Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI -pino tammikuulle

20.12.2007 |

moi!

jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?

meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.

tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.

oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.

mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.

kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.

koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.

vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.

uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..

onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?

Kommentit (283)

Vierailija
181/283 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt kommentoida teidän hienoja ja mahtavia saaliita!! Säännöllisen epäsäännöllisesti olen kyllä kuulumisianne kurkkinut, olette olleet ajatuksissa!

Kuten moni onkin jo sanonut, meidän listan alkupää on niin apeaa luettavaa, että jo tilastojenkin perusteella kohta pitäisi plussia alkaa ropisemaan. Marraskuussa 06 olin PAS-pinossa, jossa onnistumisprosentti oli ihan huikea, muistaakseni jotain 70% luokkaa. Melkein tuli silloin sellainen olo, että olipa lähellä, ettei mekin onnistuttu.

Jääsydämelle ja Moccalle vielä pahoittelut negasta. Kovasti voimia teille!

Voimia myös kaikille piinistelijöille, yrittäkää pitää itsenne järjissänne! ;)

Omia kuulumisia sen verran, että todennäköisesti seuraavasta kierrosta uusi yritys lyhyen kaavan IVF:llä. Nyt menossa kp1, jossain vaiheessa alan syömään primolutia ja siitä sitten piikittelyä. Jonnekin viikon 11 paikkeille menisi sitten punktio.

Taisin jo aiemmin pohtia, miten hoitopaikkamme käy, kun olimme hoidossa yksityisellä, mutta maksusitoumuksen kera. Aluksi näytti siltä, että saadaan jatkaa maksusitoumuksella, koska siirtoon ei päästy, mutta eipä sitten saatukaan. Ja julkisella olemme siis hoidossa olleet KYS:ssä. Ja EHKÄ saattaisimme päästä uuteen IVF:ään JO tänä keväänä, jos jatkamme julkisella... Tulimme miehen kanssa siihen tulokseen, että jatketaan samalla klinikalla, mutta omaan piikkiin.

Miten nuo jonotus- ja muut systeemit menee, jos on julkisella jonossa, mutta hoidattaakin sillä aikaa itseään yksityisellä? Tietääkö joku? Kun muistan lukeneeni, että silloin putoaisi jonon hännille. Mutta täytyykö julkisen periaatteessa tietää, että olet samaan aikaan hoidossa muualla? Ja mietin, että mitä se julkiselle kuuluu, jos joku haluaa sillä aikaa maksaa " itsensä kipeäksi" hoidoista jonotusaikana.

Sori tämmöisiä tyhmiä kysymyksiä mietin, mutta kun meillä toiminut kaikki hommat julkisella loistavasti kolmen vuoden ajan, niin ei ole tarvinnut näitä asioita pohtia. Mutta näköjään tuli raja vastaan loistavasti toimimisessakin, niin nyt täytyy tehdä näin...

Nyt täytyy kiitää katsomaan uutisvuotoa. Tsemppiä kaikille! Menkäähän laskemaan huomenna mäkeä! :D

Tao_Tao

Vierailija
182/283 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis: Ihana lausahdus!! Tuota minä olen itse asiassa ihan ihailtavan :) hienosti toteuttanut pääasiallisesti nämä vuodet, intoa on jostain kumman syystä riittänyt jokaiseen hoitokiertoon vaikka takana olisi mitä! Mutta jokin raja on tullut vastaan, sillä tämä hoito on ollut aivan erilainen - pessimismi ja pahimman pelko ovat olleet koko ajan läsnä, en ole edes uskaltanut/viitsinyt lähteä ajattelemaan, että mitä jos tämä hoito onnistuisikin. Ja nyt, kun hoito on tehty " onnistuneesti" ja enää ei voi muuta kuin dotella, kaikki on jo tehty mitä tehtävissä on, niin minun on kamalan vaikea sisäistää tätä tilannetta. Mutta näin se elämä heittelee!!! Mutta siis itse en olisi jaksanut kaikkea tätä, jos olisin ollut aina vaan negatiivisella mielellä! Juuri se into ja toivo, mitä yleensä on yrityskiertojen alussa, ennen negatestiä/menkkoja ollut, on auttanut jaksamaan!!!

