IVF/ICSI -pino tammikuulle
moi!
jokos täällä on muita, joilla punktio ja siirto menee tammikuulle/helmikuun alkuun?
meillä on huomenna suunnittelukäynti, ja saadaan kaikki reseptit yms.
tammikuussa pitäis sitten alkaa piikitellä.
oletettavasti on tulossa lyhyen kaavan IVF, se meillä oli viimeeksi, ja poika saatiin. =) 02/2007.
mulla on vaivana PCO. meillä on kaksi poikaa, esikoinen syntyi 08/04 ja alkunsa sai kevyillä hoidoilla.
kuopuksen tekemisessä käytiin clomit, menopur+inssit, ja IVF. PAS toi toivotun tuloksen.
koettu on myös 3 keskenmenoa ennen esikoista (clomeilla alkaneet nekin), ja kuopusta toivoessa IVF tuoresiirrosta 1 keskenmeno.
vähän on ristiriitaiset tunnelmat tässä hoidon alkua odotellessa.
uutta vauvaa kaipaan kovasti, mutta etukäteen jo tiedän mikä stressi ja piinistely, ja toivon ja epätoivon vuoristorata on odotettavissa..
onkos täällä jo muita tammikuun menijöitä?
Kommentit (283)
Täällä menossa pp8. Tällä hetkellä kirjoittelen töistä. Mahaa on taas nippaillut pitkin iltaa ja vähän menkkamaisia tuntemuksia. Sitä vaan aattelee että onnistuis nyt tämä kerta. Mä oon kans ollu vähän alamaissa. Täytyis nyt vaan piristyä. Viikonloput kaikille.
Nyt ainakin näin aamusta paremmalla päällä! :)
Ennis kyselit päänsärystä... Mulla on tosi tosi pientä päänsäryn kaltaista ollut aiempinakin päivinä, mutta siis aivan olematonta. Nyt eilen oli kyllä tosi kipeä, tuolta hartioista alkaen kiristi oikein kunnolla! Ja koko pää, otsaa myöten! Mutta mä aattelisin, että se johtuu Lugeista, eikös niissä oo tuo sivuoireena? En muista yhtään, onko aiemmin ollut vai ei... Sä sanoit että sulla palelu alkaa iltapäivisin. Mulla menee kummasti niin, että aamulla kun herään, olen ihan hiestä märkä ja sitten illalla olenkin aivan jääpuikkona! Siis tosi viluinen! Tuo vilu kuulostaa hyvältä, mutta toisaalta jos lämmöt olisivat korkealla niin eikös sitten olisi myös aamulla kylmä? Äääh, enpä tiedä, voihan näitä spekuloida maan tappiin asti! ;) Toivottavasti nämä kaikki tietää vaan hyvää!!! :D
Helena: Sielläkin on menkkajomottelua - samoin täällä! Jo muutaman päivän ajan on ollut menkkatuntemuksia, mutta kivuiksi ei niitä voi ainakaan vielä sanoa. Mutta siis samankaltaista tuntemusta löytyy... Ja tissit on kipeät, mutta sekin on varmaan lugejen ansioita (aina luget ei mulla kyllä saa sitä aikaan, mutta tuo tissikipu onkin vaan hyvä merkki, onpahan keltarauhashormoni ainakin vahvasti vaikuttamassa!).
Mikä kumma tuossa eilisessä päivässä oikeen oli kun kaikki oli niin känkkäränkkiä?! ;) Kaikille nyt sitten parempaa päivää tänään, eiköstä vaan?!!! Hyvää viikonloppua!! :D
Naksu pp8
varoitus, tämä sisältää osapuilleen pelkkää valitusta..
ajattelin tulla kertomaan, että tänään ei ole ollut muita oireita, kun se päänsärky.
ei siis enää paleluakaan.
mahaakaan ei ole enää eilen eikä tänään juimistellut.
vaikka kuinka yritän kuvitella ja kuulostella kroppaani, niin ei ole, mitään oireita.
rinnatkin on kyllä kaikkea muuta kuin pinkeät tai kipeät. ei ne kyllä ennenkään ole raskauksiin juuri reagoineet, mutta kuitenkin.
mietin kuumeisesti, että mitä oireita mulla on ollut aiemmin alkuraskauksissa. mulla on ollut jo 6 alkanutta raskautta (4kesken, 2 poikaa), että luulisi mun tietävän, mutta en todellakaan muista, että miltä se tuntui. hemmetti sentään.
ei tässä optimismi kyllä yhtään päätään nosta.
ei voi minkään, olen jo alkanut miettiä, että milloin olisi varaa tehdä PAS.
surkealta näyttää tää meidän rahatilannekin, kun just pätkähti tähän IVF:n se 2500e pyöreästi. sitä maksetaan luotolta pois hyvän aikaa.
että eipä hyvältä näytä.
siellä on alkiot pakkasessa, mutta eri asia on se, että mistä saa rahat haalittua siirtoon..
voihan huokaus, ja itku kaupanpäälle.
taidanpa lähteä saunomaan.
mä yritän olla ens kerralla jotenkin edes hiukan hilpeämpi..
tai edes ironinen.
muilla teillä kyllä kuulostaa mukavilta nuo oireet. toivon tietty teille kovasti plussaa, ettei ihan negaksi tammikuu jää, vaikka omalta kohdalta tuntuu aika epätodennäköiseltä onnistuminen.
-ennis- pp8
Jospa se auttaisi! Tsemmppiä ja voimia kovasti.
VAIKKA tiedän, että kun mieli on alamaissa, niin siihen ei auta mikään... Epäonnistumisen kohdalla vain aika... Nyt alan olla jo " kuivilla" pieleen menneen IVF:n jälkeen. Eli siis on mennyt jo useita päiviä, että en ajattele lapsettomuutta ja hoitoja kuin ihan ohimennen.
Uusi hoito on edessä viikolla 14. Toivottavasti ei ole yhtään tuttua silloin samaan aikaan pinoilemassa!!! Kyllä te viimoiset nyt tuotte prkle plussan joka iikka tähän pinoon!!
Suurin halauksin
Tao_tao
Voi Ennis, tuo on kyllä syvältä kun välillä sitä uppoaa niin alas - ja vielä kun tietää, että siihen voi olla aihettakin... Mutta toivottavasti tuo on nyt vaan jotain seesteistä aikaa ennen suurta mullistusta!!!!! :) Äläkä ollenkaan pahoittele tekstiäsi, tänne jos johonkin on oikeus tulla purkamaan kaikki tunteet, hyvät ja huonot!!
Tao_tao: Kiva kun piipahtelet täällä! Ja kiva kun uusi hoito on jo suunnitteilla! Ihanasti jaksat tsempata meitä vielä oman epäonnen jälkeenkin! Kiitos!
Toivotaan tosiaan että Taon tsempitykset tuovat meille lopuille sen plussan!!!!! Täällä se toissapäiväinen alakulo on onneksi pysynyt toistaiseksi poissa - pelko tosin on paikalla koko ajan, enemmän tai vähemmän. Eilen oli aivan loistava ilta miehen kanssa, käytiin syömässä ja leffassa - 8 päivää ensi-iltaan, suosittelen, aivan loistava leffa!!! Rentoutti niin ihanasti, kun " pääsi pois" tästä kaikesta, nautittiin vaan! Tuollaiset illat on kyllä aika ajoin todellakin tarpeen!
Omasta olosta ei juurikaan mitään uutta, tissit ei tosiaan ole enää ollenkaan niin kipeät... alavatsassa ja alaselässä on kyllä tuntemuksia välillä (jälkimmäisessä enemmän) ja menkkaolot käyvät piipahtamassa aina välillä... Mutta juuri mitään ei noista voi päätellä. Valkovuoto on suht reilua, mutta Lugejen takia on sitäkin vaikea arvioida... Viimeksi kun plussasin, oli valkovuodon lorahtelu kyllä niin reipasta, että se oli kyllä jo aika selkeä merkki. Nyt on taas vaikea arvioida, onko tämä nyt sitten yhtä reilua kuin silloin vai ei... Voi että, kaikkea sitä kanssa miettii ja analysoi, sori ällöaihe! ;)
Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!! :)
Ja positiivista viikon alkua kaikille! Heh, täällä yritetään epätoivoisesti tsemppailla, vaikkei itselläkään niin hehkeä olo ole : )
Voihan ryöjä, kun nuo Luget ja muut tykötarpeet aiheuttaa noita oireita niin ettei voi tietää mikä mistäkin taas johtuu.
Naksutin, mulla on ihan sama, että aamulla kun herää niin on aivan hiestä märkä ja sitten illalla palellaan. Mikä lie hormonijuttu tuokin?
Näppyjuttuja olitte joskus taannoin pohtineet; mulle ei ole kyllä tässä hoidossa tullut juurikaan näppyjä, oikeastaan iho on aikas hehkeän näköinen. Enkä yhtään muista oliko viime ivf:ssäkään, hmm. Aika yksilöllisiä juttuja tietysti ovat.
Miltä teidän muiden masut muuten näyttävät? Mä nimittäin olen tässä seuraillut omaani, ja se on ihan järkyttävän turvoksissa edelleen punktion jäljiltä. Eilen uimahallilla pahin pelkoni oli, että joku tuttu bongaa mut, ja alkaa kysellä laskettua aikaa = D Näyttää nimittäin aika massiiviselta mahani (kun se normaalisti on hyvinkin litteä). Outoa.
Täällä ei särje pää, ei vihloskele alavatsaa (no ok, tosi satunnaisesti), ei tule etovia oloja, valkkaria ei ole yhtään enempää kuin normaalistikaan... Vähän menkkamainen olo on aina silloin tällöin, etenkin selän puolesta, ja rinnat on turvoksissa + lievästi arat. Mutta mähän pistelen edelleen noita Pregnylejä, huomenna menee viimeinen (1500 IU), Zumeja menee 1/pvä ja Lugeja 3x200. Eli tällä coctaililla voi ehkä odottaa ihan minkälaisia tuntemuksia vaan. Mutta kaikkein silmiinpistävin tällä hetkellä on tuo vatsan tajuton pömpötys.
Taotaolle kiitos tsempeistä!
Nyt kaikille hyvää maanantaita. Kyllä niitä plussia varmasti vielä saadaan!
Jessis pp5
Huomenta taas täältä töistä!
Pakko tulla aivan pikaisesti kertomaan kuulumiset!
Oireita ei juurikaan ole ollut suuntaan eikä toiseen ja ihan tarkoituksellakin olen pyrkiny sulkemaan mielestä, ettei vaan kuvittelis turhia...
Tänään ei sit millään enää malttanu (pp12) ja totta tosiaan aamupissistä Aconin herkällä testillä PLUSSA!!!! Hyvin haalea, mutta aivan selvä vaaleanpunainen viiva...
Mä leijailen varmaan sellasen metrin maanpinnan yläpuolella, vaik yritän movasti pitää jalat maassa.
Veritesti on ylihuomenna, et siellä sit saa varmistuksen asialle.
Nyt jo alkaa kaikenmaailman mörököllit hiippailla mieleen ja pelottaa kaik mahdollinen. Pitää vaan toivoa et tyyppi pysyttelee sitkeästi kyydissä seuraavat 9kk.
*Onnesta soikea Höntti*
Onnea tuhannesti! Plussajuna käynnistetty!
Menetkö veritestiin kuitenkin, tyksissä tämä muistaakseni on käytäntönä?
Vaikka kerroit ettei oireita kauheasti ollut suuntaan eikä toiseen, niin paljastatko kuitenkin jotain " the oireita" , joita huomasit? Minkälainen olotila nyt?
Urkkii Jessis
[color=fuchsia] Valtavan suuret onnittelut Höntille pinon ekasta plussasta!!!!! [/color] Voi mahdoton miten loistava uutinen!!!! Joko saa päivittää plussanneeksi????? Laittaisinkin oikein väreillä tuon uutisen, ja lihavoituna!!!!! :D Onnea onnea onneaaaaaaaaa!!!!!!!
Jessis se siellä turvonneen mahan kanssa kummastelee! :) Noihin aikoihin oli mullakin kyllä vielä todella turvonnut vatsa, taitaa olla vieläkin vähäsen... Mutta siis tuo sun pahin pelko kävi mulla toteen just pauttiarallaa pp5 tienoilla... Työkaveri se sitten sanoi että " Olen tässä katsellut sua niin että..." ja mahtavaa virnuilua päälle! Esitin tyhmää, mutta lopulta oli pakko sanoa että en kuule ole, ainakaan tietääkseni! Ja voi että miten harmitti!!! Kyseessä oli vielä kaiken lisäksi mies, joku tuon kysymyksen luikautti! Seuraavana päivänä sitten sanoinkin, että aikast rohkea kysymys, toista kertaa en tuota kyllä tekisi! ;) Sitten vaan selittelin tökerönä, miten tuo vatsan turvotus kyllä liittyy vähän tuohon suuntaa - töissä tiedetään meidän tilanne sen syksyisen keskenmenon takia.
Täällä alkaa käymään jännittäväksi olo. 4 yötä enää varsinaiseen testipäivään, tosin en tiedä testaanko vielä perjantaina... Kun silloin on aamuvuoro, enkä haluaisi mennä töihin suremaan, mikäli nega tulee... Hmmmm, pitää siis vielä miettiä, jättäisinkö testaamisen lauantaille!
Olo on aika epätodellinen, enkä oikeen itsekään meinaa asiaa todeksi uskoa.
Jos kuitenkin odotellaan siihen veritestiin asti, ennen ku päivitetään...?
Miten niin en enää luota omiin silmiini? Olikohan siinä sitä viivaa sittenkään...? =0)
Toivottavasti täältä tullaan perässä.
pidäs meille paikkoja siinä plussajunassa!!! =D
-e- pp11
Piti tulla purkamaan tuntoja kun ahdistus nostaa jälleen päätään... Tuossa kun oli pari päivää jo aika lupaavat tuntemukset, mutta nyt ei mitään, ei yhtään mitään!!!!! Menkkatuntemukset on loppuneet (viimeksi ne tiesivät hyvää), tissikipu täysin tiessään, selkä ja vatsa täysin oireettomat jne. Blaaaah, pelottaa niin penteleesti!! :( Tietäähän sen, ettei tässä vaiheessa voi ennustaa yhtään mistään yhtään mitään, mutta silti olisi luottavaisempi mieli, jos jotain tuntuisi... Tosin pientä lorahtelua on vielä, mutta nuo luget voivat aiheuttaa sen.
Mitkäs fiilikset teillä muilla on, joko mielessä on selvänä " tieto" onnistumisesta? :) Kyllä tässä niin kovilla panoksilla mennään, että sitä toivoo eniten maailmassa että onnistaisi...
Sekava Naksu pp11
Naksullakin huomenna testipäivä? Peukut pystyssä toivotaan plussaa.
Meillä taidettiin iloita vähän liian aikaisin plussasta, tänään aamulla tehtyyn testiin ei tullu yhtään sen vahvempaa viivaa kuin eilenkään. Viiva kylläkin, mut hyvin haalea. Eikös jos hcg nousis, pitäis viivankin vahvistua? Huomenna veritesti antaa sit viimeisen tuomion asialle, mut täl hetkel on aika epätoivoinen olotila...
Höntille jaksuja tuloksen odotteluun : ) Eihän se viivan tummuus vältsysti mitään merkkaa. Peukut on pystyssä että saat tukevan raskaustuloksen huomenissa!
Naksuli, täälläkin on jo ihan luovuttanut olo. Ja mulla on vielä 10 päivää testiin! Voi järkky. Mulla on niin vahvasti menkkamainen olo vatsassa, ja iltaisin/öisin särkee selkää aivan samalla tavalla kuin ennen normimenkkojakin, etten voi millään uskoa että mikään/kukaan olisi meikäläisen limikseen kaivautunut.
Noh, mutta muistetaan että oireet voivat olla moninaiset tai niitä ei ole välttämättä lainkaan - joten älähän sinäkään nakkele kirveitä vielä ennenaikaisesti, tsemp tsemp!
On tää piina kyllä ihan kauheaa aikaa, myönnettäköön.
Mites muut piinailijat?
eipä ole oireen oiretta, paitsi se, että paha mieli tulee huippu helposti. siis, paha mieli tulee lehtien lööpeistä, ja että liikutun melkein kyyneliin katsoessani miten muumeissa niisku saa vihdoin ja viimein lentovekottimensa ilmaan.. (ja se on nähty jo eräänkin kerran dvd:ltä..)
ei ole tissit kipeät, ei juuri pure mahaa, ei okseta, ja päätäkään ei juuri särje. väsyttää kylläkin.
mutta, nyt se plussajuna on kyllä tosiaan startannut, tänään aamulla napsahti erittäin herkkään testikasettiin (one step) kaksi punaista viivaa! =D
oli se testiviiva vaaleampi kuin kontrolliviiva, mutta ihan selvä viiva, ja alkoi näkyä heti un testi kastui. ei tarvinut valoa vasten kytätä=)..
eipä vielä päivitetä.
testaan sunnuntaina, mikä on mullase klinikan virallinen testipäivä pregent -stickillä. siis marketin omalla, ei niiiiin herkällä. päivitetään sitten!!!
näyttökoekin meni tänään ok. 4 toivon, mutta voi olla että menee hikisesti 3 puolelle.. saa nähdä mikä on arvosana.
oli noi ajatukset vähän muualla kuin hitsaamisessa.. =D
-ennis- tänään pp11, eikä eilen..
[color=teal] Ennis, valtavan suuret onnittelut!!! [/color] Hui että, siellä se mun testikamuni on jo kiskonut selvän plussan testiin, ihan perhoset lepattaa vatsassa!!! Jopas jotakin! Mitenkäs noin rohkea olit ja jo tässä vaiheessa uskalsit testata? Mahtavaa mahtavaa, ottakaahan myös mut sitten sinne plussajunaan mukaan, älkää vaan startatko ennen!!!
Hönttiä piti rauhoitella... Eikös se hcg tuplaantunut joka toinen päivä, muistanko oikein? Jos muistan, niin sitten sen viivan ei pitäisikään vielä olla vahvempi. Ja jokaisessa testissä on käsittääkseni noi viivan vahvuudet muutenkin eri vahvuiset, joten niistä ei niinkään kai voi mitään päätellä. Plus että olen kuullut, että joillain testiviivat eivät vahvistu koko raskausaikana! Sainkohan yhtään mieltäsi rauhoittumaan, toivottavasti! :) Usko pois, hyvin kaikki menee!!! Ja vielä muuten omakohtaista kokemusta: Itse sain Clearbluella heti alkuunsa tosi vahvan plussan aikanaan, sitten parin päivän kuluttua Acon10:llä aivan onnettoman viivan. Huoli nousi tietysti heti, ja kun taas testasin Clearbluella, oli viiva entistäkin vahvempi! Joten nuo ns. " herkät" testit (mm. Acon johon luotto on mennyt täysin!) eivät välttämättä olekaan niitä parhaita tuloksen näyttäjiä!
Jessis: Hyväähän nuo tuntemukset kertovat, usko pois! Mulla oli plussatessa ainakin hyvin varhaiset menkkatuntemukset selvä merkki, hävisivät sitten ennen testaamista. Voi aivan yhtä hyvin siis olla, että siellä kirppu kaivaa koloaan! ;)
Kiitos teille vielä tsemppauksesta, heti tuli parempi mieli! :) Sitä vaan pelkää niin kovasti, että raskaus ei ole alkanut, että meinaa seota surusta jo ennen kuin edes tietää varmaksi!
että ei huomenna sentään vielä ole testipäivä täällä, perjantaina vasta! Jos nyt uskallan testata vielä silloinkaan...
eikös ollut jotain puhetta aiemmin, että olen aika ahkera testaaja.. =)
perjantainahan mun vasta piti, vaikka klinikka antoi testipäiväksi sen sunnuntain vasta..
mutta kun niitä erittäin herkkiä kasetteja oli 3kpl tarjouksessa, niin otin sit ne 3.
ja ne tuli eilen..
ja ajattelin aamulla, että vaikka se varmaan näyttääkin negaa, niin riittäähän noita vielä pe ja su käytettäväksi.
ja tosiaan, luulin aamulla että on pp12, ja vähän höntin innoittamana kokeilin.. mutta sun kirjoituksesta tajusin, että onkin pp11. eilen olin jo väitteissäni pp11..
nyt kuopuksen vaipanvaihtoon!
toivottavasti vedetään kaikki plussat, kestävät sellaiset!
ja niistä aconeista. en ole kuullut kenenkään testaavan TUMMAA viivaa aconilla missään vaiheessa raskautta..,
-e-
tosta päänsärystä.
mulla on särkenyt päätä jo ainakin kolmena iltana peräkkäin.
se alkaa yleensä iltapäivällä sekin, niinkuin palelu ja poskien kuumotus ja väsytys.
oliskohan se lugesteronin syytä?
naksulla ainakin oli pääkipua, onko muilla? ja kuinka usein?
päätä särkee ihan sillai kunnolla, että olen joutunut ottamaan panadolia, tosiaan jo kolmena päivänä perättäin.
-e- edelleen pp7