Nuo vauva/lapsikortit jouluna on kyllä ällöjä!
Joko nostot riittää?
Kommentit (63)
tai edes kovin jouluinen !
On niitä rumia ostokorttejakin, mutta valokuvakortit yleensä hävitän saman tien.
Onhan niitä tosin aika eritasoisia. Meidän oma kortti on huolella tehty ja sommiteltu, värit ja tilanne sopivat loistavasti korttiin ja se on onnistuneempi kuin aikaisempina vuosina. Katselen kyllä silti mieluummin vähän tärähtänyttäkin otosta, jossa lapset istuvat vierekkäin tonttulakeissa kuin tylsiä kuvakortteja. Kiva olisi, jos niiden lapsikorttien tekemiseenkin nähtäisiin vähän vaivaa, eikä lähetettäisi vaan mitä tahansa valokuvaa hyvän joulun toivotusten kera.
Ei myöskään säilytellä. Ihan saa kohdella samoin kuin muitakin joulukortteja, roskiin vaan joulun jälkeen jos niin tykkää.
Omasta mielestäni valokuvakortti hakkaa aina valmiskortin, olipa se toteutuksent taso mikä tahansa.
Vierailija:
Onhan niitä kortteja muuallakin ja paljon mieluummin otan vaikka sen Tiimari-kortin kuin näitä lapsivalokuvakortteja, joiden kuvauskohteita täytyy sitten kehua jotenkin vanhemmilleen.
.
kuin oikeutetusti itse olette ?
Vai että tärähtäneetkin kuvat on kivempia :o
muualla myös lapset osaavat käyttäytyä eikä niiden ehdoilla edetä joka asiassa
t. 15
Olen varma. Meidän sukulaiset haluaa nähdä kuvia lapsistamme, kun muuten tapaamme niin harvoin. Onhan kuva myös huomattavasti henkilökohtaisempi. Loput kortit menevät läheisille ystäville, jotka taatusti haluavat kummilastensa joulukorttikuvat itselleen. Niin mekin haluamme heidän lapsistaan kuvat. Minä myös säästän useimmat joulun valokuvakorteista albumiin.
Toiset kasvatetaan, toiset vaikka pakotetaan pelolla kilteiksi. Ei se lasten vika ole mitä vanhemmat tekevät. Ei meillä eikä muualla.
Oli siinä sitten kuva lapsesta/lapsista, perheestä, tai oli se sitten itse tehty, tiimarista ostettu, jne.
Mikä helvetti teitä vaivaa, että jaksatte valittaa tuollaisista asioista? Mielestäni te ruikuttajat ette ansaitse yhtäkään korttia, koska ette kuitenkaan mihinkään ole tyytyväisiä. Älkää edes hakeko postianne ennen joulua, niin ei mene joulu pilalle kortteja ihmitellessä...
Ja en, en lähettänyt lasteni kuvilla höysttetyä joulukorttia. Mua vaan vituttaa tämä korttitaivastelu, joka täällä av:llä on jyllännyt kohta viikon! Hyvää joulumieltä vaan kaikille!
Vierailija:
Mikä helvetti teitä vaivaa, että jaksatte valittaa tuollaisista asioista? Mielestäni te ruikuttajat ette ansaitse yhtäkään korttia, koska ette kuitenkaan mihinkään ole tyytyväisiä. Älkää edes hakeko postianne ennen joulua, niin ei mene joulu pilalle kortteja ihmitellessä...
Ja en, en lähettänyt lasteni kuvilla höysttetyä joulukorttia. Mua vaan vituttaa tämä korttitaivastelu, joka täällä av:llä on jyllännyt kohta viikon! Hyvää joulumieltä vaan kaikille!
En minäkään viitsi näille kuvakorttien lähettäjille sanoa, että voi kammotus noita teidän kortteja. Sen verran on käytöstapoja.
Roskiin vaan sitten suoraan. Ja ei kaikkia tietysti voi miellyttää. Ei kaikki varmaan pidä ostokorteistakaan, joita minä lähetän sen sijaan, että kuvaisin kahta lastamme tai koiriamme.
ihan sama, miten on opetettu - opetettu on kuitenkin. Ja vaikka ulkomailla olisi mitä, niin en pidä näistä valokuvakorteista :) Ei lapsia tarvitse piilotella, mutta ei korostaakaan tällaisilla karmeilla kuvilla.
t. 15
Mun ystävissä ei nimittäin ole sellaisia synkistelijöitä, joita tällaiset haukkumaketjut vetävät puoleensa. Iloista joulumieltä vaan teillekin!
Olenko mä ihan outo, kun mielestäni kaikki joulukortit ovat kivoja? Toiset erityisen kivoja ja toiset muuten vain kivoja.
Itse toit esille, miten Suomessa korostetaan lapsia, mikä
on ihan pötyä. Jos ihanteena on hyvä käytöstavat keinoja kaihtamatta niin sitten maailma näyttääkin varmasti auvoisemmalta muualla kuin Suomessa.
lähettää sellasta. kun pikkuvinkki, missä lasten lapset. kaikki kun ei lapsia saa, vaikka haluaisi
Mä ainakin ilahdun ihan jokaisesta muistamisesta, jonka jouluna saan, ei tulisi mieleenkään arvostella jonkun Tiimarin korttia tms.
Eniten mua ilahduttaa just lapsikortit, ja sit muut itse tehdyt, ja ne ovatkin niitä jotka tulee säästettyä, ja ihailtua joskus myöhemminkin.
he eivät voi ymmärtää että miten jonkun mielestä joku pikkuinen tonttulakki päässä ei voi olla suloinen. Ei se vaan kaikkien mielestä ole. Mutta ymmärrän kyllä siis molempia osapuolia, itse kuulun niihin ei-lapsirakkaisiin, enkä kyllä kertaakaan vielä ole lapsikortteja kenellekään lähettänyt, enkä tule lähettämään. Jos itse sellaisen saan, en nyt ärsyynny suoranaisesti, mutta mulle se on täysin yhdentekevä. Siinä vaan on joku lapsi, ei herätä sen kummempia tunteita.
Miksi valokuvakortteja pitäisi sen kummemmin säästellä, siis jos ei itseä kiinnosta?!? Senkun heität roskiin vain.
Eikä niitä lapsia tarvi sen enempää kehua vanhemmille kuin sitä tiimarin joulupukkiakaan, että olitpas hienon joulupukin kuvan löytänyt!