syömisennätyksesi?
Mikä on suurin määrä ruokaa/herkkuja/juomaa mitä olet kerralla syönyt tai juonut? Millainen olo sen jälkeen?
Mun ennätys taitaa olla pitsabuffetissa 8 palaa pitsaa, salaattia, kaksi pehmistä ja kaksi mukillista juomaa. Sen jälkeen tuntui että taju lähtee kun oli niin huono olo. No eipä tarvinnut hetkeen syödä uudestaan :)
Kommentit (71)
Olen hieman ylipainoinen 165/70. Pystyn syömään älyttömästi.
Etten ole tämän isompi johtuu jonkinlaisesta itsekurista.
Mutta siis ylipaino johtuu suklaasta. olen syönyt 2suklaalevyä ja yhden fazerin konvehtirasian illassa. Ei edes ällöttänyt, olisi mennyt varmaan tuplana.
Viime jouluiset joululahja suklaat annoin eteenpäin koska tiedän etten pysty niitä säilömään kotonani vaan ahmin ne hetkessä.
Ehkä joku enkan tapainen on 6 isoa kanafiletta, niiden lisäksi iso vuori perunamuussia, iso salaattikulhollinen salaattia, ranskanleipä (kokonainen!) juusto ja salaatti päällysteillä, suklaalevy, 2 isoa puurolautasta, tuc keksejä paketillinen homejuustolla, puoli pakettia jäätelöä ja puolikas mutakakku. Nämä päivässä.
Tuolloin olin paljon paljon lihavampi kuin nykyisin.
Olen tietoisesti opetellut syömään rauhallisesti pöydän ääressä, maistamaan että miltä ruoka maistuu, kuulostelemaan että milloin on oikeasti nälkä ja milloin piisaa. Ennen vaan lappasin kaikkea ja jos olisit kysynyt että miltä syömiset maistuivat en olisi osannut kuvailla. Koskaan en ole oksentanut syömisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 07:34"]En tiedä onko se kaikkien aikojen ennätys, mutta ainakin viimeaikainen... Söin yksin kokonaisen Pizza Hutin large-kokoisen super supreme -pizzan, neljän hengen annoksena sitä myyvät. En kehdannut syödä sitä paikan päällä joten tilasin noudettavaksi ja aloin ahmia sitä jo heti autossa matkalla kotiin. Sen urakan jälkeen oli kyllä todella pohjanoteerausolo, sillä paitsi että olin niin täynnä että melkein itketti, auton ratti oli yltä päältä rasvassa.
[/quote]
Kiva sika. Röh röh.
Mulla oli tuolloin parikymppisenä ihan mieletön ruokahalu koko ajan ja syöminen oli mukava harrastus. Toisaalta liikuin koko ajan niin ei kertynyt läskiksi. Kai aineenvaihduntakin tuon ikäisillä nopeampaa.
Niin siis edellinen vastaa oli numero 4
Suurin kertamäärä viime aikoina oli paketti iso vaalea - karjalanpiirakoita (9kpl) päällä sulatejuustoa ja juustoa tai "jälkkärinä" vadelmahilloa. Näiden päälle paketti Aino-jäätelöä ja joitain kourallisia sipsiä, muistaakseni dipattuna jäätelöön. Tässä välissä heitin palkit ja jatkoin Koskenlaskija -sulatejuustopaketilla ja Pirkan muromyslillä sekä jogurtilla. Taisin heittää toiset palkit, juoda pari lasia mehua ja mennä nukkumaan. Bulimia 4,5v, tuohon sessioon taisi mennä aikaa puolitoista tuntia.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 02:50"]Mä olen ylipainoinen, enkä jaksa esim sitä suklaalevyä kerralla syödä, ja pizzasta tai kebabista vaan puolet. Yleensä ihmiset ihmettelee kun olen niin pieniruokainen ja töissäkin puolitan kaikki valmisannoseinekset että miten sitten olen niin ylipainoinen kun syön niin vähän.
Totuus on Se, että mulla varmaan ihan oikeasti on pienehkö mahalaukku, en kunnolla nälkäisenäkään saa sinne paljoa mahtumaan.
Ylipaino taas johtuu ihan siitä, että syön ihan älyttömästi herkkuja pitkin päivää, munkki aamukahvilla, työautossa kun vietän päiväni, napsin karkkia, karkkia, pähkinöitä, patukoita tms siinä ajaessasi eri kohteisiin. Monissa kohteissa tarjotaan vielä kahvit ja pullat.
[/quote]
okei. Luulis, että tuokin kuitenkin venyttää vatsalaukkua? Vai onko niin, että kun tavallaan napsii kokoajan jotain, niin siksi ei ole ikinä (tai on harvoin) nälkä, eikä sen takia sitten hotki kerralla niin suuria annoksia?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:36"]
Mikä on suurin määrä ruokaa/herkkuja/juomaa mitä olet kerralla syönyt tai juonut? Millainen olo sen jälkeen?
Mun ennätys taitaa olla pitsabuffetissa 8 palaa pitsaa, salaattia, kaksi pehmistä ja kaksi mukillista juomaa. Sen jälkeen tuntui että taju lähtee kun oli niin huono olo. No eipä tarvinnut hetkeen syödä uudestaan :)
[/quote]
No parinkymmenen vuoden takaiseen pizzabuffettiin vie omatkin muistoni. Köyhinä opiskelijoina kavereiden kanssa oikein säästettiin, että päästiin pizzabuffaan syömään sillä ajatuksella, että istutaan siellä koko ilta ja syödään. Ja niinhän sitä tehtiin. En toki enää muista mitä ja miten paljon söin, mutta paljon. Kun lopulta poistuttiin, olin niin tukossa, että olisin voinut ulvoa tuskasta kun mahaan niin sattui. Mutta opinpa läksyni. Seuraavana päivänä oli ihan samalla tavalla nälkä, vaikka edellisiltana oli kiskonut varmaan viikon edestä.
On aina surullista, miten monella on syömishäiriö. Toivottavasti pääsette eroon siitä! Muuten ollut hauska ketju, nauroin ääneen lukiessani joidenkin syömiskertomuksia :D 32 makkaran syöjä pisti tosin epäilemään, voiko olla tottakaan...
-ap
Viime kesänä ja painoa oli 63kg, ei ole syömishäiriötä..
-3 kpl lidl salami pakastepitsoja
-kerrohamppari -ateria grilliltä
-350gr sipsipussi + 2x dippi
-12pulloa kaljaa
-karkkipussi
olen miespuolinen:)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:57"]
Onko teillä kaikilla hoikilla vastanneilla bulimia?
[/quote]
En oo vastannu vielä, mutta kyllä oli. Joku bulimia-anoreksia sekoitus. Yritin syödä mahdollisimman vähän, mielellään olla syömättä niin paljon kuin mahdollista, mutta samanaikaisesti yritin urheilla joka päivä, joten energia vaje oli ihan tajuton, josta tuli sitten nuita ahmimiskohtauksia. Paras suoritus varmaan joku pita-kebabbi (kaksi jumalatonta rullaa täynnä lihaa), siihen päälle jäätelöä, limpparia, varmaan melkein kokonainen sipsipussi ja karkkia. Näiden jälkeen meninkin yrjölle, kun ei pystyny enää edes hengittämään täyden vatsan kanssa.
Onneksi oon tuosta jo parantunu! Ja syömishäiriön kanssa kamppaileville, oksentelu ei ole ratkaisu mihinkään. Mulle tuli todella paha refluksitauti ja palleatyrä tuon syömishäiriön seurauksena ja tästä kärsin koko loppuelämän...
Ekaluokalla söin koulussa 53 verilättyä eli noin kaksi kaupan paketillista. Monesti olen syönyt suurempia määriä mutta tuo "saavutus" on jäänyt mieleeni. :)
Ekaluokalla söin koulussa 53 verilättyä eli noin kaksi kaupan paketillista. Monesti olen syönyt suurempia määriä mutta tuo "saavutus" on jäänyt mieleeni. :)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:57"]
Onko teillä kaikilla hoikilla vastanneilla bulimia?
[/quote]
En oo vastannu vielä, mutta kyllä oli. Joku bulimia-anoreksia sekoitus. Yritin syödä mahdollisimman vähän, mielellään olla syömättä niin paljon kuin mahdollista, mutta samanaikaisesti yritin urheilla joka päivä, joten energia vaje oli ihan tajuton, josta tuli sitten nuita ahmimiskohtauksia. Paras suoritus varmaan joku pita-kebabbi (kaksi jumalatonta rullaa täynnä lihaa), siihen päälle jäätelöä, limpparia, varmaan melkein kokonainen sipsipussi ja karkkia. Näiden jälkeen meninkin yrjölle, kun ei pystyny enää edes hengittämään täyden vatsan kanssa.
Onneksi oon tuosta jo parantunu! Ja syömishäiriön kanssa kamppaileville, oksentelu ei ole ratkaisu mihinkään. Mulle tuli todella paha refluksitauti ja palleatyrä tuon syömishäiriön seurauksena ja tästä kärsin koko loppuelämän...
[/quote]
Niin ja lisäyksenä, tuo määrä oli muutaman tunnin aikana, sinä päivänä olin syöny jo muutakin ruokaa...oli niitä päiviä, kun sai luvan kanssa syödä mitä halusi, kun tiesi, että session lopuksi ryntään yrjölle...sairasta. Painoin jotain 48 tuolloin.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:18"]Viime kesänä ja painoa oli 63kg, ei ole syömishäiriötä..
-3 kpl lidl salami pakastepitsoja
-kerrohamppari -ateria grilliltä
-350gr sipsipussi + 2x dippi
-12pulloa kaljaa
-karkkipussi
olen miespuolinen:)
[/quote]
Olet wt-amis.
Mun tyypillinen krapulamättö on 300g sipsiä, iso pussi karkkia, pizza tai mäkkärin ateria, noin 2 litraa limsaa ja sitten päälle vielä hetken sulattelun jälkeen esim. ite tehty pasta carbonara. :D Oon 165/65, eli kai ihan normaalipainoinen, en lihava, mutta en hoikkakaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 02:50"]Mä olen ylipainoinen, enkä jaksa esim sitä suklaalevyä kerralla syödä, ja pizzasta tai kebabista vaan puolet. Yleensä ihmiset ihmettelee kun olen niin pieniruokainen ja töissäkin puolitan kaikki valmisannoseinekset että miten sitten olen niin ylipainoinen kun syön niin vähän.
Totuus on Se, että mulla varmaan ihan oikeasti on pienehkö mahalaukku, en kunnolla nälkäisenäkään saa sinne paljoa mahtumaan.
Ylipaino taas johtuu ihan siitä, että syön ihan älyttömästi herkkuja pitkin päivää, munkki aamukahvilla, työautossa kun vietän päiväni, napsin karkkia, karkkia, pähkinöitä, patukoita tms siinä ajaessasi eri kohteisiin. Monissa kohteissa tarjotaan vielä kahvit ja pullat.
[/quote]
okei. Luulis, että tuokin kuitenkin venyttää vatsalaukkua? Vai onko niin, että kun tavallaan napsii kokoajan jotain, niin siksi ei ole ikinä (tai on harvoin) nälkä, eikä sen takia sitten hotki kerralla niin suuria annoksia?
[/quote]
Joo, niinhän se on, ja kun ei syö koskaan itseään ähkyyn, mahalaukku ei veny, normaali mahalaukku vetää n. 2 litraa, ja voi venyä jopa 4 litraan. Jos syö vaikka desin tai kaksi vaikka parin tunnin välein, niin johan se entinen on sieltä mahasta lähtenyt eteenpäin.
5 ateriaa päivässä! Normisti syön 0-2 kertaa päivän aikana, joten toi oli aika huikee.
Mulla ei ole mitään syömishäiriötä koskaan ollut, vaikka sitä on varmaan useasti epäilty, ja koitunut tiettyä haittaa kun on epäilty etten kenties syötä lastakaan kun oli niin pieni. Miinuspeukuista päätellen joku täälläkin heti oli samaa mieltä?
Nuoruuteni söin mitä halusin, ja tosiaan isoja määriä ruokaa kerrallaan, pari suklaalevyä joka viikko, jne.
Painoa yritin usein nostaa, mutta eihän se onnistunut kun ei se normaalisyöminenkään niin vähäistä ja terveellistä ollut, ja useampia aterioita ei vain tehnyt mieli, eikä rahatkaan olisi oikein riittäneet enempään kaloripitoiseen syömiseen.
Nykyisin syön paljon vähemmän, ja paino senkun nousee, alkoi nousta joskus vähän ennen 40 vuoden ikää, hassua kyllä, juuri samaan aikaan kun lopetin karkin syömisen.
t. kaksi pitsaa vetäissyt kakkonen
http://www.google.com/imgres?sa=X&rls=com.microsoft%3Afi&biw=1382&bih=690&tbm=isch&tbnid=QaUrmqV6OBj2XM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fklubitus.org%2Ftopic%2F48259&docid=69o7NIMbq6L5VM&imgurl=http%3A%2F%2Fklubitus.org%2Fimages%2Fliitteet%2F738080d41d8.jpg&w=657&h=456&ei=nljfUrShO-Wk4ASN_oEI&zoom=1&iact=rc&dur=359&page=1&start=0&ndsp=19&ved=0CFIQrQMwAA