Tao: Ihanaa kun piipahdit!!! Ja hieno että pääsette hoitoon suht pian!! Tuosta julkisella jonottamisesta ja yksityisellä sillä välin käynnistä. Meille ainakin julkisella sanottiin silloin aluksi, että odottaessa voi käydä tekemässä hoitoja yksityisellä, " Niin aika monet tekevätkin" , oli lääkärin kommentti. Eli ymmärsin, että yksityisen hoidot eivät vaikuta mitenkään julkisella jonottamiseen, hännille ei siis sen takia tipu. Siinä se pointti onkin, että esim. 6kk:n odottaminen ei tunnu niin pitkältä, kun välissä käy tekemässä hoidon yksityisellä. Joten ei hätää! :)

Täällä olot on vähintäänkin sekavat! On se nyt kumma ettei sitä vaan tajua, nyt kun olisi aika olla positiivinen ja iloinen niin minä en ole oikein mitään! Olla möllötän vaan enkä taida edes tajuta, että masussani on pieni elämän siemen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/283 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jessikselle kuuluu??

tao pohtii hoitojen jatkoa..

omasta vinkkelistä pitää sanoa, että julkisen hyvä puoli on edullinen hinta.

miinukset ovat vaihtuva henkilökunta ja lääkäri, hoitoja joutuu odottamaan, jonotus odotushuoneessa.

yksityisen hyvät puolet ovat ne, että hoitoon pääsee silloin kun haluaa, lääkäri ja muu henkilökunta on tuttuja, ja samat, ja ainakin meidän klinikalla ei tarvitse jonotella, eikä odotushuoneessa ole väen paljoutta.

palvelu on aina ollut huippua, kiire ei näy tai sitä ei ole.

miinus on hinta.

meillä lyhyt ivf hinta sisälsi: suunnittelukäynti, molempien verikokeet, kontrolli uä:t, sperman pesu +testaus, punktio, viljely 1, viljely 2, alkionsiirto ja pakastus. (eli kaikki suunnittelusta siirtoon ja pakastukseen) hintaa kelan korvauksen jälkeen jäi 1825e pyöreästi.

saadaan hoitaa maksut 3 erässä.

lääkkeet tietty tuohon päälle.

omaa napaa:

maha ei ole enää kipeä eikä juuri turvoksissakaan, vaikkakin edelleen maha on kuralla.

mä olen varmasti tulossa kipeäksi, kun palelee ihan hemmetisti, ja posket helottaa punaisina. kuumetta mittailin äsken, mutta 36.5 näytti.

meillä on muut olleet/ovat yhä flunssassa, joten kai tää iskee muhunkin kohta.

nuorimmainen kehittää kriisin, täytyy mennä, moi!

Vierailija
184/283 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tao: Tarkistelin taannoisista, oltiin samassa pas-pinossa toukokuussa. Ilmeisen epäonnisia silloin ja huonoltahan tuo näyttää nytkin. :-(

Naksu vastasikin jo yksityiselle menosta julkiselle jonottaessa että voi mennä ja suositellaankin jopa. Käytännössä näyttää olevan paikkakuntakohtaisia eroja. Meillä tippuu jonon hännille jos julkisella tietävät että menet yksityiselle hoitoon. Perusteena on, ettei julkisen aikoja jäisi käyttämättä sen takia, että hoito yksityisellä on vielä kesken. Toki voi mennä ja jättää ilmoittamatta, vaitiolovelvollisuus estää tietojen liikkumisen ilman lupaa. Pieni riski kiinni jäämisestä kuitenkin on esim. tilanteessa, että yksityisellä tehdystä hoidosta alkaneessa raskaudessa tulee jotain komplikaatioita. Silloin lääkäri joutuu kirjoittamaan lähetteeseen esim. ivf-alkuinen raskaus.

Ennis: Tiedän minäkin miltä tuntuu pelätä plussaa testissä. Hullultahan se kuulostaa, mutta plussa pelottaa melkein enemmän kuin nega. Negaan osaan jotenkin varautua tässä vaiheessa, mutta jo alkaneen raskauden keskeytymisen pelko on jotain kamalaa. Ja vielä kamalampaa on, jos raskaus keskeytyy täysin odottamatta (tai pelkäämättä), silloin kun tippuu niin kovaa ja korkealta. Ei ole helppoa tämä " lapsenteko" , ei...

Listan loppupäässä punktiossa olleilla oli huikeita alkiosaaliita, onnea niistä! Toivotaan, että pysyvät matkassa ja saatte toivomanne lapsikatraan ilman uusia hormoniryöpytyksiä. b d

Omalta kohdaltani olen luopunut toivosta. Olen testannut negan jo joinakin aamuina, vaikka virallinen testipäivä onkin vasta huomenna. Tänään alkoi tiputteluvuoto, luget pitänevät niagaran vielä aisoissa mutta huomisen testin jälkeen lopetan luget ja alistun kohtalooni. Täytyy selvitellä lääkärin kanssa jatkoja, tuleeko niitä enää. Toivottomalta tämä kyllä tuntuu...

t. tipituu

Vierailija
185/283 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessiiiiiis, mitä kuuluu? Miten punktio meni? Toivottavasti kaikki on hyvin... Hirveästi tsemppiä täältä, toivottavasti olo on ok!!! Hali!!!

Tipi: Voi voi, toivottavasti se vielä kääntyy plussaksi!!! Onhan se nyt p***ele kumma jos kukaan ei täällä plussaa!!! :/ Hirmuisesti tsempitystä täältä ja voimahaleja!

Täällä olo suht normi. Mutta hitto soikoon että meinasi mennä hermo bussissa, voi että sitä tärinää ja hytkymistä mitä se on!!! Tie on kuin kylkiluilla ajelisi ja tämän linjan bussit ovat jostain kumman syystä jotain museokamaa! Kyllä tuntuu mahassa ilkeältä tuollainen ja vielä ilkeämmältä ajatus siitä, mitä tuollainen tärinä voi tehdä... Pah!!! :(

Nyt L-koodin pariin, öitä!

Naksu pp3

Vierailija
186/283 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä nyt kävi, että tulokseton oli tämäkin hoito. Eli yhtä synkkänä jatkuu pinon tulososio kuin tähänkin asti. Yrittäkääs nyt loput sitten plussata! Käyn varmaan kurkistelemassa miten teille lopuille käy.

t. tipituu

Vierailija
187/283 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Tipituu!! :( Olen pahoillani! Kyllä se on niin väärin, että näin rankan rupeaman jälkeen tulee vielä negakin sinne... Jaksamista sinne!

Missäs se meidän Jessis luuraa? Pitää nyt selvästi hullua (/hulluja?) jännityksessä... ;)

Tänne ei kummempaa... Selkää on kivistellyt pitkin päivää ja välillä myös vatsan puolelta. Tuolla vasemmalla puolella alhaalla siis. Toivon vaan, ettei mikään hyperi (voiko vielä tulla?) tai muu ikävä siellä jyllää... Vatsa on muuten todella turvoksissa!! Ihan sellainen pallo. Onko muilla vielä tuollaista tässä vaiheessa, kun on " jo" pp4 eli keräyksestä jo viikko? Se tällä erää olotilakartoituksesta, hyvää yötä! ;)

Vierailija
188/283 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pyörin kun odottelen että pitää lähteä töihin...

Sellaista tulin itseasiassa kyselemään, että onko muilla tullut näppyjä hoidon seurauksena? Mulla on nimittäin rinta aivan täynnä pientä näppylää, ei siis finnejä. Muistelisin, että mulla on ollut aiemminkin näin, mutta en nyt kyllä kuollaksenikaan muista missä kierrossa tai missä hoidossa. Mietin vain, onko tämä jonkin lääkeen sivuvaikutus vai mitä... Ei nyt siis mikään ongelma mutta tulinpahan kyselemään aikani kuluksi! ;)

Vierailija
189/283 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista näppylöistä; mulla ainakin kukkii naama aivan järkyttävästi. Finniä pukkaa aivan vieri viereen. Lisäksi nyt on alkanu tulla selkään semmosia isoja tulehtuneita " finnejä" kans. Liekö jotain hormoneista johtuvaa... näin oon ainakin ajatellu.

Maanantaina mulla oli hetkittäin alavatsa tosi kipeä, sellasta viiltävää, vihlovaa kipua. Vähän niinku menkkakipua mut ei kuitenkaan sellasta. Mitä lie sekin...

Lisäksi olen aivan hirveässä flunssassa, keuhkoputkentulehdus paina päälle ja mä röhin keuhkoni pihalle, mut pakko tääl töissä on vaan koittaa sinnitellä...

Nyt takas töiden pariin, kirjottelen paremmalla ajalla vaik illalla...

Vierailija
190/283 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas : )

Tipituulle ensin isot pahoittelut; on se nyt kumma ettei kellään onnistu *pudistelee paheksuvasti päätään*

Jaksuja sulle ja voimia uusiin koitoksiin!

Piinistelijöitä jäljellä 4 jos en ihan väärin laskenut?

Onnea meille vielä odotteleville ; )

Oma ).( : tulin jo takaisin töihin, kun en ollut enää yhtään kipeä punktiosta/siirrosta. Mun 15 rakkulastani imutettiin maanantaina ruppaiset 7 munista, joista 4 jatkoi takkuista taivaltaan (näistä 1 hiukkasen liian nopsa, mutta pakastettiin silti). Eli nyt massussa köllöttelee 2 reipasta 4-soluista (eilen siirto), ja 2 rupuisempaa pakastettiin yhteen olkeen. Jotenkin tämä tulos veti fiilikset niin alas, etten jaksa tämän siirron yhteydessä uskoa yhtään mihinkään... Kohdun limis onneksi oli kerrankin siirrossa kelvollinen.

Eipä voi siis sanoa että yksityiselle sektorille siirtyminen olisi mikään autuaaksi tekevä asia. Tein jopa sellaisen jutun, että varasin jo valmiiksi Tyksiin ajan ivf:n suunnitteluun. Onpahan sitten suunnitelma B olemassa.

Jessica pp1

Vierailija
191/283 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin aika monta enemmän kuin 4 vielä piinistelemässä (muistin väärin edellistä viestiä kirjoittaessani):

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. -> nega :(

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. -> nega :(

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., ei siirtoa :(

tipituu: ICSI, punktio 21.1., siirto 23.1.

HönTTi04: ICSI, punktio 28.1.

Naksu: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2., testi 15.2. ->

Enni-Maija: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2.

helena1712: ICSI, punktio 29.1., siirto 31.1., testi 14.2. ->

Jessica2: 2. IVF, punktio 4.2. siirto 6.2., testi 22.2. ->

nukke3:

Vierailija
192/283 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa pp7. Eilen illalla oli kovasti nippailua. Tänään kanssa vähän samanlaisia oireita. Rinnat on kans välillä aika kipeät. Muita oireita ei sitten olekaan. Testipäivää odotellessa.

Vierailija
193/283 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voihan vee tipi.. pahoittelut negasta.

tää meidän pino on uskomattoman kehnoilla tuloksilla liikenteessä..

naamaan tulee finnejä, joo. leukaperiin ja muuallekin.

muuten olo ihan normaali. väsyttää tosin, ja päätä särkee, mutta olisiko syy ja seuraus toisistaan.

vatsaa on pari kertaa juimaissut, mutta eipä juuri muuta. turvotus on oikeastaan mullakin jo laskenut.

yritän olla laskematta, mutta pp6 on nyt menossa.

-ennis- pp6

Vierailija
194/283 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palelee. ihan helkkaristi.

Vierailija
195/283 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääsydän73: IVF, punktio 9.1., siirto 14.1., testi 25.1. -> nega :(

Mocca76: IVF, punktio 14.1., siirto 16.1., verikoe 28.1. -> nega :(

Tao_tao: IVF, punktio 21.1., ei siirtoa :(

tipituu: ICSI, punktio 21.1., siirto 23.1. -> nega

HönTTi04: ICSI, punktio 28.1. testi 13.2.? ->

Naksu: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2., testi 15.2. ->

Enni-Maija: IVF, punktio 30.1., siirto 1.2. testi 15.2. ->

helena1712: ICSI, punktio 29.1., siirto 31.1., testi 14.2. ->

Jessica2: 2. IVF, punktio 4.2. siirto 6.2., testi 22.2. ->

Vierailija
196/283 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Älähän siellä synkistele, kahdella 4-soluisella teillä on varmasti paremmat kuin hyvät mahkut! Varsinkin kun limiskin oli just hyvä!! Nyt ei kun piinistelemään!

Hienostihan täällä jo sakki oireilee, eiköhän nyt tule jo niitä plussia loppupinoon! ;)

Ennis: Sua paleli kovasti, sama juttu täällä havaittu tänään. Ihan sellainen sisäinen hytinä, aivan jäässä! Ja tuo leuan kukkiminen on myös täällä, tuon rinnan näppylöinnin lisäksi! Ihan on tullut puppisikä tänne! :) Ja hiukset rasvoittuu sitä tahtia, että hyvä kun yksi pesukerta päivässä enää riittää!! Kyllä huomaa saaneensa hormonin jos toisenkin tähän kroppaan! ;)

Vatsaa on välillä nipistellyt kyllä, mutta se nyt voi johtua mistä vaan, on tuota sisintä niin kovasti rönkitty lähiaikoina! Pientä menkkajuilimistakin on jo havaittavissa, ei mitään kipuja mutta sellaisia tuntoja kyllä.

Meille tuli tänään kirjallisena " selostus" toimenpiteistä ja " tuloksista" . Ihan hyytävä tunne tuli, kun paperissa luki " Kyseessä sekundaari selittämätön infertiliteetti" . Mä en ollut siis ajatellut, että me ollaan nyt kohtukuoleman jälkeen sekundaareja. Alkuun ajattelin, että onpas lääkäri hyvin meidän tilanteeseen perehtynyt kun noin ison mokan on tehnyt, mutta sitten tosiaan meni tajuntaan. Sekundaareja tässä ollaan, vaikka yhtään lasta ei olla maailmaan saatettu - elämään siis... :(

Mutta oli lapussa hyvääkin tietoa, nimittäin alkiot ovat kyllä ihan huippulaatua! :D Kaikki ovat 2,5-3,0 pisteisiä. Viime ivf:stä muistelisin, että tuo 3,0 on täydet pisteet. Joten hyvältä vaikuttaa! Nyt on vaan kiinni siitä, saako nappula kiinni kohdusta ja jaksaako tarrata siellä! Voi kunpa!!!!!!

Onko jollain muuten tarkempaa tietoa tuosta alkion pisteytyksestä?

Naksu pp6

Vierailija
197/283 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita piinistelijöillä : ) Palelua yms. Hyvältä kuulostaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille, yritetääs rentoutua (heh, tosi helppoa).

T. Jessis (pp2 - ei oireita)

Vierailija
198/283 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksua vielä vuolaasti kiitellä tsempeistä! En tiedä miksei oikein tällä hetkellä jaksa uskoa onnistumiseen? Ehkä joku suojautumiskeino pettymysten varalle...

J.

Vierailija
199/283 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ei kuulu ihmeempiä.

edelleen posket helottaa punaisina, ja palelee. tämä alkaa yleensä iltapäivällä, kuten väsymyskin alkaa silloin.

eilen illalla oli kyllä tosi huono olo, mutta voi johtua kyllä siitä, että päätäkin särki.

mä olen aiemminkin reagoinut lugesteroniin aika voimakkaasti, joten uskoisin tämän olevan ihan siitä. mahaa ei ole enää nippaillut.

tilasin eilen kotitesti.fi sivulta 3kpl erittäin herkkiä raskaustesti-kasetteja hintaan 7,5e.

tulevat varmaan maanantaina.

ajattelin, että jos testaan jo pe kuten naksukin, ja testi näyttää negaa, niin on kuitenkin pakko testata myös varsinaisena testipäivänäkin, joka klinikalta annettiin, eli sunnuntaina.

...ja sen yhden testin teen sitten.. kun siltä tuntuu, jos teen.

jotenkin mulla on niiiiiin varma olo, että negaa tulee.

oikein jo vi***taa jo valmiiksi.

en tiedä miksi, ehkä se on niin kuin jessis sanoi, että joku itsesuojelujuttu.. että ei muka harmittaisi niiiiin kauheasti.

mä yrtän tästä positiivistua, joska suhteessa..

-ennis- ja pp7

Vierailija
200/283 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä " luovuttanut" fiilis tässä pinossa... Itselläkään ei kyllä todellakaan ole paras mahdollinen päivä! Koko päivän on ahdistanut ihan sikana, olo on hankala ja kiukuttaa! Miehen kanssa on heti jotain vääntöä jos vaan suumme aukaisemme ja mieli on entistä pahempi! Päätä särkee ja heikottaa... Todella siis alakuloisissa fiiliksissä mennään, ei mahda mitään!!! Jotenkin vaan pelottaa niin perkuleesti...

Joten tämän enempää en viitsikään teitä tuskastuttaa löpinöilläni vaan painun sohvan pohjalle ja toivon, että huomenna on parempi päivä - ja viikon päästä maailman paras elämä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä