin ponnistelematta.

Ja olen taas stressaantunut, en kuitenkaan lasten takia (niinkuin en ollut aiemmallakaan kerralla).

3

Vierailija
7/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse lihoin 8kg kaksosten imetyksestä huolimatta 4:ssä kk:ssa. Eikä ne kilot kyllä ees yritä lähtee mihinkään. Eikä oo stressiä ja saan nukkuakin aika hyvin.. Pisteitä lasken ja toivon, että jotain alkais tapahtumaan.

Vierailija
8/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä laboratoriokokeille, T4V ja TSH. Parempi kun otetaan molemmat, nykyään labrat yrittävät säästää rahaa sillä, että otettaisiin vain TSH.

Vierailija
9/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana laihduin n. 10 kg, imetysaikana lihoin 12 kg! Kummallista.

Vierailija
10/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa imetyksissä on paino laskenut jopa liikaa, täysimetyksen pitäisi kuluttaa energiaa, 5 kk:n tienoilla jopa 500-600 kcal/vrk (useimmat lähteet 400 kcal/vrk täysimetyksellä). Tuo valvomisteoria on mielenkiintoinen, reagoisiko sitten toisilla keho eri tavalla valvomiseen, mulla yöimetykset ja valvomiset kestäneet koko imetysajan (eli noin vuoden).

Vierailija
11/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuopuksen imetyksen aikana 9kg. En kyllä tarkkaillu syömisiä mutta kuitenkin. Molempia imetin noin 8kk.

Vierailija
12/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan tuntui olevan nälkä. Enkä siis syönyt herkkuja vaan ihan normaalia " terveellistä" kotiruokaa. Laihdutin sitten imetyksen lopetettuani

Vierailija
13/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, ajatuksen hitaus, palelu, painonnousu, kuiva iho, aloitekyvyttömyys, masennus... Erittäin helppo sekoittaa ns. baby-blues oireisiin tai muuhun synnytyksen jälkeiseen oireiluun.

Vierailija
14/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä käy ainakaan mulle vaan tuo lihominen ja kuiva iho. Muuten oon ehkä ylipirteekin, ku itsekin ihmettelen mikä mulla ja mieski jo kysy, että miks oot noin pirteä ja aktiivinen. Siis oon oikeesti ihan ylipirtee...

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme