Joulupukin vapaana oleva aika enää klo 16.30, miehen mielestä ok mä tuun kyllä hulluksi argh!!
Missä välissä sitä ehtii syödä saati käydä saunassa, pitää sitte varmaan aloittaa aatonaattona jo kaikki rituaalit et ehditään valmiiksi ennen pukin tuloa! Mulla istuu niin syvällä noi aaton ohjelmat että toi aika kuulostaa ihan hirveelle!! Enkä kyllä edes pysty menemään saunaa ruuan päälle se on varmaa... olen sitte vaikka itse pukki tai sitten ei ollenkaan saahan sen muutenkin järkättyä, pukki tuo vaikka lahjat oven taakse mutta ei, joulu olis niin ihanaa aikaa ilman näitä uskomattomia kädenvääntöjä....
Kommentit (51)
Ennen saunaa käyn avantouinnilla, sitä ennen on syöty riisipuuro ja katsottu jouluohjelmat.
Meille tilattiin pukki jo pari viikkoa sitten joten saimme juuri sen ajan jonka halusimmekin.
vasta myöshään illalla. Ehkä sinulle tekeekin hyvää vähän rikkoa rutiineja...
Nimim. itsekin oppinut vasta lähivuosina muuttamaan joulurutiinejaan
Siis joulu on mulle koko vuoden kohokohta ollut aina. En vaan millään halua muuttaa perinteistä järjestystä aattona koska musta joulu ei tunnu sitten enää joululta! =( Eikö kukaan oo samaa mieltä? Ja lapsetkin on aina odotelleet kiltisti iltaan asti pukkia kun se pukki on aina tullut illalla....En olisi itsekkään lapsena voinut kuvitella että pukki tulee iltapäivällä... ap
Tosin oli sanottu että klo 20.00 aikaa ei ole edes olemassa... Meillä on ollut pukki yleensä omasta takaa ja mielestäni vois nytkin olla niin... ap
joulu oli aika kova koettelemus, mutta sitten huomasinkin, että joulu on ihan yhtä jouluinen ja mukava muullakin tapaa vietettynä. Ei se ole välttämättä rutiineista vaan asenteesta kiinni. Jos itse olet kokoa ajan naama norsunveellä, se mieliala tarttuu muihinkin. Kyllä teille tulee oikein kiva joulu, vaikka asiat tekisittekin vähän eri tavalla!
Terv. se aikaisempi, joka joutunut opettelemaan uuden aatto-ohjelman
kun meni viime tinkaan varaaminen (luultiin että ei olla joulua kotona). Ottaisin kyllä paljon mielummin ajan, jonka sait! :)
entäs lasten? lapsille joku puoli viisi on ihan mahtava aika, ehtii vielä leikkiä uusilla leluilla ja viettää rauhallista iltaa.
Ketä varten teillä joulua vietetään?
Usko pois! Viime jouluna meillä lahjat annettiin ennen aamupalaa, sauna oli n. klo 10 ja riisipuuro klo 12. Itse olin töissä aattona klo 14-21.30. Illalla lapset olivat sitten isin kanssa käyneet jouluaterialla anopin luona ja minun aato meni kivasti siellä duunia paahtaessa. No, työsuhderiisipuuron sain ja tonttulakin...
Kannattaisi kehittää jotain muutakin elämään, kuin odottaa koko vuosi täydellistä jouluaattoa!!!
Peset lapset aaton aattona, pääsette miehen kanssa kahdestaan joulusaunaan, kun lahjat on jaettu ja lapset niillä innoissaan leikkii!!
Syökää pukin käynnin jälkeen jne.
Ei nyt kannata joulua pilata moisen takia.
Siperia valitettavasti opettaa, muutaman joulun päästä naureskelet tiukka pipoisuudellesi.
Relaa vähän. Maailma ei kaadu vaikka hellittäisit hetkeksi siitä armottomasta rutiinistas.
Vierailija:
jää " jännitys" kokonaan pois jos pukki tulee jo noin aikaisin!!
Siis jos teillä pienet, alle koulukäiset lapset. Me ei saatu pukkia kuin vasta 17.30-18 ja minusta se on vähän liian myöhään :-(
Kuulostat minun äidiltäni jolle mikään muu joulu ei ole oikea kun se 30v samaa kaavaa vedetty. Me lapset emme jaksa enää sitä ja vietämme jouluja omien tyyliemme mukaan. Tulee se joulu silti vaikka tapoja muuttaa ja pahasta se ei ole välillä rikkoa rutiineja. Vieläköhän tänä jouluna saan kotoa soiton että onhan lahjat avaamatta iltaan asti ja kaikki tehty äidin kaavan mukaan...
sellasen porukan syöttämiset ja saunomiset ei tapahdu hetkessä...vaikka turha mun on täällä tätä jauhaa, joulu on mulle vaan niin tärkeä. Enkä todellakaan vietä sitä kiukutellen vaikka tästä sellaisen kuvan saattaakin saada... ap
ja meidän joulussa olennaista on EI KIIRETTÄ. Jos tuo kävisi meille niin me menisimme edellisenä iltana tunnelmallisesti ja pitkään saunaan, syötäisiin joko ennen pukkia tai sen jälkeen, ja käytäisiin vaikka haudalla iltapimeällä, tai edellisenä iltana ennen saunaa.
Kauheaa kun ihmiset on niin lapsuuden joulunsa orjia, etteivät löydä sitä joulun rauhaa sen seasta.
Mua ärsytti se myöhään odotteleminen. Joskus kuuden-seiskan aikaan aletaan saunomaan, syödään ja sitten vasta ihan iltasella tulee pukki / avataan lahjat.
Nyt ollaan tehty päätös viettää joulu omissa oloissamme ja olen tilannut meille pukin kolmen jälkeen. Viime vuonna pukki tuli kahden jälkeen. Kyllä siinä ehtii pikkuiset jo jännittää tarpeeksi :D. Lahjojen jälkeen syödään ja sen päälle saunotaan. Tai sitten toisin päin, ihan miltä tuntuu :) Lapsilla on pitkä ilta aikaa tutustua uusiin leluihin, mikä on kivaa.
Kun lapset ovat menneet nukkumaan, me miehen kanssa katsomme leffaa ja otamme yöllä jouluruokien uusintakierroksen. Joulunahan yösyöntikin on sallittua :D
ennen pukin tuloa? Kivahan se on lapsille, ettei tarvitse odottaa iltamyöhään sitä pukkia. Hellitä vähän ja mene saunaan pukin käynnin jälkeen =) Ruoka hyvissä ajoin iltapäivällä, sitten pukki, ja sitten loppuillan ohjelmat rauhallisissa merkeissä.
Joulumieltä